Pagina 1 van 1  [ 33 berichten ]
Online Maserati Teun
FS medewerker
wo 28 sep 2011, 21:58 Bericht 
De A15 wordt via een brug tussen Duiven en Zevenaar over het Pannerdensch Kanaal doorgetrokken naar de A12. Provinciale Staten van Gelderland hebben zich woensdag geschaard achter dit plan van het college van Gedeputeerde Staten.

Op dit moment houdt de A15 bij Bemmel op. De brug moet ervoor zorgen dat de vele files op de wegen rond Arnhem en Nijmegen oplossen. Ook moet het doortrekken van de snelweg de verbinding tussen de Randstad en het Duitse achterland vergemakkelijken.

De aanleg van de verbinding kost ruim een miljard euro. De provincie draagt hier 320 miljoen euro aan bij. Ook het rijk en de stadsregio betalen mee. De rest van het geld wordt opgehaald via het heffen van tol. De bouw moet in 2015 beginnen.

De tegenstanders van de doortrekking waarschuwden woensdag dat de weg strijdig is met Europese regelgeving. Zij stelden veel procedures te verwachten die de aanleg kunnen tegenhouden en het geld liever in verbetering van de bestaande wegen en beter openbaar vervoer te willen steken.

Bron http://www.nieuws.nl/662146
Offline Tweebel
Master
wo 28 sep 2011, 22:10 Bericht 
Dan mogen ze de A15 tussen Papendrecht en Arnhem ook meteen 2 x 3 baans maken.

Anders is het straks file vanaf Rozenburg tot aan de grens/

Maserati Teun schreef:
beter openbaar vervoer

Dat wordt leuk, zit je ineens naast een vrachtcontainer in de bus :x
Offline R
Master
wo 28 sep 2011, 22:19 Bericht 
Tweebel schreef:
Dan mogen ze de A15 tussen Papendrecht en Arnhem ook meteen 2 x 3 baans maken.

Dat ze dat met de aanleg van de Betuweroute niet gedaan hebben. Oh wacht toen hadden we nog geen Eurlings op VWS..

Ja, met rekeningrijden vond ik hem ... maar eerlijk is eerlijk, asfalt heeftie gebracht.
Offline Guppenklup
Master
wo 28 sep 2011, 22:35 Bericht 
De tegenstanders van de doortrekking waarschuwden woensdag dat de weg strijdig is met Europese regelgeving. Zij stelden veel procedures te verwachten die de aanleg kunnen tegenhouden en het geld liever in verbetering van de bestaande wegen en beter openbaar vervoer te willen steken.

Mooi, tijd voor een spoedwet om overbodige procedures overbodig te maken :[
Offline Guppenklup
Master
wo 28 sep 2011, 22:36 Bericht 
Ik hoorde op de radio ook dat een tunnel te duur zou worden. Gelukkig maar, want als ze iets NIET kunnen is het wel tunnels aanleggen :fp:
Offline Walker
Master
wo 28 sep 2011, 22:44 Bericht 
Maserati Teun schreef:

Dus de tegenstanders gaan de achterban mobiliseren om procedures aan te spannen, waardoor de kosten enorm toe zullen nemen. Door dit dreigement (ordinaire chantage) willen ze dat het geld naar het OV gaat. Maar aan de andere kant: Door de verbinding tussen de A12 en de A15 worden deze snelwegen beter benut, dus eigenlijk is dat ook een verbetering. :honger:
Offline Tweebel
Master
wo 28 sep 2011, 23:09 Bericht 
Guppenklup schreef:
Gelukkig maar, want als ze iets NIET kunnen is het wel tunnels aanleggen

Aanleggen lukt wel, openen en open houden is lastiger.

Walker schreef:
Door de verbinding tussen de A12 en de A15 worden deze snelwegen beter benut, dus eigenlijk is dat ook een verbetering.

Was er eerst niet sprake van een soort van tolwegconstructie eigenlijk?
Offline Bussloo
Master
wo 28 sep 2011, 23:44 Bericht 
Walker schreef:
Door dit dreigement (ordinaire chantage) willen ze dat het geld naar het OV gaat

Hup extra rails naast de Betuwelijn. Auto parkeren in Bemmel, trein naar Zevenaar en dan?

Eerlijk gezegd wordt het met het doortrekken van de A15 naar Zevenaar wel een puinhoop tussen Zevenaar en de A18 (Oud-Dijk). Daar zullen ook extra rijstroken nodig zijn, anders helpt het nog niet. Waarom niet het originele plan uit de kast halen en de A15 laten aansluiten op de A18? (Die dan het liefst ook zal doorlopen naar Enschede)
Offline 18vti
Master
wo 28 sep 2011, 23:48 Bericht 
Walker schreef:
de tegenstanders gaan de achterban mobiliseren

Waar gaan ze staan dan??? Ik kan er met 410 Nm en 1515 kg best een hoop plat rijden voordat de wagen ermee op houdt :[

BOUWEN MET DAT DING!! Ik wil er wel 250 cash extra voor neerleggen als ze in 2012 beginnen (f)
Online mistery
Master
wo 28 sep 2011, 23:57 Bericht 
Lokale krantjes staan iedere keer vol met lappen tekst ik lees niet alles.

Maar mijn stem is voor snelweg :thumb:
Offline 18vti
Master
do 29 sep 2011, 9:07 Bericht 
:[ :[ :[ :[ BOUWEN zeg ik!

Vanochtend 2,5 uur in de auto gezeten...thuis-N18-A18-A12-A325-N325-Nijmegen-werk.
Ruim 1,5 uur file gehad :boos:
Offline Guppenklup
Master
do 29 sep 2011, 9:13 Bericht 
Bussloo schreef:
Waarom niet het originele plan uit de kast halen en de A15 laten aansluiten op de A18? (Die dan het liefst ook zal doorlopen naar Enschede)

Inderdaad, dat is echt de meest voor de hand liggende oplossing
Offline Dave
FS Webmaster
do 29 sep 2011, 9:19 Bericht 
18vti schreef:
Vanochtend 2,5 uur in de auto gezeten...thuis-N18-A18-A12-A325-N325-Nijmegen-werk.
Ruim 1,5 uur file gehad :boos:

Al eens gedacht om dichter bij werk te gaan wonen of zeg ik nu iets geks?
Offline Grande
Master
do 29 sep 2011, 9:32 Bericht 
Dave schreef:
18vti schreef:
Ruim 1,5 uur file gehad

Dat kan heel gek zijn...

Voorbeeld:
Ik werk landelijk.
Woonde in Lelystad - opdracht in Rotterdam.
Vriendin woonde in Rotterdam, ik verhuis naar Rotterdam.
3 weken later nieuwe opdracht. Groningen.

Van mij mogen ze zoveel asfalt neer pleuren als ze willen...het is beschamend hoe beroerd onze infrastructuur is.
Offline Dave
FS Webmaster
do 29 sep 2011, 9:45 Bericht 
Vroeg het niet aan jou.
Offline bernardo A.
Master
do 29 sep 2011, 10:41 Bericht 

Bussloo schreef:
Waarom niet het originele plan uit de kast halen en de A15 laten aansluiten op de A18? (Die dan het liefst ook zal doorlopen naar Enschede)

Ambtenaren en praktische oplossingen gaan nu niet altijd evengoed samen.

Zo ligt er op de A15 bij Echteld - Beneden Leeuwen een prachtige 4-baans brug. Sinds dit jaar ligt er een weg die die brug aansluit op de A73, bij knp Ewijk. Jammer maar helaas is die weg gebouwd als 2baans weg met enige rotondes.
Met een extra investering had je een paar maanden later ook als snelweg A73 kunnen opleveren met een Klaverblad bij Echteld. Verkeer voor de A73 had meteen over deze weg kunnen worden geleid en daarmee was met een geringe investering het fileprobleem tussen Ewijk en Valburg op de A50 enorm gereduceerd.

Er is nu geïnvesteerd, er is gewerkt en dat alles aan een gemiste kans.
Offline Karbargenbok
Pro
do 29 sep 2011, 11:05 Bericht 
Ik vermoed dat het nieuwe tracé aanmerkelijk beter is voor behoud van het landschap en misschien ook nog goedkoper omdat je de weg dan zoveel mogelijk kunt bundelen met de spoorweg.
Offline Grande
Master
do 29 sep 2011, 11:12 Bericht 
Dave schreef:
Vroeg het niet aan jou.

Je vraagt of je iets geks aan hem vraagt. Daar geef ik antwoord op/
Offline Dave
FS Webmaster
do 29 sep 2011, 11:26 Bericht 
Aan zijn persoonlijke situatie ja... Ik snap dat iedere situatie verschillend is.

Al is het natuurlijk net zo idioot om dagelijks van Rotterdam naar Groningen te rijden, al liggen er twintig rijstroken. Ik ga toch ook geen boodschappen doen in Roermond :-?
Offline Grande
Master
do 29 sep 2011, 11:33 Bericht 
Dave schreef:
Aan zijn persoonlijke situatie ja... Ik snap dat iedere situatie verschillend is.

Al is het natuurlijk net zo idioot om dagelijks van Rotterdam naar Groningen te rijden, al liggen er twintig rijstroken. Ik ga toch ook geen boodschappen doen in Roermond

Was in 2 uur te doen, vanaf Bilthoven 180 tot aan Joure is me redelijk vaak gelukt.

Maar, ik zat vaak in een hotel. Reed het stuk 2x per week.
Offline Dave
FS Webmaster
do 29 sep 2011, 11:44 Bericht 
Het blijft een keuze volgens mij.

Nu ben je precies in de kaart aan het spelen van al die milieuclubjes. Meer asfalt trekt meer auto's aan... Of beter gezegd, meer vervoersbewegingen. Daarnaast vul je ook nog eens een werkplek in die net zo eenvoudig door iemand uit de regio Groningen vervult had kunnen worden. Iedereen lijd verlies! :-?
Offline Grande
Master
do 29 sep 2011, 11:57 Bericht 
Dave schreef:
Het blijft een keuze volgens mij.

Nu ben je precies in de kaart aan het spelen van al die milieuclubjes. Meer asfalt trekt meer auto's aan... Of beter gezegd, meer vervoersbewegingen. Daarnaast vul je ook nog eens een werkplek in die net zo eenvoudig door iemand uit de regio Groningen vervult had kunnen worden. Iedereen lijd verlies!

Wij zitten in een niche markt met extreem specifieke kennis, kennis die intern vaak niet aanwezig is, en extern niet zo maar binnen te halen valt.
Zelf zou ik ook liever elke dag met de fiets naar mijn werk kunnen...geef me nog 2 jaar en dan is dat ook zo.
Offline 18vti
Master
do 29 sep 2011, 16:20 Bericht 
Dave schreef:

Zekers niet gek, ik heb nu al een baan die 7 km dichterbij is daar waar ik wil wonen (f)
Ik heb een hele tijd geleden besloten dat ik ergens anders wilde wonen en dat werk niet meer voor social life mag gaan.
Zit liever elke dag in rij dan dat ik ergens moet wonen waar ik niet wil wonen....bovendien zit dat best lekker zo'n E46 met leder O:)

Grande schreef:
niche markt met extreem specifieke kennis, kennis die intern vaak niet aanwezig is, en extern niet zo maar binnen te halen valt

:kniktja: Hier ook...wederom mazzel gehad bij het vinden van een nieuwe baan dus.

Ik klaag een beetje omdat het normaal 1 uur en 15 minuten kost als het druk is...2x zolang is wel erg :nono:
Offline Jeroen87
Die hard
do 29 sep 2011, 16:26 Bericht 

Weg aansluiten op de A18 was volgens mij een minder goede optie geweest als de huidige optie. Nu kan de weg ook nog als rondweg rond Arnhem fungeren wat voor de A12 en N325 een veel betere optie is dan wanneer dit niet zo zou zijn en de weg echt alleen voor doorgaand verkeer zou worden. Het gedeelte A12xA15 tot oud dijk wordt met dit plan gelijk verbreed naar 2x3 volgens mij.
Offline McGyver
Respect
vr 30 sep 2011, 9:09 Bericht 

Haha, dichter bij je werk wonen....
Ik rij elke dag (althans; 5x pwk) n317/A18/A12/A2/A9 Schiphol en weer terug... 155km... :huh: Al 4 jaar lang zonder auto vd zaak....

Ik hou in elk geval geen huis in het westen bezet dus door mij is de huizenprijs daar lager.

Maar ff on topic; Trek maar door die A15 naar A18, ben ik snel bij familie in Noord Limburg.
En een beetje tol voor een filevrije weg vind ik geen probleem.
Offline Guppenklup
Master
vr 30 sep 2011, 9:35 Bericht 
McGyver schreef:
Ik hou in elk geval geen huis in het westen bezet dus door mij is de huizenprijs daar lager.

staat anders genoeg te koop O:)
Offline 18vti
Master
vr 30 sep 2011, 12:51 Bericht 
Vanochtend lekker in 50 minuten naar het werk gereden....vrijdagochtend is altijd feest :D
Offline Tweebel
Master
za 01 okt 2011, 0:21 Bericht 
bernardo A. schreef:
Verkeer voor de A73 had meteen over deze weg kunnen worden geleid en daarmee was met een geringe investering het fileprobleem tussen Ewijk en Valburg op de A50 enorm gereduceerd.

Gelukkig zijn ze daar nu bezig aan een bijna gratis tweede brug (..) en komt er ook eindelijk de Nijmeegse stadsbrug. Het is dan wel 20 jaar filerijden, maar dan heb je ook wat.

18vti schreef:
vrijdagochtend is altijd feest :D

maar de middag heeft weer ruimschoots gecompenseerd.
Alsof mensen dan in botsauto's zitten, zo vaak zijn er ongelukken op de vrijdagmiddag.
Offline Vroeg op
Master
za 01 okt 2011, 7:53 Bericht 
Bussloo schreef:
Eerlijk gezegd wordt het met het doortrekken van de A15 naar Zevenaar wel een puinhoop tussen Zevenaar en de A18 (Oud-Dijk). Daar zullen ook extra rijstroken nodig zijn, anders helpt het nog niet. Waarom niet het originele plan uit de kast halen en de A15 laten aansluiten op de A18? (Die dan het liefst ook zal doorlopen naar Enschede)

Volgens mij gaat dat ook gebeuren.
Het stukje text van ome Teun gaat alleen over de nieuw te bouwen brug over het Pannerdensch kanaal tussen Duiven en Zevenaar.
De aansluiting komt als het goed is bij knp.Ouddijk.
Offline Dave
FS Webmaster
za 01 okt 2011, 7:55 Bericht 
Voorlopig gebeurd er helemaal niets. Enige wat we doen is stelselmatig 100km+ van het werk wonen en het gek vinden dat er files ontstaan :fp:
Offline Dikke Dakduif
Master
za 01 okt 2011, 8:06 Bericht 
Dave schreef:
Enige wat we doen is stelselmatig 100km+ van het werk wonen en het gek vinden dat er files ontstaan :fp:

Mijn werk is 30 km verderop gaan wonen, niet mijn schuld dus maar het effect is hetzelfde :[
Offline 18vti
Master
za 01 okt 2011, 11:29 Bericht 
Dave schreef:
Enige wat we doen is stelselmatig 100km+ van het werk wonen

Niet iedereen doet dat......Als je een bepaalde opleiding hebt is er gewoon zowat 0,0 werk in bepaalde regio's en dan moet je of in een stad gaan wonen vlakbij je werk en dan telkens verhuizen als je ergens anders aan de slag gaat.

7 jaar lang gependeld met de auto tussen Den Haag en Leiden.
4 jaar lang gependeld tussen Den Haag en Bilthoven...meestal met OV, wat een HEL! :fp:
Om dat schijt OV te vermijden ging ik vaker met de auto dan met de trein...liever in de rij in mijn eigen blikje dan OV :x

2010 had ik ervaring genoeg om wat zwaardere functies te kunnen bekleden dus kans om terug te kunnen naar de omgeving waar ik wil wonen: Live your dream! Dus terug gegaan, baan op 80 km enkele reis gevonden = Goed geld = Mooi huis + leuke auto en dichtbij familie en vrieden.. :woop:

Heb inmiddels alweer een andere baan maar voor minder dan 5K netto per maand ga ik NOOIT meer verhuizen..niet dat ik dat nu heb maar dan weet je hoe belangrijk ik het vind dat ik nu op MIJN plek woon (f)
Offline Scaniafan
Master
ma 03 okt 2011, 8:28 Bericht 
Dave schreef:
Enige wat we doen is stelselmatig 100km+ van het werk wonen

Nee hoor, ben van 31 km naar 28 km gegaan. Tenminste, als ik uitga van huis > kantoor.

Alleen heeft het mijn werkgever behaagd om mij een tweetal projecten te geven in de vestiging in Venlo. Waar ik inderdaad vandaan ben gegaan om dichter bij mijn werk te kunnen wonen.

Kortom:

Dikke Dakduif schreef:
niet mijn schuld dus maar het effect is hetzelfde
 [ 33 berichten ]