Pagina 1 van 1  [ 23 berichten ]

Filemeldingen, kloppen ze?
Ze zijn erg nauwkeurig. 3%  3%  [ 1 ]
Meestal klopt het wel aardig 29%  29%  [ 10 ]
Ze zitten er nogal eens naast 44%  44%  [ 15 ]
Het klopt eigenlijk nooit 24%  24%  [ 8 ]
Totaal aantal stemmen : 34
Offline hneel
Master
ma 12 dec 2005, 19:26 Bericht 
Ik begin steeds meer te balen van die filemeldingen op de radio. Vanochtend heb ik ruim 20 km lang in de file gereden (zonder speciale aanleiding). 50 minuten heb ik er over gedaan. En telkens hoor je op de radio "5 km file".

Ja, omdat alleen op de laatste 5 km detectielussen in de weg zitten. :evil: Dus is de file nooit langer dan 5 km... :huh:

Alleen bij hoge uitzondering wordt de echte lengte weleens gemeld. Als er iets speciaals gebeurd is bv. Vorige week was er een aanrijding op de andere weghelft en er werd gemeld dat er een kijkfile stond. :zzz: Die file staat daar zowat elke dag...

Kunnen ze nou niet gewoon zeggen "file van onbekende lengte" als de lussen 5 km aangeven?
Offline Sandeman
FS medewerker
ma 12 dec 2005, 19:39 Bericht 
Hangt er een beetje vanaf waar je rijdt. Ik sta meestal in de file rond Amsterdam en daar liggen zoveel lussen dat het eigenlijk op de km nauwkeurig klopt.
Staat er echter iets op de A6 boven Almere... Tja, dat weten ze zo snel niet bij de VID...
Offline KamikazeBas
Die hard
ma 12 dec 2005, 19:40 Bericht 
Vaak sta ik in een file die er volgens de info niet staat of kan ik lekker doorknallen terwijl er file zou staan :huh:

Zitten er nogal een naast dus, de info is blijkbaar vaak verouderd.
Die lussen leveren real time info, dus dat moet beter kunnen!

(Moeten er natuurlijk wel overal lussen liggen)
Offline Ibizaaa
Pro
ma 12 dec 2005, 19:52 Bericht 
Over verouderd gesproken: op Slam-FM worden dagelijks de meldingen namens flitsservice gedaan, maar tussen 16 en 19 uur zijn deze ook standaard van meldingen tussen 11 en 14 uur, en dus totaal NIET betrouwbaar...

Wie weet of hier iets aan gedaan kan worden...? :(
Offline Dennis
FS medewerker
ma 12 dec 2005, 19:56 Bericht 
Ibizaaa schreef:
Over verouderd gesproken: op Slam-FM worden dagelijks de meldingen namens flitsservice gedaan, maar tussen 16 en 19 uur zijn deze ook standaard van meldingen tussen 11 en 14 uur, en dus totaal NIET betrouwbaar...

ze noemen de (meestal) 2 aangekondigde snelwegcontroles ook altijd mee (daar zeggen ze ook geen hmp bij)
Offline Varkentjes
FS medewerker
ma 12 dec 2005, 19:58 Bericht 
Ibizaaa schreef:

Het gaat om de filemeldingen en niet om flitssmeldingen :wink:
Offline Ibizaaa
Pro
ma 12 dec 2005, 20:00 Bericht 
Oei, nee niet de file-meldingen, die komen eerst, daarna neemt Mental Theo t over en doet ie de flitsers, en dan de locaties die r al tijden niet meer staan... maar noemt daarbij wel standaard: de controles gemeldt via flitsservice, en heb je zelf een flitser gezien... blablabla 8)
Offline Varkentjes
FS medewerker
ma 12 dec 2005, 20:15 Bericht 
Er wordt na de flitsmelding een inschatting gemaakt van hoe lang de controle actief zal zijn. Het is dus goed mogelijk, dat een controle nog gemeld wordt op de radio, maar alweer is verdwenen. Maar beter een melding teveel, dan eentje te laat :wink:

Ik meld trouwens regelmatig de controles af op de voicemail of de QC als ik ze echt niet meer zie staan, dan hoor jij 'm een half uurtje later niet weer.

Laatst bijgewerkt door Varkentjes op ma 12 dec 2005, 20:19, in totaal 1 keer bewerkt
Offline Dennis
FS medewerker
ma 12 dec 2005, 20:18 Bericht 
Varkentjes schreef:
Er wordt na de flitsmelding een inschatting gemaakt van hoe lang de controle actief zal zijn. Het is dus goed mogelijk, dat een controle nog gemeld wordt op de radio, maar alweer is verdwenen. Maar beter een melding teveel, dan eentje te laat :wink:

Ik meld trouwens regelmatig de controles af op de voicemail of de QC als ze er echt niet meer staan.

same here.

maar ff back ONtopic
de FILEmeldingen kloppen aardig na mijn weten.
(er zijn altijd ontzonderingen door bijv die lussen)
maar gelukkig heb ik er prakties nooit last van :x
Offline dexter79
Master
ma 12 dec 2005, 20:59 Bericht 
Heb 'het klopt eigenlijk nooit' aangeklikt... Hoewel dat niet waar is, want als ze op de A1 18 kilometer rapporteren van Bussum naar Amsterdam, dan klopt 'ie meestal wel (dat traject is namelijk niet langer). Maar ik zit meestal eigenlijk in het echte eerste begin van de spits, en je merkt dat de files dan zo snel aangroeien dat op de radio altijd te weinig wordt opgenoemd.
Offline Maserati Teun
FS medewerker
ma 12 dec 2005, 22:01 Bericht 
Ik heb "Het klopt eigenlijk nooit" aangeklikt. Dagelijks heb ik files die niet op de radio afgeroepen worden.

Tegenwoordig hoor je alleen de langste files, zoals vanmorgern op de A20 Gouda - Rdam 18 KM. :evil:

Verder hoor je dat het een normale ochtendspits is en daar moet je het maar mee doen.

Aan de andere kant begrijp ik wel dat niet alle files afgeroepen kunnen worden, want dan het je elk half uur een half uur nodig om de meldingen door te geven.
Offline Varkentjes
FS medewerker
ma 12 dec 2005, 22:07 Bericht 
Ik heb "Meestal klopt het wel aardig" aangeklikt, de dagelijkse files die zijn zo langzamerhand toch wel bekend. Waarom wil je eigenlijk bevestiging van de dagelijkse file Teun?
Offline Matthijs
Master
ma 12 dec 2005, 22:07 Bericht 

Ik sta dagelijks in files die er volgens de radio niet staat. Volgens mij wordt de A13 vrijwel nooit genoemd, zeker niet buiten de spits. Er mag ,denk ik, niet bekend worden dat het een probleemweg is, waar je vanaf 14:00 file hebt.
Offline Maserati Teun
FS medewerker
ma 12 dec 2005, 22:08 Bericht 
Fastmatti schreef:
Ik sta dagelijks in files die er volgens de radio niet staat. Volgens mij wordt de A13 vrijwel nooit genoemd, zeker niet buiten de spits. Er mag ,denk ik, niet bekend worden dat het een probleemweg is, waar je vanaf 14:00 file hebt.

Ik hoor hem ook nooit afroepen.
Offline Maserati Teun
FS medewerker
ma 12 dec 2005, 22:10 Bericht 
Varkentjes schreef:
Ik heb "Meestal klopt het wel aardig" aangeklikt, de dagelijkse files die zijn zo langzamerhand toch wel bekend. Waarom wil je eigenlijk bevestiging van de dagelijkse file Teun?

Dan weet ik dat ik op de juiste weg zit. :lol: :lol:
Offline hneel
Master
ma 12 dec 2005, 22:13 Bericht 
Op de A29, daar had ik het in mijn openingspost over, klopt het dus bijna nooit. Files tussen Hellegatsplein en Oud-Beijerland worden zelden genoemd.

Op de A15 daarentegen staat volgens de berichten bijna elke ochtend een file tussen Vaanplein en Rhoon. Maar daar kan ik eigenlijk altijd wel doorrijden. Al is het soms maar 80 km/u. Een *echte* file heb ik daar nog niet vaak meegemaakt.
Offline Guppenklup
Master
ma 12 dec 2005, 22:36 Bericht 
Soms verbaas ik mij over de fileinformatie op de radio icm de sites op internet en de eigen waarneming. De A2 Utrecht richting A'dam in de ochtendspits is bijna een continue file van 40+ km, maar omdat het kennelijk uit losse stukken bestaat van <5km wordt deze niet vermeld. Raar eigenlijk :huh:

Op de A1 richting A'dam is het 's morgens na het binnenprakken van de brij vanaf A6 redelijk normaal doorrijden, toch vaak vermeld als file. Enne, waar blijven de files die op de aanvoerwegen (ik heb een hekel aan de term sluipwegen) naar de snelweg staan? Oei, dan wordt het politiek gezien ineens akelig vervelend. [cynisch]Stilhouden dus en alle dorpen die wegen parallel aan het snelwegennet hebben gewoon lekker laten stikken. Daar wordt toch geen fijnstof gemeten.[/cynisch]

Politiek, waarom sluit u de ogen voor wat andere Nederlanders WEL zien iedere dag? Bang voor echte beslissingen? :x :x :x
Offline biebel
Master
ma 12 dec 2005, 22:42 Bericht 
'k Sta dagelijks in de file vanaf de Briennenoordbrug naar Terbregseplein en dan tot aan Kleinpolderplein. Heel die route barst van de opstoppingen. Wat hoor ik op de radio: file op de A13 Delft-Rotterdam, blabla kilometer. Da's de andere kant uit! Ja, die staat ook vast, maar mijn kant ook! Wa's dat voor waanzin? (frustratieniveau stijgt). :x

't Helpt natuurlijk ook niet dat alle wegen rond Bergschenhoek opgebroken zijn en alles over de Doenkade moet, levert ook file op. Het enige stuk waar ik door kan rijden is op de GK Hogendorpweg.... snikje.

Dus ik heb "ze zitten er nogal eens naast" aangeklikt.

Greetz
Carin
Offline Inkie
Nieuwkomer
di 13 dec 2005, 20:25 Bericht 
Kom ik smorgens vroeg vanuit de nachtdienst tussen 0700u en 0730u vanuit Houten richting Ede over de A12. Dat zelfde stuk weg maar dan de andere kant op staat dan meestal al vol met stilstaande auto's.

Dan luister ik eens naar de file meldingen op de radio, maar dan blijkt dat stukje A12 niet eens te bestaan tussen Veenendaal en Driebergen :huh:
Of ze kennen maar 3 km van de weg.
Maar mijn ogen zien toch meer dan 3 km file dan hoor :-?
Offline Phrancus
Pro
di 13 dec 2005, 20:39 Bericht 

wat ik erger vind is dat de TMC info vaak niet klopt in NL waardoor m'n navi z'n werk niet goed kan doen. Graag de flitsmeldingen er ook bij aub!? :roll:

De opsomming op de radio snap ik toch niet meer na de tweede file. De gebruikelijke ken ik niet en wat er na komt van knooppunt naar knooppunt zegt me zelden iets. Tenzij ik er al sta of ik er zo vaak kom dat ik die file ook wel ken.
Offline Snel weg
Master
wo 14 dec 2005, 17:17 Bericht 

Wat mij opvalt is dat er op de A1 Amsterdam- Amersfoort vaak 2 files gemeld worden: tussen Watergraafsmeer en Muiden vaak ca. 5 km en tussen knp diemen en muiderberg ca. 4 km. Terwijl die twee elkaar een heel stuk overlappen. In de praktijk is het zo dat ik ALTIJD, iedere dag, 's middags vanaf de A10 noord de A1 opdraai en gelijk de file inrij. Tot de wisselstrook is het écht file, vanaf de wisselstrook is het langzaam rijden/stilstaand tot de BP en daarna rijdt het weer (in ieder geval richting Almere). Een enkele keer, als het heel druk is, staat de A10 noord vanaf de zeeburgertunnel al vast.

De verschillende meldingen die ik altijd zie kloppen dus maar een beetje.
Offline meisie85
Master
wo 14 dec 2005, 17:40 Bericht 
klopppen bijna nooit he.... Geen filemeldingen hoor je dan. Kom je aanrijden vanaf de brienenoord. 6 km file ri rdam centrum.. Fijn.... heel de dag door staat daar file zowat. Volgens mij is het sinds die TC erger geworden. Ik kan me niet echt meer herinneren dat ik daar 80 heb gereden!
Offline biebel
Master
wo 14 dec 2005, 23:15 Bericht 
Righto, meissie85, helemaal mee eens.

Vanmiddag, 14.50 uur, A16 richting Den Haag hmp 15,9 (de splitsing voor Gouda/Den Haag) een file van aangekondigd 5 km en snel groeiend. 18 minuten later was ik bij A20 hmp 31,2. En dat midden op de dag!!!! De 80 op die weg heb ik al heel lang niet meer gezien. Ik dacht dat ik midden op de dag wel door kon rijden met m'n gangetje van 105 k/u. NOT! :x

Als ik 's avonds/'s middags uit school kom, begint m'n file bij de Kuip, en eingigt hij op de Doenkade.... over een afstand van 20 km doe ik dan bijna een uur! Geweldig, die trajectcontrole..... :evil:

greetz
Carin
 [ 23 berichten ]