Pagina 2 van 2  [ 71 berichten ]
Offline aapje
Master
wo 03 aug 2011, 8:58 Bericht 
Bij mij werkt de automatische verlichting prima behalve bij mist. En ook bij regen zet ik mijn verlichting handmatig aan :)
Offline dolphin
Pro
wo 03 aug 2011, 9:44 Bericht 
Mikkie schreef:
Wat voor Bimmer heb je eigenlijk?

Robin_v_G schreef:
GT als ik het goed heb. Geyle bak.

yep, de foto boven is die van mij: een 535i GT met 20 inch velgen, vol in de opties (incl HUD etc) en gechip-tuned naar 381pk en 525Nm.
Offline blightzor
Die hard
wo 03 aug 2011, 9:46 Bericht 

aapje schreef:
Bij mij werkt de automatische verlichting prima behalve bij mist. En ook bij regen zet ik mijn verlichting handmatig aan

Ja idd, als het af fabriek erop zit zoals op mn VW dan gaat alles vanzelf aan en uit dus ook door een tunnel of donkere plek (en zelfs bij regen) maar niet bij mist.
Offline Guppenklup
Master
wo 03 aug 2011, 10:52 Bericht 
zadkine schreef:

2: Is waar maar minder belangrijk. Achteropkomend zijn de snelheids verschillen veel kleiner, en zijn ook de gevolgen veel kleiner. Daarnaast weet je als er een wolk water over de weg stuift dat daar een vervoermiddel in zit, ook als je geen lampjes ziet.

Ik zou me toch niet prettig voelen in bepaalde omstandigheden als ik van achteren niet zichtbaar ben. Natuurlijk zijn de snelheidsverschillen een stuk kleiner, maar als je net van achteren aangetikt wordt ga je wel om je as.
Online Appeltje
Master
wo 03 aug 2011, 12:03 Bericht 

Guppenklup schreef:
Ik zou me toch niet prettig voelen in bepaalde omstandigheden als ik van achteren niet zichtbaar ben. Natuurlijk zijn de snelheidsverschillen een stuk kleiner, maar als je net van achteren aangetikt wordt ga je wel om je as.

ALs je niet zichtbaar kunt zijn dan is het misschien wat om daar patent op aan te vragen... dat is namelijk nog niet vertoond, de opvolger van Stealth! :)

Wat ik dus probeer te zeggen is dat je in bepaalde omstandigheden gewoon je dimlicht kunt aandoen hoor, da's niet verboden ofzo? Onder normale omstandigheden voegen overdag je achterlichten niets toe... en bij regen, tunnels en mist moet je gewoon zorgen dat ze aan gaan, hetzij automatisch (bij mist lukt dat niet), hetzij handmatig.
Offline geelhoed
Master
wo 03 aug 2011, 12:08 Bericht 
Guppenklup schreef:

Ik zou me toch niet prettig voelen in bepaalde omstandigheden als ik van achteren niet zichtbaar ben.

Dan is zede nieuwe Mazda DRL misschien wat voor jou! :lol:

Link
Offline SuperChinees
Pro
wo 03 aug 2011, 12:55 Bericht 

Ik heb ze wel, maar gebruik ze nooit. Ze gebruiken evenveel stroom als mijn xenon verlichting. :lol:
Offline blightzor
Die hard
wo 03 aug 2011, 13:42 Bericht 

SuperChinees schreef:
Ik heb ze wel, maar gebruik ze nooit. Ze gebruiken evenveel stroom als mijn xenon verlichting.

Ik kan de mijne niet eens uitzetten :/ ze gaan uit als mijn ´´echte´´ licht aangaat...
Offline FocusWagon
Die hard
wo 03 aug 2011, 13:46 Bericht 
blightzor schreef:

Ik kan de mijne niet eens uitzetten :/ ze gaan uit als mijn ´´echte´´ licht aangaat...

Dus gewoon je normale verlichting voeren :-)
Offline SuperChinees
Pro
wo 03 aug 2011, 14:11 Bericht 

FocusWagon schreef:
blightzor schreef:

Ik kan de mijne niet eens uitzetten ze gaan uit als mijn ´´echte´´ licht aangaat...

Dus gewoon je normale verlichting voeren

Of in je systeem menu uitschakelen?
Offline blightzor
Die hard
wo 03 aug 2011, 15:59 Bericht 

kan dat?

waarom zou ik mn normale licht voeren? Het is gewoon hallogeen licht af fabriek nieuwe auto golf highline.
Offline salush
Master
wo 03 aug 2011, 16:13 Bericht 
Appeltje schreef:
waarom zou je achter aan willen hebben als het niet donker is?

Lampen vinden ik duidelijk dan een stuk metaal. Kan aan mij liggen. Maar ik vind het gewoon fijner als iemand met lampen aan rijdt (ook overdag).
Offline rikski
Pro
wo 03 aug 2011, 18:34 Bericht 

Autos zonder achterlicht staan geparkeerd??
Daarom is het al duidelijker.

Ik rij overdag vaak met de stadslichten en mistlichten aan, omdat het opvalt. Alles wat opvalt, wordt eerder gezien.

Makkelijk zat...

Oh ja, regeltjes zijn er om te overtreden, Geelhoed...
Offline geelhoed
Master
wo 03 aug 2011, 19:10 Bericht 
Probeer een setje blauwe zwaailampen en een sirene. Valt nog veel meer op.
:fp:
Offline Lotus Omega
Master
wo 03 aug 2011, 19:33 Bericht 
rikski schreef:
Ik rij overdag vaak met de stadslichten en mistlichten aan, omdat het opvalt. Alles wat opvalt, wordt eerder gezien.

Daar zijn de dimlichten juist voor.
Online Maserati Teun
FS medewerker
wo 03 aug 2011, 19:48 Bericht 
rikski schreef:
Ik rij overdag vaak met de stadslichten en mistlichten aan

:fp: :fp: :fp:
Offline snovvdog
Master
wo 03 aug 2011, 22:07 Bericht 
rikski schreef:
mistlichten aan

Dat verblind tegenliggers weleens... En de omgeving wordt minder zichtbaar, dimlicht is voldoende hoor.
Offline Mazda323
Die hard
wo 03 aug 2011, 22:21 Bericht 

blightzor schreef:
waarom zou ik mn normale licht voeren? Het is gewoon hallogeen licht af fabriek nieuwe auto golf highline.

Dat staat in je handleiding: Knipperlicht naar links aanzetten en groot licht geven (oftewel de hendel naar beneden en naar je toe trekken)

Hendel zo vasthouden en het contact ca. 3 seconden in- en daarna weer uitschakelen. Daarna is je DRL uitgeschakeld.
Kan ook via VAG-COM worden gedaan
Offline Guppenklup
Master
wo 03 aug 2011, 22:28 Bericht 
Appeltje schreef:
Onder normale omstandigheden voegen overdag je achterlichten niets toe... en bij regen, tunnels en mist moet je gewoon zorgen dat ze aan gaan, hetzij automatisch (bij mist lukt dat niet), hetzij handmatig.

Dat geef ik ook aan in mijn eerdere posts. Juist in deze tijd als de zon fel schijnt (komt wel eens voor) en je rijdt een tunnel in, dan duurt het even voor je ogen gewend zijn aan de duisternis. Juist dan helpt het om de achterlichten te hebben branden. (f)
Offline geelhoed
Master
do 04 aug 2011, 5:44 Bericht 
snovvdog schreef:
Dat verblindt tegenliggers weleens...

Of voorliggers.
Rikski reed een transporter toch?
Afbeelding
Online Appeltje
Master
do 04 aug 2011, 8:59 Bericht 

Guppenklup schreef:
Dat geef ik ook aan in mijn eerdere posts. Juist in deze tijd als de zon fel schijnt (komt wel eens voor) en je rijdt een tunnel in, dan duurt het even voor je ogen gewend zijn aan de duisternis. Juist dan helpt het om de achterlichten te hebben branden.

Dat schrijf ik toch ook???? En als je een beetje auto hebt (zelfs Peugeot heeft dat dus ;) ) dan gaat die overschakeling van DRL naar dimlicht automatisch...
 [ 71 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2