Pagina 1 van 3  [ 108 berichten ]
Offline Aanhanger
Master
di 28 jun 2011, 21:28 Bericht 
Aan het begin en einde van de spits op de noordbaan van de A20 tussen de oprit Crooswijk en de Giessenbrug (richting Hoek van Holland) mag er 100 km per uur worden gereden.

Vanaf de avondspits op dinsdag 28 juni geldt er een dynamische snelheid.

In het experiment wordt onderzocht of het op het traject op de A20 mogelijk is de doorstroming van het verkeer te verbeteren en tegelijkertijd de luchtkwaliteit op het huidig peil te houden. Het is de bedoeling dat dit gebeurt door de maximumsnelheid in de randen van de spits te verhogen van 80 km per uur naar 100 km per uur.

Als er file ontstaat wordt de snelheid aangepast naar 70 of 50 km per uur. Als de file afneemt, wordt de snelheid weer verhoogd naar 100 km/u, zodat de file sneller oplost. Ook in de nachtelijke uren, tussen middernacht en 05.00 uur geldt een snelheid van 100 km/u.

Het experiment op de A20 bij Rotterdam is het laatste van vijf trajecten waar dynamische maximumsnelheden worden beproefd.
Offline Aanhanger
Master
di 28 jun 2011, 21:28 Bericht 

Link
Offline Dikke Dakduif
Master
di 28 jun 2011, 21:37 Bericht 
Het zal mij benieuwen. Iets dergelijks hebben ze ook geprobeerd op de utrechtse baan, Den Haag uit. Ik heb 2 keer de borden op 100 zien staan ipv 80 en daarna nooit meer iets van vernomen. Blijkbaar hebben de autohaters bij rijkswaterstaat nog steeds de overhand :boos:
Offline Morbid Angel
Master
di 28 jun 2011, 21:56 Bericht 
Citaat:
Als er file ontstaat wordt de snelheid aangepast naar 70 of 50 km per uur.

Lees: die zut staat binnenkort standaard op die snelheden (net als die achterlijke 90 ipv 130 op de A2 tussen Deil en Everdingen).
Offline Fopspee(n)
Master
di 28 jun 2011, 22:40 Bericht 
Hoezo experiment......het is vroeger toch altijd 100km/h geweest? Of zijn we l zo ver dat we dit al zijn vergeten?
Offline Arno
FS Meldingen
di 28 jun 2011, 22:45 Bericht 
Morbid Angel schreef:
net als die achterlijke 90 ipv 130 op de A2 tussen Deil en Everdingen

9 van de 10 keer kan ik op de A2 op dat stuk gewoon (legaal) 130 rijden, ben pas 2x echt 90 of 100 tegengekomen, en dan eigenlijk alleen maar voor 1/3e deel van het traject.
Offline snovvdog
Master
di 28 jun 2011, 23:12 Bericht 
Alleen aan het begin en einde van de spits ? BAH! Niet om 3 uur 's nachts ?

Ik pak nu gewoon de A16/A15 al ik van Capelle naar Hoogvliet moet ipv. de 80 km/h zone te trotseren via de A20/A4. Ben nog sneller ook (oké, ik houd mij niet aan de 100km/h vmax, ik rijd gemiddeld 130-140, maar als ik gewoon 100 kan door de 80 km/h zone dan is dat gewoon de betere weg).
Offline Guppenklup
Master
di 28 jun 2011, 23:21 Bericht 
In het experiment wordt onderzocht of het op het traject op de A20 mogelijk is de doorstroming van het verkeer te verbeteren en tegelijkertijd de luchtkwaliteit op het huidig peil te houden.

Waar ligt dat stuk gedegradeerde snelweg ook al weer? Oh ja, Rotterdam, zo'n beetje de meest vervuilde lucht van Nederland door de haven en de raffinaderijen. Oh nee, da's natuurlijk de schuld van die stoute auto's die wel HONDERD kilometer per uur rijden. :fp: :fp: :fp:
Dikke Dakduif schreef:
Blijkbaar hebben de autohaters bij rijkswaterstaat nog steeds de overhand :boos:

Precies :duh:
Offline hoevenpe
Pro
di 28 jun 2011, 23:23 Bericht 

^^

Ik begrijp dat het in de randen van de spits is en tussen 24:00u en 7:00u
Waarom hier 24:00u en niet 21:00u bijv. is me dan wel weer een raadsel...
Offline Rover
Master
wo 29 jun 2011, 0:33 Bericht 
Dikke Dakduif schreef:
Het zal mij benieuwen. Iets dergelijks hebben ze ook geprobeerd op de utrechtse baan, Den Haag uit. Ik heb 2 keer de borden op 100 zien staan ipv 80 en daarna nooit meer iets van vernomen. Blijkbaar hebben de autohaters bij rijkswaterstaat nog steeds de overhand

Blijkbaar heb ik daar meer geluk, komen zeker 50% van de keren de borden tegen met 100 erop... (in tegenstelling tot de A16, waar 130 km/u nog steeds onmogelijk lijkt)
Offline geelhoed
Master
wo 29 jun 2011, 5:42 Bericht 
Aanhanger schreef:

Vanaf de avondspits op dinsdag 28 juni geldt er een dynamische snelheid.

Ja dat viel me dus gisteren om half drie op! Maar ik was een van de weinigen.

Link
Offline Toolman30
Master
wo 29 jun 2011, 6:42 Bericht 
Aanhanger schreef:
Als er file ontstaat wordt de snelheid aangepast naar 70 of 50 km per uur.

Als er file ontstaat sta je daar zo goed als stil, en mag je blij zijn als je de 50 km/u überhaubt haalt. :[
Offline Guppenklup
Master
wo 29 jun 2011, 7:40 Bericht 
Toolman30 schreef:
Als er file ontstaat sta je daar zo goed als stil, en mag je blij zijn als je de 50 km/u überhaubt haalt.

Vandaar ook dat de signalering in dat soort situaties totaal overbodig is.
Offline salush
Master
wo 29 jun 2011, 7:44 Bericht 
geelhoed schreef:
Ja dat viel me dus gisteren om half drie op! Maar ik was een van de weinigen

Opvallend; zelfde constructie dus als op de A2 (Deil->Everdingen) gewoon een A1 bord met de hoogste snelheid. Indien het lager moet zijn dan via de matrixborden het aanpassen. Dat is dus niet zoals bij den haag op de A12. Zal hier dus wel vaker 100 zijn dan 80.
Offline viffer
Master
wo 29 jun 2011, 8:19 Bericht 

snovvdog schreef:
BAH! Niet om 3 uur 's nachts ?

Lezen is toch lastig blijkbaar

Aanhanger schreef:
Ook in de nachtelijke uren, tussen middernacht en 05.00 uur geldt een snelheid van 100 km/u.
Offline Aanhanger
Master
wo 29 jun 2011, 8:37 Bericht 
Ik ben benieuwd hoe men dit in de trajectcontrole heeft aangepast.
Waarschijnlijk niet dynamisch en is er voor vaste tijden gekozen?
Offline Toolman30
Master
wo 29 jun 2011, 9:09 Bericht 
Aanhanger schreef:

De eerst komende weken krijgen waarschijnlijk veel mensen post van het CJIB met 20 km te hard. Vergeten de TC snelheid aan te passen. :fp:

*mompelt iets over een falend IT systeem*
Offline djee
Master
wo 29 jun 2011, 9:17 Bericht 
Heb dit experiment een paar jaar geleden regelmatig gedaan, ook hogere snelheden getest en dat ging prima :thumb:
Offline spooksloper
Laat zich horen
wo 29 jun 2011, 10:15 Bericht 
Citaat:

Waarschijnlijk niet dynamisch en is er voor vaste tijden gekozen?

dit wordt op deze trajecten ook dynamisch gedaan, kan ik je meteen een tipje geven. als 1 van de matrixborden niet juist werkt (dwz geen of een ander beeld geeft dan de rest) dan schakelt het handhavingssysteem uit totdat de beelden op de borden weer allen gelijk zijn.
Offline A.G.
Master
wo 29 jun 2011, 10:53 Bericht 
Eindelijk. Alle 80-zones zouden toch gewoon moeten worden afgeschaft!?!?! Daarnaast 130 op alle overige snelwegen en experimenteren met 160.
Offline Dave
FS Webmaster
wo 29 jun 2011, 13:09 Bericht 
Anders gaan we het even rete ingewikkeld maken.

Die trajectcontroles zijn gewoon een grote faal, zeker op de A20. Weg ermee.
Offline flitspaal
Master
wo 29 jun 2011, 14:50 Bericht 

Veel eigenlijk niet-bestaande problemen zijn ook in de loop der jaren gecreëerd door een andere risicoperceptie of door ineens het argument luchtkwaliteit aan te voeren. Vóór 2002 was er namelijk niets aan de hand.
Offline snovvdog
Master
do 30 jun 2011, 10:28 Bericht 
GertJan schreef:
Lezen is toch lastig blijkbaar

Algelopen nacht gereden, ik zag de borden 100 staan na crooswijk, maar de matrixborden stonden gewoon op 80 hoor :huh: ?

In de andere richting helemaal niks gezien :thumb_d: ?
Offline Dikke Dakduif
Master
do 30 jun 2011, 10:39 Bericht 
flitspaal schreef:
Veel eigenlijk niet-bestaande problemen zijn ook in de loop der jaren gecreëerd door een andere risicoperceptie of door ineens het argument luchtkwaliteit aan te voeren. Vóór 2002 was er namelijk niets aan de hand.

+1
Veel bochten in de snelweg zijn in de loop der jaren gedegradeerd, al dan niet mbv adviessnelheden maar meestal met een botte snelheidsbeperking. Ik kan me toch echt niet voorstellen waarom de snelheid waarop zo'n bocht ontworpen is, na enkele jaren "onveilig" wordt. Wellicht een plaatselijke verzwakking van de zwaartekracht, of anders een plotselingen anomalie van de natuurwetten :huh:
Offline Furr
Master
vr 01 jul 2011, 10:43 Bericht 
Lekker duidelijk weer. Neeee geen 80, maar 100. Jaaa op 1 weggedeelte. De rest blijft 80, alleen snachts niet want blablabla

Echt Nederland hoor :zzz: :duh:
Offline geelhoed
Master
vr 01 jul 2011, 13:08 Bericht 
Furr schreef:
Lekker duidelijk weer.

Hoeveel moeite kan je hiermee hebben?
Afbeelding
Offline Furr
Master
vr 01 jul 2011, 13:24 Bericht 
En die mis je dan net en dan?

Zelfde als de afslag bij Deventer de A1 op komt. Staan nergens borden 100 of 120. Bij spitsstrook open: 100, maar moet dat wel staan aangegeven.

Kut land wordt dit met al die regels en borden.

Moet het niet zo zijn:

Snelweg: 120. Klaar.

(of harder dan maar goed ).
Offline geelhoed
Master
vr 01 jul 2011, 13:31 Bericht 
Furr schreef:
En die mis je dan net en dan?

Dan blijf je dus 100 rijden, dat moet je daar immers al een kilometer of 5.

Furr schreef:

Kut land wordt dit met al die regels en borden.

:roll:
Offline wellproc
Master
vr 01 jul 2011, 13:53 Bericht 
Dave schreef:
Die trajectcontroles zijn gewoon een grote faal, zeker op de A20. Weg ermee.

Vooralsnog wordt er naar je geluisterd O:)
Offline Dikke Dakduif
Master
vr 01 jul 2011, 14:08 Bericht 
A20 is nu idd 100 geworden :thumb: En zo waar een paar mensen die het door hadden, behalve dit K.bus die met 95 links bleef plakken :boos:
Offline snovvdog
Master
vr 01 jul 2011, 14:27 Bericht 
geelhoed schreef:
Hoeveel moeite kan je hiermee hebben?

Nou, ik heb er moeite mee als er ook nog een bord boven de weg aan staat met 80&een rood randje en er toevallig ook TC op dat stuk is. Waarom laten ze het 's nachts nog steeds op 80 staan soms ? Waar ligt dat aan ?

Bovendien snap ik niet waarom het maar in 1 richting is.

Overschie verpest het autorijden voor iedereen op de A20&A13! Gaan ze zeiken dat ze niet snappen dat er 's nachts 100 gereden mag worden omdat er dan meer fijnstof komt, wat een onzin, er staan amper woningen direct naast de A20, wel naast de A13. Stomme miereneukers, alsof Overschie zo'n goeie wijk is, ze hebben wel meer problemen dan de snelweg.
Offline geelhoed
Master
vr 01 jul 2011, 14:33 Bericht 
snovvdog schreef:

Nou, ik heb er moeite mee als er ook nog een bord boven de weg aan staat met 80&een rood randje

Als die aan is dan zoek je RVV 63b lid 2 op en ben je er ook uit...
Offline wellproc
Master
vr 01 jul 2011, 14:36 Bericht 
geelhoed schreef:
Als die aan is dan zoek je RVV 63b lid 2 op en ben je er ook uit...

Ik las het eerst zo dat die borden uit zouden gaan op basis van RVV 63b lid 2... :x
Lijkt me wel mooi trouwens :D.
Offline Paul_S3
Die hard
vr 01 jul 2011, 17:22 Bericht 
Ik zag net een politiebus staan op de A20 met grote achterruit. Zijn ze daarmee opvallend aan het controleren of zitten er alleen camera in onherkenbare voertuigen?
Offline JayJay
Master
zo 03 jul 2011, 18:35 Bericht 

Ik vind het wel zeer irritant dat ze de matrixborden niet hebben uitgeschakeld overigens. Hierdoor wordt de situatie zeer onduidelijk. Er staat (stond in ieder geval een uurtje geleden) namelijk nog op elk matrix bord 80 nu...

Daarnaast, Rotterdam tot en met Delft-Zuid is 120 geworden... Wanneer je uit de 80 zone komt op de A13 staat er een bord 100 en 20 meter verderop staat op de matrixborden einde alle verboden... :woop:
Offline Rover
Master
zo 03 jul 2011, 18:39 Bericht 
JayJay schreef:
bord 100 en 20 meter verderop staat op de matrixborden einde alle verboden...

Geldt toch alleen voor de verboden zoals eerder op matrixborden aangegeven, of ben ik nu gek. (Eigenlijk geen idee, ga er altijd zo vanuit, zou juridisch weleens leuk kunnen zijn)
Offline Guppenklup
Master
zo 03 jul 2011, 18:43 Bericht 
Rover schreef:
Geldt toch alleen voor de verboden zoals eerder op matrixborden aangegeven

:kniktja:
Offline Aanhanger
Master
zo 03 jul 2011, 18:56 Bericht 
Rover schreef:
Geldt toch alleen voor de verboden zoals eerder op matrixborden aangegeven, of ben ik nu gek.

Nee, verkeersborden mogen gewoon op matrixborden worden weergegeven.
Alleen wanneer zowel een vmax op borden als op matrixborden wordt aangegeven, geldt de laagste van de twee.

Ik vermoed dat deze ietwat vreemde regel bedacht is voor matrixborden die moeilijk aan te passen zijn in het geval van wegwerkzaamheden o.i.d.
Offline snovvdog
Master
zo 03 jul 2011, 20:39 Bericht 
Gisteren 's nachts daar gereden en deze keer stonden de matrixborden uit, wat heerlijk was het om daar gewoon met 120-130 door heen te cruisen. Eindelijk is 1 richting weer snel.
Offline geelhoed
Master
ma 04 jul 2011, 3:54 Bericht 
snovvdog schreef:
wat heerlijk was het om daar gewoon met 120-130 door heen te cruisen.

Zou de TC niet gewoon op 100 afgeregeld staan?
Offline hoevenpe
Pro
ma 04 jul 2011, 8:43 Bericht 

Ik zou als ik Koos Spee was gewoon dat ding op 100km/h afstellen..
Offline JayJay
Master
ma 04 jul 2011, 16:20 Bericht 

Aanhanger schreef:
Nee, verkeersborden mogen gewoon op matrixborden worden weergegeven.
Alleen wanneer zowel een vmax op borden als op matrixborden wordt aangegeven, geldt de laagste van de twee.

Ik vermoed dat deze ietwat vreemde regel bedacht is voor matrixborden die moeilijk aan te passen zijn in het geval van wegwerkzaamheden o.i.d.

Dus het geldt niet?
Offline dave84
Master
ma 04 jul 2011, 16:25 Bericht 
JayJay schreef:
Ik vind het wel zeer irritant dat ze de matrixborden niet hebben uitgeschakeld overigens. Hierdoor wordt de situatie zeer onduidelijk. Er staat (stond in ieder geval een uurtje geleden) namelijk nog op elk matrix bord 80 nu...

Daarnaast, Rotterdam tot en met Delft-Zuid is 120 geworden... Wanneer je uit de 80 zone komt op de A13 staat er een bord 100 en 20 meter verderop staat op de matrixborden einde alle verboden...

Mooi dat we op de A13 weer 120 mogen, nu een mooi moment zoeken wanneer dit ook echt kan,al gaat het op de spitsstrook altijd wel lekker,er zijn er maar weinig die dat snappen,die denken nog steeds dat ze niet over die doorgetrokken streep mogen,houden zo :thumb:
Offline snovvdog
Master
ma 04 jul 2011, 22:29 Bericht 
geelhoed schreef:
Zou de TC niet gewoon op 100 afgeregeld staan?

Nee, kan het systeem niet aan, dus ze staan (tijdelijk) helemaal uit ri. HvH:
http://www.om.nl/onderwerpen/verkeer/ac ... trole-a20/
Offline geelhoed
Master
di 05 jul 2011, 7:08 Bericht 
snovvdog schreef:

Nee, kan het systeem niet aan

:fp:
Citaat:
Omdat de snelheid zowel op borden langs de weg als op matrixborden boven de weg wordt getoond, kan niet met een trajectcontrolesysteem gehandhaafd worden

:huh:
Offline wellproc
Master
di 05 jul 2011, 7:11 Bericht 
dave84 schreef:
nu een mooi moment zoeken wanneer dit ook echt kan

Iedere dag... O:)
Offline Aanhanger
Master
di 05 jul 2011, 7:57 Bericht 
geelhoed schreef:
:huh:

Niet zo moeilijk toch?
"omdat er geen terugkoppeling tussen de matrixborden en de trajectcontrole bestaat,kan niet met een trajectcontrolesysteem gehandhaafd worden"
Zo lees ik het.
Anders moet je iemand een prent voor 4 km te snel geven als deze 104 reed waar 80 toegestaan is volgens de matrixborden. Het is wel zo aardig als de vmax op de beschikkingen klopt
Offline geelhoed
Master
di 05 jul 2011, 8:17 Bericht 
Aanhanger schreef:
Zo lees ik het.

Maar zo staat het er niet :wink:
Te gek voor woorden dat dat niet gekoppeld is. Net zoals het te gek is dat er nooit 50 getoond wordt bij file. Ze staan/stonden altijd op 80... :x
Offline Aanhanger
Master
di 05 jul 2011, 8:21 Bericht 
Er staat precies hetzelfde al staat de achterliggende reden er niet bij.

edit: je bedoelt dat er EEN ipv HET trajectcontrolesysteem staat waarschijnlijk.
Offline geelhoed
Master
di 05 jul 2011, 9:25 Bericht 
Ik bedoelde dat er staat:
geelhoed schreef:
Omdat de snelheid zowel op borden langs de weg als op matrixborden boven de weg wordt getoond, kan niet met een trajectcontrolesysteem gehandhaafd worden

Omdat er 100 op de borden staat kan er niet gehandhaafd worden? Dat maakt toch niet uit? de matrixen bepalen de snelheid, of als ze uit zijn is het 100.
 [ 108 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende