Postingstijd interval gedetecteerd van 1774.1 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 1 van 1  [ 12 berichten ]
Offline Phrancus
Pro
do 03 aug 2006, 9:26 Bericht 

Reed naar Delft via de Provinciale weg (zo heet die weg), ben er niet bekend dus reed ik voorzichtig. Stuk waar je 80 mag reed ik 60 of zo, toen kwam een bord 50 en ik hoorde dat ik rechtsaf moest, geef richting aan en rij naar de strook voor rechtsaf en FLITS! door een paal. Inmiddels de geautomatiseerde incasso binnen (61@50) en wil bezwaar maken.

Wie kent deze paal en situatie? Volgens mij staat die paal namelijk vlak na het 50kmh bord en wordt je er gewoon ingeluisd.

Ik snap ook niet waarom ik geflitst ben terwijl ik al rechtsaf aan het voorsorteren was (al remmend want ik had een rood licht voor me) want ik weet zeker dat ik 60 reed (cruise control) en dat ik op de rem trapte om voor te sorteren (cc uit en vertragen).

De enige verklaring voor de paal bij dat kruispunt lijkt mij het afdwingen van de Vmax over het onoverzichtelijke kruispunt, vlak na de paal rechtsaf gaan kan niet gevaarlijk zijn als je normaal rijdt.

flitspaal.nl kent deze paal en daar staat bij:

Citaat:
Wegnaam : Provincialeweg ( N15 ) Totaal staan er 2 flitspalen op de N15
Richting : Delft Zuid
Snelheid ter plaatse : 50km/u
Opmerkingen : Deze flitspaal staat ongeveer 75 voor de stoplichten, gelijk na het bord 50km/h vol op de remmen dus

op een andere plek op die site staat 80m genoemd als minimum tussen bord en controle. Maar ja, er staat wel meer op die site (bijv. over RDD's die tot 2002 wel degelijk legaal zijn....duh)
dus is dit juist en kan ik het gebruiken in een bezwaar?

What's next:
- 'ik was daar niet' en foto opvragen
volgende
- oh, ik was er kennelijk wel ja, maar kan niet kloppen (afslag, afstand tot bord etc)

zoiets?
Offline Xoem
Laat zich horen
do 03 aug 2006, 9:43 Bericht 

Dat is inderdaad een hele vervelende paal, op plek waar je heel makkelijk de mist in gaat, zeker als je er ter plekke niet bekend bent. Maar voor zover ik me kan herinneren staat het bord met 50 nog wel een stukje voor de paal..
Offline Jurjen
FS medewerker
do 03 aug 2006, 9:47 Bericht 
foto's maken
Offline Phrancus
Pro
do 03 aug 2006, 9:54 Bericht 

tja, als ik er naartoe rij, ben ik duurder uit dan de boete betalen.
Offline Outback
Die hard
do 03 aug 2006, 10:56 Bericht 

Ik ben daar ook een keer het paaltje geweest. Volgens mij staat de paal voldoende ver achter het bord, maar het is wel een naai locatie.

Je komt aan met 80, ziet een stoplicht en probeert te lezen welke straatnamen er staan om zo te bepalen welke kant je uit moet. Het stoplicht staat natuurlijk op rood, dus van het gas af en dan terwijl je zoekt naar een straatnaambord of een informatiebord wordt je in je zoektocht opeens onaangenaam bijgelicht.

Iedereen die ik in Delft spreek kent de paal en geeft aan dat het een kassa-plek is.

Ik heb uiteindelijk dus gewoon betaald.
Offline Superkoerier!
Master
do 03 aug 2006, 11:36 Bericht 
In tegenstelling tot die braadpaal bij de EduP is die paal helaas nog niet het haasje geweest, terwijl die dat wel het meest verdient.
Offline Arie
Master
do 03 aug 2006, 11:51 Bericht 
Is dat die paal die rechts tegen een schutting aan staat vlak voor de verkeerslichten met de skatebaan aan de overkant (kruising Westlandseweg)? Dat is een gemene idd. Brede weg, vlak voor verkeerslichten waar je nog ff het groene licht wil meepakken. Ben ik ook eens geflitst, echter nooit meer wat van gehoord.
Offline Matthijs
Master
do 03 aug 2006, 11:56 Bericht 

Ken heel veel mensen die door deze paal gepakt zijn, maar heel veel daarvan hebben de bekeuring nooit binnengekregen.
Offline Phrancus
Pro
do 03 aug 2006, 21:49 Bericht 

just my luck: ik heb er wél een prent voor.

zou iemand wellicht genegen zijn om die afstand te meten en misschien ook nog een paar foto's te schieten voor mij?

zoals gezegd: er heen en weer terug zou mij meer kosten dan het betalen van de boete.
En ik gún het die naaiers gewoon niet, hier was niks gevaarlijks of onverantwoords aan. Ik zoek de weg en zelfs met navi is dat lastig daar, en dan krijg ik opeens een factuur van de overheid voor niet geleverde diensten.
Als ik het me kon veroorloven dan reed ik er uit principe naartoe. Maar ja, dat lukt nu effe niet.

raar eigenlijk: het is goedkoper om je onrecht aan te laten doen dan het recht te laten gelden dus moet ik accepteren dat ik straf krijg.

zelfs de meest overdreven fatsoensrakkers waren in deze situatie in de fout gegaan.
Offline unsanded
Eendagsvlieg
ma 13 jun 2011, 0:20 Bericht 

Met hulp van google earth en steetview heb ik berekend dat het +- 145 meter is, dus ik ruik opzet...
Offline BLikent
Master
ma 13 jun 2011, 6:29 Bericht 
Het zal in dit geval niet meer helpen
Citaat:
Postingstijd interval gedetecteerd van 1774.1 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.
Offline Dave
FS Webmaster
di 14 jun 2011, 0:30 Bericht 
:fp: 5 jaar :schudnee:
 [ 12 berichten ]