Pagina 1 van 4  [ 161 berichten ]
Offline Kiwi45
Master
do 14 okt 2010, 9:01 Bericht 
Elsevier schrijft vandaag:
De verhoging van de maximumsnelheid op Nederlandse snelwegen naar 130 kilometer per uur, kan al in februari 2011 zijn geregeld. Het harder rijden is een plan van het nieuwe kabinet, dat vandaag wordt beëdigd.

Remco Nehmelman, hoofddocent Staatsrecht aan de Universiteit van Utrecht, zegt tegen Het Financieele Dagblad dat het opvoeren van de maximumsnelheid gauw rond kan zijn.

Snel
'Ik mik op februari,' aldus Nehmelman. 'Het gaat namelijk om een aanpassing van een Algemene Maatregel van Bestuur, en die kun je snel regelen.'

Willem Konijnenbelt van de Raad van State sluit zich daarbij aan, omdat niemand het plan kan tegenhouden. 'Rutte moet de wijziging vier weken bij de Eerste en Tweede Kamer leggen. Maar of ze daar voor of tegen zijn, maakt niet uit,' zegt hij in de krant.

Verkiezingen
De regering moet wel het oordeel van de Raad van State afwachten, maar dat hoeft maar enkele weken in beslag te nemen. Daarnaast kan een kabinet het advies ook naast zich neerleggen.

Het feit dat er in maart verkiezingen zijn voor de Eerste Kamer, speelt volgens Nehmelman een rol bij de snelle afhandeling die het nieuwe kabinet in dezen zal voorstaan. 'Dan is het erg mooi als je net daarvoor de maximumsnelheid hebt verhoogd. Ook daarom zal het snel gebeuren.'
---
Mooi nieuws :)
Offline Tweebel
Master
do 14 okt 2010, 9:04 Bericht 
Jeuh!

Ben benieuwd of ze er ook tijdig in slagen iets te doen aan alle onzinnige 100-zones, maar daarvoor zullen ze eerst wel weer een potje moeten worstelen met gesubsidieerde beroeps-boeroepers.
Offline DidbeZ
Master
do 14 okt 2010, 9:04 Bericht 
:cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:
Offline Guppenklup
Master
do 14 okt 2010, 9:13 Bericht 
Kunnen ze dan in datzelfde tempo die mallotige 80km zones in de prullenbak laten verdwijnen? :fp:
Offline Mr.D
Die hard
do 14 okt 2010, 9:16 Bericht 

Als het zo makkelijk gaat, waarom dan slechts 10 km/h sneller? Hef dan de snelheidsbeperking op.
Offline A4
Master
do 14 okt 2010, 9:36 Bericht 
Kiwi45 schreef:
Remco Nehmelman, hoofddocent Staatsrecht aan de Universiteit van Utrecht, zegt

Het zegt mij niet zoveel wat een 1 of andere drs. prof huppeldepup roept in een tijdschrift. We weten allemaal hoe snel onze overheid beslissingen neemt. Dus in feb 20011 hebben we écht geen 130 op de snelweg hoor :zzz:
Offline aapje
Master
do 14 okt 2010, 9:38 Bericht 
Joepie eindelijk 170 kunnen rijden :thumb:
Offline Dave
FS Webmaster
do 14 okt 2010, 9:40 Bericht 
:nono:
Offline Remo
Master
do 14 okt 2010, 9:40 Bericht 
Toch is het een duur geintje om even de vmax aan te passen, alleen al om de bebording door het hele land aan te passen..

Neemt niet weg dat ik straks relatief veilig 179 kan rijden :woop:
Offline ThZ
Respect
do 14 okt 2010, 9:42 Bericht 
@remco dat kan gewoon met een zwarte filtstift toch?
Offline Sandeman
FS medewerker
do 14 okt 2010, 9:43 Bericht 
Remo schreef:
Toch is het een duur geintje om even de vmax aan te passen, alleen al om de bebording door het hele land aan te passen..

Hoeveel borden met daarop 120 ken jij dan?
Offline Jeroen87
Die hard
do 14 okt 2010, 9:48 Bericht 

Remo schreef:

Valt mee, alleen even alle grenswegen langsgaan, al zijn dat er ook wel veel.
Offline Tweebel
Master
do 14 okt 2010, 9:49 Bericht 
Remo schreef:

Sandeman schreef:

Alleen een paar borden bij grensovergangen!
Offline A4
Master
do 14 okt 2010, 9:51 Bericht 
Sandeman schreef:

Die zijn er idd nauwelijks. Komt omdat het zo geregeld is dat de standaard max snelheid 120km/u is op de NL snelwegen, tenzij anders aangegeven (100, 80 etc). Die 'tenzij anders aangegeven' komt natuurlijk 100x vaker voor dan de 120 borden, die zie je nauwelijks, omdat einde beperking van de 80 of 100 maatregel automatisch 130 gaat betekenen.

edit; dat zeg ik... mijn bericht is eigenlijk al overbodig, zie reacties hierboven :lol:
Offline Dave
FS Webmaster
do 14 okt 2010, 9:53 Bericht 
Remo schreef:
Toch is het een duur geintje om even de vmax aan te passen

Welnee man, kost geen drol. Gemiddeld afscheidsfeestje van een dijkgraaf kost meer.

En dit heeft al helemaal veel geld gekost; http://nl.wikipedia.org/wiki/Kaasplankje

Alleen het onderhoud van die dingen was jaarlijks driekwart miljoen.
Online Ascension
Master
do 14 okt 2010, 9:56 Bericht 
En de borden langs de grens hebben geen enkele juridische status dus hoeven theoretisch ook niet vervangen te worden. Kan je dus gewoon meenemen met regulier onderhoud.
Offline kukel
Pro
do 14 okt 2010, 9:57 Bericht 

Reportage van hart van Nederland: http://www.hartvannederland.nl/nederlan ... n-de-pijp/

Die man van de ANWB :fp:

EDIT: ROFL @ 1:43, dat zijn pas gevaarlijke situaties. :roflol:
Offline DidbeZ
Master
do 14 okt 2010, 9:59 Bericht 
Stickertje plakken?
Offline Dave
FS Webmaster
do 14 okt 2010, 10:01 Bericht 
kukel schreef:
ROFL @ 1:43, dat zijn pas gevaarlijke situaties. :roflol:

Yeah, oorzaak afleiding / geen voorrang verlenen. Geen kloot te maken met snelheid :roll:

ABS niet aanwezig, die mag nieuwe bandjes gaan halen.
Offline Schep
Master
do 14 okt 2010, 10:03 Bericht 
kukel schreef:
EDIT: ROFL @ 1:46, dat zijn pas gevaarlijke situaties.

En die VVN bobo gewoon doorpraten :roflol:
Online Ascension
Master
do 14 okt 2010, 10:04 Bericht 
Die Mazda was natuurlijk fout, als hij niet zo hard had gereden had hij veel meer tijd gehad om te reageren op de oetlul in het busje die voorrang nam.... :zzz:
Offline Kiwi45
Master
do 14 okt 2010, 10:10 Bericht 
Sticker formaatje verkeersbord laten maken, met daarop de cijfers 130.
Over alle borden '100' laten plakken, klaar.
Kosten? Hooguit 10.000 Euro. Tenzij de overheid zo'n project doet, dan zal het wel het honderdvoudige zijn.
Offline Jeroen87
Die hard
do 14 okt 2010, 10:11 Bericht 

De ANWB met hun gelul dat het bijna nergens kan.
Alle wegen kunnen het 's nachts hebben. In het noorden en oosten kan op genoeg wegen 24 uur per dag 130 gereden worden.
Online Ascension
Master
do 14 okt 2010, 10:16 Bericht 
Jeroen87 schreef:
De ANWB met hun gelul dat het bijna nergens kan.

Echt he... "Dit kan niet op 2x2 wegen ivm te groot snelheidsverschil met andere verkeersdeelnemers." Man, half Europa rijdt 130 op de snelweg en in NL zal die 10km verschil niet kunnen.... :x
Offline rve123
Master
do 14 okt 2010, 10:19 Bericht 
Ben heel benieuwd wat er gaat gebeuren met wegen als de A44. 2x2 waar al tijden gezeur mee is dat het o zo gevaarlijk is met 120..

Maar buiten dat, hoe sneller hoe beter 8)
Offline Tweebel
Master
do 14 okt 2010, 10:22 Bericht 
Ik voorspel een wildgroei aan 120 borden voor wegvakken waar milieuterroristen of de wegbeheerder bepalen dat 130 gevaarlijk is of slecht voor de plantjes.
Offline Schep
Master
do 14 okt 2010, 10:24 Bericht 
Ascension schreef:
Man, half Europa rijdt 130 op de snelweg en in NL zal die 10km verschil niet kunnen....

Ja, maar we hebben meer op- en afritten
Ja, maar we hebben een groter verkeersaanbod
Ja, maar de weggebruikers rekenen er nog niet op

Zomaar 3 dingen die de ANWB zal roepen.
En dat wordt dan de belangenvereniging van automobilisten genoemd.... :fp:
Offline FocusWagon
Die hard
do 14 okt 2010, 10:30 Bericht 
Jeroen87 schreef:
In het noorden en oosten kan op genoeg wegen 24 uur per dag 130 gereden worden.

Zelfs in de Randstad genoeg plekken waar het in de Spits kan (bijna dagelijks op de A10/A8/A7) O:)
Online BMW-gek
Master
do 14 okt 2010, 10:31 Bericht 
Sandeman schreef:

Afbeelding

Hoeft nieteens vervangen te worden. Vanaf dit bord gewoon je gas in trappen.
Offline EddyHH
Master
do 14 okt 2010, 10:32 Bericht 
Tweebel schreef:
Ik voorspel een wildgroei aan 120 100 borden voor wegvakken waar milieuterroristen of de wegbeheerder bepalen dat 130 gevaarlijk is of slecht voor de plantjes.

De 130 moet uiteraard voor dezelfde groep gecompenseerd worden met de zgn. gevaarlijke stukken waar nu 120 mag die verlaagd worden naar 100 omdat 130 daar absoluut te vervuilend gevaarlijk is.
Offline Dave
FS Webmaster
do 14 okt 2010, 10:41 Bericht 
Schep schreef:
Zomaar 3 dingen die de ANWB zal roepen.
En dat wordt dan de belangenvereniging van automobilisten genoemd.... :fp:

Ja divisie Spee zit er daar tot in de aars in.
Offline KanarieVW
Master
do 14 okt 2010, 10:53 Bericht 
Kiwi45 schreef:
Sticker formaatje verkeersbord laten maken, met daarop de cijfers 130.
Over alle borden '100' laten plakken, klaar.
Kosten? Hooguit 10.000 Euro. Tenzij de overheid zo'n project doet, dan zal het wel het honderdvoudige zijn.

kan je je de 'regenboog route' (A12) nog herinneren? om elke lantaarnpaal een sticker kostte tonnen...
Offline Robin2
Master
do 14 okt 2010, 11:14 Bericht 

Maar betekent dat dus dat álle 120-wegen 130 worden? :woop:

Niet dat je daar in de Randstad heel veel aan hebt, behoudens de A200, A44, stukken A20 en stukken A16... maar toch! :honger:
Offline Schep
Master
do 14 okt 2010, 11:21 Bericht 
Robin2 schreef:
Niet dat je daar in de Randstad heel veel aan hebt, behoudens de A200, A44, stukken A20 en stukken A16... maar toch!

A12? A27? A1 (klein stukkie)? A4 (klein stukkie)?
Offline Robin2
Master
do 14 okt 2010, 11:24 Bericht 

Klopt, je hebt er meer.

Sorry Schep.
Offline 944 guy
Master
do 14 okt 2010, 11:35 Bericht 
kukel schreef:
EDIT: ROFL @ 1:43, dat zijn pas gevaarlijke situaties.

In een deuk ligt :roflol:
Het enig probleem in dit land met 120->130 is de mentaliteit van de meeste mongloide automobilisten. Als die weten dat mensen harder mogen rijden gaan ze ook opletten.
Offline Mikkie
Master
do 14 okt 2010, 11:38 Bericht 
Robin2 schreef:
Maar betekent dat dus dat álle 120-wegen 130 worden? :woop:

Dat zou leuk zijn, maar ik zou er nog niet op rekenen.

En dat filmpje! _O- Twee afgevlakte banden voor de Mazda-rijder :oops:
Offline Kiwi45
Master
do 14 okt 2010, 11:40 Bericht 
Ik zou zeggen alle snelwegen 130. Veiliger, want duidelijker.
En dan alleen op de echt gevaarlijke plekken een lagere limiet.
Offline Robin2
Master
do 14 okt 2010, 11:48 Bericht 

En die 100-zones weg, om nog maar te zwijgen over de 80-zones. :fp:

Hoe ga ik een Duitser uitleggen dat ik onlangs een boete kreeg omdat ik 84 km/h reed op een snelweg.

"Je bedoelt 184?"
"Nee, 80. Geen wegwerkzaamheden, niet druk."
"..."
Online BMW-gek
Master
do 14 okt 2010, 11:51 Bericht 
Duitsers hebben het sowieso al zwaar hier. Op de weg naar de A7 snappen ze het al niet meer en rijden ze voor de zekerheid toch maar 60 km/u in plaats van 80 km/u :duh:
Offline kippenborst
Master
do 14 okt 2010, 12:46 Bericht 
Kiwi45 schreef:
Mooi nieuws

ben ik de enige die het hier niet helemaal mee eens is??
dat het naar 130 gaat vind ik prima, maar dan nog krijg je die 4/5/6 km per uur te hard bonnentjes achteraf binnen. Daar moeten ze iets aan doen. dus als ze ipv max. 130 de flitslimiet met 10 km ophogen dan ben ik daar veel en veel meer voorstander van.

op de snel en 80 wegen moet ik er wel bij zeggen. binnen de bebouwde kom is het wat mij betreft gelijk boete erop bij te hoog. (en ja je hebt uitzonderingen...)
Offline Kiwi45
Master
do 14 okt 2010, 12:54 Bericht 
134 gecorrigeerd met een max van 130 is toch echt een stuk goedkoper dan 134 gecorrigeerd bij een max van 120.
Kortom: liever een hogere VMax dan een hogere flitsmarge.

Bovendien zullen een hoop mensen nu ook iets harder gaan rijden, en dat is weer goed voor de doorstroming.
Offline Martijn
FS Webmaster
do 14 okt 2010, 13:40 Bericht 
kippenborst schreef:
ben ik de enige die het hier niet helemaal mee eens is??
dat het naar 130 gaat vind ik prima, maar dan nog krijg je die 4/5/6 km per uur te hard bonnentjes achteraf binnen. Daar moeten ze iets aan doen. dus als ze ipv max. 130 de flitslimiet met 10 km ophogen dan ben ik daar veel en veel meer voorstander van.

op de snel en 80 wegen moet ik er wel bij zeggen. binnen de bebouwde kom is het wat mij betreft gelijk boete erop bij te hoog. (en ja je hebt uitzonderingen...)

Wordt hard aan gewerkt, kan ik je zeggen. Allemaal VVD mailen, komt het vast goed ;-)
Offline Martijn
FS Webmaster
do 14 okt 2010, 14:05 Bericht 
Kijk:

http://www.nu.nl/politiek/2356088/pvv-w ... euren.html

Citaat:
PVV wil elf kilometer te hard voorlopig niet bekeuren
AMSTERDAM - Gedoogpartij PVV wil dat automobilisten die maximaal elf kilometer per uur te hard rijden daarvoor niet meer worden bekeurd, aangezien het nieuwe kabinet de maximumsnelheid op autosnelwegen wil verhogen van 120 naar 130 kilometer per uur.

Tweede Kamerlid Raymond de Roon (PVV) heeft daarover donderdag Kamervragen gesteld aan de nieuwe minister van Veiligheid en Justitie Ivo Opstelten (VVD).

De Roon eist niet alleen een 'onmiddellijke stop' op het uitdelen van bekeuringen op snelwegen, nu Opstelten is aangetreden. Wat hem betreft worden ook de bonnen die zijn uitgeschreven sinds het bekend worden van het regeerakkoord, ingetrokken.
Offline kukel
Pro
do 14 okt 2010, 14:10 Bericht 

Dus bekeuren vanaf 131 km/h gecorrigeerd?
Offline Quaresma7
Die hard
do 14 okt 2010, 14:10 Bericht 
Volgens mij gaat die 130 km/h nooit komen in Nederland :schudnee:

Hongarije bestaat bijna alleen maar uit 2x2 wegen en daar gaat 130 km/h ook prima.. Oostenrijk zelfde verhaal, Duitsland heb je ook veel 2x2 wegen waar het onbeperkt is.. :zzz:
Offline lorat
Master
do 14 okt 2010, 14:12 Bericht 
Martijn schreef:
PVV wil elf kilometer te hard voorlopig niet bekeuren

Dat zou niet voorlopig moeten zijn. Ook na de verhoging tot 130 mogen boetes voor pietluttige overtredingen wat mij betreft in de prullenbak.
Offline Robin2
Master
do 14 okt 2010, 14:13 Bericht 

Waar ik me ergens wel kan vinden in het aloude ANWB-argument van de vele op- en afritten. Dat is ook niet 100% gelul natuurlijk. Als alles 120 wordt in plaats van 100 of 80 ben ik al gelukkig genoeg.
Offline Kiwi45
Master
do 14 okt 2010, 14:17 Bericht 
Wat de PVV zegt is simpel: binnenkort wordt het toch al 130, laten we tot die tijd niet gaan bekeuren voor snelheden onder de 130.
Realistisch en goed voorstel. Het is namelijk nogal raar om iemand vandaag een bekeuring te geven vanwege 130, terwijl die snelheid over een paar maanden gewoon is toegestaan.
Offline Robin2
Master
do 14 okt 2010, 14:18 Bericht 

Dat het in het regeerakkoord staat betekent niet per definitie dat dat er doorheen komt, al is de kans wel groot (zie OP). Je krijgt wel een gekke situatie als mensen met 130 niet bekeurd worden als die wetswijziging uiteindelijk niet doorgevoerd wordt.
 [ 161 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende