Pagina 1 van 2  [ 64 berichten ]
Offline puntenrijbewijs
Respect
wo 30 nov 2011, 14:46 Bericht 

* een heel hoop gevloek * wat heb ik me gisteren lopen ergeren.

Ik reed in de ochtend spits vanaf amersfoort de hele a1 af naar duitsland en de 3e baan links was met een rood kruis geblokkeerd terwijl dit nergens voor nodig was. Zonder dat rode kruis ontstaat er niet zoveel drukte. Hele stukken 80-90, is dan eindelijk de hele meute voorbij het vrachtwaggel blijven ze nog even links plakken met 110. Daarna kan je stukje doorrijden en kom je de volgende opstopping weer tegen.

Terugweg net zo :huh:

Nu snap ik waarom ik eerder voor de werktijden 5.30 tot 14.00 koos.

Is het iedere dag zo dat men die rode kruizen aan laat staan, waar dient dit voor?

Anders moet ik de werktijden maar weer omzetten.

:honger:
Offline Loekieloekie
Die hard
wo 30 nov 2011, 15:00 Bericht 
Bel eens met rijkswaterstaat, gezien die erover gaan kunnen ze uitstekend je vragen beantwoorden.
Rijkswaterstaat bellen: 0800-8002 (van 06:00 uur tot 22:30 uur)
Offline Furr
Master
wo 30 nov 2011, 16:08 Bericht 
Ik snap jou niet. Pak dan dat rode kruis. Dat doe ik op de A1 altijd. Kilometers lang. Met mij nog tientallen.
Offline boersma
Master
wo 30 nov 2011, 16:33 Bericht 
Oh ben jij dat?
http://nos.nl/artikel/315650-weggebruik ... kruis.html
Offline Guppenklup
Master
wo 30 nov 2011, 16:38 Bericht 
boersma schreef:
Oh ben jij dat?

Ik pak ook wel eens zo'n kruis als die spitsstrook weer eens onnodig afgekruist is en er een vragtwaggel links zit :honger: Al dat getrut.... :fp:
Offline Loekieloekie
Die hard
wo 30 nov 2011, 16:47 Bericht 
Duur grapje als ze je pakken, 180 euro.
Dan rij ik -voor dat geld- liever wat te hard als ik er even later wel langs kan. Pakkans veel kleiner en ook minder potentieel gevaar.
Zul je net zien dat als je die baan pakt er wel een met pech staat.

Maar ik heb dan ook geen wob hobby levend te houden. :wink:
Offline boersma
Master
wo 30 nov 2011, 16:50 Bericht 
Dit gaat naar 220 euro: http://www.watja.nl/tag/nieuwe-boete-bedragen-2012
Parkeren op een invalide parkeerplaats gaat maarliefst 340 euro kosten!!

De verhouding tussen de boete en gevaarzetting is ver te zoeken.
Offline Hideyoshi
Master
Loekieloekie schreef:
Maar ik heb dan ook geen wob hobby levend te houden.

:roflol:
Offline puntenrijbewijs
Respect

Ik zag dat nieuwsbericht ook al via google, ik heb begrip voor de mensen die het rode kruis negeren.

Waarom het rode kruis gehandhaafd blijft is vanwege mileu redenen.

:glaasje: gedachtes weer, logisch nadenken.... op trekken en remmen zorgt voor een veel groter brandstof verbruik dan continu 120 rijden.

:honger: :honger:
Offline Sjaaky
Master
wo 30 nov 2011, 17:35 Bericht 
Ik zag dat nieuwsbericht ook al via google, ik heb begrip voor de mensen die het rode kruis negeren.

Totdat jij ooit een keer daar op rijstrook 1 een aanrijding krijgt en met geen mogelijkheid naar rechts kan en je dus op rijstrook 1 verbannen bent. Nee leuk hoor al die mensen die dan rode kruisen negeren.

Wat mij betreft rood kruis = geen boete maar in eigen tijd met een RWS inspecteur mee en dan langs de snelweg gaan staan bij een pech geval of ongeval waarbij ook het rode kruis genegeerd word.
Offline puntenrijbewijs
Respect
wo 30 nov 2011, 17:39 Bericht 

Leuk en aardig, maar bij een beter actieplan mbt de spitsstrook word het rode kruis niet genegeerd.

groeten
Offline viffer
Master
wo 30 nov 2011, 17:57 Bericht 

Loekieloekie schreef:
Dan rij ik -voor dat geld- liever wat te hard als ik er even later wel langs kan. Pakkans veel kleiner en ook minder potentieel gevaar.

Dat denk ik niet. Negeren van een rood kruis kan niet door een flitser worden gecontroleerd (nou ja, die kans is wel erg klein)
Offline KanarieVW
Master
wo 30 nov 2011, 18:03 Bericht 
Sjaaky schreef:

Totdat jij ooit een keer daar op rijstrook 1 een aanrijding krijgt en met geen mogelijkheid naar rechts kan en je dus op rijstrook 1 verbannen bent. Nee leuk hoor al die mensen die dan rode kruisen negeren.

Wat mij betreft rood kruis = geen boete maar in eigen tijd met een RWS inspecteur mee en dan langs de snelweg gaan staan bij een pech geval of ongeval waarbij ook het rode kruis genegeerd word.

nou dan kan je wel een paar weken vrij nemen, want dat gebeurt dus praktisch nooit. Al willen ze iedereen dat wel doen geloven natuurlijk. Een spit of plusstrook is 9 van de 10 keer minstens een kilometer door te kijken. Je ziet dus ruim van te voren of er iets staat.
Helaas hebben de groene partijen dat milieu gelul erbij bedongen. Tijd dat iemand in den haag dat van tafel veegt.
Offline Masterdam
Master
wo 30 nov 2011, 18:57 Bericht 
KanarieVW schreef:
Een spit of plusstrook is 9 van de 10 keer minstens een kilometer door te kijken. Je ziet dus ruim van te voren of er iets staat.

Het woordje 'dus'... :fp:

Klopt dat de strook helemaal door te kijken is. Dat je daardoor afgevallen lading DUS ziet is zuivere nonsens.
Offline Morbid Angel
Master
wo 30 nov 2011, 19:00 Bericht 
GertJan schreef:
Negeren van een rood kruis kan niet door een flitser worden gecontroleerd (nou ja, die kans is wel erg klein)

Jawel, die heeft op de A27 gestaan, vlak voor knooppunt Everdingen. Als je de lussen meepakte als het rode kruis brandde, ging hij af. Inmiddels is die weg, net als de drie palen die er voor stonden.
Offline just me
Master
wo 30 nov 2011, 19:06 Bericht 
Loekieloekie schreef:

Wil je de tijd inhalen dat je in het treintje achter de vrachtwagen zit, dan moet je nog flink doortrappen en dan kom je al snel in de richting van de grens mulder-transactie. Rood kruis is dan goedkoper en beter voor het milieu :wink:
Offline Smookey
FS medewerker
wo 30 nov 2011, 19:06 Bericht 
KanarieVW schreef:
nou dan kan je wel een paar weken vrij nemen, want dat gebeurt dus praktisch nooit.

dit klopt niet, het gebeurt heeel regelmatig

KanarieVW schreef:
Helaas hebben de groene partijen dat milieu gelul erbij bedongen. Tijd dat iemand in den haag dat van tafel veegt.

dit klopt, ga eens lobby-en
Offline KanarieVW
Master
wo 30 nov 2011, 19:16 Bericht 
Masterdam schreef:
KanarieVW schreef:
Een spit of plusstrook is 9 van de 10 keer minstens een kilometer door te kijken. Je ziet dus ruim van te voren of er iets staat.

Het woordje 'dus'... :fp:

Klopt dat de strook helemaal door te kijken is. Dat je daardoor afgevallen lading DUS ziet is zuivere nonsens.

lading kan net zo goed naar links vallen. DUS heb je links net zoveel kans als rechts dat er iets voor je auto valt. Als je met alles rekening moet houden wat KAN gebeuren moet je DUS binnen blijven.

Weet niet hoe het met jou zicht is gesteld, maar alle trajecten met die stroken zijn verlicht. Je kan op 500m nog een plaatje hout op de rijbaan zien liggen.
Offline Furr
Master
wo 30 nov 2011, 19:34 Bericht 
Loekieloekie schreef:
Duur grapje als ze je pakken, 180 euro

Lampje motor ging branden? Moest snel de vluchtstrook op, daarna ging die uit, dus ja maak je vaart om weer tussen te komen O:)
Offline plop
Master
wo 30 nov 2011, 21:05 Bericht 
@furr, controleer je engine management eens, veel slaan de storingen op.
gelukkig voor jou hebben de oompjes niet de kennis en spullen om dat op te zoeken.
Offline tjappie (Guus)
Master
wo 30 nov 2011, 21:06 Bericht 
Furr schreef:
Lampje motor ging branden? Moest snel de vluchtstrook op, daarna ging die uit, dus ja maak je vaart om weer tussen te komen

en toen groeide je neus. :kniktja:
Offline Furr
Master
wo 30 nov 2011, 21:31 Bericht 
plop schreef:
@furr, controleer je engine management eens, veel slaan de storingen op.

Haha je trapte erin he :D
Offline regiorunner
Master
wo 30 nov 2011, 22:56 Bericht 
Furr schreef:
Lampje motor ging branden? Moest snel de vluchtstrook op, daarna ging die uit, dus ja maak je vaart om weer tussen te komen

en toen groeide je neus.

Beeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee-EM Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!!! En nou on-mid-de-lijk die kelder dicht! :boos: :slotje:

On topic: Negeer best vaak zo'n kruis.... Eigenlijk nog nooit wat van gehoord. Bestaat die "horkenlijn" eigenlijk nog wel? :huh:
Offline plop
Master
do 01 dec 2011, 3:53 Bericht 
Furr schreef:
Haha je trapte erin he

O:) nee, ik gunde je het lolletje :thumb:
je verhaal heeft een gat.
Afbeelding
zo zet je hem uit.

maak het dan geloofwaardig.
schakelaartje dat je zelf het lampie aan kan zetten.
Citaat:
sorry meneer maar me check engine lampje brand en ik wou eigenlijk stoppen op de gesloten spitsstrook maar toen zag ik al die auto's op me af stormen dat ik dacht ik moet hier weeeeeeeeeeeeeeeeg!!!!!!!!!!!
Offline Masterdam
Master
do 01 dec 2011, 7:11 Bericht 
KanarieVW schreef:
lading kan net zo goed naar links vallen. DUS heb je links net zoveel kans als rechts dat er iets voor je auto valt. Als je met alles rekening moet houden wat KAN gebeuren moet je DUS binnen blijven.

Weet niet hoe het met jou zicht is gesteld, maar alle trajecten met die stroken zijn verlicht. Je kan op 500m nog een plaatje hout op de rijbaan zien liggen.

Met mijn zicht is het denk ik beter gesteld dan met jouw grammatica.

Als de lading naar links valt en daardoor rijstrook 1 wordt afgekruist is er dus een prima reden voor dat kruis. En dat zou ook de (tweede) reden van het kruis op de spitsstrook kunnen zijn.

Een plaatje hout zal vast wel lukken. Een plas olie of kilo'tje spijkers wordt al lastiger. Ik wens je er veel plezier mee en hoop dat je eens onverwachts wat tegenkomt. Wel eerlijk hier zeggen dan he. (f)
Offline djroadstar
Master
do 01 dec 2011, 7:52 Bericht 
tijd gelee rond 06.00 op A50 thv die mooie plak vaar leo de haas vorigjaar sont met BODW bij die tunnels. een stuk ervoor hele sliert vrachtwagens die continu aan het inhalen zijn. auto's die daardoor bijna van de weg af worden gedrukt.
toen de auto van mij bijna in een vrachtwagen zag doordat de vrachtwagen hem naar links gooide ben ik naar rechts gegaan en zo de sliert an 1á2km aan vrachtwagens voorbij gegaan en daarna weer lekker kunnen doorrijden en geen last meer van gehad.

dat was ook eigelijk zo'n beetje de eenigste keer dat ik over afgesloten spitsstrook reed
Offline Loekieloekie
Die hard
do 01 dec 2011, 10:14 Bericht 
GertJan schreef:
Dat denk ik niet. Negeren van een rood kruis kan niet door een flitser worden gecontroleerd (nou ja, die kans is wel erg klein)

Door een flitser niet nee, maar het valt voor de videovolgautos meer op als je onder een rood kruis doorgaat dan dat je wat harder gaat dan de vmax.

just me schreef:
Wil je de tijd inhalen dat je in het treintje achter de vrachtwagen zit, dan moet je nog flink doortrappen en dan kom je al snel in de richting van de grens mulder-transactie. Rood kruis is dan goedkoper en beter voor het milieu

Gaat me ook niet om de tijd precies goedmaken, hem mezelf aangeleerd nooit meer haast en stress in de auto te hebben.
En kan die vrachtwagen chauffeurs meestal ookwel begrijpen, die willen ook naar huis.
Boeit me niet of ik 2 minuten eerder of later thuis ben, beter later en met minder risico.

En even achter een vrachtwagen zitten heb je zo weer ingehaald, als je het binnen dezelfde kilometer wilt doen dan niet nee.

Waarom het rode kruis gehandhaafd blijft is vanwege mileu redenen.

Stoer hoor, om welke reden ook heb ik geen begrip voor aso mensen die bewust risico nemen om 2 minuten eerder thuis te zijn.
Offline KanarieVW
Master
do 01 dec 2011, 23:23 Bericht 
Masterdam schreef:
Met mijn zicht is het denk ik beter gesteld dan met jouw grammatica.

:zzz: :zzz: :zzz: :zzz: sorry hoor schoolmeester. Zielig....

Als we allemaal rekening moeten gaan houden met wat er allemaal wel niet kan gebeuren.... Lekker verdedigend rijden allemaal, want stel je voor...
Offline Masterdam
Master
vr 02 dec 2011, 0:38 Bericht 
KanarieVW schreef:
Als we allemaal rekening moeten gaan houden met wat er allemaal wel niet kan gebeuren.... Lekker verdedigend rijden allemaal, want stel je voor...

Goed argument! Strookt alleen niet met bewust over een afgekruiste rijstrook rijden. Dat is namelijk het gevaar bewust opzoeken en dat weet je.
Offline Furr
Master
vr 02 dec 2011, 10:09 Bericht 
Masterdam schreef:
Dat is namelijk het gevaar bewust opzoeken en dat weet je.

Grote onzin. Als ik op de A1 Deventer rijd en dat kruis is aan, rij ik er alleen op als de weg te overzien is. En dat is kilometers lang zo. Als er een flauwe bocht komt, ben ik van die baan af!! You never know.... daarom is dat niet bewust gevaar opzoeken?? Snap niet hoe je bij die rare opmerking komt. Dan zou je ook gevaar opzoeken op baan 2 of 3. Die rijd je immers ook in een bocht alleen dan met 100 auto's op elkaar gepropt.
Offline KanarieVW
Master
vr 02 dec 2011, 10:33 Bericht 
Masterdam schreef:
KanarieVW schreef:

Goed argument! Strookt alleen niet met bewust over een afgekruiste rijstrook rijden. Dat is namelijk het gevaar bewust opzoeken en dat weet je.

vroeger had zo'n rood kruis nog waarde. Dan was er iets loos. Die tijd is voorbij. Leuk dat jij er nog in gelooft, maar die dingen staan op die trajecten 9 van de 10 keer aan voor niks. De dag dat ik iets tegenkom op de stroken wat de reden kan zijn dat het kruis terecht was koop ik een staatslot.

Het is ook niet zo dat ik altijd op die stroken te vinden ben. Alleen als er iemand hem met 80 ervoor gooit ofzo ga ik er netjes omheen. Ga daar niet de hele tijd rijden.
Offline Furr
Master
vr 02 dec 2011, 23:29 Bericht 
KanarieVW schreef:
Het is ook niet zo dat ik altijd op die stroken te vinden ben. Alleen als er iemand hem met 80 ervoor gooit ofzo ga ik er netjes omheen. Ga daar niet de hele tijd rijden.

Precies.
Offline Vroeg op
Master
vr 02 dec 2011, 23:35 Bericht 
Och die A1. Vroegah tussen Deventer en Apeldoorn pakte ik ook wel eens een kruis mee.
Ben er totaal niet van maar voor zessen was die strook niet open en reden er twee stroken breed vrachtwagens. Maar ik deed dat alleen op de stukken waar je ver vooruit kon kijken.

De Vrosfocus van Gelderland heb ik vaak zat bestuurders van de afgekruisde strook zien plukken.
Offline plop
Master
za 03 dec 2011, 14:13 Bericht 
KanarieVW schreef:

zo heb ik een klapper meegemaakt door precies zo'n actie.
die bestuurder had het geluk dat hij een goeie auto hiervoor had (sangyong) en was werkelijkwaar heel mooi uitgevoerd.
hij heeft minimaal 50 meter vliegtuigje gespeeld en is precies op de motorkap van een andere auto geland.
alleen licht gewonden.
had die bestuurder in de auto van furr gereden had het allemaal veel heftiger geweest, die was gaan spinnen door de klap met alle gevolgen van dien.
Furr schreef:
Als ik op de A1 Deventer rijd en dat kruis is aan, rij ik er alleen op als de weg te overzien is. En dat is kilometers lang zo. Als er een flauwe bocht komt, ben ik van die baan af!! You never know.... daarom is dat niet bewust gevaar opzoeken??

dit is idd niet bewust maar berekend gevaar opzoeken, maar hou er rekening mee dat het andere verkeer niet berekend is op zo'n actie.
het blijft dus gevaarlijk, er hoeft maar 1 auto problemen te krijgen en die strook op te sturen en JIJ hebt een probleem.
Offline Furr
Master
za 03 dec 2011, 16:01 Bericht 
plop schreef:
dit is idd niet bewust maar berekend gevaar opzoeken, maar hou er rekening mee dat het andere verkeer niet berekend is op zo'n actie.

Niet berekend? Dan moet je niet gaan auto rijden!

2e stukje: volgens mij heeft iedereen leren spiegelen... dus als je pech krijgt, zul je eerst moeten spiegelen of er niemand rijdt...
Offline plop
Master
za 03 dec 2011, 16:33 Bericht 
Furr schreef:
Niet berekend? Dan moet je niet gaan auto rijden!

2e stukje: volgens mij heeft iedereen leren spiegelen... dus als je pech krijgt, zul je eerst moeten spiegelen of er niemand rijdt...

klopt maar jij moet wel rekening houden met fouten die andere kunnen maken (naast je eigen fouten natuurlijk).
Offline Furr
Master
za 03 dec 2011, 17:00 Bericht 
Ohw maar dat doe ik wel. :)
Offline plop
Master
za 03 dec 2011, 17:45 Bericht 
ik hoop voor je dat je daar goed genoeg in bent want mensen zijn nu eenmaal onvoorspelbaar, en met max 20km/h snelheids verschil tussen jou en de rest van het verkeer.
of wou je mijn ontheffing lenen, want ik mag het (mits een goede reden). :lol:
Offline Masterdam
Master
za 03 dec 2011, 19:46 Bericht 
^^ Staat op kenteken neem ik aan? Mijne wel in ieder geval.
Offline plop
Master
za 03 dec 2011, 20:13 Bericht 
95% staat op kenteken, overige staan op naam of machine nummer (shovel/trekker).
was alleen maar om een plaag stootje te geven.
Offline salush
Master
za 03 dec 2011, 21:24 Bericht 
plop schreef:
klopt maar jij moet wel rekening houden met fouten die andere kunnen maken

Als je op een plusstrook rijdt, moet je eerder rekening houden met moraalridders die voor je gaan rijden. En natuurlijk een opvallende politie bus achter je ;( . Vroeger negeerde ik die dingen ook wel eens, maar ik pas mijn routes aan zodat ik het voorbeeld-van-overheid-falen-systeem niet meer zie.
Offline plop
Master
za 03 dec 2011, 22:10 Bericht 
salush schreef:
Als je op een plusstrook rijdt, moet je eerder rekening houden met moraalridders die voor je gaan rijden. En natuurlijk een opvallende politie bus achter je . Vroeger negeerde ik die dingen ook wel eens, maar ik pas mijn routes aan zodat ik het voorbeeld-van-overheid-falen-systeem niet meer zie.

afhankelijk van hoeveel rijstroken er liggen ben ik net als jij van mening om ze gewoon altijd open te gooien, zonde van het asfalt en brengt zelfs extra gevaar mee.
de meer auto's er rijden de schoner de rijstrook.
maar met 4 of meer rijstroken zie ik toch echt liever een extra vluchtstrook aan de linker kant, en dan zie ik liever dat ze daar een echte vluchtstrook aan leggen dan een strook hiervoor afsluiten.

een moraalridder ben ik ook maar dan alleen bij wegwerkzaamheden, en dan alleen als ik middelen heb om dit veilig te doen.
laatst op de A2 bij nieuwegein nog, waren nog maar 2 stroken over en ben toen met de zwaailampen aan iets breder gaan rijden zodat het verkeer er nog wel veilig langs kon (verdere verkeer zat meer dan 400 meter achter me).
de auto's die er toen lang reden minderde wel degelijk snelheid, niet de vmax van 70 maar wel binnen de perken. :thumb:
maar idd veel moraalridders doen het op een bloed linke manier, en dat is opzettelijk gevaar veroorzaken, straffen dus.
en dat moet dan harder zijn dan degene die op de afgesloten plusstrook rijd.
Offline KanarieVW
Master
ma 05 dec 2011, 6:48 Bericht 
plop schreef:
KanarieVW schreef:

zo heb ik een klapper meegemaakt door precies zo'n actie.
....
het blijft dus gevaarlijk, er hoeft maar 1 auto problemen te krijgen en die strook op te sturen en JIJ hebt een probleem.

Maar dat heeft verder niet veel met het rode kruis te maken. Dat kan altijd gebeuren. Snap het verband ook niet echt tussen die aanrijding en dat kruis in jou verhaal.
Offline Masterdam
Master
ma 05 dec 2011, 7:03 Bericht 
KanarieVW schreef:
Maar dat heeft verder niet veel met het rode kruis te maken.

Je weet de betekenis van een rood kruis niet? Dat betekent dat je daar niets te zoeken hebt. En de reden zou kunnen zijn, dat er een voertuig stil staat. Dat heeft dus alles met het rode kruis te maken.
Offline KanarieVW
Master
ma 05 dec 2011, 9:07 Bericht 
Masterdam schreef:
KanarieVW schreef:
Maar dat heeft verder niet veel met het rode kruis te maken.

Je weet de betekenis van een rood kruis niet? Dat betekent dat je daar niets te zoeken hebt. En de reden zou kunnen zijn, dat er een voertuig stil staat. Dat heeft dus alles met het rode kruis te maken.

je gaat toch niet zonder te kijken die strook op? Je haalt op een N weg toch ook niet in als verkeer aankont?Die stroken zijn kilometers te overzien. Heb t wel alleen over de stroken links. Rechts ga ik er niet aan beginnen met al die vrachtwagens.
Offline Aanhanger
Master
ma 05 dec 2011, 9:18 Bericht 
Masterdam schreef:
Je weet de betekenis van een rood kruis niet?

Betekent vaak dat men de drips niet onder controle heeft.
Wat ik vorige week op de A4 weer aan foute afkruisingen ben tegengekomen. ;( :fp:
Zo leert men het de automobilist wel aan die kruisen te negeren als het zo uitkomt.
Offline Masterdam
Master
ma 05 dec 2011, 10:15 Bericht 
Aanhanger schreef:
Betekent vaak dat men de drips niet onder controle heeft.

:schudnee:
wikipedia.nl
Offline Aanhanger
Master
ma 05 dec 2011, 10:17 Bericht 
Hoe noem je die panelen dan waar de rode kruizen op staan?
Nou ja, die dus.
Offline viffer
Master
ma 05 dec 2011, 10:23 Bericht 

Aanhanger schreef:
Hoe noem je die panelen dan waar de rode kruizen op staan?

Matrixborden?
Offline Aanhanger
Master
ma 05 dec 2011, 10:24 Bericht 
Dat was het! :roflol:
 [ 64 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende