Pagina 1 van 2  [ 86 berichten ]
Offline Robin2
Master
di 26 jul 2011, 17:16 Bericht 

Heren,

Ik heb een klus aangeboden gekregen in Amsterdam (bij Sloterdijk), maar ik woon nu (helaas, wat dat betreft) in Breda. Toch zou ik deze klus wel graag oppakken, maar dat houdt wel in dat ik elke dag heen en weer moet naar Amsterdam.

Nu zie ik de route A16-A4 ( :dood: ) niet echt gebeuren, maar hoe zit het met A27-A2, los van de brug bij Gorinchem? Staat normaalgesproken 1 uur en 12 minuten voor; moet dus zonder spits in een uurtje lukken.

Ik geloof wel dat ze vrij flexibel zijn qua werktijden, dus de vraag wordt tweeledig:

Hoe zit het met 9:00 - 17:00?
Hoe zit het met 10:00 - 18:00?

Ik zit er zelfs over te denken om met de trein te gaan, is net iets sneller wellicht (en goedkoper). Alleen heb ik een bloedteringhekel aan de trein. :lol: Probleem is voorlopig dat het geboden tarief wel geyl is, dus ik zie het op zich wel zitten.

Tips?

Laatst bijgewerkt door Robin2 op di 26 jul 2011, 17:34, in totaal 1 keer bewerkt
Offline onewheeldrive
Master
di 26 jul 2011, 17:29 Bericht 
Laat je Fyra treinkaart 1e klasse betalen, dat is nog wel acceptabel (let op Fyra tarief!)
Offline umpire
FS medewerker
di 26 jul 2011, 17:31 Bericht 
Brug Gorinchem is in de spits altijd een drama :x
Offline Robin2
Master
di 26 jul 2011, 17:31 Bericht 

Ja, dat is op zich wel aantrekkelijk. Tarief is overigens inclusief reiskosten, maar ik red het er wel mee. Met korting is het 37 euro voor een retourtje eersteklas, ongeveer evenveel als benzine voor ruim 200 kilomter (/10 = 20 liter * 1.70 euro = 34 euro).

Enige waar ik mee zit is punctualiteit, plus het feit dat deze reis 10 minuten fietsen + 1:18 reizen + 10 minuten lopen is. Ik vraag me af wat sneller is.
Offline Tweebel
Master
di 26 jul 2011, 17:32 Bericht 
De A27 is een drama, zowel in de ochtend als in de middag (behalve nu in de vakantie). Erg veel files, de weg is eigenlijk ook gewoon totaal versleten her en der. Zou me niets verbazen als daar groot onderhoudt aankomt. Verder: slechts enkele spitsstrookjes.
Staat ook al jaren hoog in de filelijstjes (stuk van Everdingen naar Gorinchem v.v.)
Heb vorige week dagelijks A27 gereden (Klaverpolder - Everdingen) en zelfs midden in de vakantie kan je niet echt doorrijden, ook niet buiten de spits.

Vanaf de A2 is het geen enkel probleem tot aan Amsterdam, maar vanaf de rand van Amsterdam loop je makkelijk vast, afhankelijk van waar je heen moet. Dus dat is belangrijk om in overweging te nemen!

Als je 10-18 werkt denk ik dat je 's ochtends op de A27 nog steeds last zult hebben, 's avonds niet.
Offline Robin2
Master
di 26 jul 2011, 17:35 Bericht 

Ja, de A27 is klote, al was het alleen maar omdat het aantal vrachtwagens even groot is als het aantal auto's. Ik moet overigens naar Sloterdijk.

Is A16-A4 wel te doen vanaf 10:00? Ik heb ergens het idee dat er op dat traject elke dag 100 ongelukken gebeuren, dat schiet ook niet op.
Offline Toolman30
Master
di 26 jul 2011, 17:35 Bericht 
Ik denk dat de route A27 / A2 niet veel voordelen biedt ten opzichte van de A16/A4. Bij Utrecht loopt het vaak vast, en bij het knooppunt A27/A2 ook. En vergeet de aansluiting bij Amsterdam niet.
Offline Robin2
Master
di 26 jul 2011, 17:36 Bericht 

Ja, ik moet vanaf de A4 (of A2) naar de A10-west, ook niet al te best. Maar ja, daar zou ik rond 10 uur aankomen, dat valt dan wel weer mee toch?
Offline garco
Master
di 26 jul 2011, 17:36 Bericht 
Collaga van mij doet iedere dag Breda-Utrecht. (A27 dus).
Dat is vaker anderhalf a 2 uur dan 1 uur a anderhalf uur...
Offline Robin2
Master
di 26 jul 2011, 17:37 Bericht 

En moet hij om 9 uur op de zaak zijn? Dat scheelt wel met 10 uur natuurlijk.
Offline Tweebel
Master
di 26 jul 2011, 17:41 Bericht 
Toolman30 schreef:
Ik denk dat de route A27 / A2 niet veel voordelen biedt ten opzichte van de A16/A4. Bij Utrecht loopt het vaak vast, en bij het knooppunt A27/A2 ook. En vergeet de aansluiting bij Amsterdam niet.

A16-A4 heb je nog veel meer gegarandeerde knelpunten.

A16 bij Ridderkerk, Terbregseplein
A20 Ring R'dam Noord
A13
A4 op meerder plaatsen (Nieuw Vennep, Zoeterwoude, Nieuwe Meer)

en dan ook nog allemaal 100 zones en irritante trajectcontrole...
Offline Robin2
Master
di 26 jul 2011, 17:44 Bericht 

Tweebel schreef:

+ mijn gevoel dat daar elke dag veel te veel ongelukken gebeuren...
Offline Tweebel
Master
di 26 jul 2011, 17:50 Bericht 
Dus gewoon lekker treinen en op woensdag en vrijdag de auto ofzo!
Offline Robin2
Master
di 26 jul 2011, 17:53 Bericht 

Vrijdagmiddag duurt de avondspits toch van 14:00 tot 20:00. :x
Offline pASCII
Master
di 26 jul 2011, 18:28 Bericht 
Motor. Kan je lekker tussen de files door.
Offline onewheeldrive
Master
di 26 jul 2011, 18:43 Bericht 
1 uur en12 minuten in de trein, zonder overstappen, koffie & krantje 's morgens, dutje 's middags, ik zou het wel weten!
Offline Robin2
Master
di 26 jul 2011, 18:44 Bericht 

pASCII schreef:
Motor. Kan je lekker tussen de files door.

Bedankt voor de tip, zal eens kijken of ik binnen een week een rijbewijs en motor op de kop kan tikken.
Offline Robin2
Master
di 26 jul 2011, 18:46 Bericht 

onewheeldrive schreef:
1 uur en12 minuten in de trein, zonder overstappen, koffie & krantje 's morgens, dutje 's middags, ik zou het wel weten!

Overstap op Schiphol, da's in ieder geval binnen. Verder is eersteklas wel een optie ja. Hoe is de punctualiteit van de Fyra?
Offline pASCII
Master
di 26 jul 2011, 18:47 Bericht 
ANWB weekeind cursus en een el cheapo tweewieler. Moet lukken,
Zodra je in het verkeer echt hebt leren rijden op de motor en het ook nog leuk vindt kan je uitkijken naar iets leukers (meer plastik of chroom, maar net waar je van houdt).
Belangrijkste is om in een goed pak en helm te investeren (Top tip: Eerst pak en helm aanschaffen en dan pas de motor).
Offline onewheeldrive
Master
di 26 jul 2011, 18:47 Bericht 
pASCII schreef:
lekker tussen de files door.

Jij rijdt zeker zelf geen motor? Het woord 'lekker' is in deze zin niet op z'n plaats. Ja je kunt tussen de files door, maar dat vraagt zoveel concentratie van de motorrijder, dat je al moe op je werk aankomt.
Offline salush
Master
di 26 jul 2011, 18:48 Bericht 
Tweebel schreef:
De A27 is een drama, zowel in de ochtend als in de middag (behalve nu in de vakantie).

Zelfs in de vakantie vind ik het een gedrocht. Daarom pak ik lekker de A15 en A2.
Maar vanuit Breda is dat volgens mij geen goed alternatief. Via Den Bosch lijkt me ook geen fijne route (A59 of A58/N65)

Ik denk dat je beter vroeg kan vertrekken. En met vroeg bedoel ik 7:00 in Amsterdam. Dan valt het denk ik nog mee.

Robin_v_G schreef:
Enige waar ik mee zit is punctualiteit,

Op zo'n groot stuk weg heb je ook grotere kans op "iets". Spreek sowieso geen vaste tijden af met je opdrachtgever (meestal wel bespreekbaar). Voorkomt teleurstelling.
Robin_v_G schreef:
Fyra

Was dat niet die treinverbinding die veel centjes heeft gekost en meestal niet rijdt? (Waardoor je in de mest wagens (NS) verder mag)
Offline pASCII
Master
di 26 jul 2011, 18:49 Bericht 
onewheeldrive schreef:
Jij rijdt zeker zelf geen motor? Het woord 'lekker' is in deze zin niet op z'n plaats. Ja je kunt tussen de files door, maar dat vraagt zoveel concentratie van de motorrijder, dat je al moe op je werk aankomt.

Ja, ik rij ook motor. Alles is beter dan stilstaan, maar toegegeven: da's een persoonlijke opvatting.
Offline ruudt
Master
di 26 jul 2011, 18:49 Bericht 
onewheeldrive schreef:

Jij hebt zeker ook maar 1 wiel :[
Offline Robin2
Master
di 26 jul 2011, 18:51 Bericht 

7 uur in Amsterdam? Dan moet ik om 5 uur weg. Je bedoelt vast 7 uur vertrekken.

Voor wat betreft de Fyra; alleen nog goede verhalen over gehoord.
Offline Robin2
Master
di 26 jul 2011, 18:55 Bericht 

Sowieso hou ik van Schiphol. Vrouwen uit alle windstreken en Starbucks. *kwijl*

Edit: anders haal je je bericht even weg. :D
Offline onewheeldrive
Master
di 26 jul 2011, 18:58 Bericht 
ruudt schreef:
Jij hebt zeker ook maar 1 wiel

Ik heb maar 1 aangedreven wiel, ja :thumb:
Offline Bredero
Pro
di 26 jul 2011, 18:59 Bericht 
Reken erop dat je (buiten vakanties) bij de A4 bij Leiden al vaak om 7.00 in de file staat richting Amsterdam.

Wat is voorzieningen niveau? Zit een beetje telewerken er nog in? eerst mail, teleconferences etc 's ochtends en daarna gaan rijden? 's middags heb je dan alsnog een probleem maar het scheelt in elk geval
Offline Schep
Master
di 26 jul 2011, 19:00 Bericht 
Robin_v_G schreef:
Sowieso hou ik van Schiphol. Vrouwen uit alle windstreken en Starbucks. *kwijl*

Zit ie te mekkeren over file, gaat ie vervolgens bij de Starbucks hangen á € 4,50 voor een bakkie troost :fp:

Verder moet je dit soort routes niet willen doen met de auto joh, ik werd na een paar weken al doodziek van Amersfoort - Delft. Dat is hooguit in de vakantie leuk. Lekker met de trein, dongeltje kopen en een beetje facebooken en twitteren in de eerste klas. 's middags met een filmpje gaan liggen pitten.
Offline salush
Master
di 26 jul 2011, 19:02 Bericht 
Robin_v_G schreef:
7 uur in Amsterdam?

6:00 vetrekken. 7:30 aankomen denk ik.
http://www.vid.nl/Reistijdverwachting verwacht op de 6:00 (vertrekt) pas vanaf extra vertraging.
Hij verwacht in oktober overigens "maar" 20 minuten vertraging op de A27 als je om 8:00 vetrekt.

Houd er wel rekening mee dat je iets moet doen in de auto, als je 1,5 uur niks te doen hebt sloopt je dat al snel. Had dat ook al snel.
Trein is dan misschien wel handiger (heb je gelijk wat (extra) beweging op het eerste/laatste stukje).

Robin_v_G schreef:
Voor wat betreft de Fyra; alleen nog goede verhalen over gehoord.

Heb geen praktijk ervaring. Ik ken ook niemand die dat ding gebruikt. Maar nieuwsberichten zijn meestal niet zo positief.
http://nos.nl/artikel/147403-snelle-tre ... -leeg.html
Offline Bredero
Pro
di 26 jul 2011, 19:08 Bericht 
Schep schreef:
Verder moet je dit soort routes niet willen doen met de auto joh, ik werd na een paar weken al doodziek van Amersfoort - Delft.

heb vorig jaar tijdje (3mnd) Leiden - Apeldoorn vv gedaan. Kán wel als je vroeg weggaat (7.30 in Apeldoorn etc) en dan 's middags om 16.30 weer weg en om 18.00 weer in Leiden veelal. Vrijdag vervolgens (half)dagje telewerken & dan weekend.
Offline Robin2
Master
di 26 jul 2011, 19:12 Bericht 

Bredero schreef:
Reken erop dat je (buiten vakanties) bij de A4 bij Leiden al vaak om 7.00 in de file staat richting Amsterdam.

Werkte eerder op een andere klus in Amsterdam en ik stond vooral vast van de Schipholtunnel tot de 2 A10's. Elke dag een kwartier, en dat was rond half 9. De ellende houdt na Leiden niet op in ieder geval.

Bredero schreef:
Wat is voorzieningen niveau? Zit een beetje telewerken er nog in? eerst mail, teleconferences etc 's ochtends en daarna gaan rijden? 's middags heb je dan alsnog een probleem maar het scheelt in elk geval

Nope, niet echt van toepassing als bollenpeller. (Geintje. :lol: )

Schep schreef:
Zit ie te mekkeren over file, gaat ie vervolgens bij de Starbucks hangen á € 4,50 voor een bakkie troost

:lol:

Schep schreef:
Verder moet je dit soort routes niet willen doen met de auto joh, ik werd na een paar weken al doodziek van Amersfoort - Delft. Dat is hooguit in de vakantie leuk. Lekker met de trein, dongeltje kopen en een beetje facebooken en twitteren in de eerste klas. 's middags met een filmpje gaan liggen pitten.

Ja, misschien is dat wel het beste ja. Als 10:00 beginnen goed is, gewoon proberen om 9:00 op de zaak te zijn zodat ik een uur speling heb.

salush schreef:
6:00 vetrekken. 7:30 aankomen denk ik.

Dan slaap ik net. :dood:

salush schreef:
Houd er wel rekening mee dat je iets moet doen in de auto,

Krant meenemen is wel een beetje awkward. :lol:

salush schreef:
Heb geen praktijk ervaring. Ik ken ook niemand die dat ding gebruikt. Maar nieuwsberichten zijn meestal niet zo positief.

Anderhalf jaar geleden. Zal nu wellicht beter zijn. Hij is wel supersnel in ieder geval.
Offline Schep
Master
di 26 jul 2011, 19:15 Bericht 
Bredero schreef:
Kán wel als je vroeg weggaat (7.30 in Apeldoorn etc)

:zzz:
Ik ben niet echt productief voor 10:30 :lol:
Robin_v_G schreef:
Dan slaap ik net.

Dat dus.
Offline Yvesart
Master
di 26 jul 2011, 19:16 Bericht 
Tweebel schreef:
A16-A4 heb je nog veel meer gegarandeerde knelpunten.

A16 bij Ridderkerk, Terbregseplein
A20 Ring R'dam Noord
A13
A4 op meerder plaatsen (Nieuw Vennep, Zoeterwoude, Nieuwe Meer)

zeker weten.. ik heb afgelopen maanden van omgeving Breda naar Hoofddorp gereden.. niet grappig meer.. 6 uur s ochtends wegrijden en vervolgens op de aansluiting A16 naar A20 vaststaan; vervolgens aan het begin van de TC; vervolgens bij de TC van de A13; vervolgens bij de versmalling in de A4 (net voor Leiden); dan km'tje verder de aansluiting met de N11 en dan eindelijk kun je doorblazen over 5 banen A4, MITS er niet iemand voor je met 100 op de linkerbaan voortsukkelt.. :fp:
snelste tijd in die maanden: aankomst om 7:30uur.. slechtste: 8:30uur..

Voor de terugweg ging ik al om 14.00uur (15.00 was al helemaal niet te doen) rijden.. dan stond de A4 alweer vast dus pakte ik standaard de N11 tot aan Bodegraven (heerlijk filerijden op de afslag aldaar).. omdat ik zo vroeg reed omzielde ik de file op de A12, aansluiting met de A20, A20 zelf bij Moordrecht, A20 aansluiting met de A16, en als laatste het getreuzel in de file op de A16 bij Dordrecht..
gemiddeld deed ik er dan 1,5uur over.. en dat was dus om 14.00uur!

Lang verhaal kort makend: pak de trein totdat de A4 af/verbreed is.. :hug:
Offline Robin2
Master
di 26 jul 2011, 19:18 Bericht 

Dacht ik al ja, A16-A4 mijden als de builenpest.
Offline mistery
Master
di 26 jul 2011, 19:22 Bericht 
Is het niet mogelijk om daar te blijven overnachten?
B&B, vrienden ofzoiets.
Offline Bredero
Pro
di 26 jul 2011, 19:25 Bericht 
Net als zeelui vroeger.... in elk stadje een ander schatje 8)
Offline Robin2
Master
di 26 jul 2011, 19:29 Bericht 

mistery schreef:
Is het niet mogelijk om daar te blijven overnachten?
B&B, vrienden ofzoiets.

Mwoah, bij vrienden vind ik niet zo relaxed. Hotel is niet rendabel.
Offline geelhoed
Master
di 26 jul 2011, 19:32 Bericht 
Hotel is toch niet zoveel duurder dan een eerste klas retourtje?
Offline Robin2
Master
di 26 jul 2011, 19:33 Bericht 

geelhoed schreef:
Hotel is toch niet zoveel duurder dan een eerste klas retourtje?

37 euro per nacht heb ik weinig vertrouwen in.
Online Maserati Teun
FS medewerker
di 26 jul 2011, 19:39 Bericht 
Ik heb 2 jaar Utrecht Breda gereden en zag dat dagelijks Breda ri Utrecht in de ochtendspits vaststond. 's Avond de andere kant op.
Offline pASCII
Master
di 26 jul 2011, 19:41 Bericht 
Mits de een kamer voor langere tijd boekt is er veelal wat aan de prijs te doen.
Offline mr. mcduc
Die hard
di 26 jul 2011, 19:46 Bericht 
de A27 vanaf Breda naar Utrecht is absoluut NIET begaanbaar vanaf 07:00 tot 10:00 uur.
Ik heb er zo'n 1,5 jaar gereden het is werkelijk waar een ramp. Het is geen normale file het staat gewoon stil. Niet aan beginnen!!
Damn, ik heb nog nachtmerries als ik er aan denk :x

En terug hetrzelfde, iedere minuut die je na 4 uur de weg opkomt sta je 2 minuten langer voor in de file.
En ik moest nog door naar Zeeuwsch vlaanderen hé. Ik herrinner me dat gevoel nog dat ik altijd had bij Breda, dan leek het alsof ik bijna thuis was. Feitelijk was ik op 1/3e van de reisafstand, maar die andere 2/3 kon ik gewoon op de cruise control afleggen. Dat is zoveel rustiger.

Andere opties zijn inderdaad de Fyra, alhoewel, mijn vriendin doet dat traject wekelijks en die is ook regelmatig vertraagd.

Weet je wat een goede optie is.... een motorrijbewijs
Offline Robin2
Master
di 26 jul 2011, 19:48 Bericht 

:fp:

Klinkt goed dit. :lol:
Offline Sandeman
FS medewerker
di 26 jul 2011, 19:53 Bericht 
Ik heb maar één tip en dat is ga zo vroeg mogelijk weg.
Ik heb al met al een jaar of 6 Fryslân - Amsterdam gedaan en de enige reden waarom ik dat heb kunnen volhouden is voor de files rijden.

Om 7 uur vertrekken betekende een dag van (inclusief woon-werk-woon) zo'n 13-14 uur.
Om 6 uur vertrekken -> 12 uur.
Om 5 uur vertrekken -> 11 uur.

Dus ik zat iedere dag keurig om 5h achter het stuur... Het is even wennen, maar kan prima hoor :kniktja:
Bijkomend voordeel, dan zijn er nog geen flitsers actief O:)
Offline Robin2
Master
di 26 jul 2011, 19:54 Bericht 

:schudnee:
Offline Sandeman
FS medewerker
di 26 jul 2011, 19:56 Bericht 
Zelf weten, ik ben nogal gehecht aan m'n vrije tijd. Als ik door een uurtje (of wat ;)) eerder opstaan een paar uur per dag extra vrije tijd heb... Makkelijke keuze :kniktja:
Offline Robin2
Master
di 26 jul 2011, 19:58 Bericht 

Nah, mijn slaapritme laat dat niet toe. Ik ben zéér moeilijk met het vinden en behouden van een ritme, 5 uur opstaan gaat me echt slopen.
Offline pr0mo
Master
di 26 jul 2011, 19:59 Bericht 
A27 is tussen 6.00 en 10.00 richting Utrecht zeer slecht te rijden, vooral tussen Gorinchem en Vianen. Terug vanaf 16.00uur ook een drama, file vanaf Lexmond tot Gorinchem gegarandeerd iedere dag.
A2 Utrecht/Amsterdam is heen en terug prima te doen. Maar Sloterdijk is weer een drama, het verkeer komt niet weg van het industrieterrein aangezien veel verkeer richting de Coentunnel moet die vanaf 15.30uur ook vast staat.

Ik weet niet hoe groot de nood naar die klus is maar persoonlijk zou ik iets dichter bij huis zoeken. Je bespaard een hoop reistijd en ergernissen.
Offline mr. mcduc
Die hard
di 26 jul 2011, 20:00 Bericht 
Overigens heb ik er regelmatig monteurs lopen die ook ongeveer vanuit Breda komen.

Die kiezen het liefste voor de optie, beginnen om 07:00 uur (in A.dam dus)
En in de echt drukke periodes, meer uren werken zodat ze weer na de file's weggaan en dan op vrijdag niet werken bijv.

En trouwens, over die motor. Ook dat heeft mijn vriendin al meerdere malen gedaan (werkt ook in A.dam) De ellende is inderdaad dat je moe bent tegen de tijd dat je in A.dam bent en dan moet je juist extra scherp zijn om niet van de weg af gereden te worden
Offline Robin2
Master
di 26 jul 2011, 20:04 Bericht 

Ok ok ok, ik neem de trein wel.

:fp:
 [ 86 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende