Pagina 1 van 1  [ 15 berichten ]
Offline flitspaal
Master
do 01 dec 2005, 17:46 Bericht 

Laat ik zomaar eens even wat gedachtenspinsels op een rijtje zetten. Een beleid dat sommigen nu nog voor onmogelijk houden, maar dat mij persoonlijk niet geheel ondenkbaar lijkt, voor de lange termijn (zeg 10 jaar).

De eindtijd
De totaaloplossing bestaat uit een landelijke maximumsnelheid van 80 kilometer per uur. Deze wordt gehandhaafd door middel van een snelheidsbegrenzer die is afgesteld op 80 (of eventueel 86) kilometer per uur. Dat zorgt voor innerlijke rust bij de automobilist. Overtredingen behoren tot het verleden en door de gelijkmatige snelheid zal het aantal files afnemen.

80 kilometer per uur langzaam? Doordat ook de intercity verscheidene haltes aandoet, ben je nog altijd sneller dan de trein, zeker met de wetenschap dat de trein slechts op bepaalde tijdstippen rijdt. Om over slecht bereikbare bestemmingen nog maar te zwijgen. De verlaagde snelheidslimiet moeten we dus in een breder perspectief beschouwen.

Op het rommelen met de begrenzer komt een voorwaardelijke gevangenisstraf van zes maanden te staan.

Op 1 januari 2016 start de campagne ‘80. Minder mag ook.’
------------------

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Offline Firestorm
Pro
do 01 dec 2005, 18:01 Bericht 
Weet niet of dat de oplossing is voor heel nederland, er zijn namelijk nog genoeg stukken in het noorden des lands waar makkelijk harder gereden kan worden. Volgens mij is er veel meer te halen in 'slim rijden'.
Dus een apparaat/computer wat ingrijpt op het moment dat het drukker gaat worden. Hiermee zou je dus snelheidswisselingen kunnen voorkomen en wat volgens mij nog belangrijker is: afstand houden, zodat eventuele snelheidswisselingen opgevangen kunnen worden en niet als een golf door een hele file heengaan.....
Offline Dave
FS Webmaster
do 01 dec 2005, 18:02 Bericht 
Zal mij een zorg zijn dan ben ik weg.

(over tien jaar lijkt me dit land niet echt leefbaar meer).
Offline Marc 325i Coupe
Master
do 01 dec 2005, 18:16 Bericht 

flitspaal schreef:

De eindtijd
De totaaloplossing bestaat uit een landelijke maximumsnelheid van 80 kilometer per uur. Deze wordt gehandhaafd door middel van een snelheidsbegrenzer die is afgesteld op 80 (of eventueel 86) kilometer per uur. Dat zorgt voor innerlijke rust bij de automobilist. Overtredingen behoren tot het verleden en door de gelijkmatige snelheid zal het aantal files afnemen.

Haha, lees ik hier een ENORME tegenstrijdigheid ?Van het rijden met begrenzer wordt je absoluut niet rustig hoor !...Zorgt er gewoon voor dat je overal 80 gaat rijden. Nu kan je het lokatie afhankelijk maken, maar dan wordt je nog aggressiever en zal je er alles aan doen het leven van iemand bij wie begrenzer 1km lager staat het leven zuur te maken, je zal en moet er voorbij....

Bovendien scheelt het nauwelijks in de files, dus dat argument gaat gewoon niet op.

Mijn mening erover: ga dit idee niet serieus lopen verkondigen !!
Offline Sinterklaas
Master
do 01 dec 2005, 18:24 Bericht 
Bij 80 valt iedereen in slaap. Ik merkte vandaag ook weer dat ik veel minder geconcentreerd aan het rijden ben als ik met netjes aan de snelheid houdt. Je hebt tijd voor andere dingen dan op de weg letten enzo :roll:

Wat mij een oplossing lijkt is matrixsignalering die wel geloofwaardig is en op 5 km nauwkeurig werkt en als je je aan die snelheid houdt je niet in file terechtkomt. Het klinkt een beetje onlogisch, maar als je een eindje voor een file je snelheid mindert kom je er later in terecht of misschien helemaal niet en je hebt sowieso geen tijdsverlies omdat je anders stilgestaan had.
Offline Matthijs
Master
do 01 dec 2005, 18:38 Bericht 

Het zal me echt een rotzorg zijn, voor 2010 wil ik eigenlijk wel weg zijn.
Offline Janinho
Die hard
do 01 dec 2005, 19:31 Bericht 

Er is maar één goede oplossing tegen de files: meer asfalt.
Offline spEEdy4fun
Master
do 01 dec 2005, 19:39 Bericht 
Ver voor 1 januari 2016 hoop ik het forum te bezoeken vanaf een locatie buiten Nederland. Heb al lang schoon genoeg van het naai-de-burger en met name het naai-de-automobilist beleid in dit te volle speldeprikje op de aardbol.
Offline toledo
Die hard
do 01 dec 2005, 19:47 Bericht 
Ik blijf hier lekker wonen. Als ik dat zo lees zijn alle problemen over 10 jaar wel opgelost. Iedereen is geemigreerd. :lol:
Offline BLikent
Master
do 01 dec 2005, 19:59 Bericht 
flitspaal schreef:
Op het rommelen met de begrenzer komt een voorwaardelijke gevangenisstraf van zes maanden te staan.

Denk dat je onvoorwaardelijk straf bedoeld. ;)

80 is helemaal geen slecht idee, voor buiten de bebouwde kom.
Online Maserati Teun
FS medewerker
do 01 dec 2005, 20:02 Bericht 
Dave schreef:
Zal mij een zorg zijn dan ben ik weg.

(over tien jaar lijkt me dit land niet echt leefbaar meer).

Daar ben ik ook van overtuigd.

Over 10 jaar Radio 1.

"Nu de meldingen van de vrije wegen. Het is een rustige ochtend. A10 tussen Maarsen en Breukelen 5 Km vrije weg; A12 tussen Woerden en Bodegraven 3 km vrije baan."
Offline Brakefire
FS Getrouwd
do 01 dec 2005, 21:02 Bericht 
Maserati Teun schreef:
Over 10 jaar Radio 1.

"Nu de meldingen van de vrije wegen. Het is een rustige ochtend. A10 tussen Maarsen en Breukelen 5 Km vrije weg; A12 tussen Woerden en Bodegraven 3 km vrije baan."

:lol: :lol: :lol: :lol:

Leuk gezegd :lol:

Maar wel diep triest dat het idd die kant uit gaat...
Offline Ton-up
Die hard
do 01 dec 2005, 21:46 Bericht 
Ik vind dat ze in het kader van vereenvoudiging van regels de maximumsnelheid overal naar 80 moeten brengen.
Wordt het wel (nog) beter oppassen in woonerven, op bospaden, fietsroutes etc. maar voor wat hoort wat. O:)
Offline gabberhead
Master
do 01 dec 2005, 21:54 Bericht 
Maserati Teun schreef:

Daar ben ik ook van overtuigd.

Over 10 jaar Radio 1.

Over 10 jaar? Daar kunnen ze tegenwoordig op een gemiddelde maandagochtend ook al mee beginnen :lol:
Offline biebel
Master
do 01 dec 2005, 22:46 Bericht 
snelheid naar 80 km/u? Zou kunnen, als 80 bij iedereen 80 was en niet hier en daar een km/u meer/minder. En in de bochten is 't wel handig als je niet stug 80 blijft rijden en dus in de vangrail krult :D
Bovendien, bochten waar je hooguit 60 kunt (zie Kleinpolderplein, richting Den Haag vanaf A16/A20 naar A13) zorgen hoe dan ook voor vertraging en in de spits dus voor files. En ik denk niet dat 't voor elkaar te krijgen valt snelwegen zonder bochten te maken :wink:

Klinkt goed, iedereen emigreren, kan ik 's morgens tenminste doorrijden :thumb:

greetz
Carin
 [ 15 berichten ]