Postingstijd interval gedetecteerd van 39.9 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 1 van 1  [ 34 berichten ]
Offline Broadie
Die hard
do 24 maart 2011, 7:06 Bericht 
Kan mij iemand vertellen, of de Van Brienenoordbrug ´s-morgens op vaste tijden open gaat?
Het is nu al de derde keer in korte tijd, dat ik zo rond 05:20 u (ja, echt vroeg!) voor de slagbomen in de ankers moet :cry: .
Zo een stop duurt al gauw een kwartier en als dan het verkeer zijns weegs mag gaan, ontstaan al gauw gevaarlijke situaties, omdat iedereen over elkaar heen buitelt met in- en uitvoegen tussen knooppunt Feijenoord en Ridderkerk.
Zit er enige regelmaat in, of is het gewoon pech, als het je treft? Nu denk ik, dat ik, net als vanouds, liever over de N210 in richting Schoonhoven en Lopik ga. Dat scheelt toch al een aantal kilometers, die ik minder rijd, en qua tijd ben ik dan, met een open Van Brienenoordbrug, ook niet later op mijn bestemming.
Offline feitelijk
Master
do 24 maart 2011, 7:33 Bericht 
Broadie schreef:
Kan mij iemand vertellen, of de Van Brienenoordbrug ´s-morgens op vaste tijden open gaat?

Nee. Ik rijd er ook rond die tijd. Volgens mij op aanbod, maar ze houden hem in de spits wel gewoon gesloten. Vandaar dat men voor de spits nog wel eens een schip doorlaat.

Broadie schreef:
omdat iedereen over elkaar heen buitelt met in- en uitvoegen tussen knooppunt Feijenoord en Ridderkerk.

Dat is daar nooit anders geweest! :lol:

EDIt:
En jawel: https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... ortorder=4
Citaat:
De hoofdingenieur-directeur van de Rijkswaterstaat in de directie Zuid-Holland te Rotterdam maakt bekend dat er een wijziging is aangebracht in het nieuwe openingsregime voor de Van Brienenoordbrug zoals dat op 25 maart in Staatscourant 58 is bekendgemaakt. Het gestelde onder het kopje ’Bekendmaking’ luidt voor de punten 1 tot en met 2 nu als volgt:

1. dat voor de Van Brienenoordbrug over de Nieuwe Maas de volgende openingstijden van kracht zijn:

1.1 Van maandag t/m vrijdag van 00.00 uur tot 06.00 uur en van 10.00 uur tot 15.00 uur en van 19.00 uur tot 24.00 uur;

1.2 Op zaterdag, bediening op verzoek

1.3 Op zon en feestdagen, bediening op verzoek

1.4 Tijdens de spertijden op maandag t/m vrijdag van 06.00 uur tot 10.00 uur en van 15.00 uur tot 19.00 uur kan voor nieuwbouw zeeschepen en bijzondere transporten ontheffing worden aangevraagd.

2. Voor het gestelde in 1.1 t/m 1.3 moet de aanvraag tot bediening van de brug minimaal 3 uur van tevoren aangevraagd worden, bij de Verkeerscentrale Regio Dordrecht (VCRD), telefoon 078 - 6819950;

2.1 Voor het gestelde in 1.4 moet de aanvraag tot bediening van de brug minimaal 14 dagen tevoren zijn aangekondigd bij de Rijkswaterstaat, dienstkring Dordrecht, telefoon 078 - 6139133;.
Offline Broadie
Die hard
do 24 maart 2011, 7:55 Bericht 
"Van 00.00 uur tot 06.00 uur" :huh:
Ok, dat is duidelijk. De hele nacht kan er een schip langskomen. Wacht tot het rode licht gedoofd is, er kan nóg een ... :x .
Dat met 19.00 uur heb ik inderdaad ook meegemaakt. Waag het niet om precies tegen 19.00 u de brug te naderen, want je loopt duidelijk het risico in de ankers te moeten. Dat wil zeggen, voor je voorgangers, want zodra die lichtjes beginnen te knipperen, is er nog voldoende gelegenheid om er vanaf te komen. Maar irritant blijft het wel.
En gevaarlijk, want vorige week was er een zware aanrijding op de zuidzijde van de brug in richting Dordrecht. De twee linker stroken waren van te voren al roodgekruist, maar dat kon menige Jongen-van-Jan-de-Wit niet tegenhouden natuurlijk. Het stond er muurvast, nadat de slagbomen weer omhoog gingen :nah: . En iedereen moest toen aan het eind van de brug om de ongevalslokatie heen over de rechter strook manuoevreren, met alle gevaren vandien. Ik vermoed, dat de oorzaak van dat ongeval te maken had met het dichtgaan van de slagbomen en de reakties van de betrokkenen, om nog even vlug te passeren. En natuurlijk geen afstand houden, want waarom knallen voertuigen op elkaar op een autosnelweg, bij goed weer?

Dus toch maar weer de N210 dan. Sinds er bij Bergambacht langzaam maar zeker een beetje schot in de N210-renovatie lijkt te komen, is dit niet meer zo een slechte optie.
Offline feitelijk
Master
do 24 maart 2011, 8:10 Bericht 
Broadie schreef:
En gevaarlijk, want vorige week was er een zware aanrijding op de zuidzijde van de brug in richting Dordrecht. De twee linker stroken waren van te voren al roodgekruist, maar dat kon menige Jongen-van-Jan-de-Wit niet tegenhouden natuurlijk.

Ik ben eens de hele hoofdrijbaan door drie rode kruizen heen gereden.
Offline Broadie
Die hard
do 24 maart 2011, 8:42 Bericht 
Ja, nou je het zegt. Me too!
Daarom namen die jongens het ook niet zo nauw, die dachten ook: het zal wel :biertje: . Daar komen dan de ongelukken van, als de signalering niet overeenkomt met de werkelijke omstandigheden. De mensen nemen het dan niet meer serieus en dat is funest voor de algehele veiligheid.

Even off topic misschien, maar ik denk, dat wij het wel hier in dit forum erover eens zijn, dat snelheid op zich geen veiligheidsthema is. Het gaat in het verkeer altijd om het samenspel tussen voertuig en fysieke weggesteldheid en tussen de voertuigen onderling. De eenparige snelheid van een voertuig speelt nauwelijks een rol, zolang er weinig tot geen interaktie plaatsvindt met de omgeving, of met andere voertuigen. Daarom gaat het lijnrecht tegen ons gevoel in, wanneer we op een praktisch lege snelweg geflitst worden. Omgekeerd accepteren we het, wanneer we in een bijna-file met zo´n 50 km/h voort moeten schuifelen. Of op een drukke provinciale weg gemiddeld niet meer dan 70 km/h bereiken, vanwege LKW´s en rotondes. Het is allemaal relatief.
Natuurkundig zou je het zelfs in verband kunnen brengen met het begrip entropie. Zo beweegt zich een voertuig op een praktisch lege snelweg in een toestand van hoge entropie: het maakt niet uit of hij sneller of langzamer rijdt, of hij de eerste of tweede strook neemt, allemaal vrijheidsgraden en dus een hoge entropie.
Daarentegen is een file een voorbeeld van lage entropie: niemand kan zomaar een andere positie innemen, het schuift maar langzaam voort. Wie nu een verkeerde stuurbeweging maakt, knalt meteen op een ander.
Kortom, lage entropie signaleert gevaar en dus mogen er beperkende maatregelen worden genomen. Hoge entropie daarentegen komt overeen met weinig gevaar en dus meer vrijheid voor de weggebruiker.
Het wordt tijd voor een wetenschappelijke benadering van de verkeerswetgeving :) .
Offline feitelijk
Master
do 24 maart 2011, 8:46 Bericht 
Broadie schreef:
Daar komen dan de ongelukken van, als de signalering niet overeenkomt met de werkelijke omstandigheden.

Nou dat was in dit geval wel zo hoor:

Link

Link

Link

Wat ik niet kon begrijpen is dat men op de drie rijstroken bleef rijden en niet de rechter vrijhield voor ambulances. Doe dat dan via de kruisen als de weggebruikers er te dom voor zijn.
Offline Broadie
Die hard
do 24 maart 2011, 8:54 Bericht 
De situatie die ik vorige week meemaakte, was dat de aanrijding op de twee linker stroken van de parallelbaan (Capelle - Feijenoord) plaats had gevonden en de politie een cordon eromheen had gemaakt. Alleen de rechter strook was nog vrij. De rode kruisen waren ruimschoots vanaf de noordzijde van de brug ingeschakeld, maar dat scheen bijna niemand te deren. De ambulances, die dus ook voor de brug stonden te wachten, hadden dan ook de grootste moeite om op de plaats des onheils te geraken :( .
Offline Guppenklup
Master
do 24 maart 2011, 10:08 Bericht 
Broadie schreef:
De rode kruisen waren ruimschoots vanaf de noordzijde van de brug ingeschakeld, maar dat scheen bijna niemand te deren.

Dat heeft te maken met het verschijnsel 'cry wolf'. Als je te pas, en helaas nog veel vaker te onpas de rode kruizen hanteert, verliezen ze hun geloofwaardigheid. Iedereen kent wel de situatie waar rijstroken over een lengte van vele kilometers worden afgesloten, omdat ergens een paar medewerkers van RWS wat vliegenpoep van een vangrail staan te schrobben.
Offline Grande
Master
do 24 maart 2011, 14:05 Bericht 
feitelijk schreef:
kruisen

Oei! (f)
Offline Robin2
Master
do 24 maart 2011, 14:07 Bericht 

Da's helemaal correct Grande.

http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/478/
Offline Grande
Master
do 24 maart 2011, 14:12 Bericht 
Robin_v_G schreef:

Twijfelde al, feitelijk op taalvauten (ja expres) betrappen is haast onmogelijk...maar toch, kruisen als meervoud van kruis ziet er niet uit :) Kon het niet laten!
Offline Robin2
Master
do 24 maart 2011, 14:15 Bericht 

Nu twijfel ik, want het is dus een 'kruis' als (verkeers)teken. Dan is het wellicht toch 'kruizen'.
Offline Grande
Master
do 24 maart 2011, 14:56 Bericht 
Robin_v_G schreef:
Nu twijfel ik, want het is dus een 'kruis' als (verkeers)teken. Dan is het wellicht toch 'kruizen'.

Zoals ik het lees mag kruisen altijd, en kruizen in sommige gevallen.

Zoals het kruisen van wegen met een s is, en niet met een z.
Offline Vjenne
Master
do 24 maart 2011, 21:25 Bericht 
Grande schreef:
Zoals ik het lees mag kruisen altijd, en kruizen in sommige gevallen.

Zoals het kruisen van wegen met een s is, en niet met een z.

Nou, wat mij betreft liever geen kruizen of kruisen. Gewoon open laten die banen
Offline VTEC_Driver
Master
do 24 maart 2011, 21:59 Bericht 
Vjenne schreef:
Gewoon open laten die banen

Helaas zijn wij nogal druk met het bouwen van meerdere schepen waarvoor wij heel vaak een "bok" nodig hebben, en die moet dan vrijwel altijd door de Brienenoord waardoor deze tijdelijk voor het wegverkeer afgesloten is.
Offline Broadie
Die hard
vr 25 maart 2011, 6:43 Bericht 
Inderdaad zag ik de afgelopen twee weken een grote bok langskomen, wanneer de brug open was. Zo´n gevaarte kan zijn "mast" natuurlijk niet strijken.
Puur uit interesse: waar worden die schepen gebouwd en waar komen de bokken vandaan?

De alternatieve (eigenlijk mijn oorspronkelijke, totdat men twee jaar geleden begon de N210 te vernieuwen) route beviel mij overigens prima deze ochtend. Blijkbaar moet ik gewoon nog wat vroeger weg, zodat het merendeel der LKW´s nog net niet onderweg is. Voornamelijk Poolse kentekens gezien, dus dan weet je het wel. En inderdaad, daarom was de totale reistijd niet eens meer dan over de A15, die voor mij 9 km omweg betekent.

Als nu ook nog die vermaledijde scherpe overgangen tussen oud en nieuw asfalt worden gladgestreken, ben ik helemaal gelukkig. Voor een gewoon voertuig mag dat niets uitmaken, maar voor mijn Bilstein 14´s is het de hel op aarde :( .
Offline snovvdog
Master
vr 25 maart 2011, 12:51 Bericht 
Beetje jammer naar mijn mening dat zo'n belangrijke verbinding wordt doorgesneden wanneer het toch redelijk druk is, op speciale gelegenheden na zou de brug alleen tussen 1.00 en 4.30 open mogen naar mijn mening, overdag veroorzaak je gelijk een verkeersinfarct in Rotterdam.
Offline feitelijk
Master
vr 25 maart 2011, 12:54 Bericht 
snovvdog schreef:
op speciale gelegenheden na zou de brug alleen tussen 1.00 en 4.30 open mogen naar mijn mening

hoofdingenieur schreef:
Van maandag t/m vrijdag van 00.00 uur tot 06.00 uur en van 10.00 uur tot 15.00 uur en van 19.00 uur tot 24.00 uur;

Ik sta er meer stil voor een ongeval of het weefvak erna dan voor een schip.
Offline snovvdog
Master
vr 25 maart 2011, 13:02 Bericht 
feitelijk schreef:
Ik sta er meer stil voor een ongeval of het weefvak erna dan voor een schip.

Ik niet, ze hebben die klote brug 2x voor mijn neus open gezet in de middag, anders had ik zo door kunnen rijden.

Zoals ik al zei, de brug mag alleen open midden in de nacht naar mijn mening, niet overdag of vroeg in de avond.
Sinds het openen van de brug zo vroeg moet worden aangevraagd, snap ik ook niet waarom er niet een kwartier van tevoren via informatieborden een omleiding wordt ingesteld, via de Beneluxtunnel oid., of ten minste kenbaar wordt gemaakt dat die brug over ''xx'' minuten dicht gaat, dan kunnen mensen als ze net te laat zijn ten minste richting de willem/erasmusbrug of de maas/benelux tunnels gaan.

Ik pak regelmatig ('s avonds na 11-en) de a16 als ik vanaf Capelle schollevaar naar Hoogvliet moet, omdat ik een hekel heb aan de 80km zones, en dus A16/A15 sneller is, maar als ze die brug open gooien, dan rijd ik wel via A20/A4... Maar dit weet ik nooit, daarom vind ik het jammer dat ze de brug nog open zetten op tijden wanneer er meer dan 1 auto per 500m rijdt...
Offline VTEC_Driver
Master
vr 25 maart 2011, 14:04 Bericht 
Broadie schreef:
waar worden die schepen gebouwd en waar komen de bokken vandaan?

Krimpen, Kinderdijk enz.
Bokken komen uit R'dam maar zijn eigenlijk wel continue onderweg van karwei naar karwei
Offline Broadie
Die hard
wo 19 okt 2011, 6:25 Bericht 
Het was dus vanochtend weer zover :( .
05:30 u wilde ik van noord naar zuid over de Brienenoord. Ik zag wel al de ellende en had nog via Capelle-Krimpen over de N210 gekund, maar ik dacht in dat moment: ach, het staat al zo vol, die brug gaat zo weer naar beneden.
Niet dus :duh: .
Toen 25 minuten later eindelijk het zaakje weer langzaam in beweging kwam (en natuurlijk er weer iemand aan de wandel was gegaan, zodat we om het geparkeerde autootje heen moesten :fp: ), brandden de signaleringen nog steeds, terwijl de brug toch echt naar beneden was gekomen en het verkeer veilig verder kon. Signaalstoring, kan gebeuren.
snovvdog schreef:
Sinds het openen van de brug zo vroeg moet worden aangevraagd, snap ik ook niet waarom er niet een kwartier van tevoren via informatieborden een omleiding wordt ingesteld (...)
Mee eens. Het zou helpen, als op de een of andere wijze van te voren bekend zou zijn, hoe lang dit gaat duren. Of, nog beter: van hoe laat tot hoe laat. Voor mijn part op een website. Ik heb weliswaar geen iPhone of iets dergelijks (zie het nut er nog niet van in), maar dan zou ik ten minste thuis nog even snel kunnen kijken, voordat ik weg wil rijden.
Offline geelhoed
Master
wo 19 okt 2011, 6:27 Bericht 
Broadie schreef:
Het was dus vanochtend weer zover :( .

:woop: Prima dag voor thuiswerk dus!

Karma! :lief:
Offline viffer
Master
wo 19 okt 2011, 9:22 Bericht 

Broadie schreef:
Het zou helpen, als op de een of andere wijze van te voren bekend zou zijn, hoe lang dit gaat duren. Of, nog beter: van hoe laat tot hoe laat.

Ik denk niet dat het vandaag was voorzien:

Citaat:
Storing slagbomen Van Brienenoordbrug

19 oktober 2011

De slagbomen bij de Van Brienenoordbrug op de A16 hebben woensdagmorgen te kampen gehad met een storing. De brug was dicht, maar de slagbomen ook.

Daardoor konden auto's er niet overheen. Monteurs hebben het euvel verholpen.

Wel zijn er aan beide kanten van de Van Brienenoordbrug files ontstaan.

bron
Offline Broadie
Die hard
ma 28 nov 2011, 7:29 Bericht 
Vandaag geschiedde het om 05:13 u :duh: .

Eerst werd ik verwelkomd met honderden meters aan vrolijk knipperende kerstverlichting. Toen dacht ik nog: dat haal ik nog net! Dan gingen echter ook de slagbomen meedoen met de sfeerverlichting en werd het mij te link. Toch maar stil staan :-? .
Het duurde nog een minuut voordat het bascule-zaakje in beweging kwam. Ik had het dus nog gemakkelijk gehaald ;( .
Aanleiding was blijkbaar een bok, die vanuit Rotterdam naar de Lek of Hollandsche IJssel moest.

Begrijpelijk, die mensen moeten ook hun werk doen, maar kan dat a.u.b. niet een uur eerder? Zo rond 05:00 u ben ik toch echt niet de enige, die beroepsmatig onderweg is.
Offline viffer
Master
ma 28 nov 2011, 7:58 Bericht 

dat zou je om 3:00 of 4:00 ook niet zijn
Offline geelhoed
Master
ma 28 nov 2011, 9:12 Bericht 
Broadie schreef:
Zo rond 05:00 u ben ik toch echt niet de enige, die beroepsmatig onderweg is.

Beroepsmatig? Je rijdt naar je werk toe, krijg jij die tijd betaald?

Anyway, weer een mooie dag om thuis te werken! :P
Offline Smookey
FS medewerker
ma 28 nov 2011, 9:52 Bericht 
GertJan schreef:
De brug was dicht, maar de slagbomen ook.

Daardoor konden auto's er niet overheen. Monteurs hebben het euvel verholpen

RWS heeft een hele poos terug zelf ook het euvel al eens verholpen bij het aquaduct in de N11, gewoon de slagboom eraf schroeven, betreft degene die aan de westkant zit, ligt er nog steeds naast volgens mij :woop:
Offline bx gek
Master
ma 28 nov 2011, 10:16 Bericht 
geelhoed schreef:
Anyway, weer een mooie dag om thuis te werken! :P

:lol:
Offline Kenji
Master
ma 28 nov 2011, 12:02 Bericht 
Ik sta ook nog wel eens stil voor de Brienenoord, als ik late dienst heb kom ik daar rond 14:15 uur... dan is het ook nog wel eens spitsuur voor het waterverkeer. Ook al eens bijna een half uur stilgestaan voor zo'n bok. Ding voer nog een paar kilometer verderop, maar ze hadden de Brienenoord maar alvast opengegooid. Damn, wat gaat zo'n bok tergend langzaam.....
Offline Guppenklup
Master
ma 28 nov 2011, 12:40 Bericht 
Kenji schreef:
Ding voer nog een paar kilometer verderop, maar ze hadden de Brienenoord maar alvast opengegooid. Damn, wat gaat zo'n bok tergend langzaam.....

zal wel te maken hebben met een dito lange remweg 8)
Offline plop
Master
ma 28 nov 2011, 20:42 Bericht 
Smookey schreef:
RWS heeft een hele poos terug zelf ook het euvel al eens verholpen bij het aquaduct in de N11, gewoon de slagboom eraf schroeven, betreft degene die aan de westkant zit, ligt er nog steeds naast volgens mij

denk dat ze het voorbeeld van de slagbomen bij de spoorweg overgang bij de schans hebben opgevolgd.
boom aan de noordkant werd kapot gereden door een chauffeur van de sita, waarop een collega vanaf de zuidkant vrolijk toekeek en dus de andere boom er ook af reed.
toen de monteurs begonnen met het repareren van die 2de boom werd de eerste weer kapot gereden. :roflol:
Offline The Driver
Master
ma 28 nov 2011, 23:01 Bericht 

@ Guppenklup

Waarom zou hij moeten remmen ?
Offline Aanhanger
Master
ma 28 nov 2011, 23:03 Bericht 
Voor het geval de brug niet open wil.
Offline Broadie
Die hard
di 29 nov 2011, 6:31 Bericht 
geelhoed schreef:
Beroepsmatig? Je rijdt naar je werk toe, krijg jij die tijd betaald?
Maakt niet uit. Het is werkgerelateerd.
Ik reken geen letterlijke uren af. Overwerk bestaat niet, het werk moet gewoon af kunnen binnen de theoretische 40 uur per week. Soms ga ik wat eerder weg, als het kan, soms blijf ik wat langer hangen, als het moet.
Wie van zijn personeel flexibiliteit verlangt, kan niet ten allen tijde een absoluut minimum aan gewerkte uren eisen. Geven en nemen. Het gaat om de prestatie, niet om de pure aanwezigheid.
Guppenklup schreef:
zal wel te maken hebben met een dito lange remweg 8)
Aanhanger schreef:
Voor het geval de brug niet open wil.
Dat dacht ik dus ook. Het duurde zo´n 7 minuten voordat de bok aankwam, nadat de bascule al geheel omhoog was gedraaid. Maar dat lijkt dus gerechtvaardigd. Mocht de brug een storing hebben (niet geheel ondenkbeeldig), kan zo´n gevaarte niet eventjes een handrembochtje ten beste geven.
 [ 34 berichten ]