Pagina 1 van 42  [ 2054 berichten ]
Offline tqam
Die hard
di 29 apr 2008, 10:35 Bericht 
Zit net even te kijken naar de TV.
Het Journaal laat zien dat de Vrachtwagen Chauffeurs boos zijn dat de prijs van Benzine en Diesel zo hoog is.

Zijn echt boos :) en dreigen the US plat te leggen.
Geen export van Olie uit Alaska lagere prijzen e.d

Eigenlijk moeten ze eens weten hoe duur de prijs hier in NL is.
Diesel in the USA $ 4,29 a Gallon = 3,785 liter = $ 1,133 per liter is € 0,73 per liter.

Heel Amerika boos.
Nederland hanteert echter een andere prijs 1,35
Dus het dubbele zeg maar.

Bij ons hoor je er weinig om
Laat balkenende eens achter zijn oren krabben en denken we hebben de prijs toch wel erg hoog laten oplopen en de prijsstijgingen zitten nu boven de inflatie.

Ben benieuwd wanneer de vrachtwagen chauffers eens boos worden in NL.

Weet wel dat ze een aantal jaren geleden boos waren dat de prijs boven de 2 gulden kwam, ja nu is het omgerekend bijna 3 gulden.

Maar och ja we accepteren hier toch alles.
Hoop dat Verdonk durft te verklaren dat de BPM wordt afgeschaft.
Accijns verlaagd nou dan heeft ze van mij de stem.

Politiek is liegen en de kiezers bedriegen.
Dat is wat JP en Bos al jaren lang doen.
Kwartje KoK was niet tijdelijk maar gewoon extra geld
Offline The Driver
Master
di 29 apr 2008, 11:05 Bericht 

Waarom zouden vrachtwagenchauffeurs boos moeten worden ?
Moeten die hun eigen brandstof betalen ?
Het overgrote merendeel rijdt gewoon in loondienst hoor.

En dat kleine percentage eigen rijders zou helemaal zo slim niet zijn, als ze brandstofprijsverhogingen niet door zouden kunnen berekenen.

Sterker nog, ze zouden heel blij moeten zijn met de steeds maar duurdere brandstof, komen er uiteindelijk steeds minder automobilisten op de weg, die toch alleen maar files veroorzaken.
Offline tqam
Die hard
di 29 apr 2008, 11:27 Bericht 
Nou in de US zijn de vrachtwagen rijders bijna allemaal eigen bedrijfjes.
Hebben hun eigen wagens die ze ook zo mooi mogelijk maken
In Nl zijn de meeste in loondienst in de USA niet
Offline Spooler
Master
di 29 apr 2008, 11:34 Bericht 
Vergeet ook niet dat we hier in 40 jaar tijd naar deze prijs zijn gegaan. In de VS in 4 jaar.
Offline Arno
FS Meldingen
di 29 apr 2008, 11:53 Bericht 
Dan NOG betalen ze maar de helft van hier omdat Bos maar blijft graaien :[ a
Offline meranto
Master
di 29 apr 2008, 12:09 Bericht 
net getankt:

50.83 liter
84.84 euro :x
Offline mitsiboy
Nieuwkomer
di 29 apr 2008, 12:10 Bericht 

Ik schrok vandaag bij de pomp €1,509 voor een liter Euro95.. ma goed, wa de prijzen ook doen, als je t nodig hebt koop je t toch!

Het zelfde met bijvoorbeeld sigaretten en shaq, mensen die t nodig hebben kopen t toch.. wat te denken van een pilsje met stappen?

ik denk dat t deels te maken heeft gehad door de invoering van de euro hier bij ons in NL. Maar ook de kabinetten en ministers, die weer uit bepaalde producten extra geld persen, die ze weer ergens anders voor willen gebruiken. Die Bos is inderdaad zo'n draaikont (die de SP flink heeft laten vallen).
Offline Black98
Pro
di 29 apr 2008, 12:36 Bericht 
Betaalde hier 1.349 voor een litertje diesel bij de shell.
Lang leve de tankpas
Offline tqam
Die hard
di 29 apr 2008, 12:58 Bericht 
Ja en een km vergoeding van 19 cent.
Rij zelf een Volvo XC70 1 op 6 nou dan kom ik volgens mij al flink te kort
Moet zelf een grote auto rijden ivm de apparatuur die ik meeneem voor mijn werk dus kan niet kleiner rijden
Offline Arno
FS Meldingen
di 29 apr 2008, 13:06 Bericht 
De bonden willen die vergoeding naar 22ct hebben.
Offline The Driver
Master
di 29 apr 2008, 13:08 Bericht 

Dat hoeft dan niet perse een XC70 te zijn.
Een 2e hands Fiat Doblo is net zo groot van binnen en heel wat goedkoper, maar ja ook voor luxe en standing moet je betalen.
Offline tqam
Die hard
di 29 apr 2008, 13:09 Bericht 
Als het zo doorgaat kunnen ze beter een loonstijging vragen van 10%.
Zelfs met 22 cent kom je er tegenwoordig niet.

Alles wordt duurder, BTW inbegrepen maar meer loon mag je niet vragen van JP en Bos

Het is het een of het ander
Offline Spooler
Master
di 29 apr 2008, 13:15 Bericht 
Arno schreef:

Er is niemand die de werkgever verbied meer te geven.
Offline Cweepz
Master
di 29 apr 2008, 13:16 Bericht 
Ik denk dat de nachtmerrie van 100+ euro tanken toch waar gaat worden...
Het zat er al een tijdje aan te komen.. (62 liter @ 1.55) maar nu gaat het toch lukken... 63 liter * 1.60 = meer dan 100 euro voor een tank :o

Arme leasemaatschappij, extra freebee's voor cweepz :[
Offline Curlytops24
Weet de weg
di 29 apr 2008, 13:39 Bericht 

Citaat:
Arme leasemaatschappij, extra freebee's voor cweepz

Helaas, dat dacht ik een paar jaar geleden ook tot ze me bij de airmiles uit de droom hielpen....je krijgt ze per getankte liter, dus het uitgegeven bedrag en de hoogte van de benzineprijs maakt dus niet uit...weer geen meevaller :[
Offline 944 guy
Master
di 29 apr 2008, 13:44 Bericht 
The Driver schreef:
Dat hoeft dan niet perse een XC70 te zijn.
Een 2e hands Fiat Doblo is net zo groot van binnen en heel wat goedkoper, maar ja ook voor luxe en standing moet je betalen.

Tsja, als je bizar duurder rijdt dan noodzakelijk voor je werk dan mag je zelf lappen lijkt mij. En SUV's zijn helemaal niet groot ondanks dat ze je dat willen doen vermoeden. Dat zijn IMO gewoon verspillende walgelijke statussymbolen. Als amerikanen gewoon normale autos hadden gehad ipv suv's dan was benzine volgens mij al merkbaar goedkoper geweest (daar doen ze 1 op 5 of zo).
Een VW transporter met diesel is veel zuiniger en kan nog veel meer in ook.

En Cweepz:
Ik weet nog wel een keer dat mn broer (toen 20 of zo) zich de tering schrok toen hij de P voor 100 gulden aftankte... Gezien de tank die daar in zit kan daar nu wel voor 120 EURO aan peut in, zonder moeite, dat is 2,64 keer zo duur in ~10 jaar.
Elk willekeurig westers land met een dergelijke inflatie zou binnen de kortste keren op zn gat liggen... (>10% per jaar gemiddeld)
Offline meranto
Master
di 29 apr 2008, 14:48 Bericht 
944 guy schreef:
Tsja, als je bizar duurder rijdt dan noodzakelijk voor je werk dan mag je zelf lappen lijkt mij. En SUV's zijn helemaal niet groot ondanks dat ze je dat willen doen vermoeden. Dat zijn IMO gewoon verspillende walgelijke statussymbolen. Als amerikanen gewoon normale autos hadden gehad ipv suv's dan was benzine volgens mij al merkbaar goedkoper geweest (daar doen ze 1 op 5 of zo).

Heb je ook nog een hoofd of alleen een onderbuik?
Offline Snel weg
Master
di 29 apr 2008, 15:00 Bericht 

Van mij mag de brandstofprijs nog wel wat hoger worden. Echter, de BPM en de houderschapsbelasting zouden dan moeten worden afgeschaft. Voilá, de eerlijkste manier van kilometerbeprijzing. Rijd je zuinig, betaal je minder. Rijd je een zuinigere auto, betaal je minder. Rijd je hard, kost een beetje meer. Geen tol nodig, geen kilometerheffing, geen belastingmaatregelen, helemaal niets. Alleen accijns.
Offline Arno
FS Meldingen
di 29 apr 2008, 15:11 Bericht 
ik vind 75% wel meer dan voldoende accijns :-?
Offline R1 rijder
Die hard
di 29 apr 2008, 15:31 Bericht 
mitsiboy schreef:
Ik schrok vandaag bij de pomp €1,509 voor een liter Euro95..

Toen ik afgelopen zondag van de WSBK terugkwam, heb ik getankt op de A28 bij ik meen een Total station. Zij vroegen voor een liter Euro95 maar liefst 1,606 :o. Zo hoog heb ik het nog niet eerder gezien.
Offline Arno
FS Meldingen
di 29 apr 2008, 15:37 Bericht 
Wie tankt er nu dan ook nog langs de rijkswegen :schudnee:
Offline Joost J.
Master
di 29 apr 2008, 15:53 Bericht 
Hier in Tsjechië betaal je tegenwoordig 1,37 euro voor een litertje diesel, gelukkig is het eten, drinken, sterke drank en rookwaren nog wel te betalen (al zijn de prijzen van de laatste 2 ook enorm omhoog gegaan, mede door de hoge koers van de kroon)...
Offline Fabian_GTI
Pro
di 29 apr 2008, 16:12 Bericht 
Had laatst nog 1.25 voor een litertje diesel gevonden :), wat evengoed nog erg hoog is....

:schudnee:
Offline Guppenklup
Master
di 29 apr 2008, 16:43 Bericht 
Ik betaalde een jaar geleden 1 euro rond voor mijn diesel, da's een inflatie van 30% in een jaar tijd :(
Offline sjococo
Pro
di 29 apr 2008, 16:47 Bericht 

Snel weg schreef:
Van mij mag de brandstofprijs nog wel wat hoger worden. Echter, de BPM en de houderschapsbelasting zouden dan moeten worden afgeschaft. Voilá, de eerlijkste manier van kilometerbeprijzing. Rijd je zuinig, betaal je minder. Rijd je een zuinigere auto, betaal je minder. Rijd je hard, kost een beetje meer. Geen tol nodig, geen kilometerheffing, geen belastingmaatregelen, helemaal niets. Alleen accijns.

Dat had de roverheid al bedacht, maar de honger is te groot om nog een breed maatschappelijk draagvlak te hebben. Dus verzinnen ze er wat naast om het niet teveel op te laten vallen.
Offline MVI
Die hard
di 29 apr 2008, 16:54 Bericht 
The Driver schreef:

Sterker nog, ze zouden heel blij moeten zijn met de steeds maar duurdere brandstof, komen er uiteindelijk steeds minder automobilisten op de weg, die toch alleen maar files veroorzaken.

Was dat maar waar, kwamen er maar minder auto's op de weg als de brandstof duurder wordt, dan zat er tenminste nog een voordeel aan de hoge brandstofprijzen.
De praktijk is dat er geen meter minder gereden wordt en het alleen maar drukker is geworden op de weg.
Offline R1 rijder
Die hard
di 29 apr 2008, 17:59 Bericht 
Arno schreef:

Wat denk je van een motorrijder die maar drie liter reserve heeft, moe na een hele mooie dag nog tweehonderd kilometer naar huis moet, geen idee heeft waar op dat traject dat hij zelf maar zelden neemt naast de snelweg getankt kan worden, en dus gewoon de kortste route naar huis neemt? Over de snelweg dus?

Die trouwens gemiddeld 15 liter tankt, waardoor de korting wel erg hoog moet zijn om het extra verbruik vanwege de omweg te kunnen compenseren?

:zzz:
Offline tqam
Die hard
di 29 apr 2008, 19:47 Bericht 
Gewoon platgooien die uitgangen van de raffnaderijen
weekje volhouden en zeker weten dat de overheid er iets aan doet

Doen als in Australie, allemaal gaan staken.
Ziekenhuizen. leraren ambtenaren en eens kijken of ze dan de accijns niet gaan verlagen
Offline Dikke Dakduif
Master
di 29 apr 2008, 20:35 Bericht 
Arno schreef:

Soms sta je er zelfs in de rij. Blijkbaar nog meer mensen met een tankpas.
Offline BridgeStone
Nieuwkomer
di 29 apr 2008, 21:30 Bericht 
In duitsland schijnt diesel bijna 1.40 euro te kosten, ik dacht dat men daar in nederland ook wel oren naar had...
Offline Friso89
Pro
di 29 apr 2008, 21:30 Bericht 

944 guy schreef:

Ooit gedacht aan mensen die SUVs wel mooi vinden (zoals ik)?
No offence, maar zulke reacties zijn zo typisch Nederlands (jaloezie... afgunst *kots*).

OT: Waar ik me nog het meeste aan erger, is het feit dat ze steeds met slappe smoesjes komen om de prijzen te verhogen: "Dreiging in Iran..." (deze smoes is pas 100x gebruikt ofzo) of "Er is een zwaar orkaanseizoen verwacht". En als dat orkaanseizoen achteraf meevalt, dan dalen de prijzen niet, maar blijven net zo hoog staan. :schudnee:
Offline BridgeStone
Nieuwkomer
di 29 apr 2008, 21:33 Bericht 
De regering dan.... :roll:

Toegevoegd na 2 minuten:

Snel weg schreef:

Ik vindt Tol heffen wel een goede methode, dan betalen de vakantiegangers uit Duitsland, belgie, frankrijk ed. ook mee aan onze wegen, dat moeten wij ook als we naar het buitenland op vankantie gaan.
Offline 944 guy
Master
wo 30 apr 2008, 0:59 Bericht 
meranto schreef:
Heb je ook nog een hoofd of alleen een onderbuik?

Jahoor ;) Mag mij binnenkort MSc. danwel ir. gaan noemen.

Friso89 schreef:
No offence, maar zulke reacties zijn zo typisch Nederlands (jaloezie... afgunst *kots*).

Mooi kan prima, maar ik zie vooral het functioneel nut er niet van in. Je kan voor veel minder geld net zo comfortabel rijden. En wat je in amerika ziet is dat die krengen ook een vicieuze cirkel inleiden: meneer A heeft een grotere auto dus die beukt mij dood bij een ongeluk, moet ik ook maar een grotere kopen. Vooral niet onder doen voor een ander zeg maar (DAT zijn de jaloerse mensen).
En als benzine al zo fokking duur is moet je vooral dagelijks zo'n brandstof verslindend monster gaan rijden :o Niet alleen betaal je jezelf scheel, maar als je het collectief doet dan jaag je op den duur de prijs ook gewoon omhoog door het hoger verbruik. Het zou een interessant vraagstuk zijn hoe het wereldbeeld er nu uit zou zien als in de VS gewoon 'normale' autos gekocht werden ipv de suburbans, hummers en yukon xl's
Offline ArjenR
Master
wo 30 apr 2008, 1:15 Bericht 
BridgeStone schreef:
Ik vindt Tol heffen wel een goede methode, dan betalen de vakantiegangers uit Duitsland, belgie, frankrijk ed. ook mee aan onze wegen, dat moeten wij ook als we naar het buitenland op vankantie gaan.
Ik betaal in België en Duitsland nooit tol en in Frankrijk heb je een redelijk alternatief.
Offline mjolnir
Die hard
wo 30 apr 2008, 8:03 Bericht 
Toch leuk dat ik lekker voor 49,5 cent per liter kan tanken...
Nou heb ik er wel twee keer zoveel van nodig als diesel (1 op 7 versus 1 op 14), maar dat "nadeel" neem ik wel op de koop toe. :dag:
Offline tqam
Die hard
wo 30 apr 2008, 9:44 Bericht 
rode diesel zeker :)
Offline Friso89
Pro
wo 30 apr 2008, 10:15 Bericht 

944 guy schreef:
Friso89 schreef:

Mooi kan prima, maar ik zie vooral het functioneel nut er niet van in. Je kan voor veel minder geld net zo comfortabel rijden. En wat je in amerika ziet is dat die krengen ook een vicieuze cirkel inleiden: meneer A heeft een grotere auto dus die beukt mij dood bij een ongeluk, moet ik ook maar een grotere kopen. Vooral niet onder doen voor een ander zeg maar (DAT zijn de jaloerse mensen).
En als benzine al zo fokking duur is moet je vooral dagelijks zo'n brandstof verslindend monster gaan rijden :o Niet alleen betaal je jezelf scheel, maar als je het collectief doet dan jaag je op den duur de prijs ook gewoon omhoog door het hoger verbruik. Het zou een interessant vraagstuk zijn hoe het wereldbeeld er nu uit zou zien als in de VS gewoon 'normale' autos gekocht werden ipv de suburbans, hummers en yukon xl's

Oke Suburbans, Hummers & Yukon XL's vind ik ook niet nodig. Maar om ze nou de 'schuld' te geven voor een stijgende olieprijs... nee, we zijn gewoon allemaal schuldig, omdat we allemaal blijven rijden. En ik denk dat ze maar een hele kleine 'extra' invloed hebben.

By the weg, ik geloof best dat andere auto's comfortabel rijden! Maar bij die auto's heb je geen lekkere hoge zit. Bij MPV's heb je dat misschien ook, maar als er 1 model lelijk is, dan is het wel een MPV. Maar goed, voordat dit een SUV-bash topic wordt... ik zal nu ophouden O:) :thumb:

:biertje: Range Rover Sport :colaatje:
Offline Frank1986
Master
wo 30 apr 2008, 10:27 Bericht 
tqam schreef:
rode diesel zeker :)
gas :roll: :x
Offline Maserati Teun
FS medewerker
wo 30 apr 2008, 10:28 Bericht 
Ik ga morgen wel even in Luxemburg tanken. :lol: :lol:
Offline RayNHN
Master
wo 30 apr 2008, 10:40 Bericht 
Arno schreef:

Gaat wel om zakelijke reiskosten. Krijg ik ook als ik van klant naar klant ga, maar dat gebeurt nooit. Ik heb een vaste werkplek. Voor woon-werkverkeer is de vergoeding maar 13 cent. :thumb_d:
Offline meranto
Master
wo 30 apr 2008, 10:51 Bericht 
Lekker dan, 65 euro voor 500 km, daar lever je met een klein beetje benzineauto al op in :[
Offline bx gek
Master
wo 30 apr 2008, 11:14 Bericht 
Maserati Teun schreef:

Dat valt tegenwoordig ook tegen.
Afgelopen weekend betaalde ik voor Diesel € 1.13
De dag daarvoor betaalde ik in NL bij de Tango € 1,25
Offline RayNHN
Master
wo 30 apr 2008, 11:20 Bericht 
Ja maar boven de 40 km enkelereis krijgen we ook nog reistijden vergoeding. Weet niet uit m'n hoofd hoeveel dat is.

Maar ik krijg 6,85 per dag x 18 dagen werken in de 4 weken = 123,3 reiskosten vergoeding. Woon werk woonverkeer is voor mij 51 km per dag.
Offline 944 guy
Master
wo 30 apr 2008, 11:20 Bericht 
Friso89 schreef:
Oke Suburbans, Hummers & Yukon XL's vind ik ook niet nodig. Maar om ze nou de 'schuld' te geven voor een stijgende olieprijs... nee, we zijn gewoon allemaal schuldig, omdat we allemaal blijven rijden. En ik denk dat ze maar een hele kleine 'extra' invloed hebben.

Uiteraard. Maar bedenk dat amerika ~25% van alle fossiele brandstoffen in de fik steekt, en tegenwoordig heeft elk huis daar zowat een SUV met een belachelijk verbruik. Een kleine verbetering daar kan mondiale gevolgen hebben.
Benzine alleen gebruiken ze al 530 miljard liter van per jaar. De efficientie van hun wagenpark is 11L/100 km, al zou je dat met 1l/100km kunnen verbeteren scheelt dat dus 10% van hun jaarlijks gebruik. Dit is niet eens 'personal trucks' (zie wikipedia http://en.wikipedia.org/wiki/Fuel_effic ... utomobiles ) meegerekend en die zijn nog een stuk erger.
Op wereldwijde basis kan het iets van 2,5% schelen en dat is significant!
Offline Maserati Teun
FS medewerker
wo 30 apr 2008, 11:25 Bericht 
bx gek schreef:
Maserati Teun schreef:

Dat valt tegenwoordig ook tegen.
Afgelopen weekend betaalde ik voor Diesel € 1.13
De dag daarvoor betaalde ik in NL bij de Tango € 1,25

Och, dan wordt het weekendje nog duurder. Zal een extra creditcard meenemen. :lol: :lol:
Offline dexter79
Master
wo 30 apr 2008, 12:38 Bericht 
BridgeStone schreef:
Als alle belasting in de brandstofaccijns zit, betaalt de buitenlander ook mee. Daar is geen tol voor nodig.

944 guy schreef:
En wat je in amerika ziet is dat die krengen ook een vicieuze cirkel inleiden: meneer A heeft een grotere auto dus die beukt mij dood bij een ongeluk, moet ik ook maar een grotere kopen.
Dat is best wel onzin; SUVs zijn gevaarlijker dan gewone PKW's omdat het zwaartepunt hoger ligt en je dus sneller omslaat. Zelfs bij een aanrijding tussen een relatief kleine personenauto uit het B- of C-segment en een SUV, komt de SUV er over het algemeen slechter vanaf. Dit gevaar heeft er zelfs voor gezorgd dat er speciale sites voor zijn ontstaan.

944 guy schreef:
En als benzine al zo fokking duur is moet je vooral dagelijks zo'n brandstof verslindend monster gaan rijden :o
Waarom niet? Mag de SUV-bezitter alsjeblieft zelf beslissen waar hij z'n geld aan uitgeeft?
944 guy schreef:
Niet alleen betaal je jezelf scheel,
is niet jouw probleem, maar het probleem van de SUV-bezitter zelf.
944 guy schreef:
maar als je het collectief doet dan jaag je op den duur de prijs ook gewoon omhoog door het hoger verbruik.
waar je zelf als SUV-bezitter wederom het meeste last van hebt.

Het is allemaal marktwerking, en als iemand blijkbaar dat geld er voor over heeft, is het niet aan de afgunstige om te bepalen dat die persoon daar dan maar niet meer in mag rijden.

Friso89 schreef:
Oke Suburbans, Hummers & Yukon XL's vind ik ook niet nodig.
Wat een zwaktebod van iemand die wel de SUV staat te verdedigen, beetje jammer. :biertje:
Offline Guppenklup
Master
wo 30 apr 2008, 12:52 Bericht 
BridgeStone schreef:
In duitsland schijnt diesel bijna 1.40 euro te kosten, ik dacht dat men daar in nederland ook wel oren naar had...

In Duitsland zit de wegenbelasting in de dieselprijs :wink:
Offline Friso89
Pro
wo 30 apr 2008, 13:08 Bericht 

Citaat:
Wat een zwaktebod van iemand die wel de SUV staat te verdedigen, beetje jammer.

Ik vind het machtige wagens, laat daar geen vergissing in zijn, maar ik vind ze te groot voor in NL.
Er rijdt een gele H2 in m'n woonplaats rond en die moet met 2 wielen op de stoep staan in een parkeerhaven :lol:
Zo'n Yukon XL is ruim 5,65m lang (dan is een X5 ineens weer baby-SUV). :)
Offline 944 guy
Master
wo 30 apr 2008, 13:15 Bericht 
dexter79 schreef:
Dat is best wel onzin; SUVs zijn gevaarlijker dan gewone PKW's omdat het zwaartepunt hoger ligt en je dus sneller omslaat. Zelfs bij een aanrijding tussen een relatief kleine personenauto uit het B- of C-segment en een SUV, komt de SUV er over het algemeen slechter vanaf. Dit gevaar heeft er zelfs voor gezorgd dat er speciale sites voor zijn ontstaan.

Wat niet wegneemt dat de gemiddelde persoon denkt 'groter is veiliger', dit verzin ik niet maar is gewoon zo. Zit je liever in de vrachtwagen of een smart als deze op elkaar botsen? Dit onderbuik gevoel kun je er niet uit praten.
Wat SUV veiligheid betreft: hier in europa lopen we enorm voor op amerikaanse barrels, die klappen idd in elkaar met hun low-tech engineering maar neem eens een volvo xc90 of ander europese suv, die zijn ECHT wel veilig.

dexter schreef:
is niet jouw probleem, maar het probleem van de SUV-bezitter zelf.

waar je zelf als SUV-bezitter wederom het meeste last van hebt.

Het is allemaal marktwerking, en als iemand blijkbaar dat geld er voor over heeft, is het niet aan de afgunstige om te bepalen dat die persoon daar dan maar niet meer in mag rijden.

Joh. Nogmaals: het is bij mij totaal geen afgunst, ik zal nooit mn geld aan zo'n rotding besteden, WMB het toppunt van verspilling en decadentie. Voor hetzelfde geld rijd je namelijk in een sportwagen met hetzelfde vermogen, stukken zuiniger en het rijgenot is 100x beter (ergo: porsche 944, en later?).

dexter schreef:
Wat een zwaktebod van iemand die wel de SUV staat te verdedigen, beetje jammer. :biertje:

Mwoah, je moest eens zien wat voor een low-tech rammelbakken dat zijn. En ZUIPEN... Als jou bouwjaar 1979 is ontlopen wij elkaar niet zo veel (4 jaar) en ik heb vrijwel zeker minimaal 10 jaar meer in de VS doorgebracht dan jij ;) Ik heb genoeg ervaring met die klote dingen.
Offline Friso89
Pro
wo 30 apr 2008, 13:36 Bericht 

944 guy schreef:
Joh. Nogmaals: het is bij mij totaal geen afgunst, ik zal nooit mn geld aan zo'n rotding besteden, WMB het toppunt van verspilling en decadentie. Voor hetzelfde geld rijd je namelijk in een sportwagen met hetzelfde vermogen, stukken zuiniger en het rijgenot is 100x beter (ergo: porsche 944, en later?).

Maar waar wil je je kroost en labrador laten in je sportwagen? En hoe wil je je boot trekken in het weekend? En hoe moet je met de pony van je dochter naar de paardenwedstrijd? :wink:
Dat zie ik een sportwagen niet zo snel doen.

Wat betreft decadentie... dat is natuurlijk verboden in Nederland!
"Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg". Dat is eigenlijk wat ik eerder bedoelde... en als je verder redeneert, kom je vanzelf uit op jaloezie & afgunst. In de VS zouden ze "Good for you!" zeggen als je met een Range Rover komt aanzetten. In NL ben je meteen aso :x

En is een Porsche 911/Jaguar XK/BMW 6-serie o.i.d. ook niet decadent dan?
 [ 2054 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 42  Volgende