Pagina 1 van 1  [ 17 berichten ]
Offline NooitTeSnel
Master
ma 21 feb 2011, 19:36 Bericht 
Ik zag vanmiddag dat op de A10 oost sinds kort echt helemaal niets meer van de borden klopt. Bord 100 bij een oprit afgeplakt (dus 120?), kort daarna een bord 90 met onderbord "bij nat wegdek, over een afstand van 250 meter", dus bij droog wegdek de oude snelheid aanhouden lijkt me (normaal 100, nu dus nog steeds 120). Na 250 meter staat er een bord einde 90 en die laatste riep bij mij vraagtekens op.

Mag je daar juridisch nu normaal 100 omdat dat voor die 90 zo was? En maakt het dan uit of die 90 wel of niet gold door nat of droog wegdek? Of mag je er onafhankelijk van die 100 die ervoor gold nu gewoon 120 omdat het een snelweg is? (en met die afgeplakte 100 volgens mij dus sowieso 120?)
Offline grpunto
Nieuwkomer
ma 21 feb 2011, 20:17 Bericht 
NooitTeSnel schreef:
Na 250 meter staat er een bord einde 90 en die laatste riep bij mij vraagtekens op

Ik zie dat wel vaker voorkomen, vermoed dat het gewoon einde 90 is in geval van toepassing (dus bij natwegdek).
Offline NooitTeSnel
Master
ma 21 feb 2011, 20:58 Bericht 
Maar na einde 90, mag je dan 100 of 120? ik weet dat ze 100 bedoelen daar, maar ik vraag me af of ze die 100 niet moeten herhalen in plaats van een bord A2 "einde 90" om aan te geven dat 100 de maximumsnelheid is, want het blijft een snelweg met dus standaard 120 als maximum.
Offline feitelijk
Master
ma 21 feb 2011, 21:00 Bericht 
NooitTeSnel schreef:
Maar na einde 90, mag je dan 100 of 120?

120
Offline NooitTeSnel
Master
ma 21 feb 2011, 21:05 Bericht 
En dan is de vraag, doet het onderbord "bij nat wegdek" onder bord A1 "max 90" iets af aan de werking van bord A2 "einde 90" een stukje verderop?
Offline Yvesart
Master
ma 21 feb 2011, 21:05 Bericht 
De TC bij Rotterdam (A13 van Rotterdam ri. Delft) is ook een drama nu:

eerst: bord dat signalering buiten werking is [dus ook matrixborden]..
dan: tekstkar "trajectcontrole wel in werking"

maar weet je wat: er staan geen normale 80 borden meer daar.. dus feitelijk zou je daar 120 mogen!

Heeft iemand met een carcam de situatie toevallig vastgelegd?? is leuk voor persbericht :roll:
Offline Kenji
Master
ma 21 feb 2011, 21:23 Bericht 
Als dat langer is, dan kan ik woensdag als ik naar m'n werk ga wel ff de camera in de auto monteren.
Offline feitelijk
Master
ma 21 feb 2011, 21:29 Bericht 
NooitTeSnel schreef:
En dan is de vraag, doet het onderbord "bij nat wegdek" onder bord A1 "max 90" iets af aan de werking van bord A2 "einde 90" een stukje verderop

Is het einde 90 of einde alle verboden?
Offline NooitTeSnel
Master
ma 21 feb 2011, 21:35 Bericht 
Het is een A2 met 90, geen F8
Offline feitelijk
Master
ma 21 feb 2011, 21:38 Bericht 
Ah, dan blijft het 100.
Offline NooitTeSnel
Master
ma 21 feb 2011, 21:43 Bericht 
Ok, dus nu even 120 omdat de 100 afgeplakt is maar normaal 100.
Offline Rover
Master
ma 21 feb 2011, 22:58 Bericht 
Yvesart schreef:
maar weet je wat: er staan geen normale 80 borden meer daar.. dus feitelijk zou je daar 120 mogen!

Zijn die dan ook weggehaald? linkje

Verder was het daarvoor al 90 ivm slipgevaar, mocht je die hebben gemist dan is het daar 100. De max is nergens opgeheven op de A13
Offline feitelijk
Master
di 22 feb 2011, 6:13 Bericht 
Rover schreef:
Zijn die dan ook weggehaald? linkje

Yvesart schreef:
De TC bij Rotterdam (A13 van Rotterdam ri. Delft)

Deze dus: http://goo.gl/maps/ZMVf
Offline Broadie
Die hard
wo 02 maart 2011, 8:15 Bericht 
De TC op de A20 (en een stukje A13) Rotterdam-Noord heb ik veel bereden, tot een paar jaar terug. Ik heb al die jaren nooit van iemand gehoord, dat het werkelijk heeft gefunktioneerd, d.w.z. dat iemand een acceptgirootje op de mat kreeg met de mededeling: "U bent er gloeiend bij, want U reed harder dan 80 km/h. Schaamt U ! Ter wedergoedmaking, gelieve 250 euro zo spoedig mogelijk over te schrijven. Een prettige dag verder" O:) .
Maar goed, irritant vond ik eerder, dat weinigen door lijken te hebben waar de camera´s hangen. Bijna iedereen laat zich werkelijk tot 80 km/h terugvallen zodra de borden in het zicht komen. Terwijl de camera´s toch duidelijk zichtbaar (zeker in het donker, met die paarse flitslichten) verder op hangen. De real estate is op die A13/A20 toch al zeer beperkt, dus alsjeblieft, houdt het gas erop, totdat het echt niet meer gaat. Het is nog steeds een autosnelweg en geen woonerf :-? .
En dan de bocht tussen de A20 en de A13, het Kleinpolderplein. Daartussen eindigt de ene TC en begint de tweede, in beide richtingen. Dat wil zeggen, dat je in de bocht gewoon kunt planken tot de rij camera´s van de tweede TC. Dat is wel eens handig om die ene zwaarbeladen LKW of een van de vele opa/oma-mobieltjes te passeren. Wie heeft dat in de gaten? Zeer weinigen :roll: .
Offline Dave
FS Webmaster
wo 02 maart 2011, 11:53 Bericht 
Ik.. Maar dat geeft niets, zolang men opzij gaat heb ik er verder geen problemen mee.
Offline spooksloper
Laat zich horen
do 03 maart 2011, 10:30 Bericht 
op de A4 -> A5 richting haarlem staat ook zo'n mooie bordenhoop
je gaat de A5 op, lange bocht naar links, begint met
Max 70 (slipgevaar)
100 meter verder:
Max 70 (bij nat wegdek...voor 1000 meter)
100 meter verder:
Max 90 ( bij nat wegdek)
200 meter verder
Einde verbod 90

nou zeg het maar... volgens mij mag ik nu over de hele A5 maar 70 volgens de borden?
Offline plankie
Die hard
do 03 maart 2011, 19:58 Bericht 

Bel eens met 0800-2002 en leg ze deze voor. Hetzelfde heb ik vanavond gedaan voor het proeftraject op de A7. Aan het begin (in beide richtingen) is er een probleem (wat naar mijn mening weer een mooi nieuw topic waard is)
 [ 17 berichten ]