Pagina 1 van 1  [ 18 berichten ]
Offline RodeDraak
Weet de weg
vr 06 jan 2012, 9:55 Bericht 
Onze XBOX 360 Slim geeft van de ene op de andere dag de gevreesde Red Ring of Death en op de TV geeft 'ie dan de melding System Error E82.

Nu weet ik dat er hier ook een heleboel technisch aangelegde mensen zitten (en een aantal game fanaten) en ik vroeg me af of iemand van jullie dit al eens heeft gehad (en natuurlijk hoe dit opgelost heeft).

Ik heb al even zitten googelen, maar ik vind hier een aantal verschillende oorzaken (maar geen echte oplossing), onder andere:

- Ventilatie probleem (hier moet ik nog naar kijken)
- HDD probleem (is het niet, want zonder HDD geeft 'ie dezelfde melding)
- GPU is door oververhitting los gekomen (euh?)

Alle (zinvolle) input is welkom.
Offline Grande
Master
vr 06 jan 2012, 10:27 Bericht 
Opsturen naar Microsoft, die gasten hebben een prima garantieregeling.
Offline RodeDraak
Weet de weg
vr 06 jan 2012, 10:40 Bericht 
Was al bezig via een live-chat, dit lijkt te wijzen naar de voeding.
Ga er vanavond ff naar kijken.
Online bx gek
Master
vr 06 jan 2012, 10:59 Bericht 
Grande schreef:
Opsturen naar Microsoft, die gasten hebben een prima garantieregeling.

:kniktja:
Offline Elwood
Master
vr 06 jan 2012, 11:25 Bericht 
Dit heb ik al 3 keer gehad (van de 4 boxen welke ik gehad heb)......de beste oplossing is overstappen naar een PS3......die draait alweer tijden zonder een krimp te geven.
Offline IsIkke
Master
vr 06 jan 2012, 13:08 Bericht 
Elwood schreef:
de beste oplossing is overstappen naar een PS3......die draait alweer tijden zonder een krimp te geven.

sja.. logisch ook, zo weinig op te doen.. die krijgt de kans niet eens om warm te worden :P
Offline Grande
Master
vr 06 jan 2012, 15:30 Bericht 
Skyrim, FFXIII-2, geen gehackte gegevens etc etc...Xbox 4evar!
Offline RodeDraak
Weet de weg
vr 06 jan 2012, 15:34 Bericht 
De zoon van 16 is de eigenaar van 't apparaat, die gaat echt geen XBOX wegdoen (waarmee die met z'n vrienden via Live speelt) voor een PS3, die geen van z'n vrienden heeft.

Bij Skyrim hebben we dat de beeldkwaliteit via HDMI na verloop van tijd slechter wordt :(
Offline RucphenNB
Master
vr 06 jan 2012, 15:37 Bericht 
IsIkke schreef:
sja.. logisch ook, zo weinig op te doen.. die krijgt de kans niet eens om warm te worden

Als ik GT5 speel word die anders behoorlijk warm, maar dat zal wel aan mij liggen. O:) O:)
Offline WimLex
Master
vr 06 jan 2012, 15:39 Bericht 
RucphenNB schreef:
maar dat zal wel aan mij liggen. O:) O:)

Doe jij een strptease tijdens het spel ? :o
Offline RucphenNB
Master
vr 06 jan 2012, 15:40 Bericht 
Ligt er aan wat de inzet is en of de dame waar ik tegen race de moeite waard is. O:) :lol:
Offline Elwood
Master
vr 06 jan 2012, 22:52 Bericht 
Grande schreef:
Skyrim, FFXIII-2, geen gehackte gegevens etc etc...Xbox 4evar!

Beide ook op ps3 en die gehackte gegevens is nooit meer wat van gehoord (leuke media hype)

Volstrekt gratis een superieur netwerk met meer mogelijkheden wat er (vrijwel) nooit uitligt.
Uitstekende Blu Ray player ipv een alweer lang achterhaald HD playertje, veel stiller en een levensduur cq kwaliteit die die van microsoft ver maar dan ook ver overtreft.

GT5!

Xbox 4ever?.....of zolang je garantie hebt althans :lol:
Offline IsIkke
Master
ma 09 jan 2012, 11:55 Bericht 
Elwood schreef:
Uitstekende Blu Ray player ipv een alweer lang achterhaald HD playertje,

Deels mee eens, ja de bluray playback van een ps3 is goed. MAAR aantal dingetjes:
- Koop je een gameconsole voor media playback?
- Zo ja, vergelijk je de rest van de media playback ook met echte players? (goed voorbeeld is de geheel non-support van nieuwe filesystems en dus het onmogelijk maakt om grote MKVs af te spelen, tenzij je 1 of ander stream app installeert op je pc wat dus ook gewoon kan met de xbox)
- En daarnaast, sja Bluray begint ook weer achterhaald te raken. Dus mja hoe lang geniet je van "goede bluray" als het internet aanbod van media groter en groter wordt?

Elwood schreef:
veel stiller en een levensduur cq kwaliteit die die van microsoft ver maar dan ook ver overtreft.

Sja kwestie van geluk/pech hebben, is er iets kapot in de PS3 moet je op support wachten en geven ze jou de schuld eerst, is er iets kapot in de xbox heb je direct support.

De kans dat er iets mis gaat met de xbox is net zo groot als met de ps3 (heb mijn xbox ook sinds dag 1 en 0,0 problemen, terwijl een maat van mij zijn ps3 al 3 keer terug heeft mogen sturen)

Zoals je zegt, media hype, men hoort iets over RROD en weet geheel niet de omstandigheden ;)

Daarnaast nog steeds het punt dat er op de PS3 lang niet zo veel goede games zijn dan op de XBOX en de games die er zijn, zijn 9 van de 10 keer ook beschikbaar op de XBOX :P
Offline Grande
Master
ma 09 jan 2012, 14:21 Bericht 
Elwood schreef:
Uitstekende Blu Ray player ipv een alweer lang achterhaald HD playertje, veel stiller en een levensduur cq kwaliteit die die van microsoft ver maar dan ook ver overtreft.

Euhm...serieus, gebruik jij een blu-ray speler?

Koppel je PC en TV eens aan een media center, dan stream je die meuk gewoon over je netwerk naar je TV...gratiez films.
Offline RucphenNB
Master
ma 09 jan 2012, 14:24 Bericht 
Grande schreef:

Ja, ik koop nog wel eens wat naast de inmiddels 12Tb aan films. :fp:
Offline Grande
Master
ma 09 jan 2012, 14:32 Bericht 
RucphenNB schreef:
Grande schreef:

Ja, ik koop nog wel eens wat naast de inmiddels 12Tb aan films.

Ik koop niets...en als ik wat krijg (BBC Life/Frozen Planet) dan gaat het gewoon via de PC naar de TV.
Offline RucphenNB
Master
ma 09 jan 2012, 14:51 Bericht 
Grande schreef:
Ik koop niets...en als ik wat krijg (BBC Life/Frozen Planet) dan gaat het gewoon via de PC naar de TV.

Dat verklaard weer een en ander. (f)
Offline MRE
FS Weldoener!
ma 09 jan 2012, 16:03 Bericht 
Oh leuk, een Xbox360 vs PS3 topic....

Elwood schreef:
Volstrekt gratis een superieur netwerk met meer mogelijkheden wat er (vrijwel) nooit uitligt.

:roflol: Ga je nou echt menen datn PSN superieur is aan XBL ? In geen 100.000 jaar. En define "vrijwel" Ik vind meer dan een maand eruit liggen gewoon niet kunnen, gratisch of niet.
Elwood schreef:
Uitstekende Blu Ray player ipv een alweer lang achterhaald HD playertje,

Nou leuk zo'n blueray spelert. Ik heb er eentje in mn media player en die heb ik tot op de dag van vandaag nog nooit gebruikt. Alles wordt gewoon gestreamd vanaf de nas.

En heb ik het nog niet eens gehad over de brakke party chat (of beter het ontbreken ervan). Doe maar eens een google op Battlefield 3 + Playstation + party chat. Neem maar vast een jaartje vrij om het door te lezen. En die PS3 gebruikers maar zeggen dat het aan DICE/EA/Battlefield 3 ligt. Tuurlijk...Sony betaald grof geld aan EA om de DLC's een week (wauw) eerder uit te brengen op een voor de PS3 onderontwikkelde game. Wat dacht je nou zelf....

PS3 :schudnee:
Xbox360 :kniktja:
 [ 18 berichten ]