Pagina 1 van 1  [ 17 berichten ]
Offline Dude
Eendagsvlieg
di 01 nov 2005, 17:31 Bericht 

Ben ik de enige die zich afvraagt waarom er bij de A13 niets te zien is dat je nog maar 100 mag ipv 120?

Komende vanuit Rotterdam staat er na de 80 km/h zone nog steeds 80 met van die mooie strepen erdoor. Volgens mij staan er nieuwe hectometerpaaltjes, maar de 100 km/h stickers zitten er nog niet op.

Komende vanaf de A4 (Den Haag) staat zelfs het bord met 100 km/h met van die mooie strepen erdoor er nog steeds (en voor de hectometerpaaltjes geldt hetzelfde als hierboven).

Nu vraag ik mij af;
Gaat de wijziging in maximumsnelheid eigenlijk wel door?
En (want ik heb het zelf nog niet kunnen vinden); is er nu trajectcontrole op dat stuk of niet? Zoja, lijkt me niet echt rechtsgeldig...
Offline WNS2.0D
Master
di 01 nov 2005, 18:16 Bericht 
al enige weken staan er nieuwe hectometer paaltjes. bovenste deel is effen zwart (daar zal wel zo'n mini A1 bordje komen)

er staan geen beperkende borden dus de legale snelheid is dus nog altijd 120.
Offline Superkoerier!
Master
di 01 nov 2005, 18:42 Bericht 
Vanochtend een l*llig bord gezien waar het getal 100 op staat. O nee, dat was nog in de 100 zone... :wink:

Het klotige is alleen dat wanneer je er bezwaar tegen gaat maken later (als er al geblitzt gaat worden) dat je dan geen fotobewijs hebt en de rechter op de leugens van justitie af zal gaan.
Offline Dude
Eendagsvlieg
di 01 nov 2005, 19:25 Bericht 

WNS2.0D schreef:
al enige weken staan er nieuwe hectometer paaltjes. bovenste deel is effen zwart (daar zal wel zo'n mini A1 bordje komen)

er staan geen beperkende borden dus de legale snelheid is dus nog altijd 120.

klopt dat die paaltjes er al een poosje staan idd, maar ik had eigenlijk verwacht dat ze die vannacht ofzo zouden bestickeren (of hoe dat dan ook heet) met max 100 "bordjes" aan de bovenkant

en voor zover ik ook kan zien is de legale snelheid idd 120....
blijft vaag, want overal in de berichten lees je over de nieuwe 80km zones én over het feit dat A13 van 120 naar 100 gaat...
Offline Joost81
Pro
di 01 nov 2005, 19:36 Bericht 
Dude schreef:
Komende vanaf de A4 (Den Haag) staat zelfs het bord met 100 km/h met van die mooie strepen erdoor er nog steeds (en voor de hectometerpaaltjes geldt hetzelfde als hierboven).

80 km/h-limiet, oké, "het zal wel nodig zijn", maar ter compensatie zouden snelheidslimieten eens naar boven kunnen worden afgerond. Veranderingen zouden niet altijd enkel en alleen nadelig hoeven zijn, om het geheel te verbeteren. Waar blijven van die mooie grijze bordjes met 4 grijze strepen doorheen, zoals deze (onder mijn naam). De gedachte dat 120 km/h de enige redelijke maximale norm op autosnelwegen is, is vandaag de dag nu echt wel achterhaald.
Offline Xoem
Laat zich horen
di 15 nov 2005, 13:29 Bericht 

Ik reed zaterdag nog over de A13, maar het viel me op de situatie nog steeds niet aangepast is, alle borden wijzen er op dat ik nog steeds 120 mag. Weet iemand hoe dit precies zit?
Offline frenkie
Nieuwkomer
do 17 nov 2005, 7:29 Bericht 

Zoals ik in een andere thread al aangaf (had deze niet gezien :oops: ). Sind gister zag ik de eerste gewijzigde hectometer paaltjes en sinds vanochtend ook de 'grote' 100 borden aan beide kanten. Al zijn nog niet alle hectometerpaaltjes op het stuk Rdam-DenHaag bestickerd.
Offline Smookey
FS medewerker
do 17 nov 2005, 9:42 Bericht 
frenkie schreef:
Zoals ik in een andere thread al aangaf (had deze niet gezien :oops: ). Sind gister zag ik de eerste gewijzigde hectometer paaltjes en sinds vanochtend ook de 'grote' 100 borden aan beide kanten. Al zijn nog niet alle hectometerpaaltjes op het stuk Rdam-DenHaag bestickerd.

Alleen de 'grote' 100-borden zijn rechtsgeldig, de stickers op de hmp-bordjes zijn alleen geheugensteuntjes. Bij het ontbreken daarvan is het niet automatisch Vmax 120 dus maar aan de andere kant bij het aanwezig zijn is het ook niet automatisch Vmax 100 immers bij Zwolle staan ze geplaatst maar bij een open spitsstrook is de Vmax 80, aangegeven door 'grote' borden. Alleen die dingen hangen zo hoog dat ik ze niet gezien heb en 110 best wel vind kunnen op de meest linkerrijstrook O:)
Offline frenkie
Nieuwkomer
do 17 nov 2005, 9:48 Bericht 

Tsja, feit is dat ze er nu wel staan en het dus wel rechtsgeldig zal zijn. Ik denk alleen niet dat het al vanaf 1 november 100 was omdat ze er nu dus blijkbaar nog mee bezig zijn om het helemaal af te werken (volgens mij is het echt iets van de afgelopen dagen)
Offline Peter-Jan
Pro
do 17 nov 2005, 11:22 Bericht 
Viel me ook op dat de hm paaltjes nu 100km/u aangeven. Wat ik echter irritant vind is dat die 100km voor een deel zijn doel weer eens voorbij schiet. Het idee was om naar 100 km/u over te gaan omdat er dan niet zo'n plotselinge snelheidsverlaging zou zijn bij de trajectcontrole Overschie. Maar wat die &*!&()&! nu ook gedaan hebben is het stuk R'dam -Den Haag 100 km/u maken.
Offline malle pietje
Die hard
vr 18 nov 2005, 14:17 Bericht 
Ik heb ze nog niet gezien, maar ik let er ook niet op. Ik kijk alleen of het bord einde 100 er nog staat, en die staat er volgens mij gewoon nog (Delft Noord afslag). En trajectcontrole hebben ze er zeker niet, want dan was dat wel lang en breed besproken
Offline Peter-Jan
Pro
vr 18 nov 2005, 17:11 Bericht 
Ik zag vanochtend op mijn RDS schermpje bij BNR de A13 voorbij komen (hmp 7.0). Deze melding echter niet op flitsservice gezien, dus misschien klopte het niet. Zou ook wel weer erg treurig zijn als ze meteen gaan controleren daar.
Offline Matthijs
Master
vr 18 nov 2005, 17:28 Bericht 

Dat meen je toch niet serieus? Wat een helden zeg.
Gelukkig wordt er niet op mijn sluipweg gecontroleerd, dus 100+ gaat daar nog prima en zelfs buiten de spits is het sneller dan de A13 zelf.
Offline golf3 1.8
Weet de weg
za 19 nov 2005, 14:30 Bericht 
vanochtend over de a13 gereden van rotterdam naar den haag maar nog steeds gewoon 120. heb geen verandering aan de huidige situatie gezien. :D
Offline Franz
Pro
za 19 nov 2005, 15:04 Bericht 

Afgelopen donderdag avond ben ik bij Delft Zuid de A13 opgereden richting Den Haag. Ik zag (helaas) wel degelijk borden met 100 km/uur. Aan de linkerzijde staan er een paar enigzins verscholen achter struiken.
Offline golf3 1.8
Weet de weg
za 19 nov 2005, 15:37 Bericht 
zal vanavond wel eens ff kijken als ik naar huis rij en morgen ochtend weer naar mijn werk. Zal ik jullie wel ff op de hoogte houden
Offline golf3 1.8
Weet de weg
zo 20 nov 2005, 7:54 Bericht 
he mensen het is helaas waar op de A13 is tegenwoordig max 100 toegestaan. weer een kassa lokatie aangezien iedereen gewend is daar 120 te rijden is het plaatjes schieten geblaazen voor die :evil:
 [ 17 berichten ]