Pagina 1 van 2  [ 51 berichten ]
Offline TimmiT
Nieuwkomer
di 22 maart 2011, 17:52 Bericht 

Avond,

Aankomende zomer ga ik voor het eerst met de auto op vakantie, waar moet ik op letten en of rekening mee houden?

En weet iemand hoe ze in het buitenland omgaan met een lekke uitlaat?

mvg Tim
Offline TuxX
Master
di 22 maart 2011, 17:54 Bericht 
Ga je helemaal naar Rome rijden met ene lekke uitlaat? :x
Offline Dave
FS Webmaster
di 22 maart 2011, 18:00 Bericht 
Om die 1600km niet in een keer te doen zoals ik de laatste keer :roll: :x

Door Zwitserland gaan, sticker kopen. Vertraging bij Gotthard voor lief nemen als gedwongen pauze (evt. gebruiken als rijdende eetpauze, smeer broodjes ditdat). Normaal rijden in Italië, zeker bij de diverse TC's rondom Milaan en Bologna enzo. Milieuverboden goed in de gaten houden want daar sturen ze vaak post over. Eeehh zelf tanken ipv bedient te worden langs de ring Rome.

Hhmm parkeren aan de rand van de stad, is gratis en dan stukkie lopen naar Vaticaan, kan best.

Ff denken, wat nog meer...

Zou die uitlaat gewoon laten fixxen btw :fp:

Wat is dat nou weer voor gedrag?
Offline TimmiT
Nieuwkomer
di 22 maart 2011, 18:02 Bericht 

Aangezien de auto weggaat na de zomer, ga ik hem voordat ik op vakantie ga nog dichtsmeren. Maar of dat dichtblijft is de volgende vraag :fp: .
Offline Dave
FS Webmaster
di 22 maart 2011, 18:08 Bericht 
Nouja tis toch een grote pleuriszooi daar rondom Rome qua verkeer dus denk dat het wel meevalt allemaal.

Hou wel van het lef der sterkste principe daarzo, beetje rammen, agressief doch kalm en berekend.. Heerlijk. Verder vind ik het gewoon een kutland, Spanje is beter. Wellicht nog eens over doen om mn mening bij te stellen :roll:
Offline yup
Die hard
di 22 maart 2011, 18:09 Bericht 

Je kan er ook een klem omheen zetten met een buis die het gat dichtdrukt, dat blijft langer heel.
Online Maserati Teun
FS medewerker
di 22 maart 2011, 18:29 Bericht 
TimmiT schreef:
Aankomende zomer ga ik voor het eerst met de auto op vakantie, waar moet ik op letten en of rekening mee houden?

En weet iemand hoe ze in het buitenland omgaan met een lekke uitlaat?

Zorg er iig voor dat je auto in topconditie is.

Verder wat Dave zegt.
Offline Guus
Master
di 22 maart 2011, 19:03 Bericht 
Dave schreef:
Hhmm parkeren aan de rand van de stad, is gratis en dan stukkie lopen naar Vaticaan, kan best.

:schudnee:

Parkeren bij C.&.p.service Spa. Dan sta je onder de sint pieter en betaal je 1,80 (ja, echt) per uur. :kniktja:
Offline meranto
Master
di 22 maart 2011, 19:24 Bericht 
Systema Tutor = Trajectcontole. Vaak 10tallen kilometers lang. Zwitsers mogen doorknallen, JIJ NIET. Doe daar niet moeilijk over, anders kost het je klauwen met geld. Zwitsers hebben gewoon meer rechten, klaar.

Ennuh, zorgen dat je niet in Parijs uitkomt (f)
Offline bruintje beer
Master
di 22 maart 2011, 19:41 Bericht 
TimmiT schreef:
Aangezien de auto weggaat na de zomer, ga ik hem voordat ik op vakantie ga nog dichtsmeren.
Dan neem je je blikje gun gum toch gewoon mee?
Offline Lucky1
Master
di 22 maart 2011, 19:46 Bericht 
neem een kaart mee voor als de Navi het begeeft, en toets de goede bestemming in. Ik ken een verhaal van mensen die door 2 letters te verwisselen ergens 660 km verder in Italie uitkwamen. (Capri versus Carpi) :lol:
Offline regiorunner
Master
di 22 maart 2011, 20:06 Bericht 
TimmiT schreef:
Aangezien de auto weggaat na de zomer, ga ik hem voordat ik op vakantie ga nog dichtsmeren. Maar of dat dichtblijft is de volgende vraag .

:x Haal bij USN ff een uitlaatdeeltje. Ben je weer heulemaal het mannetje, kost niet veel :thumb: Oh ja: Bij zo'n soort auto: maak een keuze vooraf: wordt lid van de ANWB + buitenlanddekking, (jaa, uit mijn mond iets positiefs over de ANWB :x ) of regel dat je "iets" over terugreizen zonder auto weet. Want als ie stukgaat: kentekenplaten eraf, hamerslag op het chassisnummer en als gestolen opgeven, cq "eigen terrein sloop" overwegen.

Oh ja: 5 liter olie en 5 liter water, reserveband (en de montageskills), alsmede een rol ducktape meenemen. Heeft mij al eens gered in Roemenie :kniktja:
Offline Spoortje
Pro
di 22 maart 2011, 20:20 Bericht 
Vergeet het reflecterend hesje niet.

regiorunner schreef:
een rol ducktape

:thumb:
Offline Quaresma7
Die hard
di 22 maart 2011, 20:25 Bericht 
regiorunner schreef:
Oh ja: 5 liter olie en 5 liter water

Vooral als het een Audi of een VW is :[

Veel Redbull :[
Offline Aanhanger
Master
di 22 maart 2011, 20:37 Bericht 
Regenpak en een goed humeur. 8)
Online Maserati Teun
FS medewerker
di 22 maart 2011, 21:45 Bericht 
meranto schreef:
Ennuh, zorgen dat je niet in Parijs uitkomt (f)

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Offline Speedy J
Master
di 22 maart 2011, 22:00 Bericht 
Dave schreef:
Vertraging bij Gotthard voor lief nemen als gedwongen pauze

Ik zeg: Gotthard pas in plaat van tunnel. Wat nou vertraging :[ Is nog een prachtige route ook. Ga je met je liefje? Dan zoenen in de eeuwige sneeuw :lol: :thumb: :lief:
Offline The Driver
Master
di 22 maart 2011, 22:43 Bericht 

Niet vergeten een route te plannen over de Stelvio pas, die route vergeet je van z'n leven nooit meer
Offline Existenz
Respect
di 22 maart 2011, 23:00 Bericht 
3 jaar geleden met 4 vrienden en een Citroën XM 2.0i naar Venetië (om daar de boot naar Corfu te pakken). Uitlaat in Duitsland ter hoogte van de motor afgebroken. Met 100 km/h kon je elkaar schreeuwend niet eens meer verstaan. Zwitserland in mazzel gehad... laten uitlopen stationair (automaat) dus geluid viel mee. Beambte maakte teken dat we mochten rijden (bij paspoortcontrole).

Gaf gas...

kerel sprong 3 meter naar achteren. Gebaarde daarna hevig, maar dat heb ik niet gezien :lol:
Eerste afrit er af, even gedeisd gehouden. Italië kwamen we niet in... Eerst repareren...
In Zwitserland, dus de hoofdprijs betaald.

Daarna vol gas in Italië, gelukkig vanaf Milaan acher een Ambulance kunnen hangen (190 ongeveer) die mooi de weg vrijbaande en... naar Venetië ging. Bij de haven: kaarten boot opgehaald, naar boot gereden, er op, klep dicht en varen. 8 seconden later en we hadden de boot kunnen uitzwaaien.

existenz
(weet dat dit verhaal het immer nog goed doet op verjaardagen)
Offline regiorunner
Master
di 22 maart 2011, 23:20 Bericht 
Spoortje schreef:
Vergeet het reflecterend hesje niet

We zijn hier niet in regeltjesland Nederland. Bij de FS kun je gewoon in het spoor stappen zonder vestje :lol:
Offline Mikkie
Master
di 22 maart 2011, 23:45 Bericht 
regiorunner schreef:
Oh ja: 5 liter olie en 5 liter water, reserveband (en de montageskills), alsmede een rol ducktape meenemen. Heeft mij al eens gered in Roemenie :kniktja:

Beetje reserve is nooit weg inderdaad. Ik zorg altijd dat ik op lange ritten iets van reserve in de kofferbak heb liggen.
Offline Tweebel
Master
wo 23 maart 2011, 0:17 Bericht 
Speedy J schreef:
Ik zeg: Gotthard pas in plaat van tunnel. Wat nou vertraging :[ Is nog een prachtige route ook. Ga je met je liefje? Dan zoenen in de eeuwige sneeuw :lol: :thumb: :lief:

The Driver schreef:
Niet vergeten een route te plannen over de Stelvio pas, die route vergeet je van z'n leven nooit meer

Dit is nou inderdaad echt mooi advies: juist midden in de zomer liggen diverse passen er fantastisch bij. Dat biedt je de mogelijkheid om de Gotthard-pas te rijden, of de Bernardino, Bernardo, Splugen, Maloja+Julier, Stelvio als je de tijd hebt (en dan lekker afzakken langs 1 vd mooie meren - eerste overnachting aan Comomeer of Lago Magiore kan geen kwaad).
Als je toch veel snelweg wil, dan is de route over de Zwitserse A13 vaak een stuk rustiger (en mooier) dan de A2 en niet echt ver om. Zoveel mooie opties!

In Italie zelf denk ik snel de Po-vlakte over (saai!) en dan gewoon lekker zoveel mogelijk de kust volgen. Houd ook rekening met de tol op de autostrada: als je de tijd hebt zijn kleine wegen een stuk leuker en voordeliger.

Rijd je op benzine, dan tank je zoveel mogelijk in Zwitserland. Rijd je diesel, dan tank je vooral niet in Zwitserland. Let in Italie goed op de pompprijzen, daar zitten nogal eens onverklaarbare verschillen in.
Sommige pompen werken met biljetautomaten die geen wisselgeld teruggeven. Dan is de literprijs ineens vrij hoog als blijkt dat er 5 liter minder in past dan je had verwacht.

Verder niet gek opkijken van Italiaanse motorrijders (en andere weggebruikers). Die komen soms naast je rijden waar dat niet kan en rijden vaak met een zekere doodsverachting. Lekker laten passeren. Verder kan je in tunnels in bergstreken onverlichte fietsers verwachten.
Offline saab-driven
Die hard
wo 23 maart 2011, 10:37 Bericht 
ohw, in Italia niet door gesloten verklaringen rijden, krijg je ook post voor thuis =P uit eigen ervaring
Offline feitelijk
Master
wo 23 maart 2011, 10:49 Bericht 
Dave schreef:
Om die 1600km niet in een keer te doen zoals ik de laatste keer

Ik kwam 1200km ver in een dag: http://goo.gl/maps/T6YU
Offline timleeuw
Die hard
wo 23 maart 2011, 11:11 Bericht 

Dat is 1129km :wink:
Offline Mikkie
Master
wo 23 maart 2011, 11:30 Bericht 
saab-driven schreef:
ohw, in Italia niet door gesloten verklaringen rijden, krijg je ook post voor thuis =P uit eigen ervaring
So true. Daar heb ik op het forum ook vaak zat over gelezen. Hangen camera's bij en na een jaar kun je makkelijk nog post krijgen. Het domme Hollanders-principe gaat niet op.

Tweebel schreef:
Dit is nou inderdaad echt mooi advies: juist midden in de zomer liggen diverse passen er fantastisch bij. Dat biedt je de mogelijkheid om de Gotthard-pas te rijden, of de Bernardino, Bernardo, Splugen, Maloja+Julier, Stelvio als je de tijd hebt (en dan lekker afzakken langs 1 vd mooie meren - eerste overnachting aan Comomeer of Lago Magiore kan geen kwaad).
Oeh, ik wil van de zomer met de auto op pad en dit is misschien wel een leuke tip voor een mooie route. Beetje afhankelijk van de bestemming ook natuurlijk, maar soit ;).
Offline KanarieVW
Master
wo 23 maart 2011, 11:40 Bericht 
meranto schreef:
Systema Tutor = Trajectcontole. Vaak 10tallen kilometers lang. Zwitsers mogen doorknallen, JIJ NIET. Doe daar niet moeilijk over, anders kost het je klauwen met geld. Zwitsers hebben gewoon meer rechten, klaar.

Wat is dit nou weer voor onzin? :lol:
Zolang er op dit forum nog niemand zich gemeld heeft met een achteraf ontvangen snelheids bekeuring uit italie hou ik me vast aan onderstaande.

Trek je niks aan van die zogenaamde trajectcontroles. Rij elk jaar met 160+ door die 'controles' maar heb nog nooit wat ontvangen. Zelfs geen naheffingen als het met een italiaanse huurauto was. De enige post die je wel kan krijgen zijn de boetes van de milieu zones in grote steden.
Offline Grande
Master
wo 23 maart 2011, 11:49 Bericht 
Vergeet niet dat er meer wegen naar Rome leiden! :wink:

Verder volg ik topic op de voet, over 3 maanden kachel ik dezelfde route alleen dan naar Toscane.
Offline meranto
Master
wo 23 maart 2011, 12:12 Bericht 
KanarieVW schreef:
Wat is dit nou weer voor onzin? :lol:
Zolang er op dit forum nog niemand zich gemeld heeft met een achteraf ontvangen snelheids bekeuring uit italie hou ik me vast aan onderstaande.

Er is al tenminste 1 iemand die zich aangemeld heeft met een snelheidsbekeuring uit Italië. Of ze nu wel of niet standaard doorsturen, ik ga het risico er niet voor lopen in ieder geval (f)
Offline VTEC_Driver
Master
wo 23 maart 2011, 12:25 Bericht 
Wij hebben twee jaar geleden deze route genomen:

http://maps.google.nl/maps?f=d&source=s_d&saddr=Rome,+Itali%C3%AB&daddr=44.11176,9.83542+to:45.97336,4.73229+to:Dordrecht&geocode=FSpGfwIdFHe-AClfFvCor2EvEzHVHDe_UYwMQA%3BFZAXoQIdnBOWACnvp8ZLx_zUEjEwvbs6feYFEw%3BFXB_vQIdgjVIACkxf7sSTIX0RzE3BV4MruVSpg%3BFYtdFgMdx09HACmPtFeSGijERzHAax6NWt4ABA&hl=nl&mra=dpe&mrsp=1&sz=6&via=1,2&sll=46.84347,8.686955&sspn=11.183665,19.665527&ie=UTF8&z=6

Is iets langer in km's, maar met de klapkar erachter mag je maar 80 rijden in Zwitserland en Duitsland, en in Frankrijk 130 dus qua tijd scheelde het wel. De wegen waren ook lekker rustig en dat in het hoogseizoen, wel in 2 dagen met een overnachting net ten noorden van Lyon
Offline KanarieVW
Master
wo 23 maart 2011, 12:37 Bericht 
meranto schreef:
Er is al tenminste 1 iemand die zich aangemeld heeft met een snelheidsbekeuring uit Italië. Of ze nu wel of niet standaard doorsturen, ik ga het risico er niet voor lopen in ieder geval (f)

uitzondering op de regel. :wink: mijn aantal km's per jaar in Italië en het feit dat ik nog nooit wat ontvangen heb vind ik ruim voldoende om me daar niet druk te maken over een misschien functionerende trajectcontrole. De meest italianen blijven zelf ook gewoon door kachelen.
Offline Speedy J
Master
wo 23 maart 2011, 12:40 Bericht 
VTEC_Driver schreef:
Is iets langer in km's

Dat zal best met zo'n link :nah:
Offline RucphenNB
Master
wo 23 maart 2011, 13:03 Bericht 
Houd er rekening mee dat er nog wel eens een controle wil zijn bij Hazeldonk. Ben je net van huis af, sta je al meteen in een file. :wink:
Offline KanarieVW
Master
wo 23 maart 2011, 13:49 Bericht 
RucphenNB schreef:
Houd er rekening mee dat er nog wel eens een controle wil zijn bij Hazeldonk.

Hazeldonk? weet niet of dat nou zo'n handige route is richting rome. Daarbij heb ik eigenlijk nog nooit een algehele controle gezien bij hazeldonk. Hooguit selectief.
Offline RucphenNB
Master
wo 23 maart 2011, 13:58 Bericht 
Ik lees nu pas dat het je eerste keer is dat je met de auto op vakantie gaat: op tijd rust nemen! Oja, en repareer die uitlaat, van het geluid wat die continu produceert word je gaar en moet je vaker stoppen om geconcentreerd te blijven.
Offline Tweebel
Master
wo 23 maart 2011, 14:09 Bericht 
VTEC_Driver schreef:
Is iets langer in km's, maar met de klapkar erachter mag je maar 80 rijden in Zwitserland en Duitsland, en in Frankrijk 130 dus qua tijd scheelde het wel.

Da's wel duur met al die autoroute!
Maar je kan dan ook vast wel vertellen hoe die kustweg vanaf Genua precies is.

Mikkie schreef:
Oeh, ik wil van de zomer met de auto op pad en dit is misschien wel een leuke tip voor een mooie route. Beetje afhankelijk van de bestemming ook natuurlijk, maar soit ;).

Al die passen in 1 vakantie is misschien wat te veel vh goede, maar je kan natuurlijk wel de heen- en terugweg een andere route nemen.
Verder ben ik 1 mooie optie vergeten, zelf nog nooit geweest: Simplonpas.

Verder ligt het er ook een beetje aan wat voor auto je hebt, hoeveel kinderen er achterin zitten en of je er iets achter hangt. Ik vind de Splugen echt geweldig, maar daar beleef je vooral plezier aan met een kleine wendbare auto. De Italiaanse zijde duurt echt eindeloos voor je gevoel. Met een aanhanger oid mag je daar geloof ik niet eens omhoog.
Offline A4
Master
wo 23 maart 2011, 14:26 Bericht 
Tweebel schreef:
Da's wel duur met al die autoroute!

Wat is duur. Op vakantie moet je niet zo op de centjes letten, isnie leuk. Lach me ook altijd kapot om die Nederlandse faalhazen die op de terugweg nog hun Astra vol willen tanken in Luxemburg en daar rustig 20-30 minuten wachttijd voor over hebben omdat het daar altijd tyfusdruk is. Joepie we hebben 20 euro bespaard op een hele vakantie ;(
Offline VTEC_Driver
Master
wo 23 maart 2011, 14:28 Bericht 
Kustweg Pisa - Genua is een geweldige weg om te rijden. Is ook veel minder druk dan de weg Firenze-Milaan. De weg Genua-Milaan is ook een mooie weg om te rijden, daar komen vaak mooie snelle auto's langs met een 'Prova' nummerbord...

Tweebel schreef:
Al die passen in 1 vakantie

Dat heb ik wel gedaan hoor, heerlijk om te doen. Om de dag een andere route kiezen met een paar passen erin.
Offline Tweebel
Master
wo 23 maart 2011, 14:34 Bericht 
A4 schreef:
Wat is duur.

Da's circa 150 euro tol voor retour op dat trace (pak 'm beet Metz - Nice) voor een auto, dik 200 met een aanhanger erbij. Best een aardig gedeelte van het vakantiebudget voor een gezin. Kan je andere leuke dingen van doen.
Leuk als je niet op de centen hoeft te letten op vakantie, meeste mensen moeten dat toch echt wel.
Offline Vjenne
Master
wo 23 maart 2011, 15:47 Bericht 
A4 schreef:
Lach me ook altijd kapot om die Nederlandse faalhazen die op de terugweg nog hun Astra vol willen tanken in Luxemburg en daar rustig 20-30 minuten wachttijd voor over hebben omdat het daar altijd tyfusdruk is. Joepie we hebben 20 euro bespaard op een hele vakantie ;(

:nono: Het was ook altijd een punt om tabak in te slaan
Offline feitelijk
Master
wo 23 maart 2011, 15:58 Bericht 
Vjenne schreef:
:nono: Het was ook altijd een punt om tabak in te slaan

Tabak! Dat is pas een goede investering! :fp:
Offline Vjenne
Master
wo 23 maart 2011, 16:00 Bericht 
feitelijk schreef:
Tabak! Dat is pas een goede investering! :fp:

:kniktja: Jij rijdt met je trapskelter toch ook liever over een asfaltweg dan over een hobbelig zandpad?
Offline bernardo A.
Master
wo 23 maart 2011, 16:07 Bericht 

Uitlaat hier laten repareren, op het totale budget van de reis naar Rome is dat niet zoveel geld en het kan je een hoop ongemak schelen. Uiteindelijk moet je die uitlaat toch een keer vervangen.

Paar goede wegenkaarten kopen voor het geval de navi het begeeft en thuis een lijstje maken van plaatsen die je onderweg passeert. Hiermee voorkom je ook dat je met een typefout in je navi de verkeerde kant oprijdt.

Probeer in de buurt van Rome je overnachtingen te boeken en ga met de trein de stad in. Scheelt je een hoop stress en in die grote steden is je auto meer een last dan een lust. (Bracciano is bijvoorbeeld een goede optie).

De Simplonpas kan een goed alternatief zijn voor de Gotthard. In dat geval rijdt je in CH via Basel over Bern naar Montreux (meer van Geneve) Sion Brig naar de Simplon pas. Vandaar via Domodossola naar Milaan en Verder. Deze weg rijdt in tegenstelling tot de Gotthardroute goed door en heeft minder snelheidsbeperingen.

Wordt je lid van de ANWB, of neem je een automobilistenhulpverzekering: kijk dan eerst of ze jouw auto nog repatrieren wanneer deze onderweg uitvalt. Boven een bepaalde leeftijd weigeren ze wel eens.

En regelmatig tanken, anders stopt je auto ermee. :D
Offline Zoef
Die hard
wo 23 maart 2011, 16:17 Bericht 
Tweebel schreef:
Let in Italie goed op de pompprijzen, daar zitten nogal eens onverklaarbare verschillen in.

Langs de autostrada (en elders) kun je, in één tankstation, tussen een goedkope en een dure pomp.
Bij de dure pomp zit er "servizio" bij, dan is er een mannetje die voor jou tankt en bijv. je voorruit netjes schoon maakt. Bij de goedkope pomp moet je zelf tanken en in de shop gaan afrekenen.

In Italië wordt wel degelijk op snelheid gecontroleerd. Er schijnen goede resultaten behaald te worden qua verkeersslachtoffers. Trek niet te snel de vergelijking met NL (bijna de veiligste wegen ter wereld en toch steeds meer flitsen), in Italië begon de verkeersonveiligheid echt uit de hand te lopen.
Maar hier een linkje naar een overzicht van de autovelox (flitspaal) en sistema tutor (trajectcontrole) langs de autosnelwegen.
http://www.autostrade.it/assistenza-al-traffico/controllo-velocita.html?initPosAra=3_4

In Rome kun je een Roma pas kopen. Mag je een aantal dagen met het OV plus een (of twee?) musea bezoeken, bijv. het Colosseum. Belangrijkste voordeel is dat je daar dan niet de lange rij voor het loket hoeft te wachten.

Verder staan er hierboven hele goede tips.
Behalve natuurlijk deze :wink:
Dave schreef:
erder vind ik het gewoon een kutland
Offline ikkeke
Master
wo 23 maart 2011, 16:35 Bericht 
meranto schreef:
Milaan - Bologna is echt een kloteweg, kaarsrecht, 3 of 4 rijstroken en 200km tutor :[ (trajectcontrole) waar ik wel rustig gereden heb.
Ik ben afgelopen zomer in Italië zeker 1x geflitst door een verdekt opgestelde radarcontrole met +40 ofzo, nog niets van gehoord. Wel een parkeerboete van €40 uit het pittoreske Lazise mogen ontvangen :boos:

En qua route, de Gotthard Pas is de moeite waard om te berijden ipv wachten voor de tunnel 8)
Offline Tweebel
Master
wo 23 maart 2011, 16:46 Bericht 
ikkeke schreef:
Milaan - Bologna is echt een kloteweg, kaarsrecht, 3 of 4 rijstroken en 200km tutor :[ (trajectcontrole) waar ik wel rustig gereden heb.

Nu toch limiet van 150 daar?
Offline ikkeke
Master
wo 23 maart 2011, 17:04 Bericht 
Die 150 hoorde ik ook in nieuwsberichten in NL, maar in Italië zag ik daar bar weinig van terug.
De limiet daar was gewoon 130, alle andere voertuigen om me heen reden ook rond de 130. Slechts 1 Italiaan in een Ferrari kwam met 200+ voorbij vliegen, verder ben ik daar NIET ingehaald afgelopen zomer...
Offline Furr
Master
vr 25 maart 2011, 10:01 Bericht 
A4 schreef:
Lach me ook altijd kapot om die Nederlandse faalhazen die op de terugweg nog hun Astra vol willen tanken in Luxemburg en daar rustig 20-30 minuten wachttijd voor over hebben omdat het daar altijd tyfusdruk is. Joepie we hebben 20 euro bespaard op een hele vakantie

Lach jij maar lekker, wij waren altijd zo goed als direct aan de beurt en kwamen toch daar langs, waarom dan niet tanken.... nee de nederlandse overheid sponsoren is goed zeker./.... :x
Offline Tweebel
Master
vr 25 maart 2011, 10:58 Bericht 
Qua benzine is Zwitserland ook nog altijd best voordelig, daar kom meestal toch wel doorheen onderweg naar Rome. Geen gedoe met lange rijen, vlak voor de Italiaanse grens zijn er vaak ruim voldoende stations.
Offline MRE
FS Weldoener!
vr 25 maart 2011, 11:04 Bericht 
Gotthard is gewoon doordeweeks goed te doen hoor. Sta je om een uurtje of 11 voor de Gotthard op een woensdagochtend (ja ook in de zomermaanden) dan kun je gewoon doorrijden zonder file of wat dan ook.

Dit Tutor systemen in .it negeer ik altijd. De laatste 2 jaar de A4 van Milaan - Gardameer gedaan, zowel heen als terug gewoon met 150+ door die dingen heen gereden en niks van gehoord.

Oh en als je toch naar Rome gaat, spring met een parachute van Castel Sant'Angelo af. Levert je 10 punten op :lol:

http://www.youtube.com/watch?v=CE7K4BiS ... r_embedded
 [ 51 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende