Pagina 1 van 1  [ 9 berichten ]
Offline Postduif
Die hard
wo 11 feb 2009, 9:46 Bericht 
Aangezien hier wel wat office experts zitten hoop ik dat iemand mij kan helpen:

Ik heb een word document (financieringsaanvraag, schoolproject) en in het document heb ik zowel staande als liggende pagina`s.
Ook zit er natuurlijk een voettekst in met daarin de naam van het bedrijf en het pagina nummer.

Nu wil ik dat de paginanummering altijd (dus op staande en liggende pagina`s) in de onderkant van de staande pagina`s.

Echter wanneer ik op de normale manier de liggende pagina`s invoer krijg ik de voettekst in de breedte over de gehele pagina. Dat ziet er eigenlijk niet uit.

Nu mijn vraag: wie kan mij helpen?

Offline Freddy
Master
wo 11 feb 2009, 10:15 Bericht 
mmm je vraag is me niet geheel duidelijk, maar als het probleem is dat je voettekst op de liggende pagina's te breed is, kan je dat aanpassen door op het moment dat je in de voettekst staat de breedte/marges in te stellen door deze te slapen op je liniaal bovenaan (afdrukweergave).

Offline Postduif
Die hard
wo 11 feb 2009, 10:26 Bericht 
Nee, de voettekst staat verkeerd. Hij staat altijd onderaan de pagina in word. Dus bij staand staat hij op de smalle kant en bij liggend aan de lange kant.

Dus op een liggende pagina staat hij op de lange zijde onderaan van de pagina. Ik wil hem altijd aan de onderkant hebben van het A4tje ongeacht of een pagina liggend of staand wordt afgedrukt.

Zou een voorbeeld willen uploaden, maar zit op mijn werk in beveiligde omgeving dus kan even geen dingen uploaden en ben pas laat thuis.

Offline Freddy
Master
wo 11 feb 2009, 10:46 Bericht 
ok, dus anders gezegd de voettekst moet altijd op de korte kant....

Wat je dan zou kunnen doen is met sectie einden werken. (invoegen - einde markering - volgende pagina)
voeg boven en onderdaan een sectie einde in, en stel daartussen in de pagina eigenschappen in op liggend (alleen deze sectie).

Andere oplossing hang een beetje af van de inhoud op de liggende pagina's, als het bijv. tabellen/grafieken zijn kan je deze ook in als figuur invoegen en deze kan je daarna 90 graden draaien.

Offline Remo
Master
wo 11 feb 2009, 10:48 Bericht 
Of eerst alle pagina zonder nummering uitprinten, vervolgens een leeg document met een gelijk aantal pagina's en met nummering uitprinten over dezelfde pagina's.

Offline Postduif
Die hard
wo 11 feb 2009, 10:57 Bericht 
Freddy schreef:
Andere oplossing hang een beetje af van de inhoud op de liggende pagina's, als het bijv. tabellen/grafieken zijn kan je deze ook in als figuur invoegen en deze kan je daarna 90 graden draaien.

Het gaat op een maandelijkse winst/verlies rekening en een liquiditeitsbegroting oa. Die voeren wij in via de Excel invoer optie in word. Die kunnen we (voor zover we het konden vinden) geen 90 graden draaien.

Remo schreef:
Of eerst alle pagina zonder nummering uitprinten, vervolgens een leeg document met een gelijk aantal pagina's en met nummering uitprinten over dezelfde pagina's.

Dit werkt perfect inderdaad als je met je eigen printer kan printen. Wij moeten dit echter op school doen. 5 cent per printje en dan ook nog eens van die mega OCE printers.

Offline Remo
Master
wo 11 feb 2009, 11:00 Bericht 
Postduif schreef:
Het gaat op een maandelijkse winst/verlies rekening en een liquiditeitsbegroting oa. Die voeren wij in via de Excel invoer optie in word. Die kunnen we (voor zover we het konden vinden) geen 90 graden draaien.
En als je hier in Excel een printscreentje van maakt en als afbeelding in Word plakt?

Offline Freddy
Master
wo 11 feb 2009, 11:20 Bericht 
dan blijft werken met de sectie markeringen over.
De oplossing van Remo kan ook, maar dan neemt ie veranderingen in je excel document niet automatisch over en ik neem aan dat je dat wel gebruikt?

Offline Vjenne
Master
wo 11 feb 2009, 11:39 Bericht 
Freddy schreef:
dan blijft werken met de sectie markeringen over.
De oplossing van Remo kan ook, maar dan neemt ie veranderingen in je excel document niet automatisch over en ik neem aan dat je dat wel gebruikt?

Ik zou zelf ook kiezen voro de optie van Remo, voeg het aan het eind van het liedje als alles klaar is gewoon in als afbeelding en kantel de afbeelding.

Met sectie markeringen heb ik slechte ervaringen. Ik kreeg ze na een tijdje niet meer weg of terug als dat nodig was. De hele paginanummering was totaal van slag. Een rapport van 80 pagina's werd volgens de paginanummering ineens een rapport van 4X +/- 20 pagina's. Afbeelding lijkt mij de makkelijkste optie.

EDIT:

Of misschien met de uitlijning spelen? Alles in de excel mappen onder een hoek van 90 graden uitlijnen zodat de tekst wel gedraaid wordt maar de map niet. Wordt alleen wel een beetje stoeien.

[ 9 berichten ]