Postingstijd interval gedetecteerd van 60.9 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 2 van 4  [ 161 berichten ]
Offline Zoef
Die hard
do 14 okt 2010, 14:19 Bericht 
Kiwi45 schreef:
Het feit dat er in maart verkiezingen zijn voor de Eerste Kamer, speelt volgens Nehmelman een rol bij de snelle afhandeling die het nieuwe kabinet in dezen zal voorstaan.

Dus we krijgen een hogere maximumsnelheid, met als extra bonus een rechtse eerste kamer?

:thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb:
Offline Martijn
FS Webmaster
do 14 okt 2010, 14:22 Bericht 
Als er geen mensen zich kandidaat stellen voor PVV PS, dan zal er geen meerderheid komen....
Offline FocusWagon
Die hard
do 14 okt 2010, 14:32 Bericht 
Zelf opletten behoort gelukkig ook nog steeds tot de mogelijkheden, net zoals zelf afremmen als de 130km toch niet veilig is vanwege drukte.
Daarbij denk ik dat het meeste gevaar komt van slecht in/uitvoegen. Gelukkig kom ik nog uit de tijd dat rijinstructeurs op korte invoegstroken riepen: "Gas geven, nee niet schakelen, ik zei gas!" om de snelheid op de invoeger al aan te passen aan de hoofdrijbaan en daarna pas in te voegen O:)
Offline feitelijk
Master
do 14 okt 2010, 14:33 Bericht 
Martijn schreef:
Als er geen mensen zich kandidaat stellen voor PVV PS, dan zal er geen meerderheid komen....

Ik wil niet in de PS maar in de EK.
Offline Martijn
FS Webmaster
do 14 okt 2010, 14:42 Bericht 
Zullen we daar eens een waarschijnlijkheidstheorie op los laten ;-)
Offline Kiwi45
Master
do 14 okt 2010, 14:45 Bericht 
feitelijk schreef:
Ik wil niet in de PS maar in de EK.

Ok, ga jij maar naar het EK worteltrekken. Of het EK grafiekjes maken. Ik geef je goede kansen :)
Offline Vjenne
Master
do 14 okt 2010, 15:03 Bericht 
:roflol:
Online Ascension
Master
do 14 okt 2010, 15:05 Bericht 
Martijn schreef:

Of Wilders adviseert zijn volgers op de VVD/CDA te stemmen in provincies waar de PVV niet mee doet.
Offline Kwibus
Master
do 14 okt 2010, 15:51 Bericht 
Ben ik nu de enige die dit een non-issue vind? 120 > 130 schieten we toch niets mee op? Daar waar nu 120 is toegestaan maakt 130 niet veel uit. Maak eens werk van die debiele 80 en 100 limieten...
Offline Entropie
Die hard
do 14 okt 2010, 16:31 Bericht 
Elke 10 km/u extra is meegenomen wat mij betreft.
Offline Quaresma7
Die hard
do 14 okt 2010, 16:36 Bericht 
Kwibus schreef:
Ben ik nu de enige die dit een non-issue vind? 120 > 130 schieten we toch niets mee op? Daar waar nu 120 is toegestaan maakt 130 niet veel uit. Maak eens werk van die debiele 80 en 100 limieten...

Het maakt zeker wel wat uit.. Ik merk dat in landen waar het wel mag (Duitsland, Frankrijk, Oostenrijk, Hongarije, Slovenie, Kroatie enz)..
Offline feitelijk
Master
do 14 okt 2010, 16:52 Bericht 
Kiwi45 schreef:
Ok, ga jij maar naar het EK worteltrekken.

Mijn grootvader was landarbeider, die was er altijd erg trots op dat ik in zijn voetsporen trad.
Offline flitspaal
Master
do 14 okt 2010, 18:19 Bericht 

We moeten eens Europees gaan denken. Er gaat nu veel geld verloren door de extra reistijd als gevolg van lage maximumsnelheden. De meeste mensen rijden ruim onder de maximumsnelheid, door de grote pakkans en de inmiddels zeer hoge boetes.

Mocht de 130 km/uur niet doorgaan:

Een alternatieve optie is om veel wegen waar 100 km/uur is toegestaan, op te waarderen naar 120 km/uur en/of minder intensief te controleren op snelwegen.
Offline Turkosariba
Master
do 14 okt 2010, 19:17 Bericht 

Joepie, ik kan niet wachten. Voor een gemiddeld ritje zit ik ca. 10 km op de snelweg, dus ik ga dagelijks 23 seconde eerder aankomen :honger: :honger:

Maar om de week rij ik naar familie in Vlissingen en mag ik zo'n 190 km snelweg rijden. Ga ik toch mooi 7 minuten eerder aankomen...

... of toch niet... ik rij al 130 :duh:
Offline yup
Die hard
zo 17 okt 2010, 22:37 Bericht 

Ik zou al blij zijn als de A2 weer 120 km/u word :dood:
Offline NooitTeSnel
Master
zo 17 okt 2010, 23:04 Bericht 
yup schreef:
Ik zou al blij zijn als de A2 weer 120130 km/u word

Als de eerste post klopt gaat die 120 -> 130 eerder gebeuren dan het opheffen van de 100 km op de A2, daar komen natuurlijk wel allemaal bezwaren van boomknuffelaars op.
Offline 944 guy
Master
ma 18 okt 2010, 8:45 Bericht 
Heerlijk hoe een hoop mensen hier gaan zeiken op max snelheden en als er ook maar een beetje sprake is van het verhogen daarvan gaan ze nog zeuren :huh:
Offline classpool
Master
ma 18 okt 2010, 12:09 Bericht 
A4 schreef:
Dus in feb 20011 hebben we écht geen 130 op de snelweg hoor :zzz:

Nee, dan bestaan er geen snelwegen meer :lol:
Offline A4
Master
ma 18 okt 2010, 12:46 Bericht 
:lol: :thumb:
Online BMW-gek
Master
wo 01 dec 2010, 1:30 Bericht 
Nou daar is het MD alweer..... Afbeelding

Hun anti 130km/u campagne

Afbeelding
Offline NooitTeSnel
Master
wo 01 dec 2010, 1:36 Bericht 
Nu je deze weer naar boven haalt... ik zag dit gister langs komen: VVD en PVV: 130 op snelweg over maand al invoeren

Met een mooie uitspraak van Aptroot:
Citaat:
Auto's zijn schoner geworden dus de uitstoot wordt minder. En waarom rijden veel mensen te hard op sommige wegen? Omdat de snelheidsbeperking er belachelijk is,' aldus Aptroot.

:respect:
Offline Robin2
Master
wo 01 dec 2010, 1:42 Bericht 

:roflol: :roflol: :roflol:
Offline Groningen
Die hard
wo 01 dec 2010, 1:51 Bericht 

SGP sluit snelheidslimiet van 135 km niet uit

De plannen van het kabinet om op sommige snelwegen de maximumsnelheid te verhogen naar 130 kilometer per uur worden gesteund door de SGP. Dat zei SGP-Kamerlid Elbert Dijkgraaf in de nacht van dinsdag op woensdag tijdens het debat in de Tweede Kamer over de begroting Infrastructuur & Milieu.

SGP-Kamerlid Elbert Dijkgraaf. Foto: Fotopersburo Dijkstra bv „Je zou zelfs kunnen nadenken over 135 kilometer per uur”, stelde de SGP'er. Hij voegde daar wel aan toe dat het enkel kan op trajecten waar de verkeersveiligheid niet in het geding is. Ook milieu- en geluidsgevolgen moeten goed worden bekeken. „Die randvoorwaarden moeten goed zijn geregeld. Het belang van een goede inpassing is glashelder”, aldus de volksvertegenwoordiger.

Coalitiepartijen VVD en PVV gaven eerder aan dat vanaf januari een verhoging naar 130 kilometer per uur al mogelijk moet zijn. Het CDA wacht liever eerst op onderzoek. Tijdens het debat bleek dat ook andere partijen eerst onderzoek willen afwachten. Van de SGP is bekend dat ze regeringsplannen in principe welwillend benaderen.

Bron: de Telegraaf
Offline Robin2
Master
wo 01 dec 2010, 1:53 Bericht 

Ik bied 136! :fp:
Offline NooitTeSnel
Master
wo 01 dec 2010, 2:00 Bericht 
Citaat:
Je zou zelfs kunnen nadenken over 135 kilometer per uur

Ik kan ook best nadenken over 150 hoor, maar helaas gaat er dan een half land van geboren Atos-rijders protesteren.
Offline Warmaster
Master
wo 01 dec 2010, 7:50 Bericht 
Eerst tig onderzoeken, en ook nog inspraak en bezwaar periode. :fp: Dat word niks, ik heb er een zwaar hoofd in, de linksgedraaide yoghurt eters van de groene taliban gaan dit tot het gaatje door procederen. ;( Laat ze de flitsmarge maar eens met 20km verhogen tot die tijd, dan zet je die linkse groene mooi buitenspel.
Offline Vjenne
Master
wo 01 dec 2010, 11:40 Bericht 
Robin2 schreef:
Ik bied 136! :fp:
Ja, hier 136,7 :kniktja:
Offline Dave
FS Webmaster
wo 01 dec 2010, 11:49 Bericht 
Warmaster schreef:
Laat ze de flitsmarge maar eens met 20km verhogen tot die tijd, dan zet je die linkse groene mooi buitenspel.
dat zeg ik al 521 jaar :kniktja:
Offline Vjenne
Master
wo 01 dec 2010, 11:55 Bericht 
Dave schreef:
dat zeg ik al 521 jaar :kniktja:

521, dat zou je niet zeggen Dave. Je oogt een stuk jonger :kniktja:
Offline Tweebel
Master
wo 01 dec 2010, 11:57 Bericht 
NooitTeSnel schreef:
Ik kan ook best nadenken over 150 hoor, maar helaas gaat er dan een half land van geboren Atos-rijders protesteren.

Alles met minder dan ca 75 pk hoort dan dus ook niet thuis op snelwegen met een limiet van 130 of 150. In ieder geval niet op de linker baan.
Offline Dave
FS Webmaster
wo 01 dec 2010, 11:59 Bericht 
Vjenne schreef:
Je oogt een stuk jonger :kniktja:

Dank je 8)
Offline Vjenne
Master
wo 01 dec 2010, 12:06 Bericht 
Dave schreef:
Dank je 8)

:[
Offline Dikke Dakduif
Master
wo 01 dec 2010, 12:06 Bericht 
Kwibus schreef:
Je hebt wel een beetje gelijk maar ik vind het een mijlpaal dat er limieten omhoog gaan. Tot nu toe was er alleen maar sprake van verlagingen. Zie het als een goede start die hopelijk bij de kiezer en de politiek naar meer smaakt.

Voor het herstellen van de 80/100 plekken moet eerst de wildgroei aan millieu regels rigoreus weggekapt worden, dat kan nog jaren duren. 120->130 kan wel snel gerealiseerd worden en is alleen daarom al een goede maatregel van een kabinet dat gewoon doorpakt ipv 100 dagen het land in gaat.
Offline Martijn
FS Webmaster
wo 01 dec 2010, 12:17 Bericht 
James Sharpe heeft het voorgesteld bij het afgelopen AO Verkeersveiligheid om het naar 15 te krijgen. Mijn voorgestelde 20 vond ie moeilijker te verkopen ;-)
Offline Warmaster
Master
wo 01 dec 2010, 12:40 Bericht 
15 vind ik ook prima. Maar nu James weg is zal dat gedogen van die 15km ook wel niet door gaan.
Offline ZX-driver
Master
wo 01 dec 2010, 13:27 Bericht 

10 km/u verschil. Maakt ook echt heel veel uit.

Bovendien is 130 op de autosnelweg nu al de gemiddelde snelheid voor veel mensen. Dus het enige dat het uiteindelijk voor die mensen oplevert is 20 euro per jaar omdat ze af en toe geflitst worden met 130 op de autosnelweg. Moeten ze daarvoor al die moeite doen?
Offline Guppenklup
Master
wo 01 dec 2010, 15:44 Bericht 
Komt er nou nog wat van? Niet dat ik er echt op zit te wachten trouwens, ik rijd nu al 140-150 op de meeste snelwegen in NL. Gewoon een lekker rustige en relaxte cruise snelheid. In Dld trap ik 'm wat dieper in.
Offline Martijn
FS Webmaster
wo 01 dec 2010, 15:54 Bericht 
ZX-driver schreef:
10 km/u verschil. Maakt ook echt heel veel uit.

Bovendien is 130 op de autosnelweg nu al de gemiddelde snelheid voor veel mensen. Dus het enige dat het uiteindelijk voor die mensen oplevert is 20 euro per jaar omdat ze af en toe geflitst worden met 130 op de autosnelweg. Moeten ze daarvoor al die moeite doen?

betekent dat je 140 op de teller kan rijden zonder geflitst te worden. Als je dan de marge op 15 krijgt, dan kan je dus 148 rijden op de teller. Een prettige snelheid. Eens gevraagd aan een Duitse RWSér wat nou de gemiddelde snelheid was op een onbeperkte autobahn, en dan kwam je uit op 135 km/u
Offline NooitTeSnel
Master
wo 01 dec 2010, 17:07 Bericht 
Martijn schreef:
Eens gevraagd aan een Duitse RWSér wat nou de gemiddelde snelheid was op een onbeperkte autobahn, en dan kwam je uit op 135 km/u

Inclusief vrachtwagens en aanhangers? Of voor personenauto's? Want het klinkt vrij hoog eigenlijk, in Nederland kom je volgens mij ruim onder de 100 uit zelfs als je vrachtwagens niet mee telt?
Offline peterd
Pro
do 02 dec 2010, 15:21 Bericht 

http://www.milieudefensie.nl/racerutteeruit/

Kwam ik toevallig tegen, have fun. Vooral die reacties na afloop van het spelletje, ze zouden door dhr. Spee bedacht kunnen zijn...

Wellicht het onderzoeken waard of hij banden heeft met milieudefensie.

;) :thumb: :lol:
Offline Martijn
FS Webmaster
do 02 dec 2010, 15:25 Bericht 
Hoeveel subsidie heeft dat wel niet gekost?

Ik heb Egbert Dijkgraaf ook maar even gemaild.
Offline peterd
Pro
do 02 dec 2010, 15:29 Bericht 

Martijn schreef:
Hoeveel subsidie heeft dat wel niet gekost?

Geen idee, voor dat geld had men waarschijnlijk heel wat 100 km/h borden weg kunnen laten halen, maarja daar staat milieudefensie niet voor...
Offline KanarieVW
Master
do 02 dec 2010, 18:43 Bericht 
Martijn schreef:
Eens gevraagd aan een Duitse RWSér wat nou de gemiddelde snelheid was op een onbeperkte autobahn, en dan kwam je uit op 135 km/u

Dat is inderdaad het gemiddelde wat ik vaak heb als ik veel kilometers overdag in DL rijd. Op een gewone werkdag schommelt dat een beetje tussen de 135 en 140 gemiddeld.
Offline Jazz
Laat zich horen
di 01 feb 2011, 16:51 Bericht 

De stand van zaken: in het voorjaar horen we meer, wat betreft de effecten van het verhogen van de max. snelheid aldus Schultz van Haegen.

Zie: http://www.rijksoverheid.nl/ministeries ... r-uur.html
Offline NooitTeSnel
Master
di 01 feb 2011, 17:06 Bericht 
Jazz schreef:

Hm, meestal kan ik de progressieve aanpak D66 wel waarderen, maar deze twee zal ik eens een mailtje sturen om te vragen waar deze klimaat-bangmakerij vandaan komt O:)
Offline BLikent
Master
di 01 feb 2011, 17:12 Bericht 
130?

Houdt eens op met 100 op een 5 baans snelweg met aan 2 kanten een vluchtstrook. Ronduit belachelijk om op een landingsbaan een limiet te stellen.

Bovendien, al die mensen die het milieu een warm hart toedragen, Je MAG ook zachter rijden dan de maximumsnelheid !
Offline umpire
FS medewerker
di 01 feb 2011, 17:16 Bericht 
BLikent schreef:

Houdt eens op met 100 op een 5 baans snelweg met aan 2 kanten een vluchtstrook. Ronduit belachelijk om op een landingsbaan een limiet te stellen.

En dan vergeet je de radar-setjes te noemen, die daar met de regelmaat van de klok staan op plaatsen die HE LE MAAL niets met de verbetering van de verkeersveiligheid te maken hebben :x :x :thumb_d:
Offline NooitTeSnel
Master
di 01 feb 2011, 17:22 Bericht 
Ik rij daar als het rustig is altijd 145 (5km veiligheids-marge voor VROS), 130 is eigenlijk ook nog vrij langzaam als het niet druk is. Die setjes vallen trouwens best wel op hoor daar bij Vinkeveen :wink:
Offline umpire
FS medewerker
di 01 feb 2011, 17:34 Bericht 
Niet alleen daar :wink:

Die H****rs staan de laatste tijd ook iets te regelmatig net achter het einde van het geluidsscherm bij Maarssen :[
Offline HAW2006
Master
di 01 feb 2011, 17:40 Bericht 
BLikent schreef:
Je MAG ook zachter rijden dan de maximumsnelheid !

Volgens de wet wel, maar niet volgens.....(vul maar in)
 [ 161 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende