Pagina 1 van 1  [ 37 berichten ]
Offline McGyver
Respect
di 25 jan 2011, 17:17 Bericht 

Aangezien hier ook liefhebbers van wintersport EN autorijden zijn de vraag of er iemand recentelijk naar Oostenrijk gereden is via de A3 naar Munchen?
Er schijnen veel baustellen te zijn of valt het reuze mee? Ik ben van plan op een donderdag-overdag te gaan rijden buiten de vakantieperiode en ik kom uit de regio Arnhem.
Offline pr0mo
Master
di 25 jan 2011, 17:22 Bericht 
Ik hoorde ook wat angst verhalen over de vele wegwerkzaamheden op de A3 maar eind december viel het mee een geen vertraging gehad op de A3. Voor vertrek even de verkeersinfo checken en gaan!
Offline 18vti
Master
di 25 jan 2011, 17:23 Bericht 
Afgelopen Augustus waren er wel redelijk wat baustellen (>10) van het begin tot eind A3 , het is dan ook wel een langggggggge weg :kniktja: ...of dat recentelijk is ligt aan je definitie van recentelijk :lol:
Offline Kami
Die hard
di 25 jan 2011, 17:25 Bericht 
Mijn zwager heeft die route op de heenweg genomen, maar terug voor andere weg gekozen vanwege de baustellen.
Dacht A8 richting Stuttgart, bij Ulm richting Wurzburg en toen Heilbron aangehouden en uiteindelijk op de 61 naar NL.
Maar wij wonen in de regio Eindhoven/Den Bosch dus weet niet of dat laatste stuk voor jou interessant is. Alhoewel de 61 bij Venlo begint/eindigt...
Je kan ook kiezen om bij Wurzburg naar beneden te gaan richting Ulm.

Veel plezier op wintersport !

Oja, wij zijn van 02-01 tot 08-01 op wintersport geweest is Seefeld.
Offline McGyver
Respect
di 25 jan 2011, 17:25 Bericht 

Tja, ik weet ook niet hoe snel die Baustellen weg zijn natuurlijk maar eind december is wel ok denk ik. Het alternatief is over de 61 maar die is vaak maar tweebaans en veel 130max.
Offline djidee
Master
di 25 jan 2011, 17:30 Bericht 
Waar moet je vandaan komen?
Indien Noord of Oost Nederland kun je ook nog via de BAB31/BAB30/BAB33/Stukje OWN/BAB33/BAB44/BAB7/BAB70/BAB73, dan kom je pas bij Nurnberg de BAB3 op.

Grotendeels vrij rustige en goed door rijdende routes, BAB3 is erg wisselend. Sommige dagen/tijdstippen drama, andere dagen lekker doortrappen. Een vast patroon (muv vakantieweekenden (zowieso drama)) nog niet kunnen vinden...
Offline Tweebel
Master
di 25 jan 2011, 17:31 Bericht 
A8, A7 (via Kassel) of A6 zou idd ook nog kunnen. Ligt er een beetje aan waar in Oostenrijk je moet zijn. De A61 is de afgelopen jaren wel redelijk geteisterd door baustellen, da's ook vervelend.

Gewoon even kort voor vertrek de Duitse verkeersinfo bekijken en dan je route kiezen.
Offline McGyver
Respect
di 25 jan 2011, 17:38 Bericht 

Eindbestemming is Zell Am See, A3 vond ik altijd fijn, minimaal 3 rijstroken en relatief vaak onbeperkt. Duitse verkeersinfo vind ik wat summier qua impact. De ene baustelle bij wijze van spreken haast geen hinder van en bij de volgende; stilstaan. Ik heb altijd liever advies van mensen die hem zelf gereden hebben. :biertje:
Offline Tweebel
Master
di 25 jan 2011, 17:42 Bericht 
Is het eigenlijk geen optie voor je om 's avonds (na de Duitse spits)/'s nachts te rijden. Is even een dagje wat rustiger aan maar qua reizen echt extreem relaxed.
Offline McGyver
Respect
di 25 jan 2011, 17:47 Bericht 

Ik rij inderdaad het liefst snachts, ik werk in ploegendiensten dus ben wel wat gewend maar ja, mijn medereizigers he?? Dan kunnen ze die dag daarop weer niet fatsoenlijk van de berg en naar de kroeg. 8)
Offline KanarieVW
Master
di 25 jan 2011, 17:55 Bericht 
ben eind December ook in Sell am See (kaprun) geweest! rij de route naar munchen vrij regelmatig en het wás inderdaad drama. inmiddels heb je nog 3 grote baustelle en that's it. ben vrijdag nog uit Wenen komen rijden.

Had voor de wintersport op de heenweg ook voor de gein de A8 genomen, omdat ik de week ervoor wel had vastgestaan op de A3. Terug gewoon weer de A3, want de 8 had nog meer baustelle.
Offline Aanhanger
Master
di 25 jan 2011, 18:09 Bericht 
Wat doet dit topic trouwens in verkeersbeleid :huh:
Offline Walker
Master
di 25 jan 2011, 18:12 Bericht 
Aanhanger schreef:
Wat doet dit topic trouwens in verkeersbeleid :huh:

Afbeelding
Offline McGyver
Respect
di 25 jan 2011, 18:14 Bericht 

Mag verplaatst worden.... O:)

Die A8 is dus tweebaans MET baustellen, dan maar liever drie rijstroken met baustelle op de A3. Ik heb het ook vaak snachts gereden en dan sta je met 6 uurtjes aan de grens maar dat gaat overdag nooit lukken ben ik bang.
Offline Quaresma7
Die hard
di 25 jan 2011, 18:32 Bericht 
Tja s'avonds rond 10 uur vertrekken en je hebt nergens last van O:) Dat heb ik vorige maand gedaan toen ik naar Munchen moest. Kan je ook echt gaan knallen..
Offline -Joske-
Master
di 25 jan 2011, 19:16 Bericht 
Quaresma7 schreef:
Tja s'avonds rond 10 uur vertrekken en je hebt nergens last van O:) Dat heb ik vorige maand gedaan toen ik naar Munchen moest. Kan je ook echt gaan knallen..

Heb je die auto tegenwoordig al op Nederlands kenteken?
Offline Tento
Master
di 25 jan 2011, 19:18 Bericht 
http://routes.tomtom.com/?Lid=5#/map/?center=52.373809819696%2C4.8909502036227&zoom=0&map=basic

Even inzoomen en dan pik je redelijk goed de recent gemelde (lange) Baustellen er uit.
Offline bernardo A.
Master
di 25 jan 2011, 19:38 Bericht 

De A3 kent tot Frankfurt weinig baustellen. Tussen Frankfurt en Neurenberg zijn wel veel Baustellen. Waarneming, oktober 2010. Men is bezig die hele 3 op te waarderen en dat blijft de eerste 10 jaar doffe ellende op dat stuk. Als ze in de wintermaanden niet bouwen heb je er echter weinig last van. Je kunt de gok wagen en als het je te gek wordt kan je ter hoogte van Würzburg de A7 zuidwaarts pakken. Je kan kiezen om over Kempten te rijden, maar dan krijg je wel een stuk 2-baansweg + een niet al te zware pas. Je kan ook op Bregens rijden en dan via de Oostenrijkse autobaan naar Zell am See 5700.

Die 7 rijdt stevig om, maar het is wel een weg waar je ouderwets door kunt rijden. Amper Baustellen, relatief weinig vrachtverkeer en weinig snelheidsbeperkingen.
Offline BaRTMaN
Pro
wo 26 jan 2011, 14:10 Bericht 
Ik ben vorige week zaterdag (15de) om 03:45 vertrokken vanuit limburg naar Mayrhofen
Op zaterdag (22ste) om 06:00 weer vertrokken.

Route:
A4; A61; A5; A8; A99; A8; A93; A12
(route omdraaien voor de terugweg....)

Zowel op de heen- als terugweg geen file gehad en een handvol Baustellen tegengekomen.
Uitermate relaxed gereden!
Offline 944 guy
Master
wo 26 jan 2011, 14:32 Bericht 
Waar kom je zelf vandaan? Zelf 2 weken terug naar Zell am See geweest vanaf enschede. Eerst binnendoor naar Munster gereden en dan langs Kassel / Fulda. Vervolgens heb je bij Wurzburg de keus om eerst verder oostelijk of eerst zuidelijk te gaan. Slechts 1 noemenswaardige baustelle geloof ik.
Dit is sowieso mijn route of choice omdat je het hele ruhrgebiet omzeilt!
Een maat die vaak die kant op gaat rijdt idd gewoon 's nachts en dan is jou route ondanks de WWZH goed te doen.
Offline McGyver
Respect
wo 26 jan 2011, 14:48 Bericht 

Kom uit Achterhoek,dus dat ligt direct aan de A3. 's nachts wordt hem niet vanwege medereizigers. Behalve kans op file willen de duitsers ook nog wel eens bonnetjes uitdelen onderweg, en alhoewel ze goedkoper zijn dan in NL is het mijn hobby niet.
Offline BaRTMaN
Pro
wo 26 jan 2011, 15:43 Bericht 
McGyver schreef:
willen de duitsers ook nog wel eens bonnetjes uitdelen

Let op de snelheidslimieten bij Baustellen, daar controleren ze erg vaak!

En hier ook nog even oppassen natuurlijk (wie die nog niet kent.....)
Offline McGyver
Respect
wo 26 jan 2011, 16:41 Bericht 

Is dat die Katzenberg of zoiets, met die (onrealistische) verschillende snelheden per rijstrook?
Ben ik ook een keer op de foto gegaan, weliswaar marginale overtreding en waarschijnlijk daardoor: nooit wat van gehoord. Over het algemeen rijd ik in duitsland plus 20kmh op de teller. (=ca. plus 15 echte kmh)
Offline 944 guy
Master
wo 26 jan 2011, 17:18 Bericht 
McGyver schreef:
Kom uit Achterhoek,dus dat ligt direct aan de A3. 's nachts wordt hem niet vanwege medereizigers.

:x tsja, dat wordt dan heel veel Stau fahren in het ruhrgebiet ben ik bang... 's Nachts rijden is gewoon briljant ;) CC op 130-140 en alleen stoppen om te tanken :thumb: Dan ben je met een uur of 8 op je bestemming.
Offline djidee
Master
wo 26 jan 2011, 17:28 Bericht 
McGyver schreef:
Is dat die Katzenberg of zoiets, met die (onrealistische) verschillende snelheden per rijstrook?

Ja, die 100-100-40 is dat....

De site van Radarfalle.de is wel een fijne ook trouwens voor de vaste plekjes :kniktja:
Offline 18vti
Master
wo 26 jan 2011, 17:36 Bericht 
djidee schreef:
McGyver schreef:

Ja, die 100-100-40 is dat....

:[ .....daar heb ik ook post door gekregen :[

Aan de andere kant...28 km/h te snel na correctie...3 tientjes :roflol:

Vandaag trouwens weer een bonnetje gescoord net over de grens...radio en overig verkeer was te interessant om ook in de berm te kijken..."Blitz!" :fp:
Offline djidee
Master
wo 26 jan 2011, 23:39 Bericht 
18vti schreef:
Vandaag trouwens weer een bonnetje gescoord net over de grens...radio en overig verkeer was te interessant om ook in de berm te kijken..."Blitz!"

Ja, na zonsondergang weet je het direct in Duitsland... Ook leuk om met +10 (kost niet zoveel) een bekende paal te pakken terwijl een kennis naast je bijna slaapt... Was het wel waard (en nooit post gehad, maar dat kan de zonneklep (ja, snachts ja ;) ) zijn geweest O:) )
Offline wellproc
Master
do 27 jan 2011, 0:05 Bericht 
Ff topic kapen: hoe staat het met de drukte op de 5 naar Basel? Kan ik beter op vrijdag of op zaterdag rijden? En welke tijden? Lekker vroeg, of juist laat op de dag?

Heb goede ervaringen met vertrekken om 5 uur (oosten van NL) en aankomen rond 15.00 uur in Saas-Grund (in die Schweiz). Maar ja: dat lang doorrijden is niets voor mijn vrouw, dus willen we splitsen. Maar bijvoorbeeld een uurtje pauze nemen en dan de rest doorjakkeren zou ik ook prima vinden.
Dus wie kan me een goed idee aan de hand doen?
(Vertrek uit Rotterdam trouwens.)
Offline Laguna
Master
do 27 jan 2011, 0:12 Bericht 

http://www.bmvbs.de/SharedDocs/DE/Artik ... ender.html

alle Baustellen in kaart :thumb:
Offline djidee
Master
do 27 jan 2011, 7:35 Bericht 
wellproc schreef:
Ff topic kapen: hoe staat het met de drukte op de 5 naar Basel? Kan ik beter op vrijdag of op zaterdag rijden? En welke tijden? Lekker vroeg, of juist laat op de dag?

De BAB5 is over het algemeen goed te doen. Wel ten zuiden van Karlsruhe wat baustellen ivm de uitbouw naar 2x3. Maar heel veel vertraging levert dat momenteel niet op (itt trajecten met veel talbrucken)
Ik neem aan dat je ook met de autotrein gaat naar Saas Grund (Kandersteg-Goppenstein?)

Tip indien Basel druk is (file informatie in de gaten houden) is om via Lorrach te rijden om Basel heen. Die nieuwe snelwegen (BAB98 en BAB861) zijn inmiddels klaar en bieden een keurig alternatief.. Is 5km en 2 minuten om, en je kan gewoon doortrappen (in Basel en met het zwitserse boetebeleid is dat ietsje anders)
Offline wellproc
Master
do 27 jan 2011, 8:25 Bericht 
Waarschijnlijk idd de autotrein, hangt er nog vanaf of we een overnachting doen of niet. Als we toch overnachten (rond Basel) ga ik liever langs het meer van Geneve vanwege het uitzicht ;)

Lorrach ken ik ook idd, dat is dan bij Rheinfelden de grens over.

Waar ik vooral nog benieuwd naar ben: hoe is het rijden op vrijdag door DE?
Offline bernardo A.
Master
do 27 jan 2011, 8:45 Bericht 

Mocht de 5 erg druk zijn -wat op vrijdag nog wel eens gebeurt- dan kan je bij Kehl oversteken en parallel door Frankrijk naar Mulhouse - Basel rijden. Je rijdt om, maar alles is 4-baans en er is weinig verkeer. Per saldo schiet je daar lekker op en het rijdt erg ontspannen.
Offline Tweebel
Master
do 27 jan 2011, 9:46 Bericht 
wellproc schreef:

Ik heb de route richting Basel de afgelopen jaren flink vaak gereden (familie in Noord-Italie).
De aangevoerde suggesties kloppen wat mij betreft. Vooral de route via Frankrijk beviel erg goed: de wegen daar zijn vaak aanzienlijk leger (en dat is een prima optie gezien je vertrekpunt -> Belgie (via Maastricht of Antwerpen, Luxemburg). Je betaalt dan wel tol, maar die A4/A35 is in Frankrijk echt fantastisch - mooie nieuwe weg, alleen wat drukte bij Straatsburg). Dat is deze route: http://maps.google.nl/maps?f=d&source=s ... 996094&z=6

In deze tijd vh jaar moet je overigens op alle dagen overdag sowieso rekening houden met redelijk wat wintersport/recreatief verkeer. Echt rustig is het nooit. Daarbij heb je op zaterdag overdag vaak last van het niet-beroepsverkeer, met bijbehorend onvoorspelbaar weggedrag (en wat vaker ongevallen -> file). Vrijdag is vaak ook erg druk ivm eerder begin weekend etc, net als in Nederland. Ik denk dat het weinig gaat uitmaken.
Offline McGyver
Respect
ma 21 feb 2011, 11:41 Bericht 

Ik ben weer terug en voor de mensen die nog moeten; De 3 is best goed te doen, met name de terugweg is er bijzonder weinig aan de hand. :D
Offline Guppenklup
Master
ma 21 feb 2011, 16:55 Bericht 
wellproc schreef:
Als we toch overnachten (rond Basel) ga ik liever langs het meer van Geneve vanwege het uitzicht

:respect:
Offline Vroeg op
Master
do 03 maart 2011, 20:46 Bericht 
wellproc schreef:
hoe staat het met de drukte op de 5 naar Basel?

Vier baustellekes ivm de uitbreiding. Vlak achter elkaar maar wel lange stukken.
En dan heb je nog dat kurord. :nah: Nou ja niet te veel van aantrekken :roll:

Ze zijn voor kandersteg ook nog een beetje aan het knoeien met de weg en wat tunnels.
Ik vind het na alk die keren nog steeds een bijzondere ervaring met de auto op de trein.

wellproc schreef:
. Als we toch overnachten (rond Basel) ga ik liever langs het meer van Geneve vanwege het uitzicht ;)

:o maak jij je reis effe twee keer zo lang. En die A2 is saaaaaaaaaaai. Enne rond Geneve en Laussanne stikt het van de camera's. In het Rhonedal heb ik ze niet gezien.
Offline wellproc
Master
ma 07 maart 2011, 22:20 Bericht 
Vroeg op schreef:
wellproc schreef:
hoe staat het met de drukte op de 5 naar Basel?

Vier baustellekes ivm de uitbreiding. Vlak achter elkaar maar wel lange stukken.
En dan heb je nog dat kurord. :nah: Nou ja niet te veel van aantrekken :roll:

Ze zijn voor kandersteg ook nog een beetje aan het knoeien met de weg en wat tunnels.
Ik vind het na alk die keren nog steeds een bijzondere ervaring met de auto op de trein.

We zijn al ruimschoots weer terug hoor :wink: :D
Maar: zonder overnachting gegaan, gewoon in 1 dag gereden. Voor het eerst op vrijdag en dat was geweldig :thumb:. Lekker rustig overal.
Om drukte in NL te vermijden (mn Eindhoven) zijn we (vanaf Rotterdam) over de A15 en A50 naar Nijmegen gereden, dan A73 naar Venlo, Klagenfurtlaan en op de BAB61 verder richting de 5. In DE wat regen gehad, maar daarna lekker relaxed door kunnen rijden. Wel meer vrachtwagens dan op zaterdag, maar het viel me erg mee.
Idd de baustellen gezien en ze reden nog aardig door. Later op vrijdag/zaterdag en op de terugweg niet meer. Nog een controle in de baustellen gespot die ik al op radio Regenbogen had gehoord. Leek mij een laser, heb geen statiefje kunnen ontdekken en ze stonden dwars op de weg (vlak achter een viaduct).
Dat Kurord laat ik altijd genieten van wat verse uitlaatdampen... :[

Bij Kandersteg geen geknoei aan de weg meer gezien. Tunnel is af en toeleidende wegen ook. 2 jaar terug waren ze idd nog wel bezig.

Vroeg op schreef:
wellproc schreef:
Als we toch overnachten (rond Basel) ga ik liever langs het meer van Geneve vanwege het uitzicht ;)

:o maak jij je reis effe twee keer zo lang. En die A2 is saaaaaaaaaaai. Enne rond Geneve en Laussanne stikt het van de camera's. In het Rhonedal heb ik ze niet gezien.

Overdrijven is ook (g)een kunst :duh: . In totaal is het ongeveer 100km ofwel 1 uurtje langer rijden. Als je die rit over 2 dagen spreidt is het toch wel mooi om daar nog eens langs te rijden. Maar deze keer dus niet gezien, gewoon 2 keer de autotrein genomen.

Nog een tip: in het Saasdal (en wellicht ook in Zermatt en verder in de omgeving) krijg je CHF 5,- korting op je treinkaartje als je die bij de skilift koopt. Dus ipv CHF25 wordt het dan CHF20 enkele reis.

Tweebel schreef:
Ik heb de route richting Basel de afgelopen jaren flink vaak gereden (familie in Noord-Italie).
De aangevoerde suggesties kloppen wat mij betreft. Vooral de route via Frankrijk beviel erg goed: de wegen daar zijn vaak aanzienlijk leger (en dat is een prima optie gezien je vertrekpunt -> Belgie (via Maastricht of Antwerpen, Luxemburg). Je betaalt dan wel tol, maar die A4/A35 is in Frankrijk echt fantastisch - mooie nieuwe weg, alleen wat drukte bij Straatsburg).

Uiteindelijk niet gedaan ivm familie die ook de route over de 5 zou nemen. Bovendien ben ik niet zo blij met Antwerpen en Brussel in de ochtend(spits). Daar heb ik al te vaak stilgestaan.
Ook de rest van de wegen in België zijn vrij slecht en ze staan op de weg naar Luxemburg ook nog eens te flitsen (tenminste, als ik daar rij... :wink: ).

Frankrijk ben ik totaal onbekend qua wegen, maar wellicht een volgende keer toch nog eens proberen.
 [ 37 berichten ]