Pagina 2 van 3  [ 110 berichten ]
Offline Vroeg op
Master
ma 16 mei 2011, 19:15 Bericht 
*noot aan mijzelf* Bruine Fiësta's rechts inhalen.
Offline HUMPIE
Die hard
ma 16 mei 2011, 19:20 Bericht 

als jullie die borden al niet kunnen begrijpen, vraag ik me af wat jullie in het verkeer doen????????? :roll:
Offline djidee
Master
ma 16 mei 2011, 19:28 Bericht 
Vroeg op schreef:
*noot aan mijzelf* Bruine Fiësta's rechts inhalen.

Paars ja :(

En je bent een knappe als je mij rechts kan passeren... Via de vluchtstrook hooguit 8)

HUMPIE schreef:
als jullie die borden al niet kunnen begrijpen, vraag ik me af wat jullie in het verkeer doen?????????

We begrijpen ze prima, we interpreteren ze alleen anders :dag:
Offline Vroeg op
Master
ma 16 mei 2011, 19:29 Bericht 
HUMPIE schreef:
als jullie die borden al niet kunnen begrijpen

Hoezo? Ik eet er van.
Offline Vroeg op
Master
ma 16 mei 2011, 19:29 Bericht 
djidee schreef:
Paars ja :(

Okeeej... Donker bruin dan?
Offline djidee
Master
ma 16 mei 2011, 21:26 Bericht 
Nee, Paars zegt het kenteken....

Afbeelding
Offline NooitTeSnel
Master
ma 16 mei 2011, 21:31 Bericht 
djidee schreef:
Paars zegt het kenteken....

Dat zegt niet zo veel, ze hebben maar weinig kleuren bij 't RDW :wink:
Offline MarcoV
FS medewerker
ma 16 mei 2011, 21:47 Bericht 
130 borden zijn al ontdaan van plastic dus is al 130 nu. Kreeg ik door via Alex Iveco. Bord bij hmp 63.3 was gewoon al 130 zichtbaar.
Offline djidee
Master
ma 16 mei 2011, 22:29 Bericht 
Klopt, is vannacht in gegaan... Morgen net na 6u de weg op, mag dus niet meegenieten (maar gaat gewoon als altijd tot lelydorp, daarna te druk)
Offline hoevenpe
Pro
ma 16 mei 2011, 23:24 Bericht 

Citaat:
Bord bij hmp 63.3 was gewoon al 130 zichtbaar.

Weet je zeker dat het 63.3 is? Dat ligt volgens Google Maps ergens in de middle of nowhere, 1500m van de afslag verwijderd... Kan het niet 61.3 zijn?
Offline djidee
Master
di 17 mei 2011, 7:25 Bericht 
hoevenpe schreef:
Weet je zeker dat het 63.3 is? Dat ligt volgens Google Maps ergens in de middle of nowhere, 1500m van de afslag verwijderd... Kan het niet 61.3 zijn?

Nee, dat klopt wel, staan een fors eind voor de 1e afslag (of na de laatste) van Almere....
Stel je voor dat je 's nachts de slaapstad Almere wakker maakt door 130 ipv 120 te rijden :fp:
Offline Dave
FS Webmaster
di 17 mei 2011, 7:36 Bericht 
djidee schreef:
(maar gaat gewoon als altijd tot lelydorp, daarna te druk)

Hoort vanaf de brug ook allang 2x3 baans te zijn. Kan ook makkelijk want de middenberm is daar op berekend.

Maar nee we moeten zo nodig een treinlijn naar Zwolle aanleggen :fp: :wink:
Offline djidee
Master
di 17 mei 2011, 7:59 Bericht 
Vanaf Lelystad-Centrum wordt het pas echt druk, daarboven valt het mee... A27 vanaf de N305 tot aan Knp. Eemnes zijn zeker ook geen plannen voor :( A27 Knp. Eemnes-Utrecht en ook de A1 oostelijk van Knp. Eemnes worden wel aangepakt...

Die spoorlijn Lelystad-Zwolle heeft wel degelijk een fors effect. Naast de tijdswinst op de Noord-Oost (Groningen/Leeuwarden-Zwolle-Amsterdam/Schiphol (waarbij die wordt doorgetrokken naar Den Haag)) van 20 minuten, ontlast de Hanzelijn de Gooilijn behoorlijk (Amersfoort-Hilversum), en tevens de grote knooppunten Amersfoort en Utrecht, waardoor daar ook meer ruimte ontstaat voor ander spoorvervoer.

Daarnaast is de hieraan gekoppelde bouw van de nieuwe brug over de IJssel een forse stap voorwaarts, omdat de bestaande brug een beperkte capaciteit had omdat deze vaak open moest voor de scheepvaart. De nieuwe is dermate hoog, dat dit niet meer nodig is.

Ik zal die trein zelden pakken, domweg omdat mijn woonadres en werkadressen te ver van de grote OV knooppunten liggen. Maar als ik in Zwolle of Dronten zou wonen, en moest om 8.30 in hartje Amsterdam zijn, dan ben ik gek als ik de auto pak.

Overigens blijf ik wel van mening dat er op het gebied van verkeersmobiliteit er nog het nodige te doen is in die regio. De gehele N50 in elk geval 2+2 (de Ramspol is gelukkig wel snel einde verhaal) en ongelijkvloers (liever ASW, maar goed), en die N23 (Lelystad-Dronten-Kampen) had heel anders aangepakt moeten worden dan het gedrocht wat nu verschijnt... :fp:
Offline TommyGun
Pro
di 17 mei 2011, 8:24 Bericht 
mr. mcduc schreef:
A16 Beelden:

:woop:

Afbeelding

Geen onderborden daar inderdaad :woop:

En zometeen dus 130 ipv 100 aldaar, dat zie ik liever dan 130 ipv 120 :woop:
Offline egeltjes
Master
di 17 mei 2011, 16:01 Bericht 
Zit er al tape op die onderborden? :[ :[
Offline renew40
Die hard
di 17 mei 2011, 18:26 Bericht 
Zo inmiddels 24 minuten verstrekken dat iedereen legaal 130Km/h mag rijden
zijn er al berichten van koeien die geen melk meer geven van de schrik,
kiekendieven die van de leg zijn of andere rare verschijnselen in de natuur??
Offline Wimpster
Die hard
di 17 mei 2011, 20:44 Bericht 

renew40 schreef:
Zo inmiddels 24 minuten verstrekken dat iedereen legaal 130Km/h mag rijden
zijn er al berichten van koeien die geen melk meer geven van de schrik,
kiekendieven die van de leg zijn of andere rare verschijnselen in de natuur??

Ik vind het wel warmer dan normaal!
Offline Vroeg op
Master
di 17 mei 2011, 20:53 Bericht 
renew40 schreef:
of andere rare verschijnselen in de natuur??

:kniktja: Ben niet op de A6 geweest vandaag :[
Offline Vroeg op
Master
di 17 mei 2011, 20:54 Bericht 
djidee schreef:
Die spoorlijn Lelystad-Zwolle

Ik vermoed dat het een stukkie rustiger gaan worden met Dronternezen op de A6.
Offline Quaresma7
Die hard
di 17 mei 2011, 21:07 Bericht 
Is de A16 al 130 km/h ??
Offline Vroeg op
Master
di 17 mei 2011, 21:09 Bericht 
Op Teletext van de regionale omroep staat dat het een proef is van twee jaar die 130km/h op de A6.
Offline Vroeg op
Master
wo 18 mei 2011, 14:59 Bericht 
Vandaag al een lasergunner gespot.
Zou die zak hooi het topic in de gaten houden? :nothanks:
Offline boersma
Master
wo 18 mei 2011, 15:15 Bericht 
maar dan is het staandehouding vanaf 155 km/uur neem ik aan? (+ 25)
Offline Sandeman
FS medewerker
wo 18 mei 2011, 15:28 Bericht 
boersma schreef:

Waarom +25? Te hard is toch gewoon te hard?
Dat ze niet de moeite nemen voor relatief kleine overtredingen snap ik maar er is voor zover ik weet nergens een regel (richtlijn) dat het pas vanaf +25 mag/kan?
Offline A4
Master
wo 18 mei 2011, 15:29 Bericht 
boersma schreef:

Dit heb ik altijd een interessante gevonden. Een jaartje geleden sprak ik eens met een stel laserende agenten. Ik probeerde wat inzicht te krijgen in het feit dat met laseren altijd een grotere marge wordt gepakt om excessen er uit te pakken. Deze agenten stonden op een 50 weg te laseren, die een 70 uitstraling had. ze pakten > 75. Stevige marge dus. De agent in kwestie maakte hierover een interessante opmerking; "eigenlijk mag dat helemaal niet in het kader van het gelijkheidsbeginsel". Immers iemand die daar 65 rijdt ook te hard, maar krijgt geen bon. Het is logisch dat men met laseren excessen wil pakken, maar hoe zit dit nou officieel?
Offline A.G.
Master
wo 18 mei 2011, 16:18 Bericht 
Vroeg op schreef:
Op Teletext van de regionale omroep staat dat het een proef is van twee jaar die 130km/h op de A6.

Daarna wordt bij succes 130km/u door het hele land ingevoerd, door gewoon de Wegenverkeerswet 1994 aan te passen. Afgesproken en vastgelegd in het Regeerakkoord 2010 CDA-VVD.
Offline 944 guy
Master
wo 18 mei 2011, 16:30 Bericht 
choke flange schreef:
Diverse ministeries zijn maandenlang in touw geweest voor dit prestigeproject. De repuatie van een partij staat op het spel 'dit hebben we toch mooi voor elkaar gekregen'. Het resultaat: een knulligheid om je voor te schamen.

En een oorlogje draaien we onze hand niet voor om. Ik ben vrij anti-overheid maar dit is gewoon nog een reden om je je te schamen voor die lui, zo had ik er nooit tegenaan gekeken :fp:
Offline pr0mo
Master
wo 18 mei 2011, 17:15 Bericht 
A4 schreef:
Dit heb ik altijd een interessante gevonden. Een jaartje geleden sprak ik eens met een stel laserende agenten. Ik probeerde wat inzicht te krijgen in het feit dat met laseren altijd een grotere marge wordt gepakt om excessen er uit te pakken. Deze agenten stonden op een 50 weg te laseren, die een 70 uitstraling had. ze pakten > 75. Stevige marge dus. De agent in kwestie maakte hierover een interessante opmerking; "eigenlijk mag dat helemaal niet in het kader van het gelijkheidsbeginsel". Immers iemand die daar 65 rijdt ook te hard, maar krijgt geen bon. Het is logisch dat men met laseren excessen wil pakken, maar hoe zit dit nou officieel?

Ik ken wel situaties waarbij iemand is aangehouden voor 62@50, dit vastgesteld door middel van een laser.
Offline djidee
Master
wo 18 mei 2011, 17:41 Bericht 
pr0mo schreef:
Ik ken wel situaties waarbij iemand is aangehouden voor 62@50, dit vastgesteld door middel van een laser.

Hangt er maar net vanaf wat voor weg het is... Mensen wel eens horen klagen, 39@30 met laser, kun je helpen met wobben?, en nog raar vinden dat ik dat terecht vond... (onoverzichtelijk, geparkeerde auto's, nabij een school)... Ik rij daar krap 30 op de teller, sneller is niet verantwoord imho
Offline Vroeg op
Master
wo 18 mei 2011, 18:31 Bericht 
A.G. schreef:
Daarna wordt bij succes 130km/u door het hele land ingevoerd, door gewoon de Wegenverkeerswet 1994 aan te passen. Afgesproken en vastgelegd in het Regeerakkoord 2010 CDA-VVD.

Ik denk dat de A6 een goudmijn gaat worden...
Offline salush
Master
wo 18 mei 2011, 20:43 Bericht 
A4 schreef:
Immers iemand die daar 65 rijdt ook te hard, maar krijgt geen bon. Het is logisch dat men met laseren excessen wil pakken, maar hoe zit dit nou officieel?

Een agent(e) HOEFT geen bekeuring te schrijven voor alles wat hij/zij ziet. Hij/Zij mag best beslissen wat wel kan en niet.
Marcje had daar zo'n mooie nietszeggende term voor; ... bevoegdheid.

Overigens nog geen 130 op de A2.
Offline JRdeH
Respect
wo 18 mei 2011, 20:45 Bericht 

Vroeg op schreef:
A.G. schreef:

Ik denk dat de A6 een goudmijn gaat worden...

Dat zal wel loslopen, er zijn maar een paar plekken waar ze ongezien kunnen staan, en dat is achter de viaducten.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
Offline NooitTeSnel
Master
wo 18 mei 2011, 21:46 Bericht 
salush schreef:
Marcje had daar zo'n mooie nietszeggende term voor; ... bevoegdheid.

discretionaire bevoegdheid
Offline djidee
Master
wo 18 mei 2011, 22:27 Bericht 
Als ze zo blijven handhaven, als nu, prima :) Flevoland wordt altijd goed gemeld (lees: Ochtends binnen 6 minuten 4 voicemails van 1 die aan het opbouwen is), ten noorden van Lemmer wel minder goed...
1x een VROS achter me gehad, die zag ik op tijd (kwam vanaf parking net ten noorden van lelystad noord), verder nog altijd boetevrij op dat stuk
Offline Walker
Master
wo 18 mei 2011, 22:30 Bericht 
Vandaag stonden ze een km of 4 voor de rotonde van Joure te laseren. Reed ca 135@120, en mocht gewoon doorrijden...
Offline djidee
Master
wo 18 mei 2011, 22:37 Bericht 
Walker schreef:
Vandaag stonden ze een km of 4 voor de rotonde van Joure te laseren. Reed ca 135@120, en mocht gewoon doorrijden...

Hoorde vanavond van een kennis ook laser op viaduct Joure-West (vanaf Sneek ri rotonde), 140@120 was niet hoog genoeg. Uiteraard heeft hij nu het vm nummer ook in zn telefoon staan
Offline hoevenpe
Pro
wo 18 mei 2011, 23:00 Bericht 

Citaat:

Na Joure mag je toch 130 ipv 120? Of was dit overdag toen 130 niet gold?
Offline boersma
Master
do 19 mei 2011, 14:41 Bericht 
Korps Flevoland heb ik eens horen zeggen dat ze met laser vaak een marge van 25 km hebben omdat ze anders bezig blijven en daarvoor hebben ze de radar.
Met de laser staan ze vaak ook of in de bebouwde kom of op de lange rechte wegen/dijken en daar is een marge van 25 blijkbaar een goede grens.
Offline A.G.
Master
do 19 mei 2011, 15:12 Bericht 
http://www.flitsservice.nl/cm_php/nieuw ... hp?id=5040

Conclusie: experiment geslaagd, Wegenverkeerswet 1994 aanpassen en 130 km/u in heel Nederland invoeren. Alle problemen opgelost.
Offline mr. mcduc
Die hard
di 31 mei 2011, 11:48 Bericht 
A16 Foto, sorry voor de crappy foto ;)

Afbeelding
Afbeelding

We kunnen los
:woop:
Offline Guppenklup
Master
di 31 mei 2011, 12:28 Bericht 
A.G. schreef:
Conclusie: experiment geslaagd, Wegenverkeerswet 1994 aanpassen en 130 km/u in heel Nederland invoeren. Alle problemen opgelost.

Dat wist ik dertig jaar geleden al :zzz:
Offline RucphenNB
Master
di 31 mei 2011, 14:10 Bericht 
Deze ochtend richting knooppunt Galder 188km/h op teller. 179km/h GPS. Niet dat ik dat nooit deed van te voren maar nu is het nog te doen mbt het rijbewijs. Ik kom vanaf de A58 de A16 op richting Galder en daar is het gewoon continu 130km/h. Vraag me af wat die mensen allemaal krampachtig met 120km/h op de middenbaan dachten. :huh:
Offline A.G.
Master
di 31 mei 2011, 16:49 Bericht 
Guppenklup schreef:
Dat wist ik dertig jaar geleden al

:thumb: Dan kunnen wij elkaar de hand schudden.

Maarrrrr: hoe meer aandacht voor uitwassen van regelgeving hoe beter. Snelheidsbeperkingen op snelwegen :huh: Die 130 is een aardig begin.
Offline A.G.
Master
di 31 mei 2011, 16:59 Bericht 
RucphenNB schreef:
Deze ochtend richting knooppunt Galder 188km/h op teller. 179km/h GPS. Niet dat ik dat nooit deed van te voren maar nu is het nog te doen mbt het rijbewijs. Ik kom vanaf de A58 de A16 op richting Galder en daar is het gewoon continu 130km/h. Vraag me af wat die mensen allemaal krampachtig met 120km/h op de middenbaan dachten.

Het viel me op dat mensen juist netjes rechts rijden, het rijdt echt relaxter met 130! Goede zaak :thumb:

Normaal gesproken rij ik ook harder, maar om de de bedenkers van de verhoogde maximumsnelheid te bedanken houd ik het op die 130 wegen nog even netjes bij 150-160 op de teller.
Daarna, na het zien van onderstaand bord, let ik niet meer zo op mijn teller. Wel zo veilig.

Afbeelding

Nogmaals: wie komt er op het idee om dit verkeersbord te plaatsen? Een rond bord met 120 en rode rand was duidelijker geweest. Bedoeld als compensatie voor 'misgelopen' boetes in die 130-stukken? Want: zeker weten dat menig (buitenlandse) automobilist dit bord anders interpreteert dan bedoeld.
Offline egeltjes
Master
di 31 mei 2011, 17:59 Bericht 
A.G. schreef:
Een rond bord met 120 en rode rand was duidelijker geweest.

Misschien bestaan die niet :woop: ... okay, die (1/3/0) borden bestonden ook niet ... :roll: :roll:

Misschien zijn die (1/3/0) borden goedkoper te maken, omdat het maar 1 kleur is ???
Offline A.G.
Master
di 31 mei 2011, 18:12 Bericht 
:nono: ik zie toch echt 2 tinten: grijs en zwart :duh:
Offline egeltjes
Master
di 31 mei 2011, 21:33 Bericht 
Yup, je "ziet" twee tinten. :kniktja: :kniktja:

En de krant heeft voor elke grijstint (voor die zwart/wit foto's) ook een aparte "tube" inkt in de rotatie-pers hangen. :woop: :woop:
Offline A.G.
Master
wo 01 jun 2011, 13:36 Bericht 
Je hebt gelijk!!! :woop: :woop: :woop: :woop: :woop:

Ergo: Met een A2 bord wijzen op een lagere maximumsnelheid is vragen om onduidelijkheden.

Een A2 bord (zie mijn avatar) neerzetten op de plek waar de 130 limiet ingaat, en een A1 bord met (1 2 0) daar waar het traject eindigt, zo hoort het.

Nederland & wegbeheerders, het blijft een moeilijke combinatie :fp:
Offline salush
Master
wo 01 jun 2011, 16:00 Bericht 
A.G. schreef:
Een A2 bord (zie mijn avatar) neerzetten op de plek waar de 130 limiet ingaat, en een A1 bord met (1 2 0) daar waar het traject eindigt, zo hoort het.

Hoezo? 130 is geen verkeersregel. Een bord zoals in je avatar neerzetten is even nutteloos als eenzelfde bord met 130.
Offline A.G.
Master
wo 01 jun 2011, 17:09 Bericht 
salush schreef:
Hoezo? 130 is geen verkeersregel.

Dat ben ik dan niet met je eens. 130 is nu de maximumsnelheid op verschillende wegen. In aanloop naar een invoering van 130 door heel Nederland kan men beter roodomrande 120- en 130-bordjes (A1) plaatsen op de gewijzigde stukken (en/of combineren met bordje zoals in de avatar). Waarom? Veruit de meeste 'leken' die ik spreek vinden de bebording verwarrend.
 [ 110 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende