Pagina 1 van 1  [ 28 berichten ]
Offline hoevenpe
Pro
vr 23 dec 2011, 12:49 Bericht 

Het CDA heeft een aantal moties aangenomen waardoor de 130 invoering behoorlijk beperkt wordt.

Naast de nodige vertraging zijn er ook wegen die nu helemaal niet verhoogd worden, dit omdat het CDA verboden heeft dat er geld uitgetrokken wordt voor zaken die met luchtkwaliteit of geluid te maken hebben.

Gevolg is dat de A2 Amsterdam-Utrecht permanent 100 blijft, afgedwongen door een trajectcontrole...
Fijn dat CDA... :boos:
Offline viffer
Master
vr 23 dec 2011, 12:50 Bericht 

bron?
Offline hoevenpe
Pro
vr 23 dec 2011, 12:52 Bericht 

Aptroot direct op de mail...

Ik had hem een tijdje terug een mailtje gestuurd met wat algemene vragen en daar kreeg ik vanochtend een reactie op:

Citaat:
Maar de 130 komt er, tweede helft volgend jaar op 40 % van de snelwegen, dus niet de vioorgestelde 60%.
20% komt later, enkele wegen komt het niet, volkomen onbegrijpelijk; bijvoorbeeld de A2 Amsterdam Utrecht met 2X5 rijstroken of A12 Den Haag met 2X3 rijstroken.

Behoorlijk dicht bij het vuur lijkt me zo...
Offline FocusWagon
Die hard
vr 23 dec 2011, 13:05 Bericht 
hoevenpe schreef:
afgedwongen door een trajectcontrole

Zolang die niet komt maak ik me niet al te druk (alhoewel op 2x5 rijstroken de muldergrens al snel bereikt wordt :x )
Offline hoevenpe
Pro
vr 23 dec 2011, 13:15 Bericht 

Die trajectcontrole komt er zeker, daar loopt momenteel de aanbesteding al voor...
:-?
Offline Rens
Die hard
vr 23 dec 2011, 13:24 Bericht 

Volstrekt onbegrijpelijk dat de VVD hieraan meewerkt. Er is geen enkele partij meer met normale standpunten met alles wat met vervoer te maken heeft. D66 met die kilometerheffing troep (hebben we al in accijns vorm). VVD nu dit. PVV blijft over maar die vind ik zowel te "rechts" als te "links". Bleh :x
Offline Outback
Die hard
vr 23 dec 2011, 14:09 Bericht 

Niet willen investeren in maatregelen, maar wel in een trajectcontrole ???
Oh nee, die levert natuurlijk geld op. En dat is de primaire doelstelling (kots-smiley)
Offline 357kurt
Die hard
vr 23 dec 2011, 20:55 Bericht 
Lekker treintje rijden daar straks.. :fp:
Offline Masterdam
Master
za 24 dec 2011, 1:58 Bericht 
357kurt schreef:
Lekker treintje rijden daar straks..

In zijn 3 ja. :dag:
Offline puntenrijbewijs
Respect
za 24 dec 2011, 2:34 Bericht 

Wat ik niet begrijp is dat op de meest veilige, nieuwste weg de 130 niet toegestaan word. Vervolgens word er wel een traject controle op los gelaten.

Compleet bezopen politiek.
Offline lobotm
Master
za 24 dec 2011, 10:57 Bericht 
Dat dus plus ik rij nu al 130 daar op de a2 zonder problemen ;) Teminste als die struikrovers er niet staan.
Offline Vroeg op
Master
za 24 dec 2011, 11:34 Bericht 
130 zal het nooit worden.
Grond is alleen verkocht door de gemeentes aan RWS als de A2 100 zou worden en blijven.
Offline 357kurt
Die hard
za 24 dec 2011, 12:09 Bericht 
Lekker tuffen joh..

Afbeelding
Offline dabeetle
Master
za 24 dec 2011, 12:34 Bericht 
Kan een bekeuring op de A2 niet aangevochten worden op basis van de weginrichting? Voor 30 zones geldt toch ook dat als de weginrichting niet in lijn is met de geldende snelheid er geen controles gehouden mogen worden?

Met andere woorden: 100 is OK, maar zolang de weginrichting niet in lijn is met de snelheidslimiet mag er niet gecontroleerd worden: Enige oplossing zou zijn standaard 3 rijstroken afkruizen :)
Offline Masterdam
Master
za 24 dec 2011, 12:48 Bericht 
^^ Op zich een prima plan. Ware het niet dat die boetes in 30-zones nij mijn weten alleen met succes aangevochten zijn als de weginrichting uitnodigde tot een snelheid die echt heul ver boven de 30 ligt. Denk dus aan een 30-zone met een 80-inrichting bijvoorbeeld.

Als je ergens 100 mag en de weginrichting nodig uit tot 120, dan kom je daar denk ik niet mee weg. En begin er niet over dat die weg uitnodigt tot 240, want dat ben IK wel met je eens, maar daar doe je de rechter toch even mee fronsen gok ik... :wink:
Offline Tweebel
Master
za 24 dec 2011, 13:25 Bericht 
Voorlopig gewoon lekker te hard blijven rijden op de A2 en hopen dat die aangekondigde TC een aantal keer wordt opgeblazen. Als dat enkele malen gebeurt, kappen ze er wel mee.
Offline egeltjes
Master
za 24 dec 2011, 13:37 Bericht 
Stomme cda kamerleden ook ... :boos: :boos:
Offline Masterdam
Master
za 24 dec 2011, 13:44 Bericht 
Tweebel schreef:
Voorlopig gewoon lekker te hard blijven rijden op de A2 en hopen dat die aangekondigde TC een aantal keer wordt opgeblazen. Als dat enkele malen gebeurt, kappen ze er wel mee.

Welnee. Gewoon een 'stil' protest: iedereen die niet hoeft te dokken voor zijn brandstof, gewoon altijd rustig 100 in zijn drie van Utrecht naar Amsterdam rijden om de uitstoot toe te laten nemen. En vrachtwagens in zijn... euh... 8 ofzo? Jammer voor de omwonenden, maar het woongenot van 10 mensen staat niet in verhouding tot de ergernis en het onbegrip van honderdenduizenden mensen per dag. En dat mogen ook zij beseffen.
Offline Tweebel
Master
za 24 dec 2011, 14:26 Bericht 
Masterdam schreef:
Jammer voor de omwonenden, maar het woongenot van 10 mensen staat niet in verhouding tot de ergernis en het onbegrip van honderdenduizenden mensen per dag.

Het woongenot van de meeste mensen in betreffende gemeentes is zelfs sterk verbeterd sinds opening vd vernieuwde a2, eerst hadden ze naast een snelweg in de achtertuin er ook nog 1 in de voortuin.
Offline Martijn
FS Webmaster
za 24 dec 2011, 14:30 Bericht 
Mja, of er zouden een paar rebellen moeten opstaan die met een sleuteltje 13 op pad gaan en die 130 borden strippen op de A7 en A6 en deze eens 's nachts ophangen op de A2.
Offline Masterdam
Master
za 24 dec 2011, 14:45 Bericht 
Die borden zijn niet duur hoor. Je kan ze beter op de A2 èn op de A6-A7 hebben hangen. 8)
Offline PTPT
Die hard
za 24 dec 2011, 18:18 Bericht 
Laat zie die kasten maar opblazen... net als bij ring amsterdam ooit gedaan is.

Of vals kenteken is ook wel makkelijke oplossing
Offline Lotus Omega
Master
za 24 dec 2011, 18:24 Bericht 
Masterdam schreef:
Welnee. Gewoon een 'stil' protest: iedereen die niet hoeft te dokken voor zijn brandstof, gewoon altijd rustig 100 in zijn drie van Utrecht naar Amsterdam rijden om de uitstoot toe te laten nemen. En vrachtwagens in zijn... euh... 8 ofzo?

Een TVR Tuscan S kan dat in z'n 1 8)
Offline plop
Master
za 24 dec 2011, 20:43 Bericht 
Masterdam schreef:
Die borden zijn niet duur hoor. Je kan ze beter op de A2 èn op de A6-A7 hebben hangen.

hier zijn speciale stickers voor te verkrijgen. :thumb:
Masterdam schreef:
En vrachtwagens in zijn... euh... 8 ofzo?

moet je wel oude hand geschakelde bakken hebben want de nieuwe zijn allemaal automaat.
en in semi-automaat mode werkt bij de meeste de beveileging tegen, schakelt hij dus toch zelf over.
Offline Friso89
Pro
zo 25 dec 2011, 11:58 Bericht 

Ach, als die TC er komt heb ik weer een reden om niet meer naar Amsterdam te gaan.
Ben ook wel benieuwd hoeveel ongevallen er zullen gebeuren, doordat mensen in slaap vallen achter het stuur.

En uiteindelijk zal er vast wel een held opstaan die met liefde de TC buiten gebruik stelt :biertje:
Offline Kenji
Master
zo 25 dec 2011, 12:01 Bericht 
PTPT schreef:
Laat zie die kasten maar opblazen... net als bij ring amsterdam ooit gedaan is.

Het vervangen van die kasten gebeurd wel op onze kosten, de belastingbetaler. En die kasten komen gewoon weer terug.
Offline Friso89
Pro
zo 25 dec 2011, 12:17 Bericht 

Kenji schreef:
Het vervangen van die kasten gebeurd wel op onze kosten, de belastingbetaler. En die kasten komen gewoon weer terug.

Was het niet zo dat ze bij Utrecht buiten gebruik waren gesteld en dat de TC sindsdien niet meer aan is geweest? Totdat de wegwerkzaamheden natuurlijk begonnen en er sowieso geen TC mogelijk was.
Offline regiorunner
Master
zo 25 dec 2011, 15:30 Bericht 
Friso89 schreef:
Was het niet zo dat ze bij Utrecht buiten gebruik waren gesteld en dat de TC sindsdien niet meer aan is geweest? Totdat de wegwerkzaamheden natuurlijk begonnen en er sowieso geen TC mogelijk was.

:kniktja:
 [ 28 berichten ]