Pagina 1 van 1  [ 4 berichten ]
Offline GGeek
Pro
di 17 mei 2011, 10:37 Bericht 

Sinds enige tijd worden er langs de A58 (in elk geval tussen Tilburg en Eindhoven) camera's geplaatst door Van Schijndel Connections.

Ik heb RWS/Postbus 51 benaderd met de vraag in welk kader deze geplaatst werden.
Rijkswaterstaat informeerde mij als volgt:
Citaat:
Op dit moment worden er inderdaad camera’s geplaatst op de A58, van knooppunt De Baars tot en met Ekkersweijer. Deze worden geplaatst in het kader van het landelijke programma ‘mobiliteitsaanpak’. zie hiervoor: http://www.rijksoverheid.nl/documenten- ... anpak.html.

De bediening van deze camera’s gebeurt vanuit de Verkeercentrale en ze zijn geplaatst in het kader van incidentmanagement. De camera’s zijn hulpmiddelen voor de wegverkeersleiders. De camera’s monitoren de situatie op de weg maar dit gebeurt niet automatisch. Alleen als de wegverkeersleiders hem aan zetten kunnen ze de beelden bekijken. Dit gebeurt dus in het geval van incidenten of calamiteiten. Het is dus geen systeem om snelheden te meten of iets in die trant.

Hopelijk kunnen we met meerdere camera's straks mee kijken zodat we op de bekende radarspots kunnen koekeloeren zonder er naar toe te hoeven rijden.
Offline 18 Wheels
Master
di 17 mei 2011, 11:50 Bericht 
GGeek schreef:
Hopelijk kunnen we met meerdere camera's straks mee kijken zodat we op de bekende radarspots kunnen koekeloeren zonder er naar toe te hoeven rijden.

Ik denk dat het beter is om te kijken, waarom en hoe op deze relatief korte snelweg elke dag zovéél ongevallen plaats vinden !!
Uit eigen waarneming kan ik zeggen dat er vanaf Tilburg > Eindhoven soms bestuurders zijn die van mening zijn dat hier géén Max. snelheid geld.
Offline jeanguigui
Nieuwkomer
di 17 mei 2011, 11:58 Bericht 

Ik rijd 3x per week heen en terug over deze weg, en het is ongelooflijk hoevaak er iemand botst, tegen de vangrail aan zit of in de sloot ligt. Het is gewoon bijna elke dag raak.
Offline GGeek
Pro
di 17 mei 2011, 12:14 Bericht 

Ik ben het geheel met jullie eens.
Ik rijd deze weg 5x per week (kortom elke werkdag).

Ik tref in mijn werkweek gemiddeld 7 ongelukken/aanrijdingen/incidenten aan.
Variërend van slechts blikschade tot zwaargewonde waarbij 2 van de 2 rijbanen worden afgesloten.

Wat betreft de Vmax, ik geloof dat zeker na Moergestel tot voor de brug over het Wilhelminakanaal bij Oirschot zou de snelheid best iets omhoog kunnen.
Daarnaast ben ik er heilig van overtuig dat de gerealiseerde constructie bij afrit Oirschot in tegenovergestelde richting beter anders opgelost had kunnen worden.
(Bijvoorbeeld door rijstrook 3 in een afrit over te laten gaan in plaats van een afrit naast rijstrook 3, en rijstrook 1 laten samenvoegen met rijstrook 2.)

Vanmorgen aangetroffen:
1 kopstaart aanrijding op rijstrook 1 met 2x PA. thv HMP 20.2 Links (Tilburg ri Eindhoven)
1 verlaten vrachtwagen op rijstrook 2 thv HMP 26.1 Link (Tilburg ri Eindhoven)
1 kopstaart aanrijding op rijstroken 1 en 2 met 5x PA thv Wilhelminakanaal bij Oirschot Rechts (Eindhoven ri Tilburg)

En dat was dan alleen vanmorgen.
 [ 4 berichten ]