Pagina 1 van 1  [ 28 berichten ]
Offline egeltjes
Master
zo 18 dec 2005, 15:19 Bericht 
Stel:

Afbeelding

Het (80)-bord staat nog niet eens een halve meter achter het (50)-bord (en misschien wel minder dan 25cm, vergeten na te meten).

Dan lijkt mij dat de wettelijk maximum-snelheid erna gewoon 80km/hr is, ondanks het /\ bord.

En dan lijkt het mij ook, ALS men na deze bebording aan het controleren is, dat je op deze manier gemakkelijk het boete-bedrag met 30km/hr kan verminderen.

Of zie ik het verkeerd?

... De lokatie van deze borden hou ik bewust nog mysterieus ...

[Toegevoegd] Datum foto: 18-dec-2005 - Eerste waarneming, ruim een maand geleden.
[/Toegevoegd]
Online Uwe Alzaligheid
Master
zo 18 dec 2005, 15:42 Bericht 
Ik zou toch eerst graag het aanzicht vanuit de rijrichting willen zien. Op deze foto kan ik (vanwege het perspectief) niet goed beoordelen of het 50 km/h bord niet direct voor het 80 km/h bord geplaatst is. :oops:

Als het 50 km/h bord er direct voor geplaatst is zou je (als controleur, agent of OvJ of zo iemand) kunnen stellen dat het duidelijk is dat dit bord geplaatst is in plaats van het oorspronkelijke bord dat hierdoor feitelijk 'afgeplakt' wordt. :(

Dus, als de borden -gezien vanuit de rijrichting- naast elkaar staan dan geef ik je gelijk, maar als ze -gezien vanuit de rijrichting- achter elkaar staan dan vrees ik voor langdurige procedures voordat je duidelijkheid hebt. (En als je al 'gepakt' bent dus voor ellenlange discussies voordat die 30 km/h verschil ook van jouw 'overschrijding' wordt afgetrokken). :x

Maar ik ben benieuwd naar het vervolg ...
Offline egeltjes
Master
zo 18 dec 2005, 15:55 Bericht 
Afbeelding

Deze is genomen vanaf de rechterberm, vrijwel naast de rijbaan. Er zijn twee rijbanen die hier van je afgaan.

Het tegemoet-komende verkeer (op dit moment ook 2 rijbanen) is gescheiden door een middenberm.

De (50)-bord staat wel voor de (80)-bord, maar hoe groot mag de afstand tussen de twee borden dan maximaal zijn, voor de geldigheid van het achterste bord.

Btw, ik ben op dit stuk nog niet geflitst, maar ik weet zeker dat deze discussie wel in het belang is van de vele honderden die op het wegdeel hierachter WEL geflitst zijn.

... Ik hou de lokatie nog even mysterieus ... Iets met blij maken en dooie mussen ...
Offline Tento
Master
zo 18 dec 2005, 15:56 Bericht 
80 hadden ze moeten afplakken lijkt me
Online Maserati Teun
FS medewerker
zo 18 dec 2005, 15:57 Bericht 
Wegbeheerders zijn weer goed bezig. :evil:
Online Uwe Alzaligheid
Master
zo 18 dec 2005, 17:30 Bericht 
Tento schreef:

Zeker. :evil:

Maar, ja. Dat hebben ze niet gedaan, dus. :nono:

En toch vrees ik dat het een heeeele lange discussie met een OvJ gaat worden :zzz: voordat je jouw 'gelijk' zou krijgen, als je 'm ooit al krijgt. (Gelijk hebben is één, gelijk krijgen iets heel anders, helaas).
Offline Tukker_Pat
FS Juridisch
zo 18 dec 2005, 17:53 Bericht 
Uwe Alzaligheid schreef:
Tento schreef:

Zeker. :evil:

Maar, ja. Dat hebben ze niet gedaan, dus. :nono:

En toch vrees ik dat het een heeeele lange discussie met een OvJ gaat worden :zzz: voordat je jouw 'gelijk' zou krijgen, als je 'm ooit al krijgt. (Gelijk hebben is één, gelijk krijgen iets heel anders, helaas).

Dat lijkt me niet. De foto is méér dan duidelijk. De 50 wordt opgeheven door de 80. De wegwerkzaamheden doen niet (zo zeer) ter zake. Dat bord is géén snelheidsbepaling. O:) O:) O:) O:) Ze kunnen je wél een artikel 5 aansmeren in het ergste geval. Maar de max. is 80.

En een eventueel verhaal van de OvJ "dat het aannemelijk is dat...... en dat je als bestuurder moet aanvoelen dat......" kan je simpel weerleggen. Dta had de wegbeheerder als belanghebbende én verantwoordelijek dan maar als eerste moeten doen.......
Offline Guppenklup
Master
zo 18 dec 2005, 18:08 Bericht 
80 en 50 is samen 130. Wat is het probleem? :P
Offline ruud king
Master
ma 19 dec 2005, 13:20 Bericht 
Ik zou tussen die borden een statiefje plaatsen...........
Offline Cent
Pro
ma 19 dec 2005, 15:05 Bericht 
Tukker_Pat schreef:
Dat lijkt me niet. De foto is méér dan duidelijk. De 50 wordt opgeheven door de 80. De wegwerkzaamheden doen niet (zo zeer) ter zake. Dat bord is géén snelheidsbepaling. O:) O:) O:) O:) Ze kunnen je wél een artikel 5 aansmeren in het ergste geval. Maar de max. is 80.

En een eventueel verhaal van de OvJ "dat het aannemelijk is dat...... en dat je als bestuurder moet aanvoelen dat......" kan je simpel weerleggen. Dta had de wegbeheerder als belanghebbende én verantwoordelijek dan maar als eerste moeten doen.......

Mee eens, als je het kan lezen is het geldig zou ik zeggen. Maar het is altijd verstandig om dan dit fotootje achter de hand te hebben voor het bezwaar...

Overigens zie je dit verschijnsel ook met andere borden en dan is het wat subtieler: eerst een (tijdelijk) bord 70 op de oprit naar de snelweg en dan 10 meter daar achter het (structurele) blauwe bord autosnelweg. Tja, dan geldt die 70 ook niet meer, had je dat 70-bord er maar achter moeten zetten...
Offline SSG
Master
ma 19 dec 2005, 15:41 Bericht 
ruud king schreef:

Past vast niet, anders zou het er echt al wel staan :lol:
Offline meranto
Master
ma 19 dec 2005, 16:00 Bericht 
egeltjes schreef:
Afbeelding

Deze is genomen vanaf de rechterberm, vrijwel naast de rijbaan. Er zijn twee rijbanen die hier van je afgaan.

Het tegemoet-komende verkeer (op dit moment ook 2 rijbanen) is gescheiden door een middenberm.

De (50)-bord staat wel voor de (80)-bord, maar hoe groot mag de afstand tussen de twee borden dan maximaal zijn, voor de geldigheid van het achterste bord.

Btw, ik ben op dit stuk nog niet geflitst, maar ik weet zeker dat deze discussie wel in het belang is van de vele honderden die op het wegdeel hierachter WEL geflitst zijn.

... Ik hou de lokatie nog even mysterieus ... Iets met blij maken en dooie mussen ...

Hmm, ik ken de locatie maar helaas weet ik zeker dat dit voor 50 km/u geldt. Zo op de 2e foto te zien (mooi weggewerkt die achtergrond trouwens ;)) staat het 50-bord echt voor het 80-bord, waarmee het waarschijnlijk als "afplakking door luie debielen" bedoeld is.
Offline Worf
Master
ma 19 dec 2005, 16:42 Bericht 
ruud king schreef:

Dan krijg jij terecht weer het commentaar dat je niet volgens de richtlijnen van het OM aan het controleren bent. :roll:
Offline egeltjes
Master
ma 19 dec 2005, 17:45 Bericht 
meranto schreef:
Hmm, ik ken de locatie

Nu al ??? :lol:

meranto schreef:
maar helaas weet ik zeker dat dit voor 50 km/u geldt.

Ik blijf erbij dat het weer 80 geworden is ... Puur (wet)regel-technisch, althans.

Ik snap ook wel dat ze willen dat je wat rustiger aan doet op dit (aan verbouwing onderhavige) deel weg. Maar het staat er niet ...

En vandaar ook dat ik het hier ter discussie gooi.
Online Maserati Teun
FS medewerker
ma 19 dec 2005, 19:31 Bericht 
Worf schreef:
ruud king schreef:

Dan krijg jij terecht weer het commentaar dat je niet volgens de richtlijnen van het OM aan het controleren bent. :roll:

Je bent het hopelijk wel met me eens dat de bebording op deze foto een puinhoop is.
Offline meranto
Master
ma 19 dec 2005, 20:41 Bericht 
Ik ben er vanmiddag nog langs gekomen (uiteraard vergeten foto te maken met "driver-view") en vanaf de weg is haast niet te zien dat het bord erachter staat. Je moet echt flink je best doen wil je kunnen lezen dat het 80 is, maar de meeste mensen zal het niet eens opvallen.
Offline egeltjes
Master
ma 19 dec 2005, 21:18 Bericht 
meranto schreef:
Ik ben er vanmiddag nog langs gekomen (uiteraard vergeten foto te maken met "driver-view") en vanaf de weg is haast niet te zien dat het bord erachter staat. Je moet echt flink je best doen wil je kunnen lezen dat het 80 is, maar de meeste mensen zal het niet eens opvallen.

Je moet er ook wel goed tussen kijken. :lol: :lol:
Maar best een sneaky opstelling, heh.

Morgen maar de lokatie-foto's plaatsen.
Offline biebel
Master
ma 19 dec 2005, 22:35 Bericht 
[wishful thinking]
Misschien wordt het aan het verstand van de weggebruiker overgelaten?
[/wishful thinking]

Ok, tot zover het iene-miene-mutte-principe.
Ik denk dat het 50-km/u geldt, want dat schermt het 80-km/u bord af.

Interessante graai-locatie lijkt mij.

greetz

Carin
Offline toledo
Die hard
di 20 dec 2005, 12:15 Bericht 
op het eerste gezicht lijkt het me 50.

Maar omdat er na het bord 50 weer een bord 80 staat is het 80 en dit bord is niet afgeplakt. Ds volgens de regels is het 80

Gooi het op een onduidelijke aanduiding van de max snelheid. Wanneer er twijfel is wordt het uitgelegd in het voordeel van de zwakste partij.
tenminste zo hoort het te gaan.

onduidelijkheden in een contract worden in het nadeel van de contractopsteller geinterpreteerd. misschien kun je dat hier ook proberen.

iig veel succes met het bezwaar
Offline meranto
Master
di 20 dec 2005, 22:39 Bericht 
egeltjes schreef:
meranto schreef:

Je moet er ook wel goed tussen kijken. :lol: :lol:
Maar best een sneaky opstelling, heh.

Morgen maar de lokatie-foto's plaatsen.

Zoals gevraagd, een drive-by van deze "geheime locatie" (excuses voor de vieze ruit, ik hou niet van auto wassen :wink: )

Afbeelding

Je moet echt je best doen wil je het kunnen zien, helaas zat er net zo'n "vervelend" busje voor de linker borden, maar de rechter borden zijn prima gelukt.
Offline egeltjes
Master
wo 21 dec 2005, 18:51 Bericht 
Zullen we al verraden waar dit is ???

Of laten we de pliesie op dit stukje nog ff controleren om daarna de bezwaar-schriften binnen te laten stromen ??? :lol:
Offline meranto
Master
wo 21 dec 2005, 20:00 Bericht 
Ieder weldenkend mens kan het al vinden nu:

Het is waarschijnlijk in de buurt van waar jij woont
Het is ergens waar ik dagelijks langskom
Het is een brug over een kanaal, 4 baans weg
Het weggedeelte is oost-west georienteerd (let op de schaduw 1e foto)
Er zijn momenteel wegwerkzaamheden
Er is recentelijk veel gegraaid

waar zou dat nou zijn...... :roll:

Het is beter ze niet te laten graaien, want 99% van de mensen stelt toch geen beroep in, dus dat ik sowiezo 99% "gewonnen zaken", ipv 99.5%.
Offline red devil1
Master
do 22 dec 2005, 8:24 Bericht 
Zeker de A15 (oost west)
Offline meranto
Master
do 22 dec 2005, 8:41 Bericht 
red devil1 schreef:
Zeker de A15 (oost west)

Helaas, probeer uw geluk verder op Tell Sell ;)
Offline egeltjes
Master
do 22 dec 2005, 17:58 Bericht 
Okee, okee.

De N242, Heerhugowaard ri Alkmaar (A9). Tussen HMP40.0-HMP32.4 (afslag N244: Alkmaar Purmerend) en 31.9 (afslag McDonalds).

Afbeelding
Mijn tweede foto (met die weggewerkte gebouwen).

Afbeelding
Deze is genomen met de N244 achter mij aan de rechterkant.

Dit wegdeel is laatst nog be-repo-d op: http://www.flitsservice.nl/cm_php/main_repo.php?id=2433
Offline red devil1
Master
do 22 dec 2005, 20:05 Bericht 
volgend keer beter
Offline egeltjes
Master
wo 04 jan 2006, 16:28 Bericht 
Op 3-jan-2006 was deze bebording nog ongewijzigd.
Offline Hans01
Pro
wo 04 jan 2006, 16:35 Bericht 

Lees dit topic voor het eerst en woon ook in de buurt en herkende dus meteen waar het was. Drukke wegwerkzaamheden (met ernstige vertragingen :evil: ) en regelmatige controles op 50 km/hr helaas. Ik rijd hier sinds aanvang van de werkzaamheden altijd 50 of langzamer als dat nodig is.

De flitser staat meestal iets verder op dan waar de foto genomen is.
 [ 28 berichten ]