Pagina 1 van 1  [ 36 berichten ]
Offline Cliff2010
Eendagsvlieg
do 09 sep 2010, 19:08 Bericht 

Ben ik verkeerd of is deze bon corrupt. Lees hier en zie de fotos van mijn bon en ticket.

Ik zie niet waar fotos te posten, zo geef de link maar:
http://www.theajanssen.nl/parkeerbon/index.html
Offline Spiller
Pro
do 09 sep 2010, 19:11 Bericht 
Waar gaat het heen met dit land, zelfs de parkeerbonnen zijn corrupt :thumb_d:
Offline WimLex
Master
do 09 sep 2010, 19:16 Bericht 
Weird :huh:
Als je ze als plaatje post werkt het maar 1 keer :roll:
Online Arno
FS Meldingen
do 09 sep 2010, 19:19 Bericht 
WimLex schreef:
Image
Image

Mooie plaatjes :thumb: (f)
Offline #André M#
FS Juridisch
do 09 sep 2010, 19:22 Bericht 
Zo te zien ben je niet bekeurd voor het niet hebben van een kaartje, maar het hebben van een ongeldig kaartje. Ik vermoed dat er bij de plaatselijke gemeente idioten werken die bedacht hebben met zones te werken.
Je tijd van 1353 staat ook als opmerking op de aankondiging (bon), op je kaartje zie ik nieuwe markt 2 staan, dat is de reden van mijn vermoeden.
Maar de controleur kan ook gedacht hebben dat het een uur later was. Bezwaar aantekenen, kopie kaartje meezenden. Op het forum staat veel tips en voorbeelden.
Offline scooby!!
Master
do 09 sep 2010, 19:32 Bericht 
de bon word ingevoerd in een computer
Wordt dan niet automatisch de datum en tijd ingevuld als je een bon wil maken?
Offline haringkje
Die hard
do 09 sep 2010, 20:39 Bericht 
scooby!! schreef:
de bon word ingevoerd in een computer
Wordt dan niet automatisch de datum en tijd ingevuld als je een bon wil maken?

Ja doet het apparaat ook en nee je kan de tijd niet aanpassen :nono: zoals ts beweert.
#André M# schreef:
Ik vermoed dat er bij de plaatselijke gemeente idioten werken die bedacht hebben met zones te werken.
Je tijd van 1353 staat ook als opmerking op de aankondiging (bon), op je kaartje zie ik nieuwe markt 2 staan, dat is de reden van mijn vermoeden.

Waarschijnlijk uit de goedkope zone een kaartje gekocht en in het dure deel staan dan is je 20cent niet voldoende.
Offline haringkje
Die hard
do 09 sep 2010, 20:42 Bericht 
Ts bel eens naar het tel nr wat op de bon staat en vraag of je 02817 kan spreken en leg daar je verhaal uit.
Offline scooby!!
Master
do 09 sep 2010, 21:54 Bericht 
waarschijnlijk inderdaad een kaartje op zone "nieuwe markt 2"
en geparkeerd op de "nieuwe markt"

ken Zwolle verder niet, maar op google earth maar 1 markt parkeerplaats gevonden
Offline Dave
FS Webmaster
do 09 sep 2010, 22:04 Bericht 
0,20 cent

Sorry hoor maar zo kan ik ook hele verhalen ophangen.

Kost 2,40 per uur daar gekkie. :dag:

2,40 / 60 = 0,04 x 5 = 0,20 => 5 minuten :fp: :zzz:
Offline umpire
FS medewerker
do 09 sep 2010, 22:23 Bericht 
Dave schreef:
0,20 cent

Sorry hoor maar zo kan ik ook hele verhalen ophangen.

Kost 2,40 per uur daar gekkie. :dag:

2,40 / 60 = 0,04 x 5 = 0,20 => 5 minuten :fp: :zzz:

13:53 als eindtijd bij 5 minuten parkeertegoed, betekent kaartje gekocht om 13:48. Naheffingsaanslag opgelegd om 13:35

In mijn optiek klinkt dit als 'kaartje gekocht na opgelegde naheffingsaanslag"
Offline Aanhanger
Master
do 09 sep 2010, 22:35 Bericht 
Gewoon bezwaar maken, alles staat op papier en het klopt niet.
umpire schreef:
Naheffingsaanslag opgelegd om 13:35 In mijn optiek klinkt dit als 'kaartje gekocht na opgelegde naheffingsaanslag"

Waarom staat op de naheffing dan al de eindtijd 13:53 heeft, sherlock :[
Kaartje zou nog niet eens gekocht zijn.
Offline fb
Master
vr 10 sep 2010, 7:03 Bericht 
#André M# schreef:
Je tijd van 1353 staat ook als opmerking op de aankondiging (bon),

:huh: Ik zie alleen het getal dertienhonderddrieenvijftig door het woord toelichting staan. En meteen trekt iedereen zo maar de conclusie dat dit getal ook maar iets te maken zou hebben met het ticket omdat die toevallig de eindtijd 13:53 (later dus) heeft? Als er nou "13:53" zou staan ....

Bovendien: ik weet dat er niet altijd even slimme mensen als parkeerwacht werken, maar als er met de tijd van het apparaat geknoeid zou zijn zet je toch niet ook nog eens de juiste tijd als opmerking er onder?

Op het ticket staat achter het (wazige) "betaald" een getal 3555. Hiermee is toch ook niet onomstotelijk bewezen dat TS 35,55 euro (of zelfs 3555 euro) betaald heeft?

Sorry, maar ik ga met Dave/umpire mee.
Offline haringkje
Die hard
vr 10 sep 2010, 8:09 Bericht 
fb schreef:
een getal 3555.

Dat is het serie nummer dat staat ook nog eens op de achterkant.
Stel dat hij ondersteboven licht vermelden ze dit bij de bon + nr.
Kom je dan met een ander ander nr aan kakken dat weten ze dat je boel oplicht.
Offline bx gek
Master
vr 10 sep 2010, 8:16 Bericht 
fb schreef:
Op het ticket staat achter het (wazige) "betaald" een getal 3555. Hiermee is toch ook niet onomstotelijk bewezen dat TS 35,55 euro (of zelfs 3555 euro) betaald heeft?

Dat is het volgnummer van het bonnetje

TS heeft zo te zien gewoon zijn bonntje te laat gehaald.
Offline Sandeman
FS medewerker
vr 10 sep 2010, 8:20 Bericht 
Aanhanger schreef:
Waarom staat op de naheffing dan al de eindtijd 13:53 heeft, sherlock
Kaartje zou nog niet eens gekocht zijn.

Psies... Hier zit wel iets vreemds aan...
Offline Millergsxr
Nieuwkomer
vr 10 sep 2010, 9:28 Bericht 

umpire schreef:
13:53 als eindtijd bij 5 minuten parkeertegoed, betekent kaartje gekocht om 13:48. Naheffingsaanslag opgelegd om 13:35

In mijn optiek klinkt dit als 'kaartje gekocht na opgelegde naheffingsaanslag"

Klinkt als meest wss in den oren
Offline Sandeman
FS medewerker
vr 10 sep 2010, 9:29 Bericht 
Kijk eens helemaal links onderin op de "bekeuring"?
Wat staat daar voor (vast niet helemaal willekeurig) getal?
Offline Hunswijk
Pro
vr 10 sep 2010, 13:45 Bericht 

In Rotterdam lopen enkele parkeermeters in de buurt van het "nest" van die parkeercontroleurs (pleinweg) zo'n 5 minuten achter (Zuidenwijdsestraat en Zuidplein)
Deze gasten gaan omstreeks 18:00 eten en lopen dus omstreeks deze tijd de route terug, op de automaten kan dus 17:55 staan terwijl het al 18:00 is.

Nee! Mijn horloge, Navigatie en RDS klok lopen alledrie gelijk.

Jack
Offline Berijder
Pro
vr 10 sep 2010, 15:50 Bericht 
Sandeman schreef:
Kijk eens helemaal links onderin op de "bekeuring"?
Wat staat daar voor (vast niet helemaal willekeurig) getal?

Die 1353 op de bekeuring zou best 13:53 van het parkeer ticket kunnen zijn, maar...
Dave schreef:
Kost 2,40 per uur daar gekkie.
2,40 / 60 = 0,04 x 5 = 0,20 => 5 minuten

en
haringkje schreef:
Waarschijnlijk uit de goedkope zone een kaartje gekocht en in het dure deel staan dan is je 20cent niet voldoende.

@bx gek: Jij zit/zat toch in die business? Weet jij wanneer feitcode "OTPT - Ongeldige Ticket Parkeertijd" geschreven wordt? Het lijkt me n.l. als TS het ticket (van 20 cent) NA de bekeuring uit de automaat getrokken heeft, dat de controleur wel iets van "GT - Geen ticket" geschreven zou hebben :D.

Het enige scenario wat ik kan bedenken is dat TS z'n eerste ticket al verlopen was, hij daarna bekeurd is en vervolgens voor 20 cent nog een tweede ticket uit de automaat getrokken heeft onder het mom van 'wie weet kan ik er nog wat mee voor bezwaar/beroep'. In dat geval is 3555 het volgnummer van z'n tweede ticket, 1353 het volgnummer van z'n eerste (verlopen) ticket en de overeenkomst 1353 = 13:53 uur geheel toevallig.

Vraag die overblijft: WordT er op een parkeer-bekeuring een uniek kenmerk van het parkeerkaartje genoteerd, zodat er achteraf niet gegogeld kan worden met andere kaartjes (gogelen als in Hans Klok, niet die zoekmachine)? Is die 1353 dan idd. het volgnummer van een ander parkeerkaartje?
Offline haringkje
Die hard
vr 10 sep 2010, 16:23 Bericht 
Berijder schreef:
Weet jij wanneer feitcode "OTPT - Ongeldige Ticket Parkeertijd" geschreven wordt?

Als het niet de juiste zone betreft of uit een andere stad (op duurdere zone staan)
Berijder schreef:
is dat TS z'n eerste ticket al verlopen was, hij daarna bekeurd is en vervolgens voor 20 cent nog een tweede ticket uit de automaat getrokken heeft onder het mom van 'wie weet kan ik er nog wat mee voor bezwaar/beroep'. In dat geval is 3555 het volgnummer van z'n tweede ticket, 1353 het volgnummer van z'n eerste (verlopen) ticket en de overeenkomst 1353 = 13:53 uur geheel toevallig.

Daar is idd een goed overnagedacht :thumb:
Berijder schreef:
Word er op een parkeer-bekeuring een uniek kenmerk van het parkeerkaartje genoteerd, zodat er achteraf niet gegoogelt kan worden met andere kaartjes (googelen als in Hans Klok, niet die zoekmachine)? Is die 1353 dan idd. het volgnummer van een ander parkeerkaartje?

Dat word ook gedaan en er worden zelfs foto's van genomen.

Omdat TS niet meer reageert bestaat het vermoeden dat hij de boel etc...... :slotje:
Offline #André M#
FS Juridisch
vr 10 sep 2010, 19:14 Bericht 
fb schreef:
k zie alleen het getal dertienhonderddrieenvijftig door het woord toelichting staan. En meteen trekt iedereen zo maar de conclusie dat dit getal ook maar iets te maken zou hebben met het ticket omdat die toevallig de eindtijd 13:53 (later dus) heeft? Als er nou "13:53" zou staan ....

Kan toevallig overeenkomen, maar feit blijft dat die controleurs vaak een extra aantekening maken als controlemiddel.
Offline umpire
FS medewerker
vr 10 sep 2010, 20:08 Bericht 
Aanhanger schreef:
Waarom staat op de naheffing dan al de eindtijd 13:53 heeft, sherlock :[

Wel hierom chief-inspector Clouseau :[

Berijder schreef:
Het enige scenario wat ik kan bedenken is dat TS z'n eerste ticket al verlopen was, hij daarna bekeurd is en vervolgens voor 20 cent nog een tweede ticket uit de automaat getrokken heeft onder het mom van 'wie weet kan ik er nog wat mee voor bezwaar/beroep'. In dat geval is 3555 het volgnummer van z'n tweede ticket, 1353 het volgnummer van z'n eerste (verlopen) ticket en de overeenkomst 1353 = 13:53 uur geheel toevallig.
Offline Dave-R
Die hard
vr 10 sep 2010, 20:24 Bericht 
raar verhaal! ook raar kaartje. alle kaartjes die ik trek staat ook de begin tijd op.
Offline bx gek
Master
vr 10 sep 2010, 21:34 Bericht 
Dave-R schreef:
alle kaartjes die ik trek staat ook de begin tijd op.

Klopt, die miste ik ook 8)
Berijder schreef:
@bx gek: Jij zit/zat toch in die business? Weet jij wanneer feitcode "OTPT - Ongeldige Ticket Parkeertijd" geschreven wordt? Het lijkt me n.l. als TS het ticket (van 20 cent) NA de bekeuring uit de automaat getrokken heeft, dat de controleur wel iets van "GT - Geen ticket" geschreven zou hebben :D.

De code die hier op een naheffing staat is:

R409A, deze houdt ongeveer in dat er geen kaartje is of dat er een verkeerd (geplaatst) kaartje in de auto is.

en

R409B, deze houdt ongeveer in dat de tijd verlopen is.
Offline HerZon
Die hard
za 11 sep 2010, 17:53 Bericht 
Eén schrale troost voor TS. Hier denken ze er al net zo over.
Offline jacktheteckel
Pro
za 11 sep 2010, 18:29 Bericht 
Boeiende discussies onderling op beide fora, zonder dat Thea Janssen (=TS) er ook nog maar iets aan heeft toegevoegd sinds haar openingspost(en).

Overigens complimenten aan HerZon voor het vinden van die link :thumb: .
Offline beemer318TD
Master
za 11 sep 2010, 20:43 Bericht 

Ik denk dat ze haar website wil promoten: http://www.theajanssen.nl/ :huh:
Offline Jarkie
Nieuwkomer
zo 12 sep 2010, 8:05 Bericht 

bx gek schreef:
Dave-R schreef:
alle kaartjes die ik trek staat ook de begin tijd op.

Klopt, die miste ik ook

Hier in Groningen staat de begin tijd er ook niet op.
Offline Vjenne
Master
zo 12 sep 2010, 10:35 Bericht 
Jarkie schreef:
Hier in Groningen staat de begin tijd er ook niet op.

:fp: Natuurlijk niet. In Groningen staat de tijd al ruim 300 jaar stil :fp:
Offline Cliff2010
Eendagsvlieg
di 21 sep 2010, 12:16 Bericht 

Ik krijg geen bericht van reacties, zo ik wist niet van de reacties. Nee ik heb de ticket niet daarna gekocht, maar het was in het raam. Heb eerder ook een uur betald een paarstraten verder en die ticket heb ik nog, maar die was daar niet geldig en was in de prullebak.
Offline Wimken
Master
di 21 sep 2010, 12:20 Bericht 
Ben ik de enige die niets van bovenstaande reactie begrijpt :huh: :huh: :huh:
Offline umpire
FS medewerker
di 21 sep 2010, 12:37 Bericht 
Cliff2010 schreef:
Nee ik heb de ticket niet daarna gekocht

Dit geloof ik niet, vanwege de volgende redenen:

1) De Nieuwe Markt in Zwolle ligt geheel binnen de Stadsgracht

2)
Gemeente Zwolle schreef:
Als bezoeker van de binnenstad is het goed om te weten dat parkeren in het centrum duurder is dan daar buiten. Binnen de stadsgracht bedraagt het tarief ? 2,40 per uur en kan er op straat maximaal één uur worden geparkeerd

Bron : Website Gemeente Zwolle

3) Het getoonde parkeerticket geeft zonder twijfel aan dat het is gekocht op de Nieuwe Markt en dat er slechts 0,20 EURO (20 eurocent) is betaald.
umpire schreef:

Maak eens een foto van het originele volledige parkeerticket en plaats deze foto in dit topic :wink:
Offline fb
Master
di 21 sep 2010, 13:54 Bericht 
Rayban@Autoweek forum schreef:
Maak je liever druk om je APK, deze verloopt vandaag.
:roflol: :roflol: :roflol:

Wimken schreef:
Ben ik de enige die niets van bovenstaande reactie begrijpt
Volgens mij bedoelt Thea of Cliff of hoe het dan ook heet dat het 5-minuten-kaartje van 13:48 tot 13:53 "op het dashboard lag" en dat er een ouder (ongeldig) kaartje in het prullenbakje van de auto lag. Als zij/hij/het dat kaartje nu eens ging scannen en op haar site zet .... (10 tegen 1 dat die als volgnummer 1353 heeft en dit het kaartje was wat om 13:35 op het dashboard lag).

#André M# schreef:
Kan toevallig overeenkomen, maar feit blijft dat die controleurs vaak een extra aantekening maken als controlemiddel.
Maar een extra aantekening waarmee ze hun eigen "corruptie" zouden bewijzen lijkt me toch wel heeel sterk?!?
Offline Cliff2010
Eendagsvlieg
zo 17 okt 2010, 18:13 Bericht 

Ik heb geen emailtjes gekregen van reacties, daarom zo laat. Maar ik kan jullie wel laten weten dat ik nu niet hoef te betalen - ze hebben de bon afgewezen! :kniktja:
Offline Dave
FS Webmaster
zo 17 okt 2010, 18:43 Bericht 
Prima. :thumb:

Avonturen man.
 [ 36 berichten ]