Pagina 1 van 1  [ 37 berichten ]
Offline ruudt
Master
vr 25 feb 2011, 17:38 Bericht 
Bij ons in de straat heeft iemand een individuele gehandicaptenparkeerplaats met onderbord kenteken toegewezen gekregen voor hun personenauto.

De mensen welke deze plaats toegewezen hebben gekregen zijn in bezit van twee voertuigen. Eén brommobiel en een normale personenauto. Degene die daadwerkelijk invaliden is rijdt altijd in de brommobiel (welke nu trouwens al maanden stil staat). Wat de man precies heeft weet ik niet, hij zal vast wel in aanmerking komen voor zo'n plek, echter waar ik mijzelf aan erger is het volgende:

Degene die altijd in de personenauto rijdt is de vrouw van de invalide. Deze vrouw mankeert geheel niets, en zelden rijdt de invalide mee met de auto. Volgens mij heeft de invalide zelf geen rijbewijs. Ik heb hem in ieder geval nog geen enkele keer zelf in de auto zien rijden.

Begrijp mij goed. Wanneer iemand het nodig heeft, gun ik degene een invalidenparkeerplek voor de deur. Echter nu wordt enkel gebruik gemaakt van het plek door de vrouw van de invalide. Is hier iets tegen te doen? Het lijkt mij enigzins misbruik maken van de situatie.
Offline marcje
Master
vr 25 feb 2011, 19:00 Bericht 
ruudt schreef:
Het lijkt mij enigzins misbruik maken van de situatie.

Ten eerste: waar maak je jezelf druk om ? :huh: Ten tweede zal de man zeer waarschijnlijk door zijn vrouw worden vervoerd en/of ergens heen worden gebracht..
Offline Marten320TD
Master
vr 25 feb 2011, 19:04 Bericht 
Eens met Marcje. De plek is er als zodanig dat de gehandicapte persoon niet te ver hoeft te lopen /rijden naar de plaats van bestemming. Het maakt daarbij niet uit of de gehandicapte persoon wel of niet kan auto rijden. (Zie ook bijv. ouders met een gehandicapt kind.)
Offline ruudt
Master
vr 25 feb 2011, 20:37 Bericht 
marcje schreef:
Ten eerste: waar maak je jezelf druk om ?

Ik maak mezelf er niet druk om. Wanneer iemand het nodig heeft en er gebruik van maakt: okay. Zal ik de laatste zijn die erover klaagt. Wanneer degene die er continue gebruik van maakt het niet nodig heeft: nee.. Heb je mijn laatste alinea gelezen? ik parkeer ook graag voor mijn deur. Dat gaat niet lukken wanneer dat parkeervak omgebouwd is tot individuele gehandicapten parkeerplaats.

Daar komt bij dat het mogelijk is om te stoppen voor vlak voor het huis waar de invalide woont. Het zou dus mogelijk zijn om de auto daar de invalide in te laten stappen. De invalide zelf heb ik nog nooit in de auto zien rijden, dus de vrouw van de invalide kan mooi de auto halen wanneer deze verder staat geparkeerd dan wenselijk.

Naar mijn mening is hier gewoonweg te snel overgegaan tot het toewijzen van zo'n parkeerplek. Ik zou willen weten wat hier aan te doen is en wat de regels zijn voor het gebruik/toewijzen van zo'n plek.
Offline marcje
Master
vr 25 feb 2011, 20:38 Bericht 
ruudt schreef:
ik parkeer ook graag voor mijn deur

Dus daarom maak je jezelf er druk om..Enigzins egoistisch.. :x
Offline Aanhanger
Master
vr 25 feb 2011, 20:39 Bericht 
Dan moet je zorgen dat je zelf zo'n individuele gehandicaptenparkeerplaats toegewezen krijgt.

De gemeente kan je vertellen welke criteria ze daarvoor hanteren.
Offline ruudt
Master
vr 25 feb 2011, 20:47 Bericht 
@Marcje:
Wat is daar zo egoistisch aan? Ik heb toch evengoed recht op het plekje voor mijn deur als ieder ander?

@Aanhanger:
Nee, ik zal nooit zoiets aanvragen wanneer ik het zelf niet daadwerkelijk noodzakelijk acht. Ook al zou ik aan de criteria voldoen. Ik gun mijn buren ook de schaarse parkeerplekken wanneer ik er niet ben.

Het gaat mij hier niet om "ikke ikke ikke". Mijn andere buren kunnen evengoed dat parkeerplekje gebruiken.
Offline BLikent
Master
vr 25 feb 2011, 20:49 Bericht 
ruudt schreef:
Naar mijn mening is hier gewoonweg te snel overgegaan tot het toewijzen van zo'n parkeerplek. Ik zou willen weten wat hier aan te doen is en wat de regels zijn voor het gebruik/toewijzen van zo'n plek.

Als je de gemeenteberichten in het lokale sufferdje in de gaten houdt dan zie je dat voor deze plekken een vergunning wordt aangevraagd. Elk jaar/zoveel jaar moet die vergunning verlengd worden. Het staat je vrij om een bezwaar tegen de gehandicaptenparkeervergunningsaanvraag te schrijven.
Offline Aanhanger
Master
vr 25 feb 2011, 20:54 Bericht 
Maak dan eens gewoon een babbeltje met die mensen en informeer naar hun gezondheid, die individuele plek is een mooi aanknooppunt voor een praatje. Ik denk dat dat verhelderend zal werken m.b.t. hun motieven.
Want je zit er nu maar een beetje naar te raden of niet?
Offline ruudt
Master
vr 25 feb 2011, 20:54 Bericht 
@BLikent

Klopt, echter heb ik helaas deze aanvraag gemist waardoor bezwaar niet meer mogelijk is :(
Offline ruudt
Master
vr 25 feb 2011, 20:59 Bericht 
Aanhanger schreef:
Maak dan eens gewoon een babbeltje met die mensen en informeer naar hun gezondheid, die individuele plek is een mooi aanknooppunt voor een praatje. Ik denk dat dat verhelderend zal werken m.b.t. hun motieven.
Want je zit er nu maar een beetje naar te raden of niet?

De betreffende man mankeert iets. Dat is mij overduidelijk. Hij heeft moeite met lopen. Heb al een keer eerder met ze gesproken toen hun kinderen het noodzakelijk vonden om over auto's te lopen. Het gaat overigens niet om "ouderdoms ziektes". Ze zijn beide rond de 40 schat ik. De vrouw heeft dus geen enkel probleem om 10 rondjes rond de auto te huppelen :wink:
Offline marcje
Master
vr 25 feb 2011, 21:02 Bericht 
ruudt schreef:
De betreffende man mankeert iets. Dat is mij overduidelijk. Hij heeft moeite met lopen.

Dan is het toch allemaal duidelijk..
Offline Aanhanger
Master
vr 25 feb 2011, 21:06 Bericht 
ruudt schreef:
Heb al een keer eerder met ze gesproken toen hun kinderen het noodzakelijk vonden om over auto's te lopen.

Volgens mij komen we nu dichter tot de kern van jouw irritatie, of niet? :lol:
Offline Fopspee(n)
Master
vr 25 feb 2011, 21:07 Bericht 
ruudt schreef:
Begrijp mij goed. Wanneer iemand het nodig heeft, gun ik degene een invalidenparkeerplek voor de deur. Echter nu wordt enkel gebruik gemaakt van het plek door de vrouw van de invalide. Is hier iets tegen te doen? Het lijkt mij enigzins misbruik maken van de situatie.

Ik heb in een ander topic laatst een opmerking geplaatst dat er naar mijn mening er misbruik gemaakt wordt bij het gebruik van invaliden parkeerplaatsen. Ik kreeg toen een bak bagger over me heen van een stel brave hendrikken hier op het forum die plotseling de barmhartige samaritaan proberen uit te hangen als het over invaliden gaat.

Mindervalide mensen zijn namelijk erg "zielig" en daar moet je voor opkomen. Kritische forumleden niet.......die moet je afzeiken totdat de pis uit hun laarzen komt. Zeg maar een vorm van: selectieve verdraagzaamheid.........dus ruudt, ik zou niet op erg veel begrip rekenen hier over je denkwijze.
Offline marcje
Master
vr 25 feb 2011, 21:10 Bericht 
Fopspee(n) schreef:
Ik kreeg toen een bak bagger over me heen

En terecht..Die ga je nu weer krijgen als je zo door blijft gaan... :kniktja:
Offline haringkje
Master
vr 25 feb 2011, 22:04 Bericht 
ruudt schreef:
De betreffende man mankeert iets. Dat is mij overduidelijk. Hij heeft moeite met lopen.

Dus jij bent ook al een dokter :huh:
Dat jij met je medische blik al kan aangeven of een individuele gehandicapten parkeerplaats met onderbord kenteken terecht / onterecht toegewezen is voor hun personenauto :huh:
Kijk eens wat er op de kaart staat, als daar een P (passagier) op staat dan is deze voor de man uitgegeven.
Offline haringkje
Master
vr 25 feb 2011, 22:07 Bericht 
Fopspee(n) schreef:
Mindervalide mensen zijn namelijk erg "zielig" en daar moet je voor opkomen.

Is dat zo dat ze zielig zijn :huh:
Hoezo moet je voor gehandicapten opkomen :huh:
Dat kunnen ze echt zelf wel hoor.
Offline wildplasser
Pro
vr 25 feb 2011, 22:45 Bericht 
Citaat:
Dat kunnen ze echt zelf wel hoor.

Met als resultaat een invalide kaart. :respect:
Offline JBHC
Die hard
za 26 feb 2011, 0:04 Bericht 

En waag het niet om die in twijfel te trekken :roflol:
Offline Mr.D
Die hard
za 26 feb 2011, 0:57 Bericht 

Chronische hartklachten, kanker, neurodegeneratieve ziektes; die mensen zien er allemaal 'kerngezond' uit en kunnen wellicht ook rond de auto huppelen, desalniettemin hebben ze wel moeite om lang ter been te zijn en is een parkeerplaats iets dichter bij de voordeur een vereiste.
Offline Kenji
Master
za 26 feb 2011, 1:29 Bericht 
ruudt schreef:
Mijn andere buren kunnen evengoed dat parkeerplekje gebruiken.

En aangezien hun ook tot "de buren" behoren doen ze dat ook. Ze hebben een invalidekaart, om wat voor reden dan ook. Wees blij dat jij wel een paar meter verder kan lopen dan hij.
Waar je je al niet druk om kan maken zeg.

Mijn overbuurvrouw heeft een auto, en ze rijdt er zelden in. Die staat dus 24/7 op dezelfde plek geparkeerd. Moet ze haar auto dan maar wegdoen, want "de andere buren hebben ook recht op dat plekje"?
Offline pottendijk
Pro
za 26 feb 2011, 8:38 Bericht 

Hoe vindt je de invalide parkeer plaatsen bij winkels.
Ben best voor invalide parkeer plaatsen en dat het een grotere ruimte nodig heeft begrijp ik wel.
Maar wel achterop het parkeer terrein.
Ze hebben de hele dag de tijd.
Offline JBHC
Die hard
za 26 feb 2011, 8:43 Bericht 

pottendijk schreef:
Ben best voor invalide parkeer plaatsen en dat het een grotere ruimte nodig heeft begrijp ik wel.

:o

Je maakt een grapje hoop ik ?
Offline pottendijk
Pro
za 26 feb 2011, 9:04 Bericht 

JBHC schreef:

Nope!!!
Offline marcje
Master
za 26 feb 2011, 9:07 Bericht 
Ik ga er van uit dat je een geintje maakt. Zo niet, dan spoor je niet helemaal.. 8)
Offline pottendijk
Pro
za 26 feb 2011, 9:35 Bericht 

marcje schreef:
Ik ga er van uit dat je een geintje maakt. Zo niet, dan spoor je niet helemaal..

Ben opgegroeid met een kereltje die zo spasties (was) is als de kolere.
Lopen was er haast niet bij, moesten 5x zoveel tijd uit trekken om ergens te komen en dat deden we met plezier.
We hadden de grootste lol als hij weer op zijn bek lag en dat belette hem niet om door te zetten.
O ja,............hij was graag bij ons.

Wat zijn de mensen godverd....... zielig vandaag aan de dag.
Offline marcje
Master
za 26 feb 2011, 9:45 Bericht 
Jij spoort inderdaad niet...Triest mannetje ben je...
Offline bx gek
Master
za 26 feb 2011, 12:00 Bericht 
pottendijk schreef:

Het gaat er niet om of ze de tijd hebben.
De meesten zullen al moeite hebben om de boodschappen te doen :boos:
Offline Marten320TD
Master
za 26 feb 2011, 12:15 Bericht 
pottendijk schreef:

Daarbij wil het niet gezegd zijn dat mensen met een fysieke handicap DUS ook gelijk maar geen werk hebben. Althans, zo interpreteer ik jou woorden: gehandicapt = geen werk = alle tijd aan zichzelf.
Zoals Mr. D al aangaf: je weet niet wat ze hebben en wat hun (on)mogelijkheden zijn.
Ik ben blij dat ik met mijn gezonde lijf WEL een eind kan lopen tussen mijn parkeerplek en de plaats van bestemming. (Of ik fiets, en prak mijn tweewieler voor de deur neer :[ )

Fopspee(n) schreef:
Mindervalide mensen zijn namelijk erg "zielig"

Je hoeft niet paternalistisch te zijn over deze mensen, nee. En fysiek gehandicapt betekent inderdaad ook niet dat het dus mentaal met hen wel mis zal zijn. Maar of je met hen zou willen ruilen??
Offline Red-Bull
Pro
za 26 feb 2011, 13:44 Bericht 

@Ruudt

Je hebt enigzins wel gelijk.
Bij mij voor de flat hebben we een openbare invalideplek.
In de flat woont ook een echtpaar van ongeveer 65 die ook gretig gebruikmaakt van deze plek.

Komt ook bij dat er een onderbord bij hangt met de tekst max. 3 uur parkeren. Die man ( niet invalide, rijdt altijd ) presteert het dus zeker 1 a 2 keer per 14 dagen om die auto daar 3 DAGEN te laten staan.

De auto heeft een invalide-vignet, dus mag daar staan voor 3 uur, geen 3 dagen.

Leukste komt nog........hij heeft een garage voor de auto onder de flat en hij parkeert daar nooit z'n auto in en hij zet de auto ook desnoods achterin op de parkeerplaatsen. Dus je kan ook misbruik maken van je vignet.

Ik heb met die vent geprobeerd te praten, maar als ik gelijk een grote smoel krijg, hoeft het niet meer van mij.

En die blauwpakken doet er ook niks aan, want die zeggen heel simpel: "Hij heeft een vignet, dus mag hij daar gaan staan".

pottendijk schreef:

Dit vindt ik ook zwaar overdreven...
Offline The Driver
Master
za 26 feb 2011, 16:23 Bericht 

Simpel op te lossen :
Foto maken van zijn invalidekaart, inscannen, briefje erbij naar de gemeente ( afzender I. Valide natuurlijk ), dat jij als invalidebezoeker nooit op die plaats terecht kan.
Copy van die brief onder zijn ruitenwisser doen.
Offline pottendijk
Pro
za 26 feb 2011, 21:12 Bericht 

He lezers,
Wie van jullie heeft ooit een invalide parkeerplaats gezien bij een sportschool.
Zo ja waar?
Offline Vroeg op
Master
za 26 feb 2011, 21:20 Bericht 
pottendijk schreef:
Wie van jullie heeft ooit een invalide parkeerplaats gezien bij een sportschool.
Zo ja waar?

Volgens mij bij mijn sportschool voor de deur. Hoezo?
JBHC schreef:

Laat ik daar ook maar van uit gaan.
Offline Aanhanger
Master
za 26 feb 2011, 21:23 Bericht 
Ik heb het nooit bewust gezien, maar weet wel dat daar b.v. ook mensen komen die aan het revalideren zijn. Veel sportscholen hebben ook een fysiotherapeut.

Ik denk dat het dus regelmatig voorkomt.
Offline Appeltje
Master
zo 27 feb 2011, 10:43 Bericht 

Bij Sportiom in Den Bosch hebben ze die plaatsen ook...

Je bent echt een kortzichtig zielig figuur als je van mening bent dat iedereen met een invalidenkaart de hele dag de tijd heeft. Maar ach, waarschijnlijk vind ie een beetje trollen wel leuk of hij is gewoon echt dom, die mogelijkheid wil ik niet uitsluiten.
Offline alexs
Die hard
zo 27 feb 2011, 20:23 Bericht 
Ik kan me TS zijn gevoel wel voorstellen. Hier in utrecht heb je een primetime gratis i-parkeerplek op het neude naast het postkantoor. Ik stond daar te wachten op een vriend van me die een onderdeeltje moest halen bij een electronicazaak daar om de hoek. t was een mooie zonnige dag.

*toooet*
Ik kijk om, zit er op de passagiers stoel van de TT-RS een vrouw druk(ja echt druk) te gebaren naar (haar?) invalidekaart.. Dus ik start de auto en ga verderop aan de kant staan.

Stelletje stapt uit en lopen lekker vlot de oude gracht op.. En dan heb ik ook zoiets van.. Hey, 1 van de 2 zou toch (minimaal) niet zo lang lopen.. (Stadtten?)

En ja, ik weet het.. Wie zegt dat ze lang gaan stadten?.. En wie ben ik omdat in twijfel te trekken.. Maar toch als er zo een TT-RS aan komt rijden en ze stappen vlot vrolijk uit heb je toch kijk je toch raar op.
Offline OlieTankeR
Master
zo 27 feb 2011, 20:45 Bericht 

pottendijk schreef:
He lezers,
Zo ja waar?

Tesqua Ede sowieso 2. En ik heb er iig 1 rolstoeler regelmatig zien sporten. Vind het eerder knap dat iemand gewoon doet wat die nog kan ipv dan maar de hele dag thuis te hangen of hoe je dat ook wil zien.
 [ 37 berichten ]