Pagina 2 van 48  [ 2374 berichten ]
Offline Spooler
Master
wo 30 apr 2008, 14:12 Bericht 
944 guy schreef:
Joh. Nogmaals: het is bij mij totaal geen afgunst, ik zal nooit mn geld aan zo'n rotding besteden, WMB het toppunt van verspilling en decadentie. Voor hetzelfde geld rijd je namelijk in een sportwagen met hetzelfde vermogen, stukken zuiniger en het rijgenot is 100x beter (ergo: porsche 944, en later?).

Hypocriet
Offline 944 guy
Master
do 01 mei 2008, 8:38 Bericht 
Allemaal flink gespitst op afgunst of niet, volgens mij posten er hier suv rijders :P Nogmaals for the record: een suv boeit mij geen ene reet. Honden hou ik niet van, een pony mag die blijven wensen, en een boot, dat zien we dan wel. Overigens ben ik wel gevleid dat jij er vanuit gaat dat ik stinkend rijk wordt, maar als ingenieur zul je je nooit in dit land een flashy levensstijl kunnen veroorloven, daarvoor worden ingenieurs compleet ondergewaardeerd.

de·ca·den·tie (dev)
1 geleidelijk verval
2 overdreven zucht naar genot, naar het schone

Een dikke P is het enige wat ik ooit zou kopen. Nieuw sowieso niet want dat is zonde vh geld. Dit ding is ook al 22 jaar oud, echt zwaar decadent hoor ;)
Offline dexter79
Master
ma 05 mei 2008, 9:49 Bericht 
Ik ben zelf geen SUV-rijder, totaal niet zelfs. Ik vind die dingen er niet uitzien en de meesten rijden nou niet bepaald lekker. Ook denk ik dat bij veel SUV-rijders de belangrijkste motivatie om zo'n ding te rijden is dat de buurman dan kan zien dat hij geld heeft.

Neemt niet weg dat iedereen lekker voor zichzelf moet weten waar hij in rijdt. Omdat IK zo'n ding niet mooi vind, hoeft ik iemand ANDERS toch niet te vertellen dat hij er maar niet in moet rijden?

Friso89 schreef:
Wat betreft decadentie... dat is natuurlijk verboden in Nederland!
"Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg". Dat is eigenlijk wat ik eerder bedoelde... en als je verder redeneert, kom je vanzelf uit op jaloezie & afgunst. In de VS zouden ze "Good for you!" zeggen als je met een Range Rover komt aanzetten. In NL ben je meteen aso :x
+1

944 guy schreef:
Mwoah, je moest eens zien wat voor een low-tech rammelbakken dat zijn. En ZUIPEN...
I know, maar boeien... Wederom: als dat voor jou overwegingen zijn, koop jij zo'n ding lekker niet. Maar daarom hoef je nog niet tegen iemand anders te zeggen dat die ook niet zo'n ding moet nemen.

944 guy schreef:
Als jou bouwjaar 1979 is ontlopen wij elkaar niet zo veel (4 jaar) en ik heb vrijwel zeker minimaal 10 jaar meer in de VS doorgebracht dan jij Ik heb genoeg ervaring met die klote dingen.
Kan goed, ik ben nog nooit in de VS geweest. Neemt niet weg dat ik acht jaar lang Amerikanen gereden heb, en dus ook acht jaar lang door de Nederlander met de nek aangekeken ben zo van "foei jij bent niet gemiddeld". En dan neem je vanzelf heel erg de mentaliteit aan van 'dikke vinger, ik heb lekker meer rijplezier dan jij'.
Offline jan roelofs
Master
ma 05 mei 2008, 13:38 Bericht 
Ik hou al ongeveer 3 jaar mijn benzineverbruik bij in een schema. Daarbij voer ik ook altijd de benzineprijzen in.

Ik waarschuw je vast: als je niet volledig gefrustreerd wilt worden moet je vooral NIET.. ik herhaal NIET verder lezen.

Op 27/09/03 betaalde ik voor een liter euro95 de geweldige prijs van:

€1,053

Op 07/04/08 betaalde ik voor diezelfde liter euro95 de verachtelijke prijs van:

€1,549

Dat scheelt dus een halve euro op elke liter. EEN HALVE EURO!!!

Nu heb ik een tank van 50 liter dus betaalde ik in op 27/09/03 voor een volle tank:

€52,65

Op 07/04/08 betaalde ik voor diezelfde volle tank:

€77,45

Lieve mensen, dat wil dus zeggen dat ik in nog geen 5 jaar tijd 25 euro meer betaal voor een tank benzine!

Als ik het zo zelf opschrijf dan geloof ik het zelfs niet eens... Deze diefstal pikken we met zijn allen dagelijks. Zonder morren, zonder verzet.. niets.

Maar wel zeiken we met zijn allen over een kleine bekeuring. Daar spreken we schande van..
De verhoudingen zijn echt zoek..
Offline R1 rijder
Die hard
ma 05 mei 2008, 14:09 Bericht 
Jan Roelofs schreef:
... benzine is 50% duurder geworden ...

Maar wel zeiken we met zijn allen over een kleine bekeuring. Daar spreken we schande van..
De verhoudingen zijn echt zoek..

Leg eens uit waarom je van mening bent dat de exorbitante stijging van de benzineprijs een reden zou moeten zijn om je minder druk te maken over wat jij noemt 'kleine bekeuringen'? Dat zijn namelijk twee dingen die niets met elkaar te maken hebben.

Toegevoegd na 4 minuten:

jan roelofs schreef:
Op 07/04/08 betaalde ik voor diezelfde liter euro95 de verachtelijke prijs van: €1,549

Het Total station op de A73 bij Boxmeer vroeg afgelopen zaterdag 1,619 euro voor een liter 95...

Het is me trouwens opgevallen dat hun stations langs snelwegen regelmatig 4-5 cent boven de prijs van de Shell zitten.
Offline 944 guy
Master
ma 05 mei 2008, 14:43 Bericht 
Langs de snelweg is altijd fokking duur. Ze weten dat mensen niet de moeite gaan doen om de snelweg af te gaan en te zoeken naar een goedkopere pomp dus zijn ze flink duurder. Is praktisch op de hele wereld zo.
Offline Guppenklup
Master
ma 05 mei 2008, 15:11 Bericht 
jan roelofs schreef:
Ik hou al ongeveer 3 jaar mijn benzineverbruik bij in een schema. Daarbij voer ik ook altijd de benzineprijzen in.

Heb je ook bijgehouden hoeveel van de betaalde benzineprijs naar de overheid is gegaan?
Offline mjolnir
Die hard
ma 05 mei 2008, 15:30 Bericht 
Zo, weer een tank vol voor 22 euro, kan ik weer 340 km. :lol:
T is echt wel een straf zo'n 350 pk+ zweedse gasboot, je moet zo vaak tanken enzo... Echt alleen maar nadelen, al bijna 390.000 km lang :thumb:

Zo uit de losse pols; ca 28.000 euro minder uitgegeven aan brandstof op die 390.000 km.
Offline djroadstar
Master
ma 05 mei 2008, 15:45 Bericht 
net diesel ongeveer 72L en ongeveer €95,- mogen afrekenen :o
waar si die tijd van €0.90 per liter......
Offline Schep
Master
ma 05 mei 2008, 16:08 Bericht 
944 guy schreef:
Langs de snelweg is altijd fokking duur. Ze weten dat mensen niet de moeite gaan doen om de snelweg af te gaan en te zoeken naar een goedkopere pomp dus zijn ze flink duurder. Is praktisch op de hele wereld zo.

Ach, de besparing is relatief gering. Ik zou met extreem omrijden 10 cent de liter kunnen besparen, maar dat kost me 8 km omrijden (en dan weer terug). Dat zou ongeveer 2,5 liter kosten (met al het extra op- en aftrekken :roll: ). Dan bespaar ik dus zo'n 3 euro mee voor een tank. Daar ga ik de moeite niet speciaal voor nemen.

Mocht ik langs een goedkope tank rijden en bijna peut nodig hebben, dan pak ik hem wel lekker mee, maar speciaal omrijden om besparing te kunnen noteren, neuh. Niet mijn ding, maar dat is ook deels gemakzucht. Ik doe mijn boodschappies ook bij de Appie, omdat die het dichts bij is, en de parkeergarage het minst ver lopen is.
Offline Forza!
Master
ma 05 mei 2008, 16:49 Bericht 
gisteren in Martelange 1.249 voor E95. (uiteraard ben ik niet in de rij gaan staan bij de pompjes langs de autosnelweg, effe de ouwe ardennensnelweg, 5 minuten klaar, drank kopen zonder accijns en nog minder km ook. Stelletje schapen die óllanders..)

Kom ik hier zi ik langs de snelweg bijna 1.60.. Emigratieneigingen en zo...
Offline Arno
FS Meldingen
ma 05 mei 2008, 16:49 Bericht 
Ik kom geregeld langs goedkopere pompen, dan tank ik liever vaker dan het risico 7ct meer te moeten dokken (f)
Offline djroadstar
Master
ma 05 mei 2008, 16:59 Bericht 
vlakbij oprit van snelweg zit makro (10ct korting)
Offline Schep
Master
ma 05 mei 2008, 17:36 Bericht 
Arno schreef:
Ik kom geregeld langs goedkopere pompen, dan tank ik liever vaker dan het risico 7ct meer te moeten dokken (f)

Is ook zo. Ik kom er alleen niet zo vaak langs. Snelweg-huis kom ik alleen langs een Total op een secundaire weg, die net zoveel berekend als de Shell, een ook dáárvoor moet ik omrijden.

Werken doe ik ook vaak in gebieden die vlak aan de snelweg liggen, dus ik moet echt zoeken naar goedkope pompen.

Daarnaast is benzine nog steeds een te verwalozen kostenpost ten opzichte van de afschrijving en het onderhoud. Ook daar ligt meteen het antwoord op de vraag waarom we blijven rijden, het is slechts een fractie van wat we totaal aan onze auto uitgeven.
Offline djroadstar
Master
ma 05 mei 2008, 17:45 Bericht 
schep schreef:
Is ook zo. Ik kom er alleen niet zo vaak langs. Snelweg-huis kom ik alleen langs een Total op een secundaire weg, die net zoveel berekend als de Shell, een ook dáárvoor moet ik omrijden.

Werken doe ik ook vaak in gebieden die vlak aan de snelweg liggen, dus ik moet echt zoeken naar goedkope pompen.

Daarnaast is benzine nog steeds een te verwalozen kostenpost ten opzichte van de afschrijving en het onderhoud. Ook daar ligt meteen het antwoord op de vraag waarom we blijven rijden, het is slechts een fractie van wat we totaal aan onze auto uitgeven.

A58 afsl best rijden richting best centrum vind je op 1á2 min van snelweg af de Makro á 10ct korting

(mensen met nog meer goedkope pomps vlakbij snelweg post ze)
Offline Marc0
Master
ma 05 mei 2008, 17:53 Bericht 
Ik vond de Tango bij de afslag Veenendaal op de A12 redelijk te doen :)
Verder is er ook een Makro bij Duiven bij de A12..
Bij de A50 net na de afslag Heteren ( als je vanaf de A12 komt) zit er een Texaco, echter zit er ook een onbemande vlakbij de snelweg. Deze is als volgt:
A50, afslag Heteren, dan na de U turn linksaf richting de Rotonde.
Links zie je een macdonalds, ga rechtsaf bij de rotonde, dan heb je eerste afslag rechts een bemande tankstation, en nog een afslag erna de onbemande Texaco..
Offline ArjenR
Master
ma 05 mei 2008, 18:30 Bericht 
Tussen de A20 en de A16.

Hier

In het weekend 12 cent korting, doordeweeks 10 cent
Offline djroadstar
Master
ma 05 mei 2008, 19:04 Bericht 
ik denk dat ik maar 2 jerrycans achterin mn wagen ga zetten zodat als ik naar mn vriendin in capelle ga dat ik in t weekend ff ken bijtanken 8)
k zat ook al te denken om op slaolie te gaan rijden maarja moet k wel weten of mn brandstofpomp t wel aankan
Offline ArjenR
Master
ma 05 mei 2008, 19:22 Bericht 
De korting op Diesel is maar 8 cent dacht ik.
Offline djroadstar
Master
ma 05 mei 2008, 20:10 Bericht 
damn dan maar hiertanken is 10ct en dichterbij snelweg
Offline Brakefire
FS Getrouwd
ma 05 mei 2008, 20:10 Bericht 
Net aan de A2 bij Gelsenkirchen 1.384 de litert betaald voor een slokje Diesel. Ben benieuwd wanneer een volle tank over de 100 Euro gaat... kom aardig in de buurt zo. Vanmiddag 94 Euri :x
Offline djroadstar
Master
ma 05 mei 2008, 20:22 Bericht 
ach brandstof prijs gaat deze week weer stijge hoorde ik op nieuws ivm problemen in olie land nigeria
Offline ArjenR
Master
ma 05 mei 2008, 20:22 Bericht 
djroadstar schreef:
damn dan maar hiertanken is 10ct en dichterbij snelweg
9 cent, en bovendien alleen op gewone benzine en diesel. Meestal geld de korting op alle brandstoffen maar hier dus niet zodat het prijsverschil tussen Euro 95 en Vpower 15 cent is. (En dan wil de Shell graag dat je Vpower koopt.)
Offline djroadstar
Master
ma 05 mei 2008, 20:35 Bericht 
ja maar shell concureerd hier met tngo en gaat tango dus achterna met prijzen
Offline ArjenR
Master
ma 05 mei 2008, 20:54 Bericht 
En niet met de Texaco en de BP om de hoek waar wel alle brandstoffen dezelfde korting hebben?

Als ze willen concurreren moeten ze minder sago mensen 's nachts neerzetten.
Offline Guppenklup
Master
ma 05 mei 2008, 21:08 Bericht 
Het helpt écht, die dure brandstof. Het was vandaag zo lekker rustig op de snelweg O:)

(of kwam het door de vakantie?)
Offline nl1dev
Laat zich horen
di 06 mei 2008, 11:50 Bericht 

Pomp hier in de buurt geeft ondertussen al 12 cent korting per liter.

diesel voor 121.9

dan kun je nog eens een litertje tanken...
Offline djroadstar
Master
di 06 mei 2008, 16:50 Bericht 
nl1dev schreef:

diesel voor 121.9

en dat is waar?? evt linkje naar googlemaps
Offline nl1dev
Laat zich horen
di 06 mei 2008, 17:41 Bericht 

die 12 ct korting is in scharsterbrug.

google maps
Offline Dave
FS Webmaster
di 06 mei 2008, 17:44 Bericht 
Dat 12 cent korting gebeuren wordt meestal leuk gebracht..

TOT 12 cent korting.. En dan blijkt het de korting op de gasprijs te zijn :zzz:
Offline nl1dev
Laat zich horen
di 06 mei 2008, 17:55 Bericht 

Dit tankstation heeft alleen benzine en diesel, en geeft op zowel benzine als diesel 12 ct korting..
Offline veejay
Respect
di 06 mei 2008, 18:48 Bericht 

Vandaag bij de Shell aan de A12 net voor de Duitse grens V power diesel getankt voor 1.409E de liter.

42 liter voor +/- 60 euro.
Offline ferdi.b
Respect
di 06 mei 2008, 18:53 Bericht 
De laatste tijd heerlijk met 80 over de snelweg tuffen.....Lekker zuinig én geen gestres meer met wel of geen flitsers...
Offline djroadstar
Master
di 06 mei 2008, 19:01 Bericht 
Citaat:
De laatste tijd heerlijk met 80 over de snelweg tuffen.....Lekker zuinig én geen gestres meer met wel of geen flitsers...

en dan achter vrachtwagen hangen bespaart je nog eens meer brandstof
doe ik ook wel eens van truck naar truck op naar huis
Offline jan roelofs
Master
wo 07 mei 2008, 8:19 Bericht 
nl1dev schreef:

diesel voor 121.9

Pfff.. dat bedoel ik.. hoe diep zijn we gezonken als we al blij zijn dat we 'slechts' 121.9 voor een liter diesel betalen :-?
Offline meranto
Master
wo 07 mei 2008, 9:07 Bericht 
Goed, ik heb het hele brandstofprijsgedoe maar eens duidelijk uitgezet.

Voor de duidelijkheid, ik rij niet zuinig en tank 98. De gemiddelden zijn genomen over de laatste 10 tankbeurten. De golvende variatie in het gemiddelde verbruik kan ik niet verklaren, ze vallen niet samen met de seizoenen, zal wel iets met rijstijl te maken hebben die toch wijzigt. De pieken in het verbruik hebben te maken met ritjes autobahn, ritjes alleen 80-km weg en ik geef vaak ook de verkeerde km-stand op bij de tankstations omdat ik dan weer per ongeluk een paar getalletjes omdraai....

Afbeelding

Zoals je ziet daalt het aantal kilometers dat ik per euro rijden kan wel langzaam, maar zeker niet zo veel als je op basis van de recente publicaties in de media verwachten kan.

Dat klopt ook wel, want 2 jaar geleden tankte ik voor +/- 1.45 - 1.58, nu tank ik voor 1.50 - 1.65. Zeker de laatste paar 1000-km is het aantal km's per euro niet meer afgenomen.... waar komt dan ineens die paniek vandaan? (oké, voor diesel zou het er wel anders uitzien denk ik, maar nog altijd beter qua km/euro als 98 )
Offline ikinks
Master
wo 07 mei 2008, 9:19 Bericht 
Zijn er ineens meer mensen bezig met grafieken... :nah:

Vooruit, niet dezelfde, maar die van de dieselprijs per liter. Eerdere gegevens heb ik niet, toen tankte ik nog benzine.

Afbeelding

Alles bij 2 pompen ingeslagen die elkaar minder dan 1 cent per liter ontlopen, behalve de 3e tankbeurt, dat was een volle vracht Shell V-Power diesel aan de snelweg.

Ook maar een lineaire trendlijn toegevoegd, hoewel de dataset eigenlijk te klein is om daar wat over te kunnen zeggen. Zie ook de lage coëfficiënt (R^2).
Offline 944 guy
Master
wo 07 mei 2008, 9:45 Bericht 
Hehe, de peut-prijs benaderen met een lineaire functie? :lol: Elk technisch onderbouwd persoon zou je uitlachen! ;) Vd week ff de grens over naar Epe en daar ff wat halen. Scheelt 10+ ct/liter vergeleken met de tango in enschede! Zal zo 1,45 zijn denk ik, je zou van frustratie haast een porsche gaan ombouwen om op LPG te rijden :|
Offline ikinks
Master
wo 07 mei 2008, 9:58 Bericht 
Citaat:
Hehe, de peut-prijs benaderen met een lineaire functie? Elk technisch onderbouwd persoon zou je uitlachen!
Lies, big lies, and statistics. Als de politiek zaken mag verdraaien, waarom ik dan niet? Ik zet er in ieder geval nog de [s]coëfficiënt[/s] correlatie bij. :biertje:
Offline Alex Iveco
FS Meldingen
za 10 mei 2008, 11:26 Bericht 
Met een prijsstijging naar 1.619 euro voor een liter benzine en 1.399 euro voor diesel sneuvelde vandaag opnieuw een record
Offline Dikke Dakduif
Master
za 10 mei 2008, 11:39 Bericht 
ferdi.b schreef:

Goed idee zolang je netjes rechts blijft rijden :thumb:
Offline kukel
Pro
za 10 mei 2008, 13:32 Bericht 

Was vorige week in Turkije en daar waren de brandstofprijzen omgerekend ook rond de 1.50 €
Offline ruud king
Master
zo 11 mei 2008, 10:43 Bericht 
Ik heb voor iedereen hier een makkelijke link naar bijna alle benzine/diesel pompen in Nederland.
http://www.brandstofprijzen.nl daar kan je je woonplaats invullen en wat soort brandstof je nodig hebt.

Succes ermee, ik kijk er al jaren op
Offline Yootzin
Master
zo 11 mei 2008, 10:57 Bericht 
Alleen jammer dat de prijzen niet altijd kloppen zoals bij mijn woonplaats :wink:
Offline MarkyMark
Master
zo 18 mei 2008, 12:53 Bericht 
Nieuw hoogte/dieptepunt: gisteren diesel 13.60 NOK = 1.74053 EUR; E95 13.09 NOK = 1.67526 EUR :o
Nog een keer extra nadenken of onze volgende auto hier een diesel moet worden...
Offline salush
Master
zo 18 mei 2008, 13:02 Bericht 
Diesel wordt ook duurder.
Als je goedkoop wilt rijden moet je LPG gaan tanken.
Maar dat zal ook wel duurder worden.
Tevens sta je elke 500km stil voor meer LPG.
Offline tqam
Die hard
zo 18 mei 2008, 13:03 Bericht 
Waarom rijden we niet op waterstof.
Geen CO2 Uitstoot, Goed voor het milleu en power genoeg

Wat kleinere tanks en gaan
Offline Metuzalem
Die hard
zo 18 mei 2008, 13:08 Bericht 
Betaalde deze week zelfs bij de onbemande pomp op het Zernike Complex in Groningen al €1,51 voor een litertje Euro 95 :(

Waarschijnlijk ziet het huidige kabinet de auto als "verpakkingsmateriaal" van de benzine en dient over deze brandtof dus 1% verpakkingstax te worden betaald. :(
Offline gerwinausma
Laat zich horen
zo 18 mei 2008, 14:19 Bericht 

Nog even en een liter bier is goedkoper dan een liter benzine
Offline Metuzalem
Die hard
zo 18 mei 2008, 15:55 Bericht 
Is al het geval.

Nog even en het is voordeliger om je auto op Remy Martin te laten rijden dan op benzine.
 [ 2374 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 48  Volgende