Pagina 1 van 1  [ 35 berichten ]
Offline Scaniafan
Master
ma 21 feb 2011, 17:20 Bericht 
Gezien de vele verkeerskennis hier en mijn beperkte beeld van de drukte in de Randstad maar eens gaan kijken voor de kennis hier...

Ik moet vrijdag om 10:00 op de Cessnalaan in Schiphol-Rijk zijn. Google adviseert:

A67 > Eindhoven, A2 > A'dam, A9 > afrit Aalsmeer. Dit lijkt mij inderdaad de meest logische route. Vervolgens moet ik aan het eind van de middag (17:00 / 17:30) naar Antwerpen. Ook dit lijkt me logisch, A9 > A2 > A27 > A58 > A16 naar België. Of kan ik hier beter via de A59 rijden??

Maar: Hoe zit het met file's op deze routes?? Waar te verwachten, hoe veel extra reistijd??

Alvast bedankt :D
Offline Friso89
Pro
ma 21 feb 2011, 17:41 Bericht 

Gezien de vakantie en het feit dat je op een vrijdag wilt gaan, zal het qua files wel meevallen.

Ik rij zelf 2x per week naar Brussel vanuit Amsterdam en rij dan via de A2/A27/A58/A16, maar ik rij de route zelden op vrijdag en kan je qua reistijd niet echt verder helpen!
Offline Walker
Master
ma 21 feb 2011, 17:49 Bericht 
Vrijdag's naar Schiphol zal wel los lopen.

Echter vrijdagmiddag Amsterdam - Antwerpen :x :schudnee:

Zowel de A4 als de A2 richting zuid staan vanaf 14:30 compleet vast.
Offline Grande
Master
ma 21 feb 2011, 17:56 Bericht 
Deel een:
A2 knelt altijd bij knp. Everdingen (Utrecht) en bij 's-Hertogenbosch. Nu rij je op een vrijdag ochtend dus zal het wel meevallen.
Verder is het prima te doen.

Deel twee:
Terug is wat lastiger:
Volgens is de route over de A4 (A9-A4-A13-A20-A16)korter dan jouw alternatief, wel filegevoeliger.
De A9 kan knijpen bij het stuk Amstelveen - Holendrecht.
Ik zou persoonlijk ook de A2 naar Utrecht en daar de A27 opdraaien naar Breda nemen (en dan is het immer gerade aus.) Misschien knijpt het een beetje bij Gorichem, maar verder zou je door moeten kunnen rijden.

Andere alternatieven in het geval van ongelukken op de A2:
A9-A1-A27.
A9-A1-A6-A27 (mocht er iets zijn bij Eemnes)

Hoe België tijdens de spits is? Geen flauw idee...ik mijd de spits altijd daarheen.
Offline Friso89
Pro
ma 21 feb 2011, 18:43 Bericht 

België is wel te doen qua spits. Althans, wat ik merk als ik in de ochtend naar Brussel rijdt, is dat het voor Antwerpen (Sint Job in 't Goor) wel eens wil vastlopen, maar in de avond zal de drukte de andere kant op staan... dus no problem!
Offline Scaniafan
Master
ma 21 feb 2011, 18:45 Bericht 
Ok, bedankt :D Richting Antwerpen 's middags heb ik behoorlijk wat speling dus is niet zo'n drama. Maar het zal dus vooral luisteren naar verkeersinformatie worden om eventueel tijdig een alternatieve route te pakken :)

Bedankt allemaal, uiteraard zijn meer tips welkom :thumb:
Offline Guppenklup
Master
ma 21 feb 2011, 23:12 Bericht 
Het is toch voorjaarsvakantie deze week? Dan kan het meevallen :roll:
Offline Superkoerier!
Master
di 22 feb 2011, 1:47 Bericht 
Antwoord hangt af van de werkelijke situatie vrijdag ;-)

Als je maar voor 14:30 voorbij Dordrecht bent dan zal het allemaal wel los lopen. Antwerpen zou ik vanaf Schiphol gewoon via de A4/A20/A16 doen. En idd herfstvakantie in de Randstad. (in het zuiden niet).

En antwoord hangt eigenlijk ook nog af van waar je moet zijn (zeehaven of daar bij Zwijndrecht-B bijvoorbeeld).
Offline McGyver
Respect
di 22 feb 2011, 4:19 Bericht 

Vanaf de A9 afslag Aalsmeer moet je de Schipholdijk op en daar zijn ze vreselijk aan het werk met veel oponthoud tot gevolg, er wordt geadviseerd om via de A4 (afslag Hoofddorp/Aalsmeer) te rijden.......
Offline Scaniafan
Master
di 22 feb 2011, 6:29 Bericht 
McGyver schreef:
Vanaf de A9 afslag Aalsmeer moet je de Schipholdijk op en daar zijn ze vreselijk aan het werk met veel oponthoud tot gevolg, er wordt geadviseerd om via de A4 (afslag Hoofddorp/Aalsmeer) te rijden.......

Kijk :thumb: Zal t eens in de gaten houden de komende dagen op tomtom traffic.

Superkoerier! schreef:
Als je maar voor 14:30 voorbij Dordrecht bent dan zal het allemaal wel los lopen. Antwerpen zou ik vanaf Schiphol gewoon via de A4/A20/A16 doen. En idd herfstvakantie in de Randstad. (in het zuiden niet).

En antwoord hangt eigenlijk ook nog af van waar je moet zijn (zeehaven of daar bij Zwijndrecht-B bijvoorbeeld).

Dat voor 14:30 dordrecht voorbij zal m niet worden... En antwerpen moet ik bij het Centraal Station zijn... Heb mijn vriendin liever niet 's avonds op t station in de Noorderdokken op me staan te wachten mocht ik toch file krijgen enzo.. :nothanks:
Offline Dave
FS Webmaster
di 22 feb 2011, 7:36 Bericht 
Friso89 schreef:
België is wel te doen qua spits.

:lol: :schudnee: :schudnee: :schudnee: :schudnee:
Offline Laguna
Master
di 22 feb 2011, 7:52 Bericht 

centraal station Antwerpen....daar in die buurt kan het echt idioot vast staan, het kan handig zijn als ze ergens anders op je wacht...lang de leien is meestal een ventweg met ruim horeca waar het best goed vertoeven is, die leien rij je relatief makkelijk aan (niet de Keyserlei voor het centraal). Zij kan natuurlijk even ter plaatse naar het verkeer kijken terwijl jij onderweg bent en dan doorgeven of het mega druk is of niet.

Ik rij afhankelijk vd ring Antwerpen liever door naar het zuiden tot antwerpen zuid en dan via die leien (singel> amerikalei gaat over in britselei wordt frankrijklei etc) dan, zoals de meesta navi's je sturen, er bij vrijwel de 1e afslag afgaan en jezelf dan in de spits door de hele stad moet worstelen (kruisingen vrijhouden wasda :fp: )
Offline Masterdam
Master
di 22 feb 2011, 9:25 Bericht 
McGyver schreef:

Zwaar overdreven... Er is wat oponthoud, maar als je vanaf de richting A2 komt is het een fors stukje om als je via de A4 gaat. Het stroopt alleen op bij de VRI met de Bosrandbrug en dat is alleen in de ochtendspits vervelend. Rond 10u zal dat geen problemen opleveren.
Offline Superkoerier!
Master
di 22 feb 2011, 14:00 Bericht 
Scaniafan schreef:
En antwerpen moet ik bij het Centraal Station zijn...

Daar moet ik normaal gesproken ook 2 keer per week heen (100 meter er van af, altijd met de auto uiteraard).

Dan kan ik je deze route adviseren: http://maps.google.com/maps?f=d&source= ... 2&t=h&z=14
Offline -Joske-
Master
di 22 feb 2011, 14:24 Bericht 
Guppenklup schreef:
Het is toch voorjaarsvakantie deze week? Dan kan het meevallen :roll:

Volgens mij alleen in het noorden toch?
Offline Superkoerier!
Master
di 22 feb 2011, 14:28 Bericht 
Precies, want in Rotterdam lopen er nog een heel pak van die blagen rond. En Carnaval area gaat pas over 2 weken.
Offline Guppenklup
Master
di 22 feb 2011, 15:02 Bericht 
-Joske- schreef:
Volgens mij alleen in het noorden toch?

O:)

Code:
Voorjaarsvakantie, Carnavalsvakantie of Krokusvakantie 2011
voorjaar 19-02-11 t/m 27-02-11 noord/midden/zuid bo/vo 

Bron: Rijksoverheid
Offline Zoef
Die hard
di 22 feb 2011, 15:50 Bericht 
Of afspreken bij station Luchtbal. Vanuit Breda ligt dat nog voor Antwerpen, en vlak aan de afrit van de snelweg. Hoef je niet helemaal de stad in. En op vijf minuutjes lopen heb je een groot complex met allerlei horeca, bioscoop etc.
Offline Scaniafan
Master
di 22 feb 2011, 19:32 Bericht 
Kijk eens aan wat een informatie toch weer op FS :respect:

Superkoerier! schreef:
Daar moet ik normaal gesproken ook 2 keer per week heen (100 meter er van af, altijd met de auto uiteraard).

Dan kan ik je deze route adviseren: http://maps.google.com/maps?f=d&source= ... 2&t=h&z=14

:thumb: :thumb:

Zoef schreef:
Of afspreken bij station Luchtbal. Vanuit Breda ligt dat nog voor Antwerpen, en vlak aan de afrit van de snelweg. Hoef je niet helemaal de stad in. En op vijf minuutjes lopen heb je een groot complex met allerlei horeca, bioscoop etc.

Zal het eens bespreken. Is volgens mij nog een keer extra overstappen, met 2 koffers gaat ze dat niet leuk gaan vinden :roflol: :fp:
Offline Chemical
Master
wo 23 feb 2011, 12:36 Bericht 
Scaniafan schreef:
Zal het eens bespreken. Is volgens mij nog een keer extra overstappen, met 2 koffers gaat ze dat niet leuk gaan vinden

Als je met alles rekening houdt wat de vrouw niet leuk vindt, kun je ook wel direct een einde aan je leven maken... Dan is er namelijk niet veel mogelijk :aai: :aai: :aai:
Offline Archiebald
Master
wo 23 feb 2011, 13:05 Bericht 
Masterdam schreef:
Zwaar overdreven... Er is wat oponthoud, maar als je vanaf de richting A2 komt is het een fors stukje om als je via de A4 gaat. Het stroopt alleen op bij de VRI met de Bosrandbrug en dat is alleen in de ochtendspits vervelend. Rond 10u zal dat geen problemen opleveren.

Dat is niet waar... Ik werk op de Capronilaan (naast de Cessnalaan) en als ik via de Schipholdijk -> A9 rij duurt het soms wel 20 tot 30 minuten tot ik de snelweg op rij, terwijl ik er als ik via de A4 ga ongeveer 10/15 minuten over doe..

In het meest gunstige geval voor de Schipholdijk, dus 5min tijdswinst, maar sommige dagen ook wel 15 tot 20minuten winst.

De Schipholdijkmoet je rond 15u en rond 17u mijden, ga dan via de A4, tussen die tijden kun je wel over de Schipholdijk :wink:
Offline Masterdam
Master
wo 23 feb 2011, 13:43 Bericht 
^^ Het ging om de rit vanaf de A9 naar de Cessnalaan. En dan is het wèl zwaar overdreven.

Voor wat betreft de terugreis ben ik het met je eens. De richting 8 voor de VRI bij de Bosrandbrug levert wel eens wat vertraging op (Fokkerweg --> Schipholdijk). Inderdaad zeker om 15u wanneer de ploegendiensten van KLM de wisseling van de wacht hebben is het erg druk. En om 17u wanneer de kantoren beginnen leeg te lopen.
Offline Archiebald
Master
wo 23 feb 2011, 13:48 Bericht 
Ja oke, klopt, van de A9 naar de Cessna is er vrijwel niks aan de hand, je kunt 600meter niet inhalen, maar that's it..
Offline garage
Master
wo 23 feb 2011, 14:05 Bericht 
Alternatief is de Schipholdijk, linksaf de bosrandweg op, rotonde 360, en bij de stoplichten links. Andere mogelijkheid is vanaf de schipholdijk links de bosrandweg op, rotonde rechtdoor, stoplichten rechts, weg volgen tot aan de N201, rechts af, na de brug rechts. Dat laatste rondje is in de spits goed te doen en kost je vanaf de A9 ongeveer 10 minuten.

A.s. vrijdag is de laatste vrijdag van de maand, ik gok dat richting Antwerpen goed te doen is tot in Belgie, dan start het drama. Belgie is voor mijn gevoel op dit moment erger met filedruk dan NL. Ik zou A9-A2-A27-A67-A16 rijden.
Offline Masterdam
Master
wo 23 feb 2011, 14:19 Bericht 
garage schreef:
Alternatief is de Schipholdijk, linksaf de bosrandweg op, rotonde 360, en bij de stoplichten links.
Schipholdijk rechtdoor lijkt me een stuk makkelijker...

garage schreef:
A.s. vrijdag is de laatste vrijdag van de maand, ik gok dat richting Antwerpen goed te doen is tot in Belgie, dan start het drama. Belgie is voor mijn gevoel op dit moment erger met filedruk dan NL. Ik zou A9-A2-A27-A67-A16 rijden.
Dan pleit ik voor de A58!
Offline garage
Master
wo 23 feb 2011, 15:07 Bericht 
Soms staat het rechtdoor helemaal stil en ben je via deze shortcut een stuk sneller op de Schipholdijk. EN hoe ik bij de A67 kom :nah: bedoelde dus ook de A58 :thumb:
Offline Masterdam
Master
wo 23 feb 2011, 15:14 Bericht 
garage schreef:
Soms staat het rechtdoor helemaal stil en ben je via deze shortcut een stuk sneller op de Schipholdijk.

Nee, op de Fokkerweg.
Offline Superkoerier!
Master
wo 23 feb 2011, 21:41 Bericht 
Als je vrijdag nog voor een uur of 16:30 bij Antwerpen station staat (afhankelijk van hoe de dag verloopt) en heel hard toetert dan kom ik je de hand schudden. :-)
Offline Scaniafan
Master
do 24 feb 2011, 18:09 Bericht 
Goed, welkom in de logistiek :roflol:

Hoef dus pas om 12:00 op de Cessnalaan te zijn en ben daar wrs al om 15:00 weer weg, mooi tussen de spits (tenminste, hoop ik :fp: ) Bedankt voor alle adviezen en tips!

En SK, ik zal toeteren als ik op tijd ben 8)

Chemical schreef:
Als je met alles rekening houdt wat de vrouw niet leuk vindt, kun je ook wel direct een einde aan je leven maken... Dan is er namelijk niet veel mogelijk :aai: :aai: :aai:

Niet met alles :schudnee: maar wel met haar veiligheid en soms met haar comfort (f)
Offline Friso89
Pro
do 24 feb 2011, 18:33 Bericht 

Dave schreef:
Friso89 schreef:
België is wel te doen qua spits.

Ik rij wekelijks naar Brussel en bij Antwerpen loopt het pas vast bij Sint Job in 't Goor, maar dat is enkel vanwege de invoegstrook en daarna rijdt het meestal gewoon door t/m verkeersknooppunt waar de E34 bij de E19 komt.
Tussen Antwerpen en Brussel is een ander verhaal, maar verder dan Antwerpen hoeft hij toch niet te komen :)

Heb overigens vandaag wel compleet vastgestaan tussen Breda en Antwerpen...
Weet niet precies wat de reden was (het was om 9.30 uur) en stond na de grensovergang al stil. Soms zelfs langer dan 5 a 10 minuten op dezelfde plek.
Voor zover ik weet, was er geen sprake van een ongeval ofzo... Er gingen zelfs mensen keren via de middenberm (waar ze normaliter staan te flitsen).
Offline -Joske-
Master
za 26 feb 2011, 21:53 Bericht 
Guppenklup schreef:
Code:
Voorjaarsvakantie, Carnavalsvakantie of Krokusvakantie 2011
voorjaar 19-02-11 t/m 27-02-11 noord/midden/zuid bo/vo

Bron: Rijksoverheid

Grappig want dat klopt niet.. :lol: In het zuiden hebben ze niet komende week, maar de week erop vakantie.
Offline Guppenklup
Master
za 26 feb 2011, 21:56 Bericht 
-Joske- schreef:
Grappig want dat klopt niet.. :lol: In het zuiden hebben ze niet komende week, maar de week erop vakantie.

Welja, waar moet dat heen? :roll:

Even ontopic: hoe is het gegaan SF?
Offline Robin2
Master
zo 27 feb 2011, 0:08 Bericht 

Staat nog steeds vast?
Offline Superkoerier!
Master
zo 27 feb 2011, 12:02 Bericht 
Scaniafan schreef:
En SK, ik zal toeteren als ik op tijd ben 8)

Meeting was uiteindelijk verplaatst naar een dorp in Nederland.
Offline Scaniafan
Master
zo 27 feb 2011, 16:26 Bericht 
Guppenklup schreef:
Even ontopic: hoe is het gegaan SF?

Robin_v_G schreef:
Staat nog steeds vast?

:lol: :lol:

Nee, ging erg goed, richting Schiphol nergens vast gestaan, minder als 2 uur over gereden. Van Schiphol naar Antwerpen ging ook goed, om 16.30 op de ring van Antwerpen in de gewone drukte, moest uiteindelijk door naar Gent vanwege het geweldige OV...

Vervolgens op de terugweg vanaf Gent (daar om 19:00 vertrokken) tot grens bij Turnhout dik 2 uur gedaan omdat er zo nodig mensen op elkaar moesten rijden op de ring bij Antwerpen-Zuid en bij Wommelgem :fp:
 [ 35 berichten ]