Pagina 1 van 1  [ 41 berichten ]
Offline feitelijk
Master
do 07 apr 2011, 7:09 Bericht 
Het was al even bekend dat we een autosnelweg binnen de bebouwde kom hebben. De A44 bij Wassenaar

Dus binnen de BBK een G1:
Afbeelding
En even later rijd je de BBK uit.
Afbeelding

Er werd hier algemeen aangenomen dat dat een foutje was. Een G1 mag namelijk niet binnen de BBK volgens het BABW.
Maar nee, een voortvarend FS-lid heeft de stoute schoenen aangetrokken en Rijkswaterstaat gevraagd om opheldering:

Citaat:
In Wassenaar gaat bij het kruispunt met de Rozenweg de N44 over in de A44 en hier verlaat men ook de bebouwde kom van Wassenaar. De eindekomgrens (richting Leiden) staat echter ná het verkeersbord G1 en is tevens nog het oude 1966-model. Het kan daarom beter vervangen worden door het 1991-model H2 dat gemonteerd wordt boven beide borden G1, direct na het kruispunt.

RWS schreef:
De volgorde waarin deze borden geplaatst zijn is in het verleden bewust gekozen om te voorkomen dat er nog meer borden geplaatst moeten worden. Bijvoorbeeld verboden voor tractoren, fietsers/bromfietsers en voetgangers. En een snelheidsbeperking op het eerste korte stukje.

Rijkswaterstaat vervangt geen borden die hier nog niet aan toe zijn. Het is uit kostenoverwegingen niet mogelijk om alle borden direct te vervangen waar een nieuwe versie van uit komt.

Het is dus met opzet.

Dus daar 120 rijden is Vmax+70.

U bent gewaarschuwd.
Offline Warmaster
Master
do 07 apr 2011, 7:18 Bericht 
Einde kom bordje is ook lekker duidelijk. Hoe lang is dat stuk snelweg waar je maar 50 mag?
Offline feitelijk
Master
do 07 apr 2011, 7:19 Bericht 
250 meter
Online petertjuh
Master
do 07 apr 2011, 7:20 Bericht 
Blijft apart. Net als op de N2 dat de hmp-bordjes nog lang N2 aangeven maar bij Veldhoven (ri Eindhoven) staan al wel de snelwegborden.
Offline Arno
FS Meldingen
do 07 apr 2011, 7:23 Bericht 
Op de N2 mag je vanaf het viaduct van afslag Airport al 120, alleen richting noord.
Online petertjuh
Master
do 07 apr 2011, 7:29 Bericht 
Ja dat zeg ik. In elk geval al een heel stuk eerder dan wanneer de N2 officieel ophoudt.
Offline Dave
FS Webmaster
do 07 apr 2011, 7:53 Bericht 
feitelijk schreef:
Het is dus met opzet.

Soow...

feitelijk schreef:

Als ik die lijn doortrek dan is 200 dus Vmax+150 .. Hhhmm :koffie:

feitelijk schreef:
U bent gewaarschuwd.

*tudududum*
Offline Ducantoni
Master
do 07 apr 2011, 7:54 Bericht 
Zijn we hier nu onze handhavende macht aan het aanmoedigen de flitsapparatuur dan maar eens op dat stukje neer te zetten?
Als dat geen naailokatie is...
Offline feitelijk
Master
do 07 apr 2011, 8:06 Bericht 
Ducantoni schreef:
Zijn we hier nu onze handhavende macht aan het aanmoedigen de flitsapparatuur dan maar eens op dat stukje neer te zetten?
Als dat geen naailokatie is...

:kniktja: :honger:
Offline Dave
FS Webmaster
do 07 apr 2011, 8:10 Bericht 
Nah nee, feitelijk wil graag zn zin hebben en hoe meer er over gaan zeiken de beter want dan krijgt ie z'n bordjes :roll: :x
Offline feitelijk
Master
do 07 apr 2011, 8:14 Bericht 
:thumb:

Dus wat moet het worden?
  • gemeente verlegt de BBK grens
  • RWS plaatst een bord Autoweg na de kruising en een autosnelweg na de bebouwde kom.
  • RWS plaatst een onderbord onder de G1 "na 300 meter" en een autosnelweg na de bebouwde kom.
  • ...
Offline Fredje
Die hard
do 07 apr 2011, 8:29 Bericht 

Gaaaap

Wat een fuss om echt helemaal niets. Kennelijk wil iemand hier dat er niet boven de 50km/hr wordt gereden op het bewuste stuk. En daar wordt een leuke draai aan gegeven.

Een bord autosnelweg betekent in mijn belevingswereld dat de maximumsnelheid 120km/hr is tenzij er direct een andere snelheidsbeperking bij wordt aangegeven. Die andere beperking staat hier niet, dus dat bord einde bebouwde kom: boeien.

Komt nog bij dat het bord einde bebouwde kom helemaal niet aan de linkerkant van de snelweg staat terwijl daar voldoende ruimte voor is. Dat bord heeft mijns insziens dan ook 0,0 betekenis qua handhaving.
Offline feitelijk
Master
do 07 apr 2011, 8:33 Bericht 
Fredje schreef:
Dat bord heeft mijns insziens dan ook 0,0 betekenis qua handhaving.

Dan mag je de hele A44 dus maar 50. :fp:
Offline viffer
Master
do 07 apr 2011, 9:07 Bericht 

Fredje schreef:
Dat bord heeft mijns insziens dan ook 0,0 betekenis qua handhaving.
feitelijk schreef:
Dan mag je de hele A44 dus maar 50. :fp:

:schudnee: Nee, want als je Wassenaar binnenkomt op de A44 staat er ook alleen rechts een bord. Hoewel, het moet zijn stond een bord, enkele weken geleden is dit bord zoineens verdwenen. Nu mag je het stukje bij de Shell richting Den Haag tenminste ongestraft 80 rijden, daarna wordt het wel 70 natuurlijk.
Offline feitelijk
Master
do 07 apr 2011, 9:11 Bericht 
deze? http://goo.gl/maps/koV0
GertJan schreef:
daarna wordt het wel 70 natuurlijk.

En daarna 50.

Trouwens een non-issue want een bbk bord hoeft niet aan weerszijden van de weg te staan.
Offline Fopspee(n)
Master
do 07 apr 2011, 9:15 Bericht 
feitelijk schreef:
Het is dus met opzet.

U bent gewaarschuwd.

Maak je maar geen zorgen......9 van de 10x mag je blij zijn als je de eerste 300m daar boven de 50km/h uitkomt.
Offline EK055
Master
Na dat antieke bord einde bebouwde kom dat alleen maar rechts staat, is het dus eigenlijk 50 op de linker rijstrook en 120 rechts, volgens de overheid dan.
Offline umpire
FS medewerker
Afbeelding

U wilt na deze borden 120 gaan rijden. Mag dat??

1. Ja
2. Nee

Een vraag met een gelijkwaardige foto had ik tijdens mijn Theorie-examen. Ik heb toen voor antwoord 1 gekozen wat kennelijk goed was. Ik had namelijk alles goed tijdens mijn theorie-examen.
Offline feitelijk
Master
do 07 apr 2011, 9:18 Bericht 
EK055 schreef:
Na dat antieke bord einde bebouwde kom dat alleen maar rechts staat, is het dus eigenlijk 50 op de linker rijstrook en 120 rechts, volgens de overheid dan.

Nope, je haalt de plaatsingseis voor snelheidsborden erbij, maar die geldt dus niet voor komborden.

umpire schreef:
U wilt na deze borden 120 gaan rijden. Mag dat??
1. Ja
2. Nee

Precies, dat is het gekke, dat bord autosnelweg hoort dus niet bibeko.
Offline viffer
Master
do 07 apr 2011, 9:22 Bericht 

feitelijk schreef:

Ik bedoelde deze: http://goo.gl/Lz86U

feitelijk schreef:
rouwens een non-issue want een bbk bord hoeft niet aan weerszijden van de weg te staan.

:thumb:
Offline Dennis_on_the_road
Master
do 07 apr 2011, 11:09 Bericht 
optie 4: iemand met steeksleutel 13 gaat aan het DHZ'en :lol:
Offline maarten22
Master
do 07 apr 2011, 11:18 Bericht 
Straks is kijken of 200+ binnen de bebouwde kom mogelijk is 8)
Offline Speedy J
Master
do 07 apr 2011, 11:24 Bericht 
Vraag me af wat ook weer de richtlijn was voor het plaatsen van een snelheidsconrole nabij een wijziging in maximale snelheid. Kan maar zo dat dat bij "begin 120" meer dan 250 meter is. Dan rest er geen probleem maar een mooi verhaal :)
Offline Guppenklup
Master
do 07 apr 2011, 11:25 Bericht 
optie 5: de A44 ombouwen tot een volwaardige snelweg tot aan Den Haag :zzz:
Offline Arno
FS Meldingen
do 07 apr 2011, 11:36 Bericht 
feitelijk schreef:
dat bord autosnelweg hoort dus niet bibeko.

Wel als er een A1 met een tijdelijke snelheidsbeperking onder is geschroefd.
Offline Masterdam
Master
do 07 apr 2011, 11:51 Bericht 
Speedy J schreef:
Vraag me af wat ook weer de richtlijn was voor het plaatsen van een snelheidsconrole nabij een wijziging in maximale snelheid. Kan maar zo dat dat bij "begin 120" meer dan 250 meter is. Dan rest er geen probleem maar een mooi verhaal

Je kan ongeveer Vmax maal 3 aanhouden (en dat worden dan meters uiteraard). Dus 360m.

Er mag altijd beargumenteerd van een richtlijn afgeweken worden. Ik ken de situatie daar niet goed genoeg om te kunnen zeggen of ter plaatse goed beargumenteerd afgeweken kan worden.
Offline Masterdam
Master
do 07 apr 2011, 11:56 Bericht 
Citaat:
Plaats meetlocatie snelheidsmetingen
In strikt juridische zin dient de snelheid van voertuigen te zijn aangepast op de plaats waar de maximumsnelheid gaat gelden. Om discussie te voorkomen, bestuurders de gelegenheid te geven op een rustige manier snelheid te verminderen en beroepschriften / brieven over een te korte afstand tussen de plaats waarop het gebod dat door middel van de snelheidsmeter wordt gehandhaafd ingaat en snelheidsmeting te voorkomen, wordt als uitgangspunt een bepaalde minimumafstand tussen de plaats van inwerkingtreding van de maximumsnelheid tot de meetlocatie in acht genomen.

De minimale afstanden tussen gebod en meetplaats zijn:
30 km/h: 8 m/s = 80 meter afstand
50 km/h: 14 m/s = 140 meter afstand
60 km/h: 17 m/s = 170 meter afstand
70 km/h: 19 m/s = 190 meter afstand
80 km/h: 22 m/s = 220 meter afstand
90 km/h: 25 m/s = 250 meter afstand
100 km/h: 28 m/s = 280 meter afstand
120 km/h: 33 m/s = 330 meter afstand

Dezelfde afstanden dienen te worden gebruikt tussen meetplaats en de plaats waarop het gebod dat door middel van de snelheidsmeter wordt gehandhaafd eindigt. In geval snelheidsmeting plaatsvindt binnen de hierboven genoemde minimale tussenafstand dient de reden hiervoor in het proces-verbaal te worden gemotiveerd.

Sorry. Bron: wetten.overheid.nl
Offline feitelijk
Master
do 07 apr 2011, 12:01 Bericht 
Arno schreef:
Wel als er een A1 met een tijdelijke snelheidsbeperking onder is geschroefd.

Nope.
Speedy J schreef:
Vraag me af wat ook weer de richtlijn was voor het plaatsen van een snelheidsconrole nabij een wijziging in maximale snelheid.

140 meter dus.
Offline Masterdam
Master
do 07 apr 2011, 12:07 Bericht 
feitelijk schreef:
140 meter dus.

Duuuh. :duh:
Offline bruintje beer
Master
do 07 apr 2011, 12:11 Bericht 
Fredje schreef:
Komt nog bij dat het bord einde bebouwde kom helemaal niet aan de linkerkant van de snelweg staat terwijl daar voldoende ruimte voor is. Dat bord heeft mijns insziens dan ook 0,0 betekenis qua handhaving.
:kniktja: Het gaat dan ook om het ontbreken van dat bord op een eerdere plek.
Offline 18vti
Master
do 07 apr 2011, 12:14 Bericht 
Oepss....6 jaar lang dagelijks daar dus Vmax +100 gedaan of meer als ik haast had ;)
Terug weg, Leiden -> Den Haag, moet je wel oppassen op de flitspalen aan het eind van de snelweg.....menig Duitser gepest door extra hard door te rijden in het 70 stuk en dan pas heel laat heel hard remmen O:) ...Duitsers rijden door groen met 140.... :lol: :lol: :lol:
Offline feitelijk
Master
do 07 apr 2011, 12:15 Bericht 
Masterdam schreef:
Duuuh. :duh:

Kan je doen alsof dat voor iedereen hier zo duidelijk is, maar dat is heus niet zo. Ik heb het al vaker moeten uitspellen (f)
Offline Masterdam
Master
do 07 apr 2011, 12:17 Bericht 
feitelijk schreef:
Kan je doen alsof dat voor iedereen hier zo duidelijk is, maar dat is heus niet zo. Ik heb het al vaker moeten uitspellen

Dat kan ik doen inderdaad. Maar dan zou ik mezelf nog meer voor lul zetten gezien het feit dat de Duuh en de smiley voor mij bedoeld waren. Ik had namelijk een verkeerde afstand vermeld.
Offline feitelijk
Master
do 07 apr 2011, 12:18 Bericht 
Oeps, dan heb ik een duhhhh nodig. Ik had je eerste post niet gezien! :lol:
Offline Speedy J
Master
do 07 apr 2011, 12:34 Bericht 
Link plekje dan... je ziet het bordje "einde bebouwde kom" en in die 110 meter daarvoor kúnnen ze staan :nah:

En vanaf de andere kant dus na 330 meter maarrrr dan zit je alweer in de 50-zone dus dan geldt vanaf dat punt 140 meter?

"uitspellen" is trouwens geen correct Nederlands :[
Offline feitelijk
Master
do 07 apr 2011, 12:43 Bericht 
Geen correct Nederlands ook niet ;)

Nog niemand gehoord over een EMG :x
Offline viffer
Master
do 07 apr 2011, 12:45 Bericht 

vanaf de andere kant zit je daar al in 70 gebied.
Offline feitelijk
Master
do 07 apr 2011, 12:56 Bericht 
GertJan schreef:
vanaf de andere kant zit je daar al in 70 gebied.

:nono: http://goo.gl/maps/PoNl
Komende vanuit leiden heb je eerst een A1 50 en dan pas het BBK bord.
Offline viffer
Master
do 07 apr 2011, 13:08 Bericht 

Staat er daarvoor ook als zo'n kreng :o Ik had even gekeken in maps en zag een 50 bord staan iets voorbij het BBK bord.
Offline 260384
Nieuwkomer
vr 08 apr 2011, 8:51 Bericht 

Vraag me af hoe vaak hier geflitst wordt en wie hier geflitst is
Online R
Master
vr 08 apr 2011, 9:48 Bericht 
Het is een blijft een mooi opentrekstuk, als er niemand voorzit natuurlijk. MeestAl wel helaas.
 [ 41 berichten ]