Pagina 1 van 1  [ 7 berichten ]
Online BLikent
Master
za 03 dec 2011, 15:33 Bericht 
Citaat:
Betaald parkeren Slotervaart onrechtmatig

De rechter heeft afgelopen week stadsdeel Nieuw-West teruggefloten vanwege het invoeren van betaald parkeren in Slotervaart, terwijl daar geen goede reden voor was.

Het gaat om het gebied aan het begin van de Burgemeester Roƫllstraat, ten noorden van de Sloterplas. De zaak is aangespannen door drie bewoners van de buurt, die menen dat er altijd ruim voldoende parkeerplek is en er dus geen hoge parkeerdruk is.

Al in 2009 bleek tijdens een raadsvergadering dat de meeste bewoners tegen het invoeren van betaald parkeren waren.

Volgens de rechtbank heeft het stadsdeel niet duidelijk kunnen maken waarom bewoners voor parkeren moeten betalen. Nieuw-West heeft nog niet gereageerd op de uitspraak van de rechter.
Bron: AT 5
Geen betaald parkeren, maar voor hoelang?
Offline puntenrijbewijs
Respect
za 03 dec 2011, 15:43 Bericht 

Ik hoorde van een collega dat ze in amst zuid oost ook betaald parkeren in willen voeren met drogredenen :kniktja:
Offline Rover
Master
za 03 dec 2011, 16:26 Bericht 
Hmm die gaan we onthouden.
Offline ruitenheer
Die hard
za 03 dec 2011, 18:11 Bericht 

De uitspraak had ik nog niet gezien, ik neem aan dat ie volgende week in de diverse overzichten zit.

Binnen het vakgebied werd al enige tijd gediscusieerd hoe de rechter zou omgaan met het invoeren van parkeerbelasting op oneigenlijke gronden. De wet noemt parkeerbelasting een parkeerregulerende belasting.
Offline djee
Master
za 03 dec 2011, 19:04 Bericht 
Buitenveldert word ook bijna 100 % betaald parkeren, terwijl er altijd plek zat is 24/7, maar ja belasting geld moet natuurlijk rollen :dood:
Offline R
Master
zo 04 dec 2011, 14:41 Bericht 
Ik woon in een land waar ook mensen wonen die betalen voor parkeren in woonwijken geen slecht idee vinden.
Offline Dikke Dakduif
Master
zo 04 dec 2011, 15:22 Bericht 
Ik heb het bij mij in de wijk ook meegemaakt. Eerst twee keer afgeblazen maar uiteindelijk drukken ze het er toch door. Het ergste is dat het geen enkel verschil maakt. Nog steeds te weinig parkeerplaats maar voortaan mag je er voor betalen :boos:
Gelukkig heb ik nu een garage en om eerlijk te zijn stond die wens op nr 1 bij mijn redenen om te verhuizen.
 [ 7 berichten ]