Pagina 1 van 1  [ 42 berichten ]
Offline Tukker_Pat
FS Juridisch
di 29 maart 2011, 20:30 Bericht 
Net voor het eerst in mijn leven een spookrijder doorgebeld. Op de A1 vanaf Azelo richting Amsterdam. Ik moet zeggen, dat is schrikken als je ineens in de koplampen van een ander kijkt met 140 op de klok.

Dom en naïef als ik was ga ik eerst 0900-TUIG bellen. Die man was vrij duidelijk; "snel 112 bellen, hup!" :oops: Aldus 112 gebeld en daar werd ik snel en vlot geholpen. Het viel me op dat er binnen 1 minuut al een melding via de Radio 1 kwam. Voor diegene die voetbal aan het luisteren was op Radio 1, die onderbreking was mijn schuld. Bij deze dus, top! Daar mag ook best een keer een pluim voor gegeven worden. Dat is toch maar mooi goed geregeld in Nederland. Nu hopen dat die Duitser (het was een BOR kenteken) snel zonder brokken gekeerd is of inmiddels van de weg is gehaald.

Politie 112 :respect:
Offline tjappie (Guus)
Master
di 29 maart 2011, 20:34 Bericht 
Goed bezig, zo had je erger voorkomen. :thumb:

Hoop ook nu dat het beeld van de politie bij jou, is veranderd. (f)
Offline Maserati Teun
FS medewerker
di 29 maart 2011, 20:35 Bericht 
Inderdaad heel goed werk van Tukker_Pat en 112. :thumb: :thumb:
Offline R
Master
di 29 maart 2011, 20:35 Bericht 
hahaha die is leuk.
Offline Vroeg op
Master
di 29 maart 2011, 20:40 Bericht 
:thumb: :thumb:
Offline Aanhanger
Master
di 29 maart 2011, 20:50 Bericht 
Waren er nog meer spookrijders of bleef het bij die ene?
Offline Cweepz
Master
di 29 maart 2011, 21:03 Bericht 
Tukker_Pat schreef:
het was een BOR kenteken

BOR zijn die tijdelijke 5 daagse duitse platen! Kun je in nederland ook gewoon kopen.

Maar: Goed werk! :thumb: Had je nu maar een dashcam :wink:
Offline Maxmar
Die hard
di 29 maart 2011, 21:10 Bericht 
Wow :o heftig. Je kunt het in ieder geval gelukkig nog na vertellen :thumb:
Offline Vroeg op
Master
di 29 maart 2011, 21:12 Bericht 
Aanhanger schreef:
Waren er nog meer spookrijders of bleef het bij die ene?

Iedereen die die tegenkwam op de A1 :[ :[
Offline petertjuh
Master
di 29 maart 2011, 21:13 Bericht 
Tukker_Pat schreef:
die onderbreking was mijn schuld

Correctie: die spookrijder was de schuldige want anders had je geen 0900-TUIG / 112 gebeld... Maar zal idd wel ff schrikken zijn om een auto tegemoet te zien komen.
Offline HAW2006
Master
di 29 maart 2011, 21:17 Bericht 
Kenteken---District---Hoofdstad---Deelstaat Stadt/Kreis
BOR ---------Borken---Borken-------Noordrijn-Westfalen Kreis
Offline -Joske-
Master
di 29 maart 2011, 21:21 Bericht 
Tukker_Pat schreef:
Ik moet zeggen, dat is schrikken als je ineens in de koplampen van een ander kijkt met 140 op de klok.

Welke baan reed die? En wat deed de rest van het verkeer?
Offline Cygnum
Pro
di 29 maart 2011, 21:33 Bericht 
Hulde voor je optreden Pat! Ik denk niet dat veel anderen net zo zouden hebben gehandeld. :biertje: om bij te komen?
Offline Tukker_Pat
FS Juridisch
di 29 maart 2011, 21:58 Bericht 
-Joske- schreef:
Welke baan reed die? En wat deed de rest van het verkeer?

Was vlak voor Azelo. De spookrijder reed op de uitvoeger Almelo. Het is daar 3 baans, 1 (links) maar Almelo en 2 naar rechts (Hengelo, Enschede, Osnabruck). Ik moet zeggen dat hij al geheel rechts reed (voor hem dan). Misschien had hij zijn fout al door. Hoe dan ook, ik zag hem pas op het laatst, en dat viel me bijzonder op. Pas op een meter of 50 voor me had ik het door. Ik snap nu ook ineens waarom je dus op een snelweg wel degelijk op een spookrijder kunt klappen. Ik had altijd zoiets van, die kan je die nu niet zien, maar serieus, ik zag hem pas op het laatst, ik schat een meter of 50. Met 140 op de klok is er dan niet veel tijd meer. Andere verkeer zat geheel rechts. Ik blijf daar zo lang mogelijk links en pak op het laatst de invoeger naar Hengelo, Enschede. Er zaten enkel 2 vrachtwagens naast me. Ik neem aan dat ik niet de eerste en enige was die gebeld heeft.

Verder viel me op dat ik rustig bleef (hoe kan het ook anders als Tukker) en eerst 0900-TUIG belde. Tijdens dat bellen, je wordt 24 keer doorgeschakeld, had ik zoiets van, ik kan beter 112 bellen, dat gaat vast sneller. Dat was de andere kant met me eens. :oops:

Ik ben alleen nog wel benieuwd of ze een spookrijder hebben aangetroffen of dat deze uit zich zelf gekeerd is. Zal er wel nooit achterkomen.
Offline Vroeg op
Master
di 29 maart 2011, 22:04 Bericht 
Ben er wel eens eentje tegen gekomen op de afrit van de A59 naar Sprang-kapelle. die reed de afrit op. Dat was effe een :o moment. Die knakker had het "snel" door een keerde direct.
Offline bruintje beer
Master
wo 30 maart 2011, 2:54 Bericht 
Cweepz schreef:
BOR zijn die tijdelijke 5 daagse duitse platen! Kun je in nederland ook gewoon kopen.
:schudnee: zie
HAW2006 schreef:

Tukker_Pat schreef:
Ik moet zeggen dat hij al geheel rechts reed (voor hem dan).
:o Da's toch juist uiterst links dan (voor normaal verkeer)? Op de 'snelle' baan?
Offline feitelijk
Master
wo 30 maart 2011, 6:03 Bericht 
Bellen! :thumb: 0900-8844 :fp:

Toch dubbel, aan de ene kant heb je campagnes die 112 prank-calls moeten voorkomen en aan de andere kant heb je ze die stellen dat je ook als je iemand een fiets ziet stelen 112 moet bellen.

Geen nieuwsberichten over een spookrijder dus hij zal geen brokken gemaakt hebben of gepakt zijn.
Offline Masterdam
Master
wo 30 maart 2011, 6:18 Bericht 
0900-TUIG kan jou ook gewoon doorschakelen naar 112. Vreemd dat ze je dan opnieuw laten bellen.
Offline Sandeman
FS medewerker
wo 30 maart 2011, 6:21 Bericht 
Goed bezig tukkert :thumb:
Triest trouwens dat zo'n 0900-TUIG-er je niet kan doorverbinden met 112... :nah:
Offline tijmen
Respect
wo 30 maart 2011, 7:27 Bericht 

Sandeman schreef:
Triest trouwens dat zo'n 0900-TUIG-er je niet kan doorverbinden met 112...

Je kunt rechtstreeks doorverbonden worden met de meldkamer via 0900, alleen is ophangen en dan 112 bellen vaak sneller.
Offline Maserati Teun
FS medewerker
vr 01 apr 2011, 18:11 Bericht 
Hier vond ik gisteren een erg fraai :fp: :fp: voorbeeld van een spookrijdster.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/9417383/__Vrachtwagen_ramt_spookrijdster__.html
Offline ThZ
Respect
vr 01 apr 2011, 19:13 Bericht 
nooit 0900-8844 bellen.

0900-8844 is er voor zeikerds,
112 is er voor hulpbehoevende.
Offline Cent
Pro
vr 01 apr 2011, 21:16 Bericht 
feitelijk schreef:
Geen nieuwsberichten over een spookrijder dus hij zal geen brokken gemaakt hebben of gepakt zijn.

De melding was in elk geval wel doorgekomen op Radio 1, was tijdens de eerste helft van Nederland-Hongarije. Kan je toch zeggen dat je Jack van Gelder stil hebt gekregen.

Ik heb overigens zelf een jaar of wat geleden 3x in 1 maand 112 gebeld vanuit de auto. Een keer een auto voor me die er in de bocht bij Galder aan de binnenkant afging, de tweede was een 40km karretje op de A58 bij Tilburg en de derde een Indier die op de fiets de N2 (toen nog A2) bij Eindhoven aan het verkennen was. Geen enkele keer gehoord dat je daarvoor geen 112 zou moeten bellen, was toch 3x potentieel levensgevaarlijk.

Daarna nooit meer van dat soort dingen gezien.
Offline Uwe Alzaligheid
Master
vr 01 apr 2011, 21:43 Bericht 
ThZ schreef:
0900-8844 is er voor zeikerds,
112 is er voor hulpbehoevenden.

Niet mee eens. 112 is voor spoedeisende zaken. Ik heb zelf wel eens met 0900-8844 gebeld in verband met (hoogstwaarschijnlijk) gestolen goederen langs de weg in de wijk.

Ik werd keurig netjes te woord gestaan door de centralist. Binnen 10 minuten reed er een zuurstokbus voor. Heb nog even een paar minuten met de agent informatie uitgewisseld. Men kon deze goederen nog niet direct aan een melding koppelen, maar dat zou nog wel komen. De 'afwerking' van deze melding maakte op mij een tamelijk professionele indruk. Prima werk, dus. :thumb:

Gestolen goed (althans: hoogstwaarschijnlijk gestolen goed) langs de weg lijkt mij een aardig voorbeeld van 'geen spoed, wel politie'. En het onderzoeken van diefstal/vermissing van goederen lijkt mij bij uitstek een goede en nuttige taak van de politie. :kniktja:
Offline WimLex
Master
vr 01 apr 2011, 22:00 Bericht 
Uwe Alzaligheid schreef:
Gestolen goed (althans: hoogstwaarschijnlijk gestolen goed) langs de weg lijkt mij een aardig voorbeeld van 'geen spoed, wel politie'. En het onderzoeken van diefstal/vermissing van goederen lijkt mij bij uitstek een goede en nuttige taak van de politie. :kniktja:

Hier in Enschede krijg je te horen als je dat meld: wilt u het even op het dichtsbizijnde bureau afgeven ?

Dacht het niet, dan zitten mijn vingerprints en mijn dna erop, indien je geen zin hebt om te komen gooi ik het wel in de grijze bak :dag:
Offline Fopspee(n)
Master
vr 01 apr 2011, 22:13 Bericht 
WimLex schreef:
Dacht het niet, dan zitten mijn vingerprints en mijn dna erop, indien je geen zin hebt om te komen gooi ik het wel in de grijze bak

Ook dan zitten je vingerprints en je dna erop O:)
Offline Peugie
Master
ma 04 apr 2011, 13:37 Bericht 
Keurig gedaan Tukker Pat. :thumb:
Niet schromen om 112 te bellen. Ook grensgevallen worden gewoon behandeld. Als je echt onterecht 112 belt dan hoor je dat ook wel binnen 10 seconden. :wink:
Offline Mr.D
Die hard
ma 04 apr 2011, 13:54 Bericht 

Tukker_Pat schreef:
doorgebeld.

Toch wel handsfree? :lol:
Online Furr
Master
di 05 apr 2011, 13:10 Bericht 
Uwe Alzaligheid schreef:
Ik werd keurig netjes te woord gestaan door de centralist. Binnen 10 minuten reed er een zuurstokbus voor. Heb nog even een paar minuten met de agent informatie uitgewisseld. Men kon deze goederen nog niet direct aan een melding koppelen, maar dat zou nog wel komen. De 'afwerking' van deze melding maakte op mij een tamelijk professionele indruk. Prima werk, dus

En, wat is er nu later mee gebeurd? Vast niks.
Offline Bussloo
Master
di 05 apr 2011, 13:45 Bericht 
Tukker_Pat schreef:
Ik neem aan dat ik niet de eerste en enige was die gebeld heeft.

Klopt. Ze doen pas een radiomelding als er meerdere mensen gebeld hebben. Enkel en alleen om "grapjes" te voorkomen.

Als het om de autosnelweg gaat kun je ook met de meldkamer van de KLPD bellen om te voorkomen dat je eerst met een lokaal politiebureau doorverbonden wordt. Wat mij dus wel eens overkomen is :[
Offline Smookey
FS medewerker
di 05 apr 2011, 14:06 Bericht 
KLPD doet daar weinig, net als in de omgeving Utrecht-Amersfoort en 's morgen voor 6 uur krijg je tussen Hoogeveen en Utrecht ook alleen maar regio op de A28.
En met regio-cowboys hoef je niet blij te wezen als je kijkt hoe of die af en toe aankomen piepen en de plek van het incident beveiligen.

Trouwens, die KLPD-gast gisterenmorgen op de A1 bij het begin van de spitsstrook ri Amsterdam mag de volgende keer ook wel een hesje aan doen als hij 2 rijstroken op en snelweg stil gaat zetten omdat er 3 auto's op de sergeant-strepen in de middenberm weg moeten. :thumb_d:

Die gast is waarschijnlijk met een flinke bocht naar rechts richting Almelo gereden want anders kom je nooit op dit stuk (tot Rijssen) op een fatsoenlijke manier weer op de goede weg, immers je zult moeten keren en dus 2 rijstroken dwars over moeten, dat lukt je niet op dat tijdstip zonder brokken.
Offline Tukker_Pat
FS Juridisch
di 05 apr 2011, 14:27 Bericht 
Mr.D schreef:
Toch wel handsfree? :lol:

Nope....
Offline Smookey
FS medewerker
di 05 apr 2011, 14:33 Bericht 
Hoefde ook niet, ze waren toch niet in de buurt anders hadden ze zelf de spookrijder wel gezien en aangepakt.
Offline Gerrit
Pro
di 05 apr 2011, 14:38 Bericht 

Voor dit soort gevallen bel ik ook 112. Tot nog toe vier keer bij de hand gehad.
- Bromfietser op de A4, ter hoogte van het brugrestuarant bij Schiphol --> Binnen 5 minuten zag ik twee motoragenten die naar hem op zoek gingen.
- (bijna-)Spookrijder die via de afrit Zevenbergschenhoek de A16 op wilde rijden. Ik schrok inderdaad ook gigantisch, kon niet meer in mijn spiegels zien of de actie inderdaad doorgezet werd.
- Ladder die midden op de A20 lag bij tankstation De Vink
- Stukken ijzer op de A20, ter hoogte van Schiedam. Stonden al drie auto's met schade langs de kant.

In alle gevallen correct en snel geholpen, en in het geval van de bromfietser werd ik zelfs nog teruggebeld met de mededeling dat ze hem niet meer hadden kunnen vinden. Die is vermoedelijk bij Roelofarendsveen weer van de snelweg af gegaan.

Wat mij betreft dus :thumb: :thumb: voor 112.
Offline Robin2
Master
di 05 apr 2011, 15:29 Bericht 

Zelf 1 keer op de weg 112 gebeld, toen er een autoband op de linkerstrook lag, net over de witte lijn.

In België hoef je er niet voor te bellen, maar ik weet wel waar ik heen ga als ik banden nodig heb maar geen geld uit wil geven. :lol:
Offline Brakefire
FS Getrouwd
di 05 apr 2011, 15:52 Bericht 
HAW2006 schreef:

Ehh, de Nordrhein-Westfalen Kreis bestaat niet. De Kreis Borken wel.

@ Cweepz: In Duitsland staat de eerste lettercombinatie voor de Kreis (soort provincie, maar dan kleiner) waar de auto vandaan komt.
K = Köln, BOR = Borken, WES = Wesel.

Een 5-daags tijdelijk kenteken kun je herkennen aan de gele strook rechts op de plaat. Daar staat de datum in waarop de plaat geldig is.

De letters en cijfers die na de Kreis letters komen mag je trouwens zelf kiezen. Één of twee letters gevolgd door maximaal 4 cijfers, waarbij het totaal aantal tekens niet groter mag zijn dan 8. En de combinatie die je uitgezocht hebt mag natuurlijk nog niet al vergeven zijn.
Offline Robin2
Master
di 05 apr 2011, 15:55 Bericht 

Ben een keer op een metalfestival in Duitsland geweest. Elke Duitse auto had 666 in de plaat. :fp:
Offline Boland
Master
di 05 apr 2011, 17:45 Bericht 
Ik heb voor minder 112 gebeld, namelijk iemand die langs een autoweg zijn hond aan het uitlaten was.
Goed gedaan Tukker_Pat & 112 :)
Offline Smookey
FS medewerker
wo 06 apr 2011, 10:57 Bericht 
op de A7?

Citaat:
RT @fred_wilbrink: Prio 1 aangereden hond (husky) op de A7, was het baasje tijdens uitlaten ontsnapt. Beestje zwaar gewond naar dierenarts.
Offline feitelijk
Master
wo 06 apr 2011, 11:15 Bericht 
Of je doet het zo:

Link
Offline R
Master
wo 06 apr 2011, 11:22 Bericht 
En dan een paar peuten op z'n neus.
Offline Dave
FS Webmaster
wo 06 apr 2011, 11:24 Bericht