Postingstijd interval gedetecteerd van 60.9 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 2 van 2  [ 80 berichten ]
Offline boersma
Master
za 05 feb 2011, 21:52 Bericht 
M.b.t de afstandbediening klinkt het het mooiste als je:
De Gain op maximaal zetten
en de frequentie op opgeveer 3 kwart.
Het kleine drukknopje moet je ingedrukt hebben (phase)
Offline BommelDing
FS Meldingen
za 05 feb 2011, 22:10 Bericht 
Dat heb ik ook. Heb de kabel alleen ff 'weggemoffeld' in de kofferbak.
Moet ik nog een x aan de zij leggen.
Offline Freekie
Master
vr 27 mei 2011, 20:08 Bericht 
Gevonden? :D

Ik ga voor dit beestje kijken:

http://www.coolsound.nl/pioneer-ts-wx21 ... fer/P27691

Of:

http://www.coolsound.nl/alpine-swe-1000 ... fer/P27861

En dan gebruik ik de kofferbak als kist met behoud van ruimte, fenomenaal!
Offline Dude81
Nieuwkomer
wo 02 nov 2011, 12:44 Bericht 

@ boersma & bommelding:
Waar hebben jullie die actieve pioneer sub laten inbouwen, en hoe hoog liggen de kosten ongeveer? Ik wil zelf ook graag zo'n ding in mijn megane, maar ben er totaal niet handig genoeg voor, dus moet ingebouwd worden. De eerste rondvraag hier in de buurt leverde wel erg hoge bedragen op :nah: (tegen de 500,-)
Offline boersma
Master
wo 02 nov 2011, 13:57 Bericht 
ja klopt, bij mij was het ook er duur volgens mij ook wel rond de 300 euro ofzo… hoop geld, maar ze hebben dan ook alles in de auto losgehaald om de bedrading netjes weg te werken inclusief de afstandbediening (die ik nooit gebruik maar dat terzijde) + de aansluiting bij de radio. Ik denk… dat het wel wat te duur is maar aan de andere kant vind ik het ook wel makkelijk dat je de auto wegbrengt en als je hem terugkrijgt is het netjes en klaar ;-)
En… spijt krijg je er niet van want het is een super apparaat en eigenlijk een must in deze auto!!!

Hij past overigens niet onder je stoel maar dat moet je ook niet willen: gewoon in de kofferbak, is ook mooier voor je geluid en de trillingen.
Bij zware bas voel ik hem alsnog in de stoel dreunen…. Heerlijk! En dat wil je dan niet zo direct onder je stoel hebben.
Offline Dude81
Nieuwkomer
wo 02 nov 2011, 14:56 Bericht 

Zeker een must, want ik rijd dezelfde auto als jij (megane III) en die standaard speakers zijn niet echt om over naar huis te schrijven :lol:

Zit nu te kijken naar de WX210, da's volgens mij de opvolger van jullie WX11. De specs komen ook redelijk overeen. Die WX206 ziet er ook wel dik uit, maar die lijkt ook meer ruimte in te nemen. Die 210 is vanaf zo'n 165,- euro online te bestellen, nette prijs wel, alleen dat inbouwen..... weten jullie ook hoe e.e.a. uiteindelijk aangesloten is? Ik las dat dergelijke actieve subs in een Megane via de achterspeakers aangesloten moeten worden, omdat er geen versterker-uitgang op die renault radio's zit. Heel misschien geef ik dat inbouwen toch eerst zelf maar eens een kans namelijk :wink:
Offline BommelDing
FS Meldingen
wo 02 nov 2011, 16:26 Bericht 
Ik heb het niet in laten bouwen. De kabel van de accu gaat onder de auto richting de kofferbak. Zit allemaal netjes weggewerkt. En mn broer heeft het voor mij in de auto gedaan dus extra kosten incl. bekabeling rond de 50 euro... + kratje bier.
Offline Vroeg op
Master
wo 02 nov 2011, 16:43 Bericht 
Ik heb eeb sub-kistje van Pioneer tussen de stoelen staan in de cabine van de bus.
Versterker op de tussenwand gemonteerd achter de stoel.
Standaard VW speakers in de deuren voldoen prima.
Voedingspitje getrokken vanaf de accu naar de versterker. Zekeringhouder met 60A onder de motorkap. Versterker is 50A afgezekerd.
120 euro was ik klaar.
Offline boersma
Master
wo 02 nov 2011, 17:39 Bericht 
klopt gaat via de achterspeakers nu je het zegt. Als het een keer wilt horen hoe het klinkt...
Offline MoNo_eGo
Master
wo 02 nov 2011, 23:08 Bericht 
Pioneer rulez !1 :-)

Ik heb zelf een avic 900bt
In de 4 deuren 120 w rms pioneer 2 weg
Op de hoedenplank 2x 250 rms aan gestuurd door een (kuch) 200 rms (kuch kuch) sony versterker (die gaat vervangen worden :-)
En in de koffer een 500 rms sub aan gestuurd door een pioneer 475 rms versterker.

Nu heb ik gelukkig de ruimte voor alles want ik heb ooit een active sub gehad maar ik vond het niet veel.

Moet idd wel toegeven dat extra schuim een aanrader is voor de kentekenplaat..

en nee ben geen sjonnie , ik stuiter niet door de straten heen want in de wijken staat ie altijd zacht.
Offline plop
Master
wo 02 nov 2011, 23:13 Bericht 
boersma schreef:
klopt gaat via de achterspeakers nu je het zegt. Als het een keer wilt horen hoe het klinkt...

neem aan dat daar een filter tussen zit, aangezien we alleen sub frequenties naar de sub willen sturen.

ideale afstand van sub tot luisteraar is volgens mij 7+ meter, de golf heeft wat ruimte nodig om te groeien.
een resonantie buis helpt hier weer bij.
Offline Vroeg op
Master
wo 02 nov 2011, 23:13 Bericht 
MoNo_eGo schreef:
Ik heb zelf een avic 900bt

Jaloersch. :fp: met mijn avic 700bt. Ik kan geen films zien onderweg....
Offline MoNo_eGo
Master
wo 02 nov 2011, 23:17 Bericht 
Vroeg op schreef:
Ik kan geen films zien onderweg....

Dat mag ook helemaal niet he :-)

Ik heb hiervoor een pioneer X1R gehad , zijn super radio's .

Ik heb de mijne wel van andere software voorzien , want dat standaart pioneer beeld is ook niet mooi :-)

Ik heb nu teminste ook een nette km teller op beeld :-)

Ik wacht nu tot dat tomtom kaarten eens goed werken en dat het invoeren van cooordinaten eens goed werkt .
hij neemt nog iets te veel omwegen ..
Offline Dude81
Nieuwkomer
vr 04 nov 2011, 12:03 Bericht 

boersma schreef:

Jep, dat lees ik overal. Renault is zo vriendelijk geweest hiervoor geen outputs op de radio aan te brengen. Geen aftermarket lijkt de policy... maar goed, waar een wil is is een weg 8)
Komen luisteren is vriendelijk aangeboden, top zelfs ( :thumb: ), maar Flevoland is net effe te ver weg om gauw eens naartoe te gaan. Maar de verhalen over deze sub zijn dusdanig goed dat ik hem wel durf aan te schaffen zonder vooraf te beluisteren.
Hoewel.. nu zag ik net de WX77A en die lijkt me ook interessant nu haha. Da's een mooie platte bak met dubbele sub en 100W RMS. Wellicht dat die dus nog iets meer basspower levert en je kan 'em gewoon op de vloer leggen (slechts 8cm hoog). Qua aansluiting enz zal het niet veel afwijken van de WX210A. Misschien dat iemand hier al ervaring heeft met die WX77?

BommelDing schreef:
k heb het niet in laten bouwen. De kabel van de accu gaat onder de auto richting de kofferbak. Zit allemaal netjes weggewerkt.

Kijk, zo komt de familie toch van pas :D
Het is dus prima "zelf" te doen zo te lezen overal, dus misschien toch maar eens een poging wagen.
Maar hoe bedoel je het dat de kabel onder de auto loopt? Niet door de dorpels dus? En weet jij hoe je broer het precies op de kabels van de achterspeakers heeft aangesloten en hoe de remote aan de radio gekoppeld zit? Dat zijn de 2 dingen waar ik nog wat probleempjes verwacht als ik het zelf ga doen... accu kabel trekken en het wegwerken zal wel meevallen.
Offline Kiwi45
Master
vr 04 nov 2011, 12:30 Bericht 
Dude81 schreef:
nu zag ik net de WX77A en die lijkt me ook interessant nu haha.

*kuch* Linkje
Offline Dude81
Nieuwkomer
vr 04 nov 2011, 13:37 Bericht 

Thanks, mooi prijsje daar :thumb: In Duitsland kan het zelfs nog iets goedkoper zag ik.
Maar ben vooral eerst opzoek naar wat ervaringen van mensen, liefst t.o.v. het geluid van de WX210.
De 77 kost meer, zowel geld als ruimte, dus moet nog afwegen of ik het dat waard vind :wink:
Offline Kiwi45
Master
vr 04 nov 2011, 14:37 Bericht 
Laat ik het zo zeggen: die prijsjes maak ik zelf :)
Offline Dude81
Nieuwkomer
di 08 nov 2011, 9:04 Bericht 

Aha, interessant 8)

Dan kan je ook vast wel antwoord geven op het volgende:
- is de aansluiting etc van de WX210 en WX77 hetzelfde?
- geeft die WX77 echt duidelijk beter/voller/meer geluid dan de WX210?
- zijn er in die prijscategorie betere alternatieven voor de WX77?
- hoe maak ik de sub contact geschakeld? dus alleen power indien auto/radio op contact staan? moet ik daarvoor per se achter de autoradio zien te komen (iso toestand) i.c.m. de sub's afstandsbediening of kan dat ook ergens anders langs?

(f)
Offline SuperChinees
Pro
di 08 nov 2011, 10:14 Bericht 

Zo kan je het ook doen:

Je koopt een Afbeelding;
plaats je een simple versterker erachter en klaar is kees.
Offline Dude81
Nieuwkomer
di 08 nov 2011, 10:20 Bericht 

Losse sub + versterker is misschien voor het geluid wel beter, maar ik wil het zo compact en simpel mogelijk houden. Het is immers een leasewagen, dus ik kan en wil niet al te veel boren, inbouwen, etc. Ook wil ik wel een beetje kofferbakruimte behouden :wink:
Offline Dude81
Nieuwkomer
vr 11 nov 2011, 10:10 Bericht 

Dude81 schreef:
- hoe maak ik de sub contact geschakeld? dus alleen power indien auto/radio op contact staan? moet ik daarvoor per se achter de autoradio zien te komen (iso toestand) i.c.m. de sub's afstandsbediening of kan dat ook ergens anders langs?

iemand vooral op die laatste vraag een antwoord? (f)
Offline BommelDing
FS Meldingen
vr 11 nov 2011, 15:00 Bericht 
Zoals ik gedaan heb, erbij pluggen bij de power van de radio (wel even de juiste zoeken die op de aan/uit zit van contact)
Offline Kenji
Master
vr 11 nov 2011, 16:44 Bericht 
In m'n huidige auto heb ik amper kofferruimte, dus alleen maar standaard speakertjes en een JVC radio.

In m'n vorige auto lag "iets" meer.

JVC radio
2x 4 kanaals versterker
6,5" composet in de voordeuren
6,5" coaxials in de achterdeuren
6x9" in de hoedenplank
2x 12" subwoofers

klonk best lekker 8)

Afbeelding
Offline Dude81
Nieuwkomer
wo 11 jan 2012, 13:59 Bericht 

BommelDing schreef:
Zoals ik gedaan heb, erbij pluggen bij de power van de radio (wel even de juiste zoeken die op de aan/uit zit van contact)

Na dure decembermaand nu toch maar zo'n ding bestellen binnenkort O:)

Erbij pluggen op de power v/d radio?
Ik zat te kijken naar die Car2Iso stekkers. Daar zou ik dus de remote / blauwe kabel bij op kunnen drukken (op connector A5 (V12) voor Megane zo te zien) om contact-geschakeld te zijn? Of kan ik het eenvoudiger aftakken/bijprikken op een 12V aansluiting achterin?

En zit ik bij de Iso ook goed voor het "aansluiten" op de achterspeakers? Dus kabeltjes in de Car2Iso stekker bijplaatsen, of moet ik echt bij de speakers zelf zijn, draad bloot leggen, en daarop prikken?

Het liefst haal ik zo min mogelijk los, en maak ik zo min mogelijk schade :wink:

Ik ga overigens voor de WX77.
Net weer een stapje beter, en is mooi op de bodem te plaatsen.
Offline Scaniafan
Master
wo 11 jan 2012, 14:13 Bericht 
Kenji schreef:
klonk best

En als ik het vragen mag... Het nut van die kettingen??? :huh:
Offline MoNo_eGo
Master
wo 11 jan 2012, 14:27 Bericht 
Scaniafan schreef:
En als ik het vragen mag... Het nut van die kettingen???

kofferbak bij elkaar houden ?
:roflol: :roflol:
Offline Dude81
Nieuwkomer
wo 11 jan 2012, 18:34 Bericht 

Vandaag voor zo'n car2iso wezen shoppen...
Maar zegt die kerel, "da's nergens voor nodig, Megane heeft al standaard iso stekkers in z'n audio zitten, car2iso is ervoor als je losse kabels hebt en geen iso stekker".
Als dat zo is, hoe pak je het dan aan? Toch een 12V lijntje en de speaker kabels achter opzoeken en rechtstreeks daarop prikken?! Ben nu het spoor een beetje bijster.
Offline egeltjes
Master
wo 11 jan 2012, 18:44 Bericht 
Kenji schreef:
In m'n vorige auto lag "iets" meer.

Wat is nou het nut van die spiekers in de achterbak ... Ga je daarin ontvoerde mensen vervoeren en kunnen die dan ook van muziek genieten ??? :roll: :roll:
Offline Kenji
Master
wo 11 jan 2012, 22:07 Bericht 
Scaniafan schreef:
Het nut van die kettingen???

Klein beetje sier, en ten tweede kon ik aan die kettingen in een keer de hele plaat met versterkers omhoog tillen. eronder zat nog loze ruimte waar een gereedschapssetje, krik, e.d. lag opgeborgen.
egeltjes schreef:
Wat is nou het nut van die spiekers in de achterbak

Die spiekers zijn subwoofers, die hoef je niet (sterker nog: dat wil je niet eens als je je gehoor wil behouden...) in het binnenruim te hebben. Die gebruiken de kofferbak dan als klankkast. Bass moet je voelen, niet horen.
Offline okkiwokki
Die hard
wo 11 jan 2012, 22:56 Bericht 
Mijn ghettoblastergear:
Afbeelding
 [ 80 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2