Pagina 1 van 1  [ 25 berichten ]
Offline Rianne
Eendagsvlieg
do 14 jul 2011, 10:25 Bericht 

Vorige week werd ik bekeurd door een agent die op zijn eigen motor op weg was naar zijn werk. Ik reed al een tijdje achter hem. Het was vrij druk en we reden maximaal 20 km per uur. De ruimte tussen hem en zijn voorganger was erg ruim (hadden wel 4 auto's tussengepast). Ik irriteerde mij redelijk aangezien ik steeds net door oranje licht moest rijden. Hij was voornamelijk bezig met het zwaaien naar andere motorrijders. Op een gegeven moment reed hij helemaal links op de baan voor rechtdoor en ik ging er vanuit dat hij naar links zou afslaan. Was toen van plan om er voorbij te rijden waardoor ik met mijn wiel op de doorgetrokken streep reed. Hij had toen ineens door wat ik van plan was en ging helemaal rechts rijden en op zijn remmen staan. Ik ben toen zelf links afgeslagen en hij heeft een km of 2 achter mij aangereden. Dit kwam vrij beangstigend over. Uiteindelijk kwam hij bij een verkeerslicht naast mij staan en liet een kopie van zijn politiepasje zien (hij gaf zelf aan dat het een kopie was) en vroeg om mijn rijbewijs. Hij heeft hier een foto van gemaakt en gezegd dat hij mij staande hield voor bumperkleven (wat dus echt niet het geval was). Later op mijn werk de politie gebeld en gevraagd of hij daar werkzaam was en dat klopte. Heb een bericht achtergelaten met de vraag of hij mij wilde terugbellen. Toen werd er door hem gezegd dat ik een verbaal krijg voor rijden over een doorgetrokken streep. Mag dat zomaar? Ik werd ergens anders staande voor gehouden.
Offline geelhoed
Master
do 14 jul 2011, 10:32 Bericht 
Rianne schreef:
Ik irriteerde mij redelijk aangezien ik steeds net door oranje licht moest rijden.

:lol:
Rianne schreef:
en hij heeft een km of 2 achter mij aangereden. Dit kwam vrij beangstigend over.

Kan je nagaan hoe hij zich gevoeld moet hebben met jou op zijn spatbord.
Rianne schreef:
en liet een kopie van zijn politiepasje zien

Volgende keer hard uitlachen en doorrijden.
Rianne schreef:
Mag dat zomaar? Ik werd ergens anders staande voor gehouden.

Dat is een interessante vraag ja. Er is je een verbaal aangezegd voor bumperkleven door een agent in burger die zich niet gelegitimeerd heeft. En je krijgt een andere prent.
Het lijkt me dat dat niet volgens de procedures is. Of het fataal is weet ik niet.
Offline MofkaP
FS Juridisch
do 14 jul 2011, 10:33 Bericht 
Rianne schreef:
we reden maximaal 20 km per uur..... aangezien ik steeds net door oranje licht moest rijden.

Van wie moest dat?
Offline Jorn
Master
do 14 jul 2011, 12:38 Bericht 
Deze zou je zeker aan moeten vechten.

Ik had dat met zgn rechts inhalen van een agent in burger die op weg naar huis was. Die had me niet eens aangehouden, maar de dag erna een geeltje opgestuurd met kennisgeving.

Uiteindelijk aangevochten, veel onduidelijkheden gezaaid en er was geen poot om op te staan.

Even je verhaal goed opschrijven, zodat je het over een half jaar nog weet en na kan lezen. Mocht je de boete krijgen, dan moet je gewoon het WOB traject starten.

En door oranje moet je niet... sterker... je moet afremmen, tenzij je het niet meer haalt ;-) En als je 1x had gestopt voor een verkeerslicht, dan had je daar geen last meer van. Succes
Offline Robin2
Master
do 14 jul 2011, 12:53 Bericht 

geelhoed schreef:
Of het fataal is weet ik niet.

Ze heeft niets waarop staat dat het initieel voor bumperkleven was. Lijkt me niet dus.
Offline djee
Master
do 14 jul 2011, 13:07 Bericht 
Voortaan motors gewoon lekker de ruimte geven :thumb:, dat gehaast ook altijd.
Offline Yvesart
Master
do 14 jul 2011, 13:52 Bericht 
beter eentje voor doorgetrokken streep krijgen dan voor bumperkleven :roll: ... maar beide zijn aan te vechten (bumperkleven nog iets beter dan doorgetrokken streep).. hoe geconstateerd dat het bumperkleven was (bij die snelheid 20/uur en door spiegel?)..
Offline Rianne
Eendagsvlieg
vr 15 jul 2011, 8:56 Bericht 

Rianne schreef:
we reden maximaal 20 km per uur..... aangezien ik steeds net door oranje licht moest rijden.

Van wie moest dat?

Te laat vertrokken he, in de file terechtkomen en op tijd op je werk moeten zijn. En dan iemand voor je hebben die alle tijd heeft :boos:

Bumperkleven was het zeker niet. Hij ging al remmend voor mijn voorbumper rijden toen hij het vermoeden kreeg dat ik hem rechts wilde passeren (terwijl hij links voorgesorteerd stond).

Maar goed ik wacht wel af en ga zeker bezwaar aantekenen.
Offline geelhoed
Master
vr 15 jul 2011, 8:58 Bericht 
Rianne schreef:

Te laat vertrokken he, in de file terechtkomen en op tijd op je werk moeten zijn. En dan iemand voor je hebben die alle tijd heeft :boos:

Zou je sneller geweest zijn als de motor in de file voor je 10 meter dichter op zijn voorganger gereden had?
Offline djee
Master
vr 15 jul 2011, 9:00 Bericht 
Rianne schreef:
Hij ging al remmend voor mijn voorbumper rijden toen hij het vermoeden kreeg dat ik hem rechts wilde passeren (terwijl hij links voorgesorteerd stond).

Hoe doet ie dat?
Rianne schreef:
Te laat vertrokken he, in de file terechtkomen en op tijd op je werk moeten zijn. En dan iemand voor je hebben die alle tijd heeft

Eerder vertrekken, maar iemand die wel ruimte houd (voor zijn eigen veiligheid) hoeft niet te betekenen dat die niet door wil rijden. Net als die bumperklevers als het heel druk is, ja er zit ruimte tussen de voorganger, maar als je er voorbij ben kan je bij de volgende aansluiten.
Offline boersma
Master
vr 15 jul 2011, 9:17 Bericht 
Kun je voor bumperkleven een bon krijgen als je slechts 20 km/uur rijdt? Dat is toch gewoon file rijden en daar lijkt me geen bon voor te geven.
Doorgestrokken streep overschrijden heb je dus niet gedaan, maar slechts aangeraakt.

Kortom: aanvechten, dit is een persoonlijk geschil van de agent waar hij bij betrokken is, lijkt me dus sowiezo discutabel.
Offline djee
Master
vr 15 jul 2011, 10:08 Bericht 
boersma schreef:
Kun je voor bumperkleven een bon krijgen als je slechts 20 km/uur rijdt?

Daarom waarschijnlijk ook de wijziging in de boete.

boersma schreef:
lijkt me dus sowiezo discutabel.

Is het ook, maar een LAFje is lastig onderuit te komen. (indien dit zo is, TS zat en gaf toe aardig te pushen)
Offline Tweebel
Master
vr 15 jul 2011, 10:22 Bericht 
En mocht je telefonisch contact hebben met de politie: niets verklaren en laat je nergens toe verleiden! Anders bedenken ze zomaar iets anders om je een oor aan te naaien.
Offline EJvL
Die hard
vr 15 jul 2011, 12:14 Bericht 
Waarom laat je je gegevens zien bij een kopie van een politie ID? :huh:
Offline djee
Master
vr 15 jul 2011, 12:37 Bericht 
EJvL schreef:
Waarom laat je je gegevens zien bij een kopie van een politie ID?

hoeft idd niet, maar is een kenteken voor de agent al niet genoeg om een bekeuring te geven/verzinnen/aan te smeren*

* doorhalen wat niet van toepassing is.
Offline djroadstar
Master
vr 15 jul 2011, 13:01 Bericht 
djee schreef:
Voortaan motors gewoon lekker de ruimte geven

ik zie er geen reden toe. al dat gehaast van die motor rijders. in de file persen ze hem overal tussendoor. dan rij je op versmalde rijstrook en nog proberen ze tussen je en vrachtwagen door te komen.

rij je netjes toegestane snelheid hangen ze op je bumper.

nee motorrijders krijgen van mij de zelfde ruimte en respect als auto

maar TS ik zou bezwaar aan tekenen en zoals eerder aangegeven alles nog opschrijven zodat je het niet vergeet
Offline EJvL
Die hard
vr 15 jul 2011, 14:09 Bericht 
djee schreef:

hoeft idd niet, maar is een kenteken voor de agent al niet genoeg om een bekeuring te geven/verzinnen/aan te smeren*

* doorhalen wat niet van toepassing is.

Yup, maar dan word het geen bekeuring op persoon maar op kenteken, en dat heeft de agent vast fout gezien, kijk maar, er zijn 4 auto's met bijna hetzelfde kenteken als ik, en ook nog met dezelfde kleur, de agent heeft zich vast vergist.
Offline onewheeldrive
Master
vr 15 jul 2011, 17:37 Bericht 
Wilde gok: ergens tussen Zoetermeer en Den Haag, en rijdt 'ie nog steeds op een beige Honda Pacific Coast?
Offline KanarieVW
Master
vr 15 jul 2011, 19:04 Bericht 
Ik zet in op n grappenmaker die eens ff lekker de agent uithangt met z'n zelf gemaakte pasje als iets hem niet zind. Denk dat je hier helemaal niks meer van gaat horen. Als je iemand een bumperkleef boete aan wil smeren bij die snelheid terwijl je 20kmu hobbelt ben je volgens mij rijp voor de phsychiater of je bent een wannabee. ( dan ben je t beide)
Offline Aanhanger
Master
vr 15 jul 2011, 19:10 Bericht 
Rianne schreef:
Later op mijn werk de politie gebeld en gevraagd of hij daar werkzaam was en dat klopte.
:D
Offline viffer
Master
za 16 jul 2011, 18:12 Bericht 

KanarieVW schreef:
Ik zet in op n grappenmaker die eens ff lekker de agent uithangt met z'n zelf gemaakte pasje als iets hem niet zind. Denk dat je hier helemaal niks meer van gaat horen. Als je iemand een bumperkleef boete aan wil smeren bij die snelheid terwijl je 20kmu hobbelt ben je volgens mij rijp voor de phsychiater of je bent een wannabee. ( dan ben je t beide)

:thumb_d: :thumb_d: LEZEN!!

Rianne schreef:
Later op mijn werk de politie gebeld en gevraagd of hij daar werkzaam was en dat klopte. Heb een bericht achtergelaten met de vraag of hij mij wilde terugbellen. Toen werd er door hem gezegd dat ik een verbaal krijg voor rijden over een doorgetrokken streep.

Overigens heb ik voor op-het-achterwiel-rijdende automobilisten heel andere methodes om dit op te lossen
Offline King-Leo
Master
za 16 jul 2011, 18:35 Bericht 
GertJan schreef:
Overigens heb ik voor op-het-achterwiel-rijdende automobilisten heel andere methodes om dit op te lossen

Moeten wij nou vragen "welke methode"?
Offline Aanhanger
Master
za 16 jul 2011, 19:04 Bericht 
Dat lijkt me wel de bedoeling ja.
Offline boersma
Master
za 16 jul 2011, 19:43 Bericht 
ik kop hem niet in
Offline geelhoed
Master
za 16 jul 2011, 19:47 Bericht 
GertJan schreef:
op-het-achterwiel-rijdende automobilisten

Is dat niet net als bij motorrijders een artikel 5?

Afbeelding
 [ 25 berichten ]