Pagina 2 van 2  [ 64 berichten ]
Offline Masterdam
Master
ma 05 dec 2011, 10:34 Bericht 
Op zich begrepen we je meteen al wel hoor. (f)
Offline Aanhanger
Master
ma 05 dec 2011, 10:35 Bericht 
:D
Offline viffer
Master
ma 05 dec 2011, 10:40 Bericht 

Aanhanger schreef:
Dat was het! :roflol:

(f)
Offline plop
Master
ma 05 dec 2011, 18:15 Bericht 
KanarieVW schreef:
je gaat toch niet zonder te kijken die strook op?

jij misschien niet maar er zijn genoeg mensen die dat wel doen.
blikop112 schreef:
Rotterdam - Op de splitsing van de A16 met de A15 richting Vaanplein is vannacht de bestuurder van een personenauto met volle snelheid op een rijdende afzetting gereden en daarbij gewond geraakt.

Er vonden maaiwerkzaamheden plaats en daarvoor was een rijstrook afgekruist en snelheidsbeperkingen van kracht. Een getuige vertelde dat de man vermoedelijk nog wilde inhalen maar bij deze actie op de zgn. botsabsorber is gebotst van de rijdende afzetting.

De wagen werd hierdoor gelanceerd en heeft een andere personenauto nog geraakt. De verwondingen van beide bestuurders lijken mee te vallen. Onder de wegwerkers zijn geen gewonden gevallen. De snelweg richting Rotterdam is enige tijd voor alle verkeer afgesloten geweest.
Offline KanarieVW
Master
do 08 dec 2011, 17:11 Bericht 
plop schreef:
KanarieVW schreef:
je gaat toch niet zonder te kijken die strook op?

jij misschien niet maar er zijn genoeg mensen die dat wel doen.
blikop112 schreef:
Rotterdam - Op de splitsing van de A16 met de A15 richting Vaanplein is vannacht de bestuurder van een personenauto met volle snelheid op een rijdende afzetting gereden en daarbij gewond geraakt.

Er vonden maaiwerkzaamheden plaats en daarvoor was een rijstrook afgekruist en snelheidsbeperkingen van kracht. Een getuige vertelde dat de man vermoedelijk nog wilde inhalen maar bij deze actie op de zgn. botsabsorber is gebotst van de rijdende afzetting.

De wagen werd hierdoor gelanceerd en heeft een andere personenauto nog geraakt. De verwondingen van beide bestuurders lijken mee te vallen. Onder de wegwerkers zijn geen gewonden gevallen. De snelweg richting Rotterdam is enige tijd voor alle verkeer afgesloten geweest.

Dan is het misschien geen dom idee om een bezoekje aan de opticien te plannen. Kan me niet voorstellen dat je bij je volle nuchtere verstand een afzetting over het hoofd ziet. In duitsland wordt een rijdende afzetting ook vaak niet van te voren aangegeven, omdat ze daar op de meeste plekken niet eens matrixborden hebben. Dan zou volgends de 'rode kruizen theorie' daar op iedere afzetting een wagen knallen.
Gewoon uit te doppen kijken, is er niks aan de hand.
Offline Aanhanger
Master
do 08 dec 2011, 17:27 Bericht 
Ik zag het gisteren weer; ineens vanuit het niets een rode kruis boven de rijstrook.
Niet voorafgegaan door een pijl dus.
Volgende 2 portalen ook een rood kruis en daarna helemaal niets meer, ook geen F9.
Het zal allemaal wel.
Offline plop
Master
do 08 dec 2011, 17:45 Bericht 
KanarieVW schreef:
Dan is het misschien geen dom idee om een bezoekje aan de opticien te plannen. Kan me niet voorstellen dat je bij je volle nuchtere verstand een afzetting over het hoofd ziet. In duitsland wordt een rijdende afzetting ook vaak niet van te voren aangegeven, omdat ze daar op de meeste plekken niet eens matrixborden hebben. Dan zou volgends de 'rode kruizen theorie' daar op iedere afzetting een wagen knallen.
Gewoon uit te doppen kijken, is er niks aan de hand.

als ik het me goed herinner was het een busje wat die man wou in halen, dat blokkeert dus het zicht maar niet het zicht op de matrix borden.
los van dat heeft die man minimaal 100 gereden, de botsabsorber is namelijk ook afgesleept (daar op is het voorwiel van de auto los gebroken).
hoe ze het in duitsland doen weet ik niet maar kan het wel even navragen (wij maaien daar ook wel eens).
ik weet niet hoe het zit met wwz maar was het in duitsland niet zo dat als je bij een ongeluk betrokken raakt en te hard hebt gereden je per definitie schuldig bent?
maar zou niet gek staan kijken als ze gewoon gebruik maken van MRS-en of actiewagens op de vluchtstrook.
in hongarije gebeurd het ook met actie wagens maar die werken volgens mij alleen overdag (heb ze zelfs alleen maar bezig gezien in het weekend).
Offline plop
Master
do 08 dec 2011, 17:49 Bericht 
Aanhanger schreef:
Ik zag het gisteren weer; ineens vanuit het niets een rode kruis boven de rijstrook.
Niet voorafgegaan door een pijl dus.
Volgende 2 portalen ook een rood kruis en daarna helemaal niets meer, ook geen F9.
Het zal allemaal wel.

lijkt op een plus/spitstrook die werd gesloten, de hele maatregel gaat er in 1x op.
en dan kan het best zo zijn dat jij al voor de pijl zit.
geen F9 is idd vreemd, of er moet een groene pijl zijn.
Offline Aanhanger
Master
do 08 dec 2011, 17:54 Bericht 
Geen plus/spitstrook, ook geen groene pijl. :schudnee:
Offline plop
Master
do 08 dec 2011, 18:08 Bericht 
Aanhanger schreef:
Geen plus/spitstrook, ook geen groene pijl.

enige wat ik dan kan bedenken heeft wel heel erg veel toeval nodig.
afzetting ging er op en er af toen jij in het midden reed, wellicht dus een foutje van de verkeerscentrale die meteen verbetert werd.
Offline Aanhanger
Master
do 08 dec 2011, 18:23 Bericht 
Nee, ik heb het daar al vaker gezien, ook in de versie met op maar 1 portaal een kruis.
Het is bij de wegwerkzaamheden op de A4 bij Zoeterwoude-rijndijk.
Ze rommelen daar gewoon maar wat aan.

Richting Den Haag ook gezien (v.l.n.r.) 1x rood kruis en twee keer F9
Het rode kruis hing boven strook 1, 1 F9 hing boven strook 2 en de tweede F9 hing boven een niet aanwezige/bestaande rijstrook achter de barriere.
Het portaal ervoor en erna stond uit.
Offline plop
Master
do 08 dec 2011, 19:37 Bericht 
mailtje sturen naar RWS met de locatie van de portalen en wat er precies gebeurd (indien mogelijk met tijden waarop je dit hebt gezien).
zit duidelijk iets niet goed daar, iets niet goed aangesloten of schade aan de CC kabel.
Offline Smookey
FS medewerker
ma 12 dec 2011, 9:41 Bericht 
Ze zijn daar op de A4 bezig met wijzigingen van de rijstroken, ik denk dat de situatie buiten en in de computer niet 1 op 1 met elkaar klopt :wink:
Offline A.G.
Master
do 15 dec 2011, 20:35 Bericht 
Brrr vandaag weer eens zo'n gemanilpuleerde file op de A1

Door zo'n idioot rood kruis vandaag op de A1 vormt er zich weer snel een file achter de inhalende vrachtauto! :fp:
 [ 64 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2