Pagina 1 van 1  [ 47 berichten ]
Offline Marius
Die hard
wo 30 nov 2005, 11:18 Bericht 

APK is geldklopperij.

Wat mij eigenlijk verbaast is dat garage bedrijven de APK zelf uitvoeren.
Eigen waar controleren. (De keurmeester in NL wordt steekproefgewijs gecontroleerd door de RDW, met z.g ‘mystery cars’ maar dat is zelden het geval)
In Duitsland wordt de TUV uitgevoerd door onafhankelijke bedrijven die niets met welke garage te maken hebben, zij zijn n.l. 100 procent overheid en de auto's worden door overheidsambtenaren gekeurd. Zo zou het in Nederland ook moeten. Niet door garagebedrijven die er op uit zijn om je portemonnee een stukje lichter te maken, met nodeloze reparaties. Verder hoeven m.i. auto’s jonger dan 5 jaar ook niet gekeurd te worden en eens in de 2 jaar is ook voldoende.
Offline Warmaster
Master
wo 30 nov 2005, 11:26 Bericht 
Marius schreef:
(De keurmeester in NL wordt steekproefgewijs gecontroleerd door de RDW, met z.g ‘mystery cars’ maar dat is zelden het geval)

Nee, een auto wordt afgemeld als ie goed gekeurd is, en dan krijgt het keuringsstation meteen te zien of er een steekproef komt. Dan komt er binnen een bepaalde tijd (een uur of zo) een keurmeester van het RDW om de auto te her keuren.
Offline toledo
Die hard
wo 30 nov 2005, 11:39 Bericht 
er wordt inderdaad steekproefsgewijs gecontroleerd.

Ik mag er in ieder geval van uit gaan dat die van mij goed is, was namelijk controle voor mijn auto. :thumb:
Offline Macabeus
Master
wo 30 nov 2005, 11:59 Bericht 

IK heb een auto gehad die 2 jaar achter elkaar een steekproef heeft gehad........... :thumb: dat ding rijd nu in Afrika rond geloof ik.
Offline meranto
Master
wo 30 nov 2005, 12:04 Bericht 
Mijn APK is altijd spotgoedkoop, ik betaal de APK, de keurmeester somt op wat er volgens hem aan gemaakt dient te worden (altijd rond de 300 euro), vervolgens neem ik mijn auto weer mee, repareer een paar dingen en laat de spookgebreken lekker zitten, ga terug voor een gratis herkeuring en zeg dat ik alles heb gerepareerd, et voila.

Meestal zijn de dingen op zo'n lijstje spookgebreken, zoals versleten ruitenwisser (die net nieuw is), roestplek aan deur (die scherp zou zijn), etc etc, als je dat allemaal laat doen ben je zo arm. Als je je wagen gewoon meeneemt en de simpelste dingen zelf doet scheelt je dat al meer dan 50% van het geld
Offline Martijn
FS Webmaster
wo 30 nov 2005, 12:05 Bericht 
APK is er ondanks de oplichterij van autobedrijven wel de oorzaak dat het gros van de auto's wel in orde is.
Offline ikinks
Master
wo 30 nov 2005, 12:12 Bericht 
Marius schreef:
APK is geldklopperij.

Wat mij eigenlijk verbaast is dat garage bedrijven de APK zelf uitvoeren.
Eigen waar controleren. (De keurmeester in NL wordt steekproefgewijs gecontroleerd door de RDW, met z.g ‘mystery cars’ maar dat is zelden het geval)
In Duitsland wordt de TUV uitgevoerd door onafhankelijke bedrijven die niets met welke garage te maken hebben, zij zijn n.l. 100 procent overheid en de auto's worden door overheidsambtenaren gekeurd. Zo zou het in Nederland ook moeten. Niet door garagebedrijven die er op uit zijn om je portemonnee een stukje lichter te maken, met nodeloze reparaties. Verder hoeven m.i. auto’s jonger dan 5 jaar ook niet gekeurd te worden en eens in de 2 jaar is ook voldoende.

Niet elke automonteur mag een auto ook APK keuren, een speciale opleiding is verplicht. Dat verhaal over mystery cars klopt niet, iedere APK gekeurde auto heeft ongeveer 3 procent kans dat er een mannetje van de RDW de auto opnieuw onder de loep neemt, dus ook jouw en mijn auto. Blijkt het dat de keurmeester grove fouten gemaakt heeft, en in het verleden ook al zulke dingen geflikt heeft, dan kan die keurmeester uit zijn functie worden gezet, met een dikke boete voor het garagebedrijf. En ben je het met de beslissing van de keurmeester niet eens, maar weet je (vrij) zeker dat je gelijk hebt (bijvoorbeeld afkeur op versleten banden terwijl dat niet zo is) dan bel je de RDW voor een second opinion.

En overheidsambtenaren die auto's gaan keuren? Als ik naar de garage ga om een APK keuring voor de volgende week te regelen dan bedoel ik niet dat ik dan op een wachtlijst kom van 2 maanden. Alleen die gedachte al... brrrr.
Offline Sharagath
Pro
wo 30 nov 2005, 13:25 Bericht 
APK blijft in mijn ogen toch voor een groot deel gebakken lucht.

Het is wel goed dat het er is, er zijn altijd mensen die niet op de staat van huh auto letten en zo levensgevaarlijke voertuigen op de weg brengen.

De gebakken lucht is het wel, je hebt altijd bedrijven die ook even tijdelijk de auto APK klaar mken en dan na afmelden weer terug brengen in de staat voo de APK. :x :x
Offline Tukker_Pat
FS Juridisch
wo 30 nov 2005, 13:32 Bericht 
De APK is een wassen neus met in mijn ogen géén enkele toegevoegde waarde voor de kwaliteit van het Nederlandse wagenpark.

Ik zie dagelijks de meest idiote autowrakken rijden met gewoon een APK keuring erop. Je moest eens weten hoeveel mensen fanmail uit Leeuwarden krijgen voor een verlopen APK.

Aan een APK kan je als eigenaar géén enkel recht ontlenen. De APK zegt iets over de technische staat van het voertuig op het moment van keuren. Maar een dag later kan de situatie al héél anders zijn. Als je voertuig betrokken is bij een aanrijding, en de politie vermoed een technisch gebrek, gaat het voertuig gewoon voor een technisch onderzoek. Vinden ze wat, ga jij voor de bijl. APK of niet. Je kan er geen enkel recht aan ontlenen.

Koop eens een auto mét APK. ("Nou meneertje, er zit nog wél 6 maand APK op"). Mijn standaard antwoord; haal het er maar af, wordt ie dan goekoper? Ruil nu eens in, met 6 maand APK....... Moet ik verder gaan???????????

Van mij mag die APk helemaal verdwijnen. Is ook een melkkoe van de overheid waar er maar twee beter van worden. De overheid én de garage houders.
Offline ErikV
Master
wo 30 nov 2005, 13:34 Bericht 
Sharagath schreef:

Het is wel goed dat het er is, er zijn altijd mensen die niet op de staat van huh auto letten en zo levensgevaarlijke voertuigen op de weg brengen.

De gebakken lucht is het wel, je hebt altijd bedrijven die ook even tijdelijk de auto APK klaar mken en dan na afmelden weer terug brengen in de staat voo de APK. :x :x

Ik garandeer je, dat als de RDW daar lucht van krijgt, deze bedrijven kunnen inpakken en hun keuringsbevoegdheid kwijt raken.
Offline Gatlin
Master
wo 30 nov 2005, 13:57 Bericht 
Hmmm.. zag ik hier niet een tijdje geleden een draadje waarin iemand vertelde dat hij andere velgen en einddemper monteerde voor de APK, en daarna snel weer terug naar de oorspronkelijke situatie?

Wat doet de aanwezigheid van een 975R eigenlijk met je APK?
Offline Martijn
FS Webmaster
wo 30 nov 2005, 14:05 Bericht 
ErikV schreef:
Sharagath schreef:

Ik garandeer je, dat als de RDW daar lucht van krijgt, deze bedrijven kunnen inpakken en hun keuringsbevoegdheid kwijt raken.

Collega heeft dit gehad met z'n gordel, waar een pluisje op zat. Nieuwe gordel erin, APK gekeurd en oude gordel weer terug.
Offline ruud king
Master
wo 30 nov 2005, 14:35 Bericht 
Vroegah toen ik nog werkzaam was als werkplaats receptionist bij een Opel garage in Den Haag is er ooit sprake van geweest van fraude met APK formulieren (let wel ik heb het over een van de grootste dealers van het land)
Wat bleek ze hadden tijdens het afmelden de datum verkeerd ingevuld op het apk formulier en laat nou net die persoon aan de kant gezet worden door de politie (overigs voor heel iets anders) dit grapje koste de garage een paar duizend Euri en een keuringsverbod voor 6 maanden,die mannen van het RDW maken geen grapjes,alle oude APK keuringsrapporten zijn doorgespit door een aantal mannetjes van het RDW die even fijn op bezoek kwamen,neej dan ben je blij.

Ben er ook niet lang blijven werken,nog nooit zoveel ontevreden klanten gezien en dan ook nog bedreigd worden aan de bali,alsof ik aan hun auto had gesleuteld
Offline Sharagath
Pro
wo 30 nov 2005, 14:44 Bericht 
Martijn schreef:
ErikV schreef:
Sharagath schreef:

Collega heeft dit gehad met z'n gordel, waar een pluisje op zat. Nieuwe gordel erin, APK gekeurd en oude gordel weer terug.

idd na de afmelding worden ze gewoon weer naar de begin staat gebracht{bij kleine "gebreken"}
Offline RAH
Master
wo 30 nov 2005, 14:47 Bericht 
Volgens mij heeft de RDW daar ook weinig over te zeggen. Iemand bied een auto ter keuring bij de keurmeester aan. Keurmeester ziet versleten banden, gevolg, afkeur. De garage zet er andere wielen onder met banden met voldoende profiel en bied de auto opnieuw aan, gevolg, goedgekeurd. 2 minuten later zet de garage weer de versleten banden onder de auto, dat is niet meer de verantwoordelijkheid van de keurmeester. Het is slechts een moment opname. Ten tijde van de keuring was de auto in orde!
Offline ErikV
Master
wo 30 nov 2005, 15:00 Bericht 
Martijn schreef:
ErikV schreef:
Sharagath schreef:

Wat ik eigenlijk probeer te zeggen, is dat als een keurmeester van de RDW hier achter komt, dat er dan ZEKER consequenties volgen voor de betreffende garage.

Mijn broer runt zelf ook een garage en is een echte vakman in mijn ogen. Hij krijgt zelden een opmerking bij een steekproef van een keurmeester van de RDW over de auto's die hij keurt. Een concurrent garage is laatst tijdelijk zijn keurrechten verloren na te veel fouten. Deze brengen nu de auto's bij mijn broer voor de keuring. Die keurt echter zeer streng, dus onzorgvuldig zijn is er niet meer bij.
Offline ikinks
Master
wo 30 nov 2005, 15:14 Bericht 
RAH schreef:
Volgens mij heeft de RDW daar ook weinig over te zeggen. Iemand bied een auto ter keuring bij de keurmeester aan. Keurmeester ziet versleten banden, gevolg, afkeur. De garage zet er andere wielen onder met banden met voldoende profiel en bied de auto opnieuw aan, gevolg, goedgekeurd. 2 minuten later zet de garage weer de versleten banden onder de auto, dat is niet meer de verantwoordelijkheid van de keurmeester. Het is slechts een moment opname. Ten tijde van de keuring was de auto in orde!

Precies, hoe vaak kom je op marktplaats wel niet advertenties tegen waarin banden (met minimaal 1,6 mm profieldikte) op velg gezocht worden.
Offline dexter79
Master
wo 30 nov 2005, 15:20 Bericht 
ErikV schreef:
Sharagath schreef:

Mijn ervaring daarin is heel anders. Jarenlang bij een garage gewerkt die nogal veel Amerikanen in onderhoud had, en die auto's zijn vaak nogal blingbling (veel onnodige cq verboden verlichting enzo).

Die garage keurde auto's goed door bijvoorbeeld zwart plakband over verboden verlichting heen te plakken, of met tierips brede kentekenplaten over smalle '18.2'-platen heen te bevestigen (wanneer niet op het kentekenbewijs stond dat de auto 18.2 mocht voeren). Regelmatig ook steekproefsherkeuring gehad, en de herkeurmeester was altijd wel afwijzend maar stelde ook dat het feitelijk wel voldeed en hij de auto's dus als zodanig wel moest goedkeuren.
Offline Jurjen
FS medewerker
wo 30 nov 2005, 15:25 Bericht 
dexter79 schreef:
ErikV schreef:
Sharagath schreef:

Mijn ervaring daarin is heel anders. Jarenlang bij een garage gewerkt die nogal veel Amerikanen in onderhoud had, en die auto's zijn vaak nogal blingbling (veel onnodige cq verboden verlichting enzo).

Die garage keurde auto's goed door bijvoorbeeld zwart plakband over verboden verlichting heen te plakken, of met tierips brede kentekenplaten over smalle '18.2'-platen heen te bevestigen (wanneer niet op het kentekenbewijs stond dat de auto 18.2 mocht voeren). Regelmatig ook steekproefsherkeuring gehad, en de herkeurmeester was altijd wel afwijzend maar stelde ook dat het feitelijk wel voldeed en hij de auto's dus als zodanig wel moest goedkeuren.

Vandaar je avatar :wink:
Offline bx gek
Master
wo 30 nov 2005, 15:28 Bericht 
Hoe vaak zie je niet bij handelren een auto met APK en als je er mee wegrijdt merk je allemaal dingen waarmee hij nooit apk had mogen krijgen :roll:

Laatst bijgewerkt door bx gek op wo 30 nov 2005, 15:30, in totaal 1 keer bewerkt
Offline OlieTankeR
Master
wo 30 nov 2005, 15:28 Bericht 

Sharagath schreef:
Martijn schreef:
ErikV schreef:
Sharagath schreef:

idd na de afmelding worden ze gewoon weer naar de begin staat gebracht{bij kleine "gebreken"}

Bij de auto van mn ouders was de schakelaar van het mistlicht kapot...
Even overzetten uit een showroom model, schakelaar bestellen, apk keuren, schakelaar terug en 2 weken later even terug schakelaar halen.
Ik zie er het probleem niet zo van in, meer service.

Als het echt om technische mankementen gaat zou ik het overigens wel minder prettig vinden.
Offline bjemke
Pro
wo 30 nov 2005, 15:53 Bericht 
Hoorde vandaag dat de APK gaat veranderen. Wee het er het mijne nog niet van, en ook google leverde nog niets op, maar op radio 1 was hier iets over te horen. De APK hoeft niet elk jaar meer, en zal ook simpeler worden. Dit scheelt de autorijders totaal 10milj. Ben benieuwd wat de autobranche hiervan zegt.... :thumb:
Offline Marius
Die hard
wo 30 nov 2005, 16:09 Bericht 

Er is toch leuke respons op dit topic gekomen.
Dat van tijdelijk een ander onderdeel monteren, was nog niet bij mij opgekomen.
Als extra stok achter de deur hebben ze nu een stuk of twintig "mystery cars",
zal wel een gruwel zijn voor de oprechte keurmeester.
Toch blijf ik het zwakke punt van de keuring vinden, dat ze hun eigen spullen keuren. Toevallig is er nog een gerelateerde topic, 'APK-keuring goedkoper!'
Offline bx gek
Master
wo 30 nov 2005, 16:13 Bericht 
Marius schreef:
zal wel een gruwel zijn voor de oprechte keurmeester.
Toch blijf ik het zwakke punt van de keuring vinden, dat ze hun eigen spullen keuren.

:thumb: :thumb: :thumb:
Offline Shooting Star
Master
wo 30 nov 2005, 16:50 Bericht 
Ik ga altijd naar een onafhankelijk keuringsstation. Kost ca. 45 euro (voor een auto op benzine) en komt dan tenminste niet met allerlei onzin gebreken, want daar kan hij toch niks aan verdienen. Hij keurt namelijk alleen en doet geen reparaties. Heb een goed gevoel bij deze man, want hij keurt o.a. ook de motoren voor de TT op Assen :thumb:
Offline Marc 325i Coupe
Master
wo 30 nov 2005, 18:05 Bericht 

Shooting Star schreef:
Ik ga altijd naar een onafhankelijk keuringsstation. Kost ca. 45 euro (voor een auto op benzine) en komt dan tenminste niet met allerlei onzin gebreken, want daar kan hij toch niks aan verdienen. Hij keurt namelijk alleen en doet geen reparaties. Heb een goed gevoel bij deze man, want hij keurt o.a. ook de motoren voor de TT op Assen :thumb:

Zijn er echter wel gebreken, dan kan je naar een andere garage om op te laten lossen en de auto ter herkeuring aanbieden. Dan is keuren bij een garage toch wel prettig.
Offline Mazda323
Die hard
wo 30 nov 2005, 19:05 Bericht 

Ik breng mijn auto 1x per jaar naar mijn garage voor een grote danwel een kleine beurt. Als je je auto goed onderhoudt dan zal die moeiteloos door de APK komen (nee Martijn, dit geld niet voor jouw auto :wink: ) Ik zie de APK dan ook als een extra velletje A4 vol met punten waar mijn garagist ook nog fff op moet letten om de overheid te vriend te houden.
Offline iceman
Die hard
wo 30 nov 2005, 19:14 Bericht 
Meest absurde onderdeel bij de APK is de roettest voor diesels.
Bewust "slopen" van motoren, om onbelast een paar minuten volgas te geven.
Voor de rest is het zonde van het geld. Maar mijn grootste ergernis betreft het molesteren van de dieselmotoren!
Offline bx gek
Master
wo 30 nov 2005, 20:08 Bericht 
iceman schreef:
Voor de rest is het zonde van het geld. Maar mijn grootste ergernis betreft het molesteren van de dieselmotoren!

Klopt, die roettest vind ik echt een ramp.
Offline Shooting Star
Master
wo 30 nov 2005, 20:24 Bericht 
Marc 325i Coupe schreef:
Shooting Star schreef:

Zijn er echter wel gebreken, dan kan je naar een andere garage om op te laten lossen en de auto ter herkeuring aanbieden. Dan is keuren bij een garage toch wel prettig.

Maar die herkeuring is dan gratis en onderhoud/reparatie doen we zelf :thumb:
Offline Shooting Star
Master
wo 30 nov 2005, 20:25 Bericht 
bx gek schreef:
iceman schreef:

Zo, dat raakt je echt in je hart. Arme auto! :cry:
Offline Matthijs
Master
wo 30 nov 2005, 20:43 Bericht 

Ach, voor 29,- hoor je mij niet klagen.
Verder worden de meest essentiële zaken wel gecontroleerd dus het werkt zeker wel veiligheidsverhogen, ondanks dat fraude wel mogelijk is.

Marius schreef:
Verder hoeven m.i. auto’s jonger dan 5 jaar ook niet gekeurd te worden en eens in de 2 jaar is ook voldoende.

Een zeer groot gedeelte van de auto's van drie jaar oud wordt afgekeurd, meeste door versleten schokdempers, dit als gevolg van drempels.
Offline pASCII
Master
wo 30 nov 2005, 20:48 Bericht 
Fastmatti schreef:
Een zeer groot gedeelte van de auto's van drie jaar oud wordt afgekeurd, meeste door versleten schokdempers, dit als gevolg van drempels.

En voor de drempelgekte gingen schokdempers een autoleven lang mee, goed bezig dus... :evil:
Offline Wim
Master
wo 30 nov 2005, 21:16 Bericht 
Garage's proberen het ook zo lekker!

Gelukkig weet ik redelijk wat wel en niet een APK eis is.
Dus de garage belt me op met een hele waslijst. als ik dat allemaal had moeten laten uitvoeren was ik een 250 euro lichter geweest terwijl dat geen APK eis was!!

Maar wel onder het mom bellen van we hebben de volgende punten gevonden aan uw auto...............................

een leek wwet niet beter en stemt in om te repareren!
Offline maxwin
Master
wo 30 nov 2005, 23:31 Bericht 
bx gek schreef:
iceman schreef:

voor een beetje xud 9 geen enkel probleem, van een beetje roettest gaat een motor echt niet kapot van
Offline Tukker_Pat
FS Juridisch
do 01 dec 2005, 8:13 Bericht 
maxwin schreef:
bx gek schreef:
iceman schreef:

voor een beetje xud 9 geen enkel probleem, van een beetje roettest gaat een motor echt niet kapot van

Mmmmmm......................

In mijn vriendenkring 1x een Golf GTD in rook op zien gaan.... tijdens de meting.....

Persoonlijk géén motor, maar wél 2x de waterpomp. 1x tijdens de meting, en eenmaal een 3 weken later. (dus gezien mijn ervaring gerelateerd aan de roetmeting).

Roetmeting sucks..... sucks major....... O:) O:)
Offline Warmaster
Master
do 01 dec 2005, 9:30 Bericht 
Marius schreef:
Als extra stok achter de deur hebben ze nu een stuk of twintig "mystery cars",

Wat is je bron? Link?
Offline Marius
Die hard
do 01 dec 2005, 11:27 Bericht 

Warmaster schreef:
Wat is je bron? Link?

buurman
Offline ruud king
Master
do 01 dec 2005, 12:02 Bericht 
Tukker_Pat schreef:
maxwin schreef:
bx gek schreef:
iceman schreef:

Mmmmmm......................

In mijn vriendenkring 1x een Golf GTD in rook op zien gaan.... tijdens de meting.....

Persoonlijk géén motor, maar wél 2x de waterpomp. 1x tijdens de meting, en eenmaal een 3 weken later. (dus gezien mijn ervaring gerelateerd aan de roetmeting).

Roetmeting sucks..... sucks major....... O:) O:)

Gelukkig heb ik zelf geen diesel,maar ik kan me heel goed voorstellen dat mensen met "kromme tenen" ernaast staat als ze deze meeting uitvoeren.
Plaats dan ook grote vraagtekens bij deze meting,GEEN ENKELE MOTOR WORDT ONBELAST GEBRUIKT.
Beter zou zijn als je de auto op een rollebank zou zetten zodat deze nog enige weerstand zou ondervinden,maar goed is het natuurlijk nooit.
Persoonlijk zou ik nooit een roettest toestaan als ik een diesel zou hebben gehad,dan maar geen keuring........
Offline biebel
Master
do 01 dec 2005, 22:57 Bericht 
Moet binnenkort voor een APK keuring (Opel Agila uit januari 2001).

Handig dat er nu dus een draadje over is. Bedankt, mannen! :thumb:

Ik ga even op zoek naar een APK-lijstje met punten, zodat ik niet bedonderd word.
"tja, mevrouwtje, we hebben deze dingetjes gevonden."
En inderdaad, ik als leek EN vrouw weet niet beter en stem in! Goed dat dat nu niet meer kan gebeuren.

Greetz
Carin
Offline tha steef
Master
vr 02 dec 2005, 0:49 Bericht 
Ik hoor de laatste ook dat de APK keuring goedkoper zou worden...

Ik heb bij een onafhankelijk station laten keuren, kost dat 35 euro?
ik vind dat niet duur...

Onderhoud gebeurd bij een mannetje, en veel dingen zelf
Offline Warmaster
Master
vr 02 dec 2005, 8:12 Bericht 
Marius schreef:
Warmaster schreef:
Wat is je bron? Link?

buurman

Borrelpraat.
Offline peertje
Respect
vr 02 dec 2005, 13:19 Bericht 

ben laatst met een oude corsa naar twee verschillende, onafhankelijke APK stations geweest. De eerste keurde hem af op de wielkastranden achter (waren niet gelast), de remleidingen achter (stalen gedeelte) en een te hoog CO. Hier zou hij nooit goedgekeurd worden vanwege het CO (auto heeft een ander blokje als origineel).
Toen naar de tweede. Afgekeurd op aandrijfashoes LV, benzine filter, handremkabel. CO hebben we terplekke even geholpen om aan de meting te voldoen.

Rara hoe kan dit, twee verschillende bedrijven en totaal verschillende punten op een en de zelfde dag! (sterker nog, het zelfde uur)

gr, peter
Offline Raymond
Detector inbouw specialist
vr 02 dec 2005, 14:01 Bericht 
Afgekeurd op benzinefilter? :huh:
Offline Smookey
FS medewerker
vr 02 dec 2005, 14:46 Bericht 
peertje schreef:
ben laatst met een oude corsa naar twee verschillende, onafhankelijke APK stations geweest. De eerste keurde hem af op de wielkastranden achter (waren niet gelast), de remleidingen achter (stalen gedeelte) en een te hoog CO. Hier zou hij nooit goedgekeurd worden vanwege het CO (auto heeft een ander blokje als origineel).
Toen naar de tweede. Afgekeurd op aandrijfashoes LV, benzine filter, handremkabel. CO hebben we terplekke even geholpen om aan de meting te voldoen.

Rara hoe kan dit, twee verschillende bedrijven en totaal verschillende punten op een en de zelfde dag! (sterker nog, het zelfde uur)

gr, peter

Leuk he, willekeur. Ik ga bij voorkeur naar iemand waarvan ik vanuit de omgeving aanbevelingen heb gehad.

Met de leasebak kon dat niet dus bij dealer beurt, mededeling: met 5.000 km de banden vervangen. Ik bellen na 5.000km, kan er pas over ruim 2 weken terrecht. Niet dus, dus ff langs de Kwik-Fit. Wil graag de banden laten vervangen, ben nu 7.000 km verder. Voelt rond, achter hoeft nog niet, voor wel. Oke, geen probleem.

Euh, moet u nog toestemming vragen aan de lease-mij?

Ooooo, ff meten ...... nee, we krijgen nog geen toestemming, dat weet ik zo al, kom over 5 a 7.000 km nog maar weer eens terug :huh:
Offline peertje
Respect
vr 02 dec 2005, 14:50 Bericht 

Citaat:
Afgekeurd op benzinefilter?

Ja, dit zou lek zijn :-) Keer schoonmaken en opnieuw monteren met goede klemmetjes hielp ook.
Offline ErikV
Master
vr 02 dec 2005, 15:21 Bericht 
Warmaster schreef:
Marius schreef:
Warmaster schreef:
Wat is je bron? Link?

buurman

Borrelpraat.

Indeed.
 [ 47 berichten ]