Pagina 3 van 3  [ 110 berichten ]
Offline egeltjes
Master
wo 01 jun 2011, 17:45 Bericht 
A.G. schreef:
kan men beter roodomrande 120- en 130-bordjes (A1) plaatsen op de gewijzigde stukken

En hier ben ik het weer totaal (wel) met je eens. :kniktja: :kniktja:
Die rood-omrande bordjes werken duidelijker dan die bordjes met 4 schuine zwarte streepjes.

En duidelijkheid op de weg, daar gaat het om.
Offline salush
Master
wo 01 jun 2011, 17:49 Bericht 
Dan nog. De officiele VMAX op snelwegen is gewoon 120. Dus een bord uit je avatar voegt niks toe.
Je mag geen 120 meer -> je moet 120.

Beter kunnen ze het hele bord einde 130 gewoon weg laten. De twitters staat er vol mee;

Citaat:
beckfrank Frank Beck
Zowaar 130 mogen rijden op A2. Vreemd: aan het eind zo'n bord met een streep door de 130. Mag daar het gaspedaal dan écht ingedrukt worden?
3 hours ago

martinvdam DM
Leuk, 130 op de #A2: Na de 130-zone staat er een bord dat het einde van het verbod om harder dan 130 te rijden aangeeft... gassen dus! :D.
21 hours ago

Marcbevers Marc Bevers
@ @MMDordt Da's waar, maar het is een begin. Wel in verwarring over bord einde 130, mag ik daar dan nog harder? :-)
31 May

Oftewel; ONDUIDELIJK. Gewoon geen bord -> duidelijk -> 120. Bord A1 met 120 als je echt alle retards wil aanspreken.

Ook veel terecht gezeik over die 90 in de spits. Je mag nu dus maar 140 ipv 170. Aardig verschil.
Offline A.G.
Master
wo 01 jun 2011, 22:02 Bericht 
salush schreef:
Dan nog. De officiele VMAX op snelwegen is gewoon 120. Dus een bord uit je avatar voegt niks toe.

Klopt, maar nu het kabinet ook in de Eerste Kamer een welwillende meerderheid heeft zal 130 km/u snel Nederland-breed ingevoerd gaan worden. Niets staat dat in de weg, want die "experimenten" verlopen tot op heden uiterst succesvol.

Het punt is: men had op de 130-trajecten gewoon A2-borden zoals avatar moeten plaatsen (evt tijdelijk met een A1 bord met roodomrand 130 voor de "retards") want dat zou later, als de nieuwe maximumsnelheid van 130km/u in Nederland van kracht wordt, omstelkosten uitsparen, om even op het punt van Egeltjes terug te komen.
Offline hoevenpe
Pro
do 02 jun 2011, 8:40 Bericht 

Ach die kosten zijn er straks toch wel mag ik hopen, want ik neem aan dat we in de definitieve situatie niet bijv. al 2km buiten Almere van het gas af moeten...
Offline djidee
Master
do 02 jun 2011, 8:57 Bericht 
hoevenpe schreef:
Ach die kosten zijn er straks toch wel mag ik hopen, want ik neem aan dat we in de definitieve situatie niet bijv. al 2km buiten Almere van het gas af moeten...

Van 180 naar 170 (of 170 naar 160 als je een grens mulder rijder bent) is toch nog wel te doen? :[
Offline Tweebel
Master
do 02 jun 2011, 9:08 Bericht 
Wat betreft de 130-limiet op de A2 tussen Deil en Everdingen heb ik droevig nieuws voor de liefhebbers van doorrijden: het was altijd mogelijk om minimaal 130 te rijden op de linkerbaan, ook in de spits.

Gisteren zowel in de ochtend- als avondspits 90 op de signalering tussen Everdingen en afslag Culemborg (de helft vh 130-traject), zonder dat daar ook maar enige noodzaak voor was. Met de doorstroming was het 's avonds direct gedaan (max ca 110). In de ochtend ging het beter, alleen de vrachtauto's bleven onder de 90.

Hoe dan ook extreem irritant, een mooi stuk vierbaans snelweg waar 150 op de cruise dagelijks mogelijk was wordt helemaal verprutst door die dynamische-snelheid-90-km/h-onzin. Afbeelding
Alsof het partijbestuur van GL de matrixborden bedient.

Binnenkort komt de dashcam binnen, zal eens kijken of het dan lukt deze waanzin vast te leggen.
Offline salush
Master
do 02 jun 2011, 9:26 Bericht 
Tweebel schreef:
Hoe dan ook extreem irritant, een mooi stuk vierbaans snelweg waar 150 op de cruise dagelijks mogelijk was wordt helemaal verprutst door die dynamische-snelheid-90-km/h-onzin.

Had ik al eerder voorspelt. Kansloze actie inderdaad.
post2410101.html#p2410101

Overmatig veel priussen die dan links rijden en hele treintjes er achter hebben. Meeste mensen rijden gewoon harder dan 90.
Niet uit te leggen verboden, resultaat -> iedereen negeert het. Als de KL PD maar niet gaat controleren zoals bij de SMOG zone bij Tilburg
:fp:
Offline Tweebel
Master
do 02 jun 2011, 9:35 Bericht 
salush schreef:
Overmatig veel priussen die dan links rijden en hele treintjes er achter hebben. Meeste mensen rijden gewoon harder dan 90.

Het irritante is dat bij het eerste portaal waar ze branden iedereen zoiets heeft van: o, even opletten, misschien komt er file aan oid. Dus iedereen gaat vh gas om bij het volgende portaal weer gewoon snelheid te maken omdat echt uit niets blijkt waar de 90 vandaan komt. Gisterochtend was het zelfs gewoon heel erg rustig en dan toch die 90 op de borden.

Leuk bij-effect: als er een keer echt iets aan de hand is, rijdt iedereen vier banen breed met 130 op de file in.

Dit heeft iig niets met dynamische snelheid te maken. Ik zal komende weken eens gaan bijhouden wanneer het 90 is als ik er weer langsrijdt.
Offline Tweebel
Master
ma 06 jun 2011, 8:08 Bericht 
Status vandaag: direct vanaf Deil (richting Everdingen) de signalering op 90. Niets aan de hand. Vanaf Culemborg file (waarschijnlijk) ivm drukte op A27.
Offline salush
Master
di 07 jun 2011, 13:44 Bericht 
Sinds de invoering van de 130 op de A2 heb je steeds vaker files. Waarschijnlijk door al die mensen die denken dat matrixborden betekend dat er file staat en dus niet doorgassen. Spitsstrook op de A27 is ook een paar keer niet opengegaan, maar dat is niet elke dag.

Oftewel; conclusie zal wel zijn dat een hogere snelheid leidt tot een extra file. De waarheid is echter dat de snelheidsverlaging die file veroorzaakt...
 [ 110 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3