Pagina 1 van 1  [ 9 berichten ]
Offline ixat
Respect
wo 23 nov 2005, 23:26 Bericht 
Aangezien ik nog weleens over het 1 en ander loop te filofiseren, kwam laatst iets in me op nadat ik een krantenbericht had gelezen. Er was een automobilist van de weg gehaald, omdat hij teveel had gedronken. De man blies 0,5 prom. In de krant werd ie bestempeld als dronken. Ik lees dit wel vaker, maar met 0,5 ben je niet dronken? Je reactiesnelheid gaat achteruit. En het is natuurlijk niet meer verantwoordelijk om deel te nemen aan het verkeer. Maar dronken? Ik lees dit overigens wel vaker.

En stel dat deze man met een prom. van 0,5 voor een rood licht staat te wachten en er botst van achter een nuchtere automobilist tegen je aan..wie is er dan fout?

Ik ben erg TEGEN mensen die onder invloed in hun auto stappen, maar deze vragen kwamen bij me op, iemand enig idee?
Offline VB04 16 euro
Pro
do 24 nov 2005, 8:06 Bericht 

Wettelijk gezien natuurlijk de bestuurder die achterop knalt.
Maar aangezien een standaardprocedure bij een ongeval een blaastest is en de ander een A blaast is deze ook het haasje.
Ik denk dat de verzekering van de partij die het ongeluk veroorzaakt indien All Risk verzekerd alleen het eigen voertuig zal vergoeden.
De persoon met alcohol krijgt helemaal niks ondanks dat het zijn fout niet was,zo staat het ook in alle voorwaarden beschreven.
Offline bjemke
Pro
do 24 nov 2005, 8:25 Bericht 
Het kan ook zijn dat je iets teveel fishermans friend heb gehad. Het schijnt dat de blaastest deze ook rekent als alcohol. De stoffen die hierin zitten geven dezelfde waarden aan als drank.

In Duitsland wordt hiervoor al gewaarschuwd door de polizei. In Nederland natuurlijk niet.

Ik heb vorig jaar moeten blazen bij een controle. Ik had niet gedronken, maar wel zo'n Fishermansfriend in de mond. Het apparaat moest lang rekeken alvorens een P te geven. De agent gaf nog aan dat ik WEL had gedronken, omdat het apparaat zo lang moest rekenen.

Dussssss
Offline 2177
Die hard
do 24 nov 2005, 8:55 Bericht 

Zelfde als bij mondspray, bonbons etc.
Gelukkig geldt dit alleen voor de selectie apparatuur op straat en niet voor de ademanalyse op het bureau. En dat de duitsers daar dus voor waarschuwen is natuurlijk onzin. Die werken nog met zulke ouwe kneut die ze hier allang naar de domeinen schuiven. Daar werkt nog gewoon de ouderwetse bloedproef die in nederland bijna niet gebruikt wordt. Dus vreet lekker een doos vol met de friends weg, daar wordt je NOOIT op veroordeeld.
Wel sterk spul hoor....
Offline meranto
Master
do 24 nov 2005, 9:07 Bericht 
2177 schreef:
Gelukkig geldt dit alleen voor de selectie apparatuur op straat en niet voor de ademanalyse op het bureau. En dat de duitsers daar dus voor waarschuwen is natuurlijk onzin. Die werken nog met zulke ouwe kneut die ze hier allang naar de domeinen schuiven. Daar werkt nog gewoon de ouderwetse bloedproef die in nederland bijna niet gebruikt wordt. Dus vreet lekker een doos vol met de friends weg, daar wordt je NOOIT op veroordeeld.
Wel sterk spul hoor....

Ik kan je garanderen dat als jij in 1 keer een doos Fisherman's Friends opvreet, dat je het komende uur niet echt in staat bent om als normaal mens een voertuig te besturen :wink:
Offline bjemke
Pro
do 24 nov 2005, 9:17 Bericht 
je meurt in ieder geval wel de hele dag naar een muntfabriek....
Offline Plan 9
Die hard
do 24 nov 2005, 9:20 Bericht 
cabdriver schreef:
Aangezien ik nog weleens over het 1 en ander loop te filofiseren, kwam laatst iets in me op nadat ik een krantenbericht had gelezen. Er was een automobilist van de weg gehaald, omdat hij teveel had gedronken. De man blies 0,5 prom. In de krant werd ie bestempeld als dronken. Ik lees dit wel vaker, maar met 0,5 ben je niet dronken? Je reactiesnelheid gaat achteruit. En het is natuurlijk niet meer verantwoordelijk om deel te nemen aan het verkeer. Maar dronken? Ik lees dit overigens wel vaker. (...)

De reactie op alcohol is voor iedereen verschillend. Na twee glazen alcohol ben ik niet dronken, maar ga ook zeker niet achter het stuur zitten. Gooi echter twee glazen wijn in een Japanner en geheid dat deze dronken wordt. Maar ja, je moet het beestje nu eenmaal een naampje geven.
Offline 2177
Die hard
do 24 nov 2005, 10:33 Bericht 

meranto schreef:
2177 schreef:
Wel sterk spul hoor....

Ik kan je garanderen dat als jij in 1 keer een doos Fisherman's Friends opvreet, dat je het komende uur niet echt in staat bent om als normaal mens een voertuig te besturen :wink:

Ga het maar niet proberen. Toch bedankt voor het advies!!!
Offline Joost81
Pro
do 24 nov 2005, 13:31 Bericht 
Het is bespottelijk, iemand die geconcentreerd en nuchter op zaterdagochtend van Utrecht naar Amsterdam rijdt met 170-180 wordt van de weg gehaald, rijbewijs afgepakt, media gebruiken dan woorden als "laagvlieger" en "wegpiraat". Terwijl de vrijdagavond ervoor nog talloze mensen met teveel alcohol in hun bloed onderweg zijn.

Wanneer worden regels eens gebruikt waarvoor ze écht bedoeld zijn?
 [ 9 berichten ]