Pagina 1 van 1  [ 27 berichten ]
Offline aygo4life
Master
wo 06 jul 2011, 15:43 Bericht 
ik ben even benieuwd naar julie mening hierover...

wat ik nu weer meemaakte...

ik sta in de rij bij de millieustraat voor wat rommel binnen te brengen.
nu hangen er daar af en toe figuren rond die vragen of ze bv. oud ijzer van je aanhanger mogen afhalen, ik neem aan om in te leveren bij de oudijzer boer.

van mij mogen ze,ookal mag het van de gemeente niet.
Nu snap ik ook de reden waarom...

Afbeelding

kerel stapt uit z'n auto voor me om die vent te helpen z'n ijzer uit te laden...
ondertussen schuift de rij op...nu wilde ik niet de asociale uithangen door te toeteren dus ik draai rustig om meneer heen en sluit weer aan in de rij voor hem...

hij 10 seconden later klaar met afval scheiden, stapt terug in z'n auto en...
hoor ik achter me: "TUUUT"

:roll: nou ja, zal wel goed zijn...

stapt die kerel uit en zegt tegen me: "Nah, en wat ben je er nou mee opgeschoten?!"

ik: "ja, één he!"

hij: "nah onbeschoft hoor!"

ik: " ja, is goed"

hij weer terug naar z'n auto, de rij schuift weer verder.

Ik snap niet wat ik fout doe, hij staat te laden en te lossen en de rij schuift op, dan schuif ik mee op.
wat is julie mening,

asociaal van mij of bevorder ik de doorstroming?
Offline Rover
Master
wo 06 jul 2011, 15:50 Bericht 
of het asociaal is van jou wil ik me niet in uitlaten, ik had wel hetzelfde gedaan :roll:
Offline timleeuw
Die hard
wo 06 jul 2011, 15:51 Bericht 

En hier ook. :zzz:
Offline KanarieVW
Master
wo 06 jul 2011, 16:13 Bericht 
Nu duurde het niet zo lang, maar voor het zelfde geldt staat ie er veel langer. Jammer dan.
Bij de pomp ook vaak van dat soort gevalletjes. Staat er een rij van 5 te wachten en gaat er een 2e kassa open en blijft iedereen staan. Vervolgens loop ik direct naar de vrije kassa, ben ik de aso! Nee ik blijf lekker wachten tot iedereen wakker schrikt :dag:
Offline bruintje beer
Master
wo 06 jul 2011, 16:21 Bericht 
Wat deed je daar, ging je je auto inleveren? :wink:
Offline aygo4life
Master
wo 06 jul 2011, 16:24 Bericht 
bruintje beer schreef:
Wat deed je daar, ging je je auto inleveren? :wink:

:lol:

ouwe tv.
lach niet, maar hij paste dus niet door m'n achterklep, moest hem via m'n achterdeur in- en uitladen :roll:
Offline saab-driven
Die hard
wo 06 jul 2011, 16:45 Bericht 
Rover schreef:
of het asociaal is van jou wil ik me niet in uitlaten, ik had wel hetzelfde gedaan

+1
Online Sandeman
FS medewerker
wo 06 jul 2011, 16:46 Bericht 
aygo4life schreef:
hij paste dus niet door m'n achterklep, moest hem via m'n achterdeur in- en uitladen :roll:

:roflol: :roflol: :roflol:

aygo4life schreef:
lach niet

Oh :lol: O:)
Offline Guppenklup
Master
wo 06 jul 2011, 16:48 Bericht 
Als jij er niet omheen was gereden was iemand anders er wel voorbij gegaan :zzz:
Offline Raaf
Master
wo 06 jul 2011, 17:15 Bericht 
Het is niet volgens de regeltjes, dus aso.

Vanwaar ineens een realistische, vlotte inschatting? :wink: Ik had dus hetzelfde gedaan.
Offline Marten320TD
Master
wo 06 jul 2011, 17:47 Bericht 
Volgens welke regeltjes??

Moet jij maar blijven wachten omdat hij op plaats X iets uitlaadt? Jij reed naar plaats X+1 waardoor de rest achter jou weer 1 plek verder kan opschuiven. Alleen daarom al : niet aso.

Het heeft je trouwens wel een lange tijd dwarsgezeten, aan de foto te zien (zie rechter onderhoek) :wink:
Offline Raaf
Master
wo 06 jul 2011, 18:34 Bericht 
Marten320TD schreef:
Volgens welke regeltjes??

Fatsoensregeltjes...

Marten320TD schreef:
Moet jij maar blijven wachten omdat hij op plaats X iets uitlaadt? Jij reed naar plaats X+1 waardoor de rest achter jou weer 1 plek verder kan opschuiven.

Aaigo wel :kniktja: puur omdat ie zich altijd zo druk maakt om regeltjes. Zodra hij dit pragmatische gedrag in het verkeer gaat vertonen mag hij dat ook doen zonder dat het aso is O:)
Offline salush
Master
wo 06 jul 2011, 18:46 Bericht 
aygo4life schreef:
Nah, en wat ben je er nou mee opgeschoten?!"

Zulke vragen moet je ook niet beantwoorden.
Meestal vraag ik gewoon of ze op papier een situatieschets kunnen maken, betreffende overtreden wetsartikelen noteren en verbeterpunten kunnen aangeven.
Wel raar dat de laatste twee personen daar geen behoefte aan hadden (30@50 of 60 rijders ingehaald). Misschien moet ik daar maar een standaard formulier voor maken :lief: .
Offline Entropie
Die hard
wo 06 jul 2011, 19:33 Bericht 
Als het volgens m'n gevoel lang duurt met het uitladen van de auto voor me (en da's langer dan de meesten kunnen opbrengen),zou ik er ook omheen sturen.

KanarieVW schreef:
Staat er een rij van 5 te wachten en gaat er een 2e kassa open en blijft iedereen staan. Vervolgens loop ik direct naar de vrije kassa, ben ik de aso! Nee ik blijf lekker wachten tot iedereen wakker schrikt

Heb dat ook wel eens in een winkel meegemaakt; 2e kassa gaat open terwijl ik er net kwam aanlopen en ja dan loop ik er uiteraard gelijk heen. Zegt de kassière van "lekker makkelijk hè". :roll:
Offline Ducantoni
Master
wo 06 jul 2011, 19:57 Bericht 
Het beste had je kunnen vragen of hij nog lang bezig zou zijn met uitladen, dan dek je jezelf in.
Overigens vind ik het net zo asociaal van die persoon om z'n claxon te gebruiken, daar is het ding niet voor bedacht.
(Toevallig 2 weken terug nog zo iemand meegemaakt, daar reageer ik dus niet op)
Offline Ch1nnY
Master
wo 06 jul 2011, 20:05 Bericht 
Je had ook gewoon een handje kunnen helpen, waren ze sneller klaar. 8)
Offline rikski
Pro
wo 06 jul 2011, 20:27 Bericht 

Tjah, ik zou het ook doen. Je ga toch ook niet achter een lossende vrachtauto staan wachten totdat die weer verder rijd?

Wat mij altijd opvalt is het gigantisch moeilijke rijgedrag van mensen in de luljeustraat...
Altijd goed voor een paar flinke lachbuien. Zeker omdat ik meestal een meter of 12 lang ben (combinatie) en 2.10 meter breed en ik pas wel...

Of dat ze dan het aanhangertje afkoppelen en dan achteruit gaan duwen. :fp: :fp:
Online Sandeman
FS medewerker
wo 06 jul 2011, 20:29 Bericht 
Dat met die kassa, daar kan de caissière zelf ook wat aan doen. Ik heb het wel eens gehad (was de eerstvolgende in een lange rij) dat er een tweede kassa open ging en de juffrouw riep: "de volgende in de rij mag bij mij komen".

Wel zo netjes.
Offline geelhoed
Master
wo 06 jul 2011, 20:31 Bericht 
Je bent er slechts 1 voorbij gereden?
Ik heb de laatste keer vriendelijk gezwaaid naar vijf lemmingen die achter een belg stonden.
Ja die werd natuurlijk tegengehouden, want eigen vuilnis eerst. Maar dan hoef ik toch niet te lijden onder een kwartier discussie? Toen ik klaar was stonden ze er nog...
Offline Jeroen123
Respect
wo 06 jul 2011, 20:33 Bericht 
rikski schreef:
Of dat ze dan het aanhangertje afkoppelen en dan achteruit gaan duwen. :fp: :fp:

Altijd leuk.. :lol:
Offline ZX-driver
Master
wo 06 jul 2011, 21:18 Bericht 

Die 'oud-ijzer figuren' zijn vaak niet de slimste personen... dus gewoon niet teveel op letten als die zo'n opmerking maken. Ik denk dat de meeste mensen er om heen gaan om de doorstroming te bevorderen.
Offline aygo4life
Master
do 07 jul 2011, 7:06 Bericht 
Entropie schreef:
Zegt de kassière van "lekker makkelijk hè". :roll:

het zou van de toon afhangen waarop ze dit zegt, als die me niet bevalt mag ze even d'r manager gaan halen.
Offline bruintje beer
Master
do 07 jul 2011, 7:16 Bericht 
aygo4life schreef:
het zou van de toon afhangen waarop ze dit zegt, als die me niet bevalt mag ze even d'r manager gaan halen.
Ik zou alles op de band kwakken en dan de winkel uitlopen. Doe ik wel ergens anders boodschappen.
Offline aygo4life
Master
do 07 jul 2011, 7:54 Bericht 
Marten320TD schreef:
Het heeft je trouwens wel een lange tijd dwarsgezeten, aan de foto te zien (zie rechter onderhoek) :wink:

hehe, ja bij die budget camera'tjes verspringt de datum altijd terug naar 2007
Offline Furr
Master
do 07 jul 2011, 10:08 Bericht 
KanarieVW schreef:
Nu duurde het niet zo lang, maar voor het zelfde geldt staat ie er veel langer. Jammer dan.
Bij de pomp ook vaak van dat soort gevalletjes. Staat er een rij van 5 te wachten en gaat er een 2e kassa open en blijft iedereen staan. Vervolgens loop ik direct naar de vrije kassa, ben ik de aso! Nee ik blijf lekker wachten tot iedereen wakker schrikt

Zo gaat het wel in Ozzie ;) wijzen ze elkaar erop: hee er is een kassa open, jij mag. :lol:
Offline KanarieVW
Master
do 07 jul 2011, 10:30 Bericht 
[quote="[Dat met die kassa, daar kan de caissière zelf ook wat aan doen. Ik heb het wel eens gehad (was de eerstvolgende in een lange rij) dat er een tweede kassa open ging en de juffrouw riep: "de volgende in de rij mag bij mij komen".]Sandeman [/quote]
Dat zeggen ze meestal ook wel, maar als iedereen vogels staat te spotten hebben ze blijkbaar toch geen haast. Dan ga ik er wel staan. Is toch niet zo raar? Ga echt niet rennen als ik een kassa open zie gaan, maar een beetje opletten kan geen kwaad.
Offline Kanariespeed
Master
do 07 jul 2011, 10:31 Bericht 
Heb ooit eens zoiets vergelijksbaars gezien in Amsterdam op een taxistandplaats. 1 taxi bleef staan terwijl hij een plaatsje op kon schuiven. Na wat getoeter van de taxi achter hem wat niks uithaalde, haalt de achterste taxi in en rijd zo in dat ene plekje. Daarna ging het er niet erg vriendelijk aan toe op zn zachtst gezegt.
 [ 27 berichten ]