Postingstijd interval gedetecteerd van 32.5 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 2 van 2  [ 80 berichten ]
Offline tha steef
Master
di 24 aug 2010, 23:28 Bericht 
ik zeg inzetten op 200, dat haalt mijn autotje niet, dus als we dan op de constructie snelheid van 170 eindigen, dan ben ik blij :D
Offline Stefan-
Master
wo 25 aug 2010, 11:25 Bericht 
Zolang die 100 maar optieft vind ik het goed.
Offline Guppenklup
Master
wo 25 aug 2010, 13:27 Bericht 
Walker schreef:
Vraag maar aan Sander 'hoe-de-wind-waait-waait-mijn-jasje' de Rouwe.

Geen wonder dat hij het zo goed doet in het cda. Hij is het summum van de weerhaanpolitiek :schudnee:
Offline Stefan-
Master
wo 25 aug 2010, 14:01 Bericht 
Ik gok dat we er eerst nog 10 jaar over gaan vergaderen trouwens.
Offline snail
Nieuwkomer
vr 01 okt 2010, 21:29 Bericht 
djidee schreef:
Maar dat wegbeeld, zat te wachten op degene die met 170 over links gaat...

Tja ik ook. :roflol: :wink: http://www.flitsservice.nl/phpBB/strafrecht-zaken-t-en-strafbeschikking/verweer-strafzaak-bij-70km-u-te-hard-op-snelweg-t62985.html
Offline Quaresma7
Die hard
vr 01 okt 2010, 23:52 Bericht 
orthello schreef:
Moet je eens naar Drenthe komen...
Meerijden met het verkeer (=aanpassen aan de situatie) zorgt er zo voor dat je op GPS dik boven de 130 kachelt.

Ik blijf liever 100 km/h rijden op da A16 (rotterdam) dan 130 km/h in Drenthe :lol:
Offline Dave
FS Webmaster
za 02 okt 2010, 0:32 Bericht 
Eng heh? Rust?
Offline djidee
Master
za 02 okt 2010, 8:19 Bericht 
Blijf maar lekker daar, kunnen wij blijven doorrijden en genieten van de rust :kniktja: :dag:
Offline Stefan-
Master
di 23 nov 2010, 20:58 Bericht 
radar ut a2 utrecht ri amsterdam thv hmp 44.2 voor afslag vinkeveen in middenberm (koen koerier/bastiaan01) 09:13:05
radar nh a2 amsterdam ri utrecht thv hmp 33.6 bij afslag amsterdam arena onder het viaduct (ricomandsi) 15:26:12
laser ut a2 amsterdam ri utrecht thv hmp 41.9 voor afslag vinkeveen 19/11/10 12:27:47

Allemaal voor de veiligheid :dood:
Offline kukel
Pro
di 23 nov 2010, 21:48 Bericht 

De Vmax ook ook absurt daar. Rij je 140 op de teller wordt je nog ruim ingehaald. :[

Met 105 km/h komen zelfs de Kia Picanto's etc. je voorbij. :nah:
Offline Stefan-
Master
vr 11 feb 2011, 15:31 Bericht 
Godver man, gooi die tunnel open. Als je nu zuidelijk rijdt, rij je bijna die tunnel in! En dan staat er ook nog zo'n bordje 'tunnelverlichting in testfase' :lol: Die fase duurt dus al meer dan een jaar.

Wat een gepolder :fp: En ondertussen worden de files onder die spoorbrug maar langer en langer, omdat IEDEREEN daar aan het remmen is.
Offline Tweebel
Master
vr 11 feb 2011, 15:44 Bericht 
't was vandaag erg druk op de A2 thv Maarssen. Ik hoop maar dat ze ermee bezig zijn.
Offline Stefan-
Master
vr 11 feb 2011, 15:47 Bericht 
Heeft iemand enig idee wat ze nou aan het doen zijn in zuidelijke richting NAAST die tunnel? Ze zijn de afgelopen weken bezig geweest met het verwijderen van de oude pilaren van het spoorviaduct en te vervangen voor smallere metalen pilaren.

Maar even verderop, naast de tunnel, zijn de bezig met asfalteren. Komt daar de tijdelijke A2 te liggen? Of wat is de bedoeling?
Offline Stefan-
Master
vr 11 feb 2011, 15:51 Bericht 
Afbeelding

De blauwe pilaren zijn de nieuwe. Voorheen waren dat ook van die dikke betonpijlers. De rest gaat vast ook nog weg?
Offline salush
Master
vr 11 feb 2011, 22:26 Bericht 
Noord-Zuid: 2 stroken parallel, 2 stroken hoofd + 1 spitsstrook (5 totaal)
Zuid-Noord: 4 stroken waarvan 1 spitsstrook in een 2+2/2+1 configuratie.

Ik vermoed dat die 1e bruine/rode pijler van links verwijderd zal moeten worden.
Offline aswnl
Pro
za 12 feb 2011, 22:44 Bericht 

http://www.wegenforum.nl/viewtopic.php? ... start=2261 :wink:
Offline Jack Bauer
Master
ma 14 feb 2011, 20:51 Bericht 

Door dat gezeik met die veiligheidssystemen kost dit project weer enkele miljoenen meer. Dank u Brussel, met je zeik EU-regels voor tunnels.

De tunnels is allang af, rijbaan compleet met markering ligt klaar om bereden te worden. Even die snelweg aan beide kanten aansluiten KLAAR!
Offline djidee
Master
ma 14 feb 2011, 23:24 Bericht 
Jack Bauer schreef:
Door dat gezeik met die veiligheidssystemen kost dit project weer enkele miljoenen meer. Dank u Brussel, met je zeik EU-regels voor tunnels.

De tunnels is allang af, rijbaan compleet met markering ligt klaar om bereden te worden. Even die snelweg aan beide kanten aansluiten KLAAR!

Hoooo, volgens EU regels had er een hoop minder aan die tunnel hoeven te komen aan veiligheidsmaatregelen. NL (en brandweer&gemeente Utrecht voorop) willen het beste jongetje van de klas zijn. Voeg daaraan het verdelen van het bouwen van de software door verschillende marktpartijen toe (wat natuurlijk niet met elkaar samenwerkt) en je hebt een hoop gedonder....
Offline Stefan-
Master
di 15 feb 2011, 8:36 Bericht 
Morgen is er een 'nieuwe situatie' in zuidelijke richting, volgens de tekstkar/matrixbord vanochtend. Ben benieuwd.
Offline Tweebel
Master
di 15 feb 2011, 8:58 Bericht 
Stefan- schreef:
Morgen is er een 'nieuwe situatie' in zuidelijke richting, volgens de tekstkar/matrixbord vanochtend. Ben benieuwd.

Dat is waarschijnlijk codetaal voor "morgen file".
Offline Stefan-
Master
di 15 feb 2011, 9:05 Bericht 
Dat lijkt me niet meer dan logisch. Die kut situatie is de afgelopen 6 maanden al minstens 4x veranderd.
Offline Tweebel
Master
di 15 feb 2011, 12:42 Bericht 
Citaat:
Op 1 april extra rijstroken A2 bij Utrecht
Op 1 april komen er extra rijstroken ter hoogte van de beruchte Leidsche Rijn tunnel in de A2 bij Utrecht. De tunnel zelf gaat halverwege 2012 pas open.
?Op 1 april gaan er extra rijstroken open naast de Leidsche Rijn Tunnel bij Utrecht, om daar de A2 te ontlasten,? vertelt Henk Voerman, woordvoerder van Rijkswaterstaat. ?De tunnel zelf gaat halverwege 2012 open. Maar om de automobilisten tegemoet te komen is er straks dus wel aan beide kanten een strook extra.?
Volgens schattingen van de Verkeersinformatiedienst (VID) levert de nog immer gesloten Leidsche Rijn tunnel dit jaar een miljoen verliesuren op. Ondertussen hebben de automobilisten wel uitzicht op twee keer vijf rijstroken strak, glad en overdekt asfalt in de bovengrondse tunnel.
De bestaande drie rijstroken naast de tunnel worden uitgebreid met een flexibele rokstrook ernaast. Voerman: ?Die wordt meestal alleen tijdens de spitsuren ingezet.? De verwachting is dat het verkeer er wel enigszins door wordt ontlast en dat zou dus moeten betekenen dat er minder (lange) files zijn.
Grootste spelbreker in ?Tunnelgate?, zoals dit avontuur in de media wordt aangeduid, zijn de veiligheidssystemen. Die zouden niet of niet voldoende aanwezig zijn en is een conflict zijn over de sprinklerinstallatie. ?Voor ons is het allerbelangrijkste dat de tunnel straks veilig is. Er zijn de afgelopen jaren ongelukken in tunnels geweest die de veiligheidseisen hebben verscherpt. Het gaat hier dan ook niet om een enkele sprinklerinstallatie. Er zijn maar liefst 53 verschillende systemen in de tunnel aanwezig. Die moeten met elkaar samenwerken door middel van allerlei software. Dat moet uitgebreid getest worden en dat geeft de vertraging.?
De extra kosten die de anderhalf jaar uitstel van de opening van de tunnel met zich mee brengt, lopen in de tientallen miljoenen. Dat wil de woordvoerder van Rijkswaterstaat niet bevestigen. Voerman: ?De tunnel kost hooguit 200 miljoen euro.?
Bij het openen van de extra rijstroken is het nog maar de vraag of de luchtkwaliteit niet zulke extreme verhogingen laat zien, dat het boven de norm komt, zoals gebeurd is bij de werkzaamheden aan de A4. Bovendien moeten in de Leidsche Rijn tunnel alle systemen, nadat ze aangesloten, zijn ook nog uitgebreid getest worden.

Via: http://www.autoweek.nl/autonieuws/16020 ... ij-Utrecht

Wtf is een bovengrondse tunnel?

Wacht, we vragen het aan Van Dale:
Citaat:
tun·nel de; m -s ondergrondse gang voor een weg
Offline Masterdam
Master
di 15 feb 2011, 12:45 Bericht 
Dus een tunnel van 200 miljoen die rente kost. Een bypass van 35 miljoen. En dan heb ik het nog niet over de economische schade door files. We zijn weer lekker bezig hier in dit land.
Offline Stefan-
Master
di 15 feb 2011, 18:52 Bericht 
Lekker gepolder jahoeeeee :honger:
Offline salush
Master
di 15 feb 2011, 20:10 Bericht 
Stefan- schreef:

Spoiler:

Waar: A2 Utrecht-Amsterdam, 't-Zand tot Utrecht-Centrum, beide richtingen
Waarom: Realiseren van een tijdelijke verbreding van de A2 (in de vorm van extra rijstroken) ter hoogte van de tunnel Leidsche Rijn.
Wanneer: 8 november 2010 t/m 1 april 2011
Hinder categorie: Matige hinder
Welke hinder: GEWIJZIGDE SITUATIE vanaf 16 februari voor verkeer richting Den Bosch: de nieuwe afrit Utrecht-Centrum/ Langerak/ Jaarbeurs (afrit 8) is in gebruik. Deze afrit ligt 1 kilometer ten noorden van de bestaande (de bestaande afrit wordt afgesloten)! In de meeste nachten in bovengenoemde periode zijn er vanaf 19.30 uur minder rijstroken beschikbaar op de A2. Hou rekening met een langere reistijd. Tevens kunnen er verkeersstops zijn (het verkeer wordt circa 10 minuten stilgezet) en kunnen toe- en afritten Het Zand (afrit 7) en Utrecht-Centrum (afrit 8) en verbindingswegen in knooppunt Oudenrijn afgesloten zijn. Permanente hinder: er zijn geen vluchtstroken beschikbaar (wel pechhavens), er zijn versmalde en verschoven rijstroken en er geldt een lagere maximumsnelheid van 70 of 90 km/uur. Verkeer richting Amsterdam en riching Den Bosch heeft te maken met een rijbaansplitsing (verkeer op de A2 kan links of rechts van een barrier rijden om dezelfde bestemming te bereiken).

http://www.vananaarbeter.nl/werkzaamhed ... aam=A2#ww0

Afslag Utrecht-centrum wordt dus gesloten en je kan na het spoor ergens rechtsaf, kom je op de stadsbaan terecht, waar je 50 mag . :duh:
Offline oohlaf
Weet de weg
di 15 feb 2011, 22:25 Bericht 
Trouwens, hoe ver flitst een multanova 6F langs zo'n 5 baans weg?
Stel hij staat rechts, is dan (bij vrij zicht) het kenteken leesbaar van een auto op de meest linkerbaan?
Offline Aanhanger
Master
di 15 feb 2011, 23:00 Bericht 
oohlaf schreef:
Stel hij staat rechts, is dan (bij vrij zicht) het kenteken leesbaar van een auto op de meest linkerbaan?

Er wordt op de A2 ook regelmatig vanuit de middenberm geflitst, al durf ik daar geen conclusies aan te verbinden.
Het zou ook kunnen dat bij drukker verkeer overtreders op de linkerstroken te vaak niet zichtbaar of meetbaar zijn door ander verkeer.
Offline Jack Bauer
Master
wo 16 feb 2011, 21:49 Bericht 

Tweebel schreef:
Op 1 april extra rijstroken A2 bij Utrecht

O:)
Offline Stefan-
Master
ma 21 maart 2011, 8:54 Bericht 
EINDELIJK rijdt het weer door _O_ in ieder geval zuidelijk. Nieuwe oplossing is best wel een goede, mijns inziens. Weet niet of het noordelijk ook goed geregeld is? We zullen t vanmiddag zien.
Offline salush
Master
ma 21 maart 2011, 18:36 Bericht 
Stefan- schreef:
EINDELIJK rijdt het weer door _O_ in ieder geval zuidelijk.

Hoofdbaan zeker? Vanaf de A12 had ik 8 minuten vertraging. Normaal nooit zo'n last van. Vanaf Utrecht centrum (normale route) zal het ook wel slechter worden. Ik hoop wel dat het richting het noorden beter gaat (normaal file, vandaag geen last). Files in de ochtend vind ik vervelender.

Ik mag hopen dat de v85 wel wat hoger kan. Ligt in ieder geval niet aan het beschikbare asfalt.

Link
 [ 80 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2