Pagina 1 van 2  [ 61 berichten ]
Offline Opa TRP
Master
do 11 maart 2010, 17:15 Bericht 
Citaat:
AMSTERDAM - Verkeersminister Camiel Eurlings is op 9 juni niet verkiesbaar namens het CDA. Ook komt hij niet terug als minister.

Eurlings heeft dat donderdag aan partijvoorzitter Peter van Heeswijk en CDA-leider Jan Peter Balkenende laten weten.

In een verklaring stelt Eurlings: ''Het is geen makkelijke afweging geweest. Mijn halve leven heeft in het teken gestaan van de politiek en het bestuur. Met hart en ziel heb ik mij ingezet. Vooral in de laatste jaren als Minister van Verkeer en Waterstaat is het een grote eer geweest om zo veel mooie dingen te doen voor Nederland. In de komende periode komt de nadruk meer op mijn privéleven te liggen. Die keuze heb ik samen met mijn vriendin genomen. Die keuze maak ik vol overtuiging.''

In de verklaring van het CDA stelt partijvoorzitter Peter van Heeswijk dat hij het ''enorm jammer'' vindt dat Eurlings de actieve politiek verlaat.

''De afgelopen maanden heeft Camiel zowel publiekelijk als tegen mijzelf verklaard de politiek te willen verlaten om meer privéleven te kunnen hebben. Ik heb er respect voor dat iemand in deze fase van zijn leven een andere keuze maakt. CDA'ers erkennen natuurlijk het belang van familie en gezin.'' Eurlings wil zich blijven inspannen voor het CDA, maar ''op andere manieren''.

De 36-jarige Eurlings werd in Den Haag gezien als de belangrijkste kroonprins bij het CDA en als toekomstig premierskandidaat. Eurlings heeft ondanks zijn jonge leeftijd al een lange politieke carrière achter de rug.

Al op zijn twintigste was hij gemeenteraadslid in het Limburgse Valkenburg aan de Geul. In 1998 werd hij Tweede Kamerlid. Zes jaar later werd hij aanvoerder van de CDA'ers in het Europees Parlement waar hij al snel prestigieuze posten kreeg als rapporteur voor Turkije binnensleepte.

In februari 2007 kwam hij terug naar Den Haag om minister van Verkeer en Waterstaat te worden. Zijn belangrijkste project daar was de kilometerheffing, na de val van het kabinet inmiddels 'controversieel' verklaard in de Kamer.

Nu.nl

De meningen lopen uiteen, maar ik vind het ronduit spijtig.

Laatst bijgewerkt door Opa TRP op do 11 maart 2010, 17:43, in totaal 1 keer bewerkt
Offline Sandeman
FS medewerker
do 11 maart 2010, 17:18 Bericht 
Terug naar Europa?
Offline feitelijk
Master
do 11 maart 2010, 17:23 Bericht 
Citaat:
Die keuze heb ik samen met mijn vriendin genomen.

Afbeelding
Offline MofkaP
FS Juridisch
do 11 maart 2010, 17:23 Bericht 
Als dit bericht juist is dan zegt het volgens mij heel veel over de verhouding bak-ellende en Eurlings.
Offline Opa TRP
Master
do 11 maart 2010, 17:28 Bericht 
Het gaat het CDA zeker geen stemmen opleveren deze zet :x
Wel goeie zet om het nu bekend te maken, aangezien anders Gerda vanavond het hoofdthema was geweest :roflol:
Offline Kwibus
Master
do 11 maart 2010, 17:39 Bericht 
Vertaling: Goh, ik heb eens naar verkeer, asfalt en rekeningrijden gekeken. Laat ik me daar maar niet aan gaan branden...
Offline Jeroen87
Die hard
do 11 maart 2010, 17:39 Bericht 

Jammer, Eurlings was een van de betere zoniet de beste van het afgelopen kabinet.
Offline Dikke Dakduif
Master
do 11 maart 2010, 17:42 Bericht 
Opa TRP schreef:
Het gaat het CDA zeker geen stemmen opleveren deze zet
Zolang die stemmen naar de VVD of PVV gaan, vind ik het prima. Vandaag zijn ze (evenals de PvdA) weer gedaald in een peiling, hopelijk zet die trend door en wordt de VVD groter dan het CDA :kniktja:
Offline umpire
FS medewerker
do 11 maart 2010, 17:42 Bericht 
:woop: :woop: :woop: :woop:
Offline Tukker_Pat
FS Juridisch
do 11 maart 2010, 17:44 Bericht 
MofkaP schreef:
Als dit bericht juist is dan zegt het volgens mij heel veel over de verhouding bak-ellende en Eurlings.

Dat vroeg ik me ook af. Het partij-congres gaf een unaniem aan Balkenende, is denk dat Eurlings daar "minder blij" van is geworden.
Offline Tukker_Pat
FS Juridisch
do 11 maart 2010, 17:45 Bericht 
Dikke Dakduif schreef:
Zolang die stemmen naar de VVD of PVV gaan, vind ik het prima. Vandaag zijn ze (evenals de PvdA) weer gedaald in een peiling, hopelijk zet die trend door en wordt de VVD groter dan het CDA

Afbeelding

Niet VVD dus, wel PvdA.
Offline feitelijk
Master
do 11 maart 2010, 17:49 Bericht 
Denk dat hij op deze doelt: http://www.politiekebarometer.nl/ en niet de peiling van maurice van zondag.
Offline Arno
FS Meldingen
do 11 maart 2010, 17:50 Bericht 
Zul je zien, zetten ze na de verkiezingen weer een wijf op verkeer :boos:
Offline Hans01
Pro
do 11 maart 2010, 17:56 Bericht 

Jeroen87 schreef:
Jammer, Eurlings was een van de betere zoniet de beste van het afgelopen kabinet.

Helemaal mee eens, ik ben geen CDA stemmer, maar dit was de enige die mijn instemming kon hebben.
Offline Fopspee(n)
Master
do 11 maart 2010, 18:21 Bericht 
Nu de rest nog...........

opgeruimd staat netjes!
Offline Warmaster
Master
do 11 maart 2010, 18:54 Bericht 
Ik zal hem niet missen met zijn EMG en kilometerheffing. :nothanks:
Offline Maserati Teun
FS medewerker
do 11 maart 2010, 18:54 Bericht 
Vanmorgen hoorde ik al dat als Bak-ellende teveel zetels verliest bij de verkiezingen en hij gaat niet in de Kamer zitten, dan zou Eurlings fractievoorzitter worden. Kennelijk heeft hij geen behoefte aan het bespelen van de tweede viool. En gelijk heeft hij.
Offline Marten320TD
Master
do 11 maart 2010, 18:56 Bericht 
Damn... hadden we eindelijk een vent op VWS, eentje die investeerde in ASFALT, gaat hij weg :(
Daarbij is het een beta in de woestijn van -logen en andere alfa's en gamma's, en nog autoliefhebber ook!
Eurlings heeft in elk geval geen standbeeld voor zichzelf opgericht in de vorm van een betuwelijn etc. en zijn oren niet enkel naar linkse subsidiesponzen en hobbyclubjes laten hangen. Ik vrees dat Emiel de beste minister van VWS in het verleden en toekomst zal zijn. :-?
Offline feitelijk
Master
do 11 maart 2010, 18:57 Bericht 
Maserati Teun schreef:
Vanmorgen hoorde ik al dat als Bak-ellende teveel zetels verliest bij de verkiezingen en hij gaat niet in de Kamer zitten

Dan loop je wat achter, dat was maandag al bekend. Bo vendien is het nog sterker. JP gaat alleen voor premier. Dus ook als het CDA groeit maar niet in de regering komt neemt hij geen plaats in de TK. Waarom ga je dan op de lijst staan?!?
Offline Opa TRP
Master
do 11 maart 2010, 19:24 Bericht 
Warmaster schreef:
Ik zal hem niet missen

Ik zal turven na hoeveel dagen na de start van het volgende kabinet je hierop terugkomt.
Offline feitelijk
Master
do 11 maart 2010, 19:26 Bericht 
Jij denkt dat Minister van V&W Fleur Agema er een potje van gaat maken?
Offline Sandeman
FS medewerker
do 11 maart 2010, 19:28 Bericht 
:lol: Maak ons nou niet te lekker :woop:
Offline egeltjes
Master
do 11 maart 2010, 19:31 Bericht 
feitelijk schreef:
Jij denkt dat Minister van V&W Fleur Agema er een potje van gaat maken?

Richard de Mos als minister van V&W zie ik meer zitten, hoor. :kniktja: :kniktja:

En Fleur zie ik meer als minister van Volksgezondheid, Welzijn & Sport (en Subsidies).
Offline -Joske-
Master
do 11 maart 2010, 19:34 Bericht 
Warmaster schreef:
en kilometerheffing.

Ik denk dat dat de reden van zijn vertrek is... Die kmheffing gaat er niet komen, en als Camiel dat aan het volk moet vertellen gaat die voor heel Nederland kei hard af. En dat wil die op deze manier voorkomen gok ik.
Offline feitelijk
Master
do 11 maart 2010, 19:35 Bericht 
Sandeman schreef:
Maak ons nou niet te lekker

Ik vind Fleur eng, en van wat ik haar heb horen zeggen kreeg ik nou ook niet het idee dat er verder veel inzit.
Offline Sandeman
FS medewerker
do 11 maart 2010, 19:37 Bericht 
Zo'n vermoeden had ik al.. (f)
Offline feitelijk
Master
do 11 maart 2010, 19:41 Bericht 
Je kent haar persoonlijk?

:dag:
Offline WNS2.0D
Master
do 11 maart 2010, 19:57 Bericht 
dubbel :slotje:
media/camiel-eurlings-stapt-uit-politiek-t59485.html
Offline feitelijk
Master
do 11 maart 2010, 20:00 Bericht 
Ik deed de dubbel melding in het andere topic al een tijdje terug :wink:
Offline WNS2.0D
Master
do 11 maart 2010, 20:02 Bericht 
Tja, en nu is de verkeerde gesloten. Dit is een media bericht dat niet over beleid gaat, dus al helemaal niet over verkeersbeleid.
Offline egeltjes
Master
do 11 maart 2010, 20:03 Bericht 
feitelijk schreef:
Ik vind Fleur eng, en ... ... ...

Ik vind wouter en femke eng.
Offline feitelijk
Master
do 11 maart 2010, 20:10 Bericht 
Ik heb hen niet in mijn avatar, dus ik neem het niet zo persoonlijk op hoor! :aai:

WNS2.0D schreef:
Tja, en nu is de verkeerde gesloten. Dit is een media bericht dat niet over beleid gaat, dus al helemaal niet over verkeersbeleid.

Verplaatsen dan maar?
Offline Opa TRP
Master
do 11 maart 2010, 20:18 Bericht 
egeltjes schreef:
En Fleur zie ik meer als minister van Volksgezondheid, Welzijn & Sport (en Subsidies).

Ja hoor uitermate geschikt voor..... Ik zie haar meer als minister van kwakzalverij nu ze zo'n Nei-diploma heeft.
egeltjes schreef:
Richard de Mos als minister van V&W zie ik meer zitten, hoor

Nog zo'n pleefiguur.
http://www.dumpert.nl/mediabase/870351/ ... e_mos.html
Offline feitelijk
Master
do 11 maart 2010, 21:33 Bericht 
Opa TRP schreef:
Nog zo'n pleefiguur.

Stel je voor dat er in plaats van 9, 24 van zulke in de kamer komen te zitten.... :x
Offline Sandeman
FS medewerker
do 11 maart 2010, 21:37 Bericht 
feitelijk schreef:
Je kent haar persoonlijk?

Nee. Jij? O:)
Offline Maserati Teun
FS medewerker
do 11 maart 2010, 22:00 Bericht 
VVD: Km-heffing kan nu ook weg

DEN HAAG - Het vertrek uit de politiek van Camiel Eurlings (CDA) biedt het CDA de kans om afscheid te nemen van het plan om op snelwegen kilometerheffing in te voeren. Dat heeft VVD-Kamerlid Charlie Aptroot donderdag gezegd in reactie op het aangekondigde vertrek van de demissionaire verkeersminister.

„Eurlings is een talentvol politicus en zijn weggaan is een groot verlies voor het CDA”, aldus de VVD'er. Aptroot, die een verklaard tegenstander is van de heffing, ziet nu echter ook kansen om de voorgestelde kilometerbeprijzing te voorkomen.

„Naast Eurlings was binnen het CDA eigenlijk alleen nog verkeerswoordvoerder Ger Koopmans voorstander van die heffing. Nu Eurlings wegvalt, wordt de steun binnen die partij minder. Het vertrek van Eurlings helpt dus in de strijd tegen de kilometerheffing”, stelde de liberaal.

BRON http://www.telegraaf.nl/binnenland/6264 ... html?p=2,2
Offline Dave
FS Webmaster
do 11 maart 2010, 22:02 Bericht 
feitelijk schreef:
Stel je voor dat er in plaats van 9, 24 van zulke in de kamer komen te zitten.... :x

Zitten er nu al veel meer dan 24 in hoor.

Pleefiguur Kant heeft het eindelijk zelf door en ook Gerda met paardenzweepje en geblondeerd vaag kuifachtig iets (wtf?) krijgt het door.

Wat je ook stemt het maakt geen zak uit. Daarom ga ik dus gewoon PVV stemmen aangezien het toch niet slechter kan dan dat het nu al is. (En ja die de Mos is een debiel maar tis niet anders blijkbaar).
Offline Tukker_Pat
FS Juridisch
do 11 maart 2010, 22:16 Bericht 
Maserati Teun schreef:
?Naast Eurlings was binnen het CDA eigenlijk alleen nog verkeerswoordvoerder Ger Koopmans voorstander van die heffing. Nu Eurlings wegvalt, wordt de steun binnen die partij minder. Het vertrek van Eurlings helpt dus in de strijd tegen de kilometerheffing?, stelde de liberaal.

Hij vergeet Sander de Rouwe, het schandknaapje van Eurlings en het bilmaatje van Balkenende.
Offline Kenji
Master
do 11 maart 2010, 22:32 Bericht 
kunnen we Tom Coronel niet voordragen an Minister van V&W?? :woop:
Offline drnomad
Master
do 11 maart 2010, 23:15 Bericht 
CDA is in paniek. Denk dat de politieke barometer (synovate) wel een trend spot die zondag door Maurice wordt bevestigd.
Offline Signum
Master
vr 12 maart 2010, 0:27 Bericht 
Ik hoop echt dat die Balkenende kei en keihard op z'n smoel gaat.
Offline feitelijk
Master
vr 12 maart 2010, 5:56 Bericht 
Dave schreef:
Daarom ga ik dus gewoon PVV stemmen aangezien het toch niet slechter kan dan dat het nu al is.

Mijn glazen bol zegt dat je daar op gaat terugkomen en de kaarten zeggen dat je er spijt van gaat krijgen.
Signum schreef:
Ik hoop echt dat die Balkenende kei en keihard op z'n smoel gaat.

Zo het staat geschreven, zo zal het geschieden:

Link
Offline Warmaster
Master
vr 12 maart 2010, 7:24 Bericht 
Opa TRP schreef:
Nog zo'n pleefiguur.
http://www.dumpert.nl/mediabase/870351/ ... e_mos.html

Inderdaad, dat hangbuikzwijn van groen links begint meteen op de man te spelen. Wie kaatst kan de bal verwachten.
Offline feitelijk
Master
vr 12 maart 2010, 7:40 Bericht 
Warmaster schreef:
Inderdaad, dat hangbuikzwijn van groen links begint meteen op de man te spelen. Wie kaatst kan de bal verwachten.

:roll:
Offline Dion
FS medewerker
vr 12 maart 2010, 9:05 Bericht 

Dit jaar maar eens VVD stemmen. CDA gaat wel erg af in 1 dag.
Offline Superkoe
Master
vr 12 maart 2010, 9:36 Bericht 
Dit is een intern-politieke zet van het CDA. Eurlings heeft tot vorige week elke kans aangegrepen om met zijn kop in de media te komen. Ook is hij het hele land doorgereisd, om spades in de grond te steken, als eerste persoon officieel door een tunnel te lopen en lintjes door te knippen. Het argument "privé" is grote kul. Eurlings wordt uit de wind gehouden (is ook nog erg jong), totdat de PVV op zijn bek is gegaan.
Offline Warmaster
Master
vr 12 maart 2010, 10:20 Bericht 
Vanaf 0:29 (net zo erg als Spee)
http://www.youtube.com/watch?v=6qgLwaAYLBA

Vanaf 0:34 (net zo erg als Cramer)
http://www.youtube.com/watch?v=AELTc1v0b_o

Vanaf 0:02 (Wat een debiel)
http://www.youtube.com/watch?v=UuNKuOxZo-Y

Vanaf 0:37 (Draaikont)
http://www.youtube.com/watch?v=MLrzmToP ... re=related

Vanaf 0:11 (Kmheffing gezwets)
http://www.youtube.com/watch?v=tkAXGALalCM

Vanaf 0:31 (We hebben te veel vertrouwd op totaal onbewezen techniek :x )
http://www.youtube.com/watch?v=VMziDPgjWRk

Nogmaals, ik ben blij dat ie vertrokken is. Op het oog leek het wel een goeie, maar als ie zijn mond open doet komt er net zoveel bagger uit als bij zijn voorgangers.
Offline Kiwi45
Master
vr 12 maart 2010, 10:43 Bericht 
Superkoe schreef:
Eurlings wordt uit de wind gehouden (is ook nog erg jong), totdat de PVV op zijn bek is gegaan.

Klopt helemaal.
Volgende kabinet zal met PVV en CDA zijn, en wordt vervolgens een LPF-scenario. De laatste val van Balkenende. Waarna het CDA besluit fris en fruitig de verkiezingen in te gaan met: Camiel Eurlings.

Nee, dat is allemaal niet in het landsbelang, maar goed, dat komt pas op plek zoveel, na oa. eigenbelang, partijbelang, coalitiebelang en vriendjesbelang.
Offline Chemical
Master
vr 12 maart 2010, 11:22 Bericht 
Fopspee(n) schreef:
Nu de rest nog...........

opgeruimd staat netjes!

Er is wel gehoor gegeven aan je oproep... Bos doet nu ook een stap terug..
Offline egeltjes
Master
vr 12 maart 2010, 19:15 Bericht 
feitelijk schreef:

Mooi toch ... :kniktja: :kniktja:
 [ 61 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende