Pagina 1 van 1  [ 39 berichten ]
Offline Signum
Master
zo 27 maart 2011, 19:29 Bericht 
Ik begin me elke dag toch meer en meer af te vragen wat hier nou precies de gedachte achter is:

Afbeelding

Dit is de oprit vanaf de A1 naar de A6. Als er een vrachtwagen van het tankstation af komt rijden en de A1 moet hebben dan wordt het een zooitje. Vooral als het erg druk is. Dit geeft een harmonica effect tot aan de afrit Weesp. Is er nou echt niet één heldere geest geweest bij RWS?
Offline Vroeg op
Master
zo 27 maart 2011, 19:38 Bericht 
Signum schreef:
Is er nou echt niet één heldere geest geweest bij RWS?

Nee. Ze hadden de wisselbaan ook NAAR Almere moeten maken.
Offline Signum
Master
zo 27 maart 2011, 20:00 Bericht 
Vroeg op schreef:
Nee. Ze hadden de wisselbaan ook NAAR Almere moeten maken.

Met als gevolg dat je alleen het tankstation kan nemen als je naar Almere moet. Het zou misschien een optie zijn, maar dan moet er een barriere komen om het af te dwingen. Ik denk dat ze het tankstation beter op een andere locatie kunnen bouwen, dit werkt niet zo.

Het begon overigens al met de bocht die de oprit naar de A6 heeft. Tijdens de werkzaamheden was dit 50 km/h. Het gevolg hiervan was dat al het verkeer de snelheid liet zakken wat merkbaar was op de A1. Nu is de bocht 70 en dan nog merk je dat.
Offline Vroeg op
Master
zo 27 maart 2011, 20:05 Bericht 
Nee joh! Ik bedoeld de wisselbaan. Die twee stroken in het midden tussen de barriers. VAN Almere kan je ook via de Wisselbaan naar Amsterdam. Vanaf Amsterdam naar Almere kan niet.

Dat maffe stukkie spitsstrook wat langs de BP loopt wordt nog niet gebruikt maar dat is bedoeldt om het verkeer eerder van rijrichting te kunnen scheiden.
Offline egeltjes
Master
zo 27 maart 2011, 20:05 Bericht 
Eigenlijk zou dat tankstation TUSSEN beide "afritten" moeten komen.
Kan je na het tanken nog comfortabel kiezen of je naar links (A1)of naar rechts (A6) moet.

Maar daar zal weer geen ruimte, c.q. geld, c.q. motivatie voor wezen.
Offline Signum
Master
zo 27 maart 2011, 21:04 Bericht 
Vroeg op schreef:
Dat maffe stukkie spitsstrook wat langs de BP loopt wordt nog niet gebruikt maar dat is bedoeldt om het verkeer eerder van rijrichting te kunnen scheiden.

Dat stukkie gaat doorlopen tot aan Almere stad :honger:
Offline Vroeg op
Master
zo 27 maart 2011, 21:08 Bericht 
Signum schreef:
Dat stukkie gaat doorlopen tot aan Almere stad :honger:

Jep dat scheelt dan weer.

Enne weet je dat de bebording tot aan Almere poort niet klopt :wink:
Offline Masterdam
Master
ma 28 maart 2011, 6:40 Bericht 
Vroeg op schreef:
Enne weet je dat de bebording tot aan Almere poort niet klopt

Nee.
Offline Schep
Master
ma 28 maart 2011, 9:13 Bericht 
Signum schreef:
Als er een vrachtwagen van het tankstation af komt rijden en de A1 moet hebben dan wordt het een zooitje.

Vrachtwagen? Een personenauto moet zich in de spits hier al door vechten. De A6 staat als regel stil, en op de A1 wordt rond de 70 - 80 gereden.
Vroeg op schreef:
Nee joh! Ik bedoeld de wisselbaan. Die twee stroken in het midden tussen de barriers. VAN Almere kan je ook via de Wisselbaan naar Amsterdam. Vanaf Amsterdam naar Almere kan niet.

Maar dan is het hele effect van die strook toch weg? Nu heb je een doelgroep op die strook zitten die niet gaat kloten richting Almere. Wat jij voorstelt is dat Atossen de wisselstrook weer gaan verpesten door aan het begin al links te gaan rijden omdat ze een keer naar Almere moeten.
Ik vind deze optie beter.

Ik ben ook erg benieuwd hoe dat laatste stuk gaat werken, bij dat wisselen tussen Amsterdam en de A9. Dat levert volgens mij ook weer vertraging op.

Algemeen voorstel: geen FreeBees aan de snelweg gaan sparen.
Offline Guppenklup
Master
ma 28 maart 2011, 13:30 Bericht 
Vroeg op schreef:
Enne weet je dat de bebording tot aan Almere poort niet klopt

ja 8) :lol:
Offline Guppenklup
Master
ma 28 maart 2011, 13:34 Bericht 
Schep schreef:
Maar dan is het hele effect van die strook toch weg? Nu heb je een doelgroep op die strook zitten die niet gaat kloten richting Almere. Wat jij voorstelt is dat Atossen de wisselstrook weer gaan verpesten door aan het begin al links te gaan rijden omdat ze een keer naar Almere moeten.
Ik vind deze optie beter.

Het bewijs wordt geleverd in de avondspits. Dan rijdt de wisselstrook namelijk prima door waarbij 130 een prettige snelheid is. Daarentegen de ochtendspits.... zucht, vaak genoeg staat daar drie tot vier km stilstaand verkeer doordat een of andere oetlul bedenkt dat zowel het Gooi als de polder wel tegelijkertijd de strook op kunnen :fp:

Maar dat tankstation ligt daar inderdaad helemaal verkeerd. Waarom niet hetzelfde gedaan als bij Breukelen? Gewoon een paar honderd meter verplaatsen en dan kan het verkeer wel uitvoegen naar de A6.
Offline Schep
Master
ma 28 maart 2011, 13:38 Bericht 
Guppenklup schreef:
Dan rijdt de wisselstrook namelijk prima door waarbij 130 een prettige snelheid is.

Ben trouwens erg benieuwd wanneer er trajectcontrole komt te hangen. Je kunt er nu heerlijk doorrijden, idd.
Offline Outback
Die hard
ma 28 maart 2011, 14:37 Bericht 

Guppenklup schreef:
Maar dat tankstation ligt daar inderdaad helemaal verkeerd. Waarom niet hetzelfde gedaan als bij Breukelen? Gewoon een paar honderd meter verplaatsen en dan kan het verkeer wel uitvoegen naar de A6.

Komt goed bij de plannen waar nu akkoord voor is gegeven. Dus voor 2024 zal het wel geregeld zijn :thumb:
Offline Guppenklup
Master
ma 28 maart 2011, 15:22 Bericht 
Schep schreef:
Ben trouwens erg benieuwd wanneer er trajectcontrole komt te hangen.

:dood: :dood: :dood:
Offline bert65
Die hard
di 12 apr 2011, 12:15 Bericht 

Je hebt minder last van filevorming als men niet vanaf de meest linker strook, schuin doorsteekt naar de rijstroken richting de A6. De invoegende vrachtwagen wordt in de regel wel voorgelaten maar als de hele meute moet remmen om de late uitvoeger er tussen te laten, kan de vrachtwagen ook nergens meer heen en staat inderdaad de boel stil.
Offline jjmulder
Pro
di 12 apr 2011, 12:33 Bericht 
Volgens mij moet je de afrit van de tankstation in tweëen hakken: links richting Almere en rechts naar Amersfoort. De rechterstrook leg je dan om de flyover van de A1->A6 heen en sluit je aan op de A1. Trek dan ook deze oprit door totaan de afrit bij Naarden-west en klaar ben je 8)
Offline aswnl
Pro
zo 24 apr 2011, 17:40 Bericht 

Schep schreef:
Signum schreef:
Als er een vrachtwagen van het tankstation af komt rijden en de A1 moet hebben dan wordt het een zooitje.
Vrachtwagen? Een personenauto moet zich in de spits hier al door vechten. De A6 staat als regel stil, en op de A1 wordt rond de 70 - 80 gereden.

In de eindsituatie ga je in de spits met 2 rijstroken èn een spitsstrook de boog naar Almere in. Daar is dan de file voor de boog weg.
Om te bereiken dat die 3 stroken naar Almere ook goed gevuld worden, moet het verkeer al vroegtijdiger naar rechts kunnen voorsorteren. Vandaar de spitsstrook ter hoogte van het tankstation.

Kortom: zolang de eindsituatie niet is bereikt, is de nieuwe markering zonder openstelling van de spitsstrook niet bepaald een vooruitgang. Maar als alles uiteindelijk werkt zoals het bedoeld is, zul je zien dat het soepeler loopt.

Overigens komt dit wel vaker voor bij de aanleg van spitsstrookprojecten. Zo is de situatie op de A4 tussen knooppunt De Nieuwe Meer en de afrit 1 Sloten nu ook allesbehalve geweldig, maar dat zal verbeteren als de eindsituatie wordt bereikt. Nog even door die zure appel heenbijten dus.
Offline Masterdam
Master
ma 25 apr 2011, 22:56 Bericht 
Waar hebben we het over. Het gaat om misschien 200 mvt p/u op een verwerkingscapaciteit van 8000+ mvt p/u.
Offline JRdeH
Respect
ma 02 mei 2011, 11:48 Bericht 

Ziet er goed uit die parallelbaan die doorloopt naar de A10, tevens ben ik benieuwd vanmiddag naar de spitsstrook richting Almere. Iemand ook al ervaren?
Offline Signum
Master
ma 02 mei 2011, 17:26 Bericht 
Hij is eindelijk open! Heb er niet over heen gereden, maar je kunt wel de toerit zien in filmpje nr. 1 :D

A1 richting A'foort:

Link

A6 richting Almere (lang filmpje):

Link

Ik weet overigens niet of het de bedoeling is de spitsstrook te gebruiken zoals ik hem gebruik :lol: Mensen hebben geen enkel benul dat de spitsstrook open is blijkbaar :fp: Oh en let ook vooral op die Panda die zit te kutten.
Offline salush
Master
ma 02 mei 2011, 17:31 Bericht 
Signum schreef:
A1 richting A'foort:

Beetje kansloos van die Mercedes rijder
Offline Aanhanger
Master
ma 02 mei 2011, 18:42 Bericht 
Signum schreef:
Oh en let ook vooral op die Panda die zit te kutten.

De prius die niet van strook 2 is weg te slaan viel me meer op.
Offline Signum
Master
di 03 mei 2011, 6:47 Bericht 
Aanhanger schreef:
De prius die niet van strook 2 is weg te slaan viel me meer op.

Ja het is ook eigenlijk te triest voor woorden. Hoeveel moeite kost het nou om regelmatig te spiegelen en van rijstrook te wisselen.
Offline bert65
Die hard
do 19 mei 2011, 21:31 Bericht 

Grappig om te zie Signum, zo gebruik ik de spitsstrook ook. Lekker zo'n lege rijstrook! :lol: :thumb:
Offline Rens
Die hard
do 19 mei 2011, 22:35 Bericht 

Het verschil vanuit Amsterdam richting Almere is overigens merkbaar (fors minder file op de a1). De wisselstrook die eerder beschikbaar is + spitsstrook vlak voor afslag a6 lijken vrijwel direct effect te hebben. Als men ze nu ook eens 100% zou gebruiken, wordt het nog beter :)

Irritantste zijn nog wel de mensen die je rechts voorbij zien komen en je vervolgens klem gaan rijden :x Enige oplossing daarvoor is een auto met meer pks kopen ben ik bang.
Offline Jack Bauer
Master
za 28 mei 2011, 14:59 Bericht 

Ook leuk zijn de mensen die al vanaf Watergraafsmeer helemaal links houden, dus op de spitsstrook rijden, tot aan Diemen terwijl de normale rijstroken rechts van hun leeg zijn. Dit lijkt mij gewoon onnodig links rijden.
Maar dit zal waarschijnlijk wel uit gemakzucht zijn.

Dat onnodig linksrijden is ook een kwaal op de 2x5 strooks A2 btw.
Offline Guppenklup
Master
za 28 mei 2011, 15:05 Bericht 
Rens schreef:
Irritantste zijn nog wel de mensen die je rechts voorbij zien komen en je vervolgens klem gaan rijden :x Enige oplossing daarvoor is een auto met meer pks kopen ben ik bang.

Koop een dikke BMW 5, probleem opgelost :kniktja:

Bij tenminste wel :thumb:
Offline Guppenklup
Master
za 28 mei 2011, 15:06 Bericht 
Jack Bauer schreef:
Dit lijkt mij gewoon onnodig links rijden.

Dat lijkt het niet, dat is het, en daar staat gewoon een feitcode plus 90 euro voor
Offline Guppenklup
Master
za 28 mei 2011, 15:51 Bericht 
Signum schreef:
Ik weet overigens niet of het de bedoeling is de spitsstrook te gebruiken zoals ik hem gebruik

Geen wonder dat het zo'n zootje is bij de afslag richting A6 :fp: Werkelijk NIEMAND die de spitsstrook gebruikt
Offline Signum
Master
zo 29 mei 2011, 8:54 Bericht 
Guppenklup schreef:
Werkelijk NIEMAND die de spitsstrook gebruikt

Ik vraag me ook af wat er nodig is om mensen er gebruik van te laten maken. Volgens mij moet er minstens ergens met koeienletters staan "U MAG HIER RIJDEN".
Offline Gatlin
Master
zo 29 mei 2011, 9:18 Bericht 
Guppenklup schreef:
Signum schreef:
Ik weet overigens niet of het de bedoeling is de spitsstrook te gebruiken zoals ik hem gebruik

Geen wonder dat het zo'n zootje is bij de afslag richting A6 :fp: Werkelijk NIEMAND die de spitsstrook gebruikt

En dat is dan weer waarom ik vanaf Watergraafsmeer de linkerbaan aan houd, om te voorkomen dat ik na het tankstation in de gribus van mensen die naar Almere willen terecht kom... Ook met een BMW 5-serie dus dan kan het weer, toch?
(f)
Offline Vroeg op
Master
zo 29 mei 2011, 9:24 Bericht 
Gatlin schreef:
En dat is dan weer waarom ik vanaf Watergraafsmeer de linkerbaan aan houd, om te voorkomen dat ik na het tankstation in de gribus van mensen die naar Almere willen terecht kom... Ook met een BMW 5-serie dus dan kan het weer, toch?

Doe ik ook. Alleen moet ik wel naar Almere :[
Doffe ellende daar op dat stukkie.
Als je links blijft rij je zo om de warboel heen en op de afslag is altijd wel ruimte om in te voegen.
Offline bert65
Die hard
zo 29 mei 2011, 11:24 Bericht 

Niet helemaal mee eens; als ik de twee rechter rijstroken aanhoud, zit ik niet tussen alle slakken die de wisselstrook op willen rijden. Vaak zit ik sneller op de A6 dan de mensen die links blijven plakken.
Anyway; de spitsstrook werkt wel; minder files op de A1.
Offline Guppenklup
Master
zo 29 mei 2011, 12:16 Bericht 
bert65 schreef:
Anyway; de spitsstrook werkt wel; minder files op de A1.

Absoluut, je merkte het al sinds vorig jaar de wisselstrook opengesteld werd. De filedruk 's middags ging van voorheen 30-45 minuten naar 5 minuten
Offline Rens
Die hard
vr 17 jun 2011, 18:14 Bericht 

Signum schreef:
Mensen hebben geen enkel benul dat de spitsstrook open is blijkbaar

Duurt wel lang dan! Vandaag:

Link
Offline Dave-R
Die hard
vr 17 jun 2011, 18:56 Bericht 
had laatst een agent in burgervoertuig die het zelfs niet begreep. :fp:
Offline renew40
Die hard
za 18 jun 2011, 21:09 Bericht 
ach ja spitsstroken 8)
Schiet wel lekkerop als ze open zijn én leeg :lol:

Laatst nog A1 net na amersfoort drie groene pijlen,
zie verderop al twee vrachtwagens gewoon middenop rijden
collega van hun schuin erachter op de spitstrook en diverse
auto's samenklonteren op de linkerstrook... :schudnee:

kijk het ff aan en dan hup passeer rechts die vrachtwagens en toeter nog ff
als ik de voorste passeer (wakker maken) en rij vrolijk verder. :woop:

Duurde nog even voor dat die eindelijk opschoof. :fp:
Offline Guppenklup
Master
zo 19 jun 2011, 9:09 Bericht 
renew40 schreef:
Laatst nog A1 net na amersfoort drie groene pijlen,
zie verderop al twee vrachtwagens gewoon middenop rijden

[blond]Rechts is toch een vluchtstrook??[/blond]
:fp:
Offline renew40
Die hard
zo 19 jun 2011, 10:16 Bericht 
Guppenklup schreef:
[blond]Rechts is toch een vluchtstrook??[/blond]

ik ben wel blond :thumb:
maar het stuk tussen hoevelaken én afslap barneveld (A30) heeft toch echt een spitsstrook :roll:
Had de rijrichting erbij moeten zeggen :kniktja:
 [ 39 berichten ]