Pagina 1 van 2  [ 77 berichten ]
Offline Sandeman
FS medewerker
ma 31 okt 2005, 16:30 Bericht 
Even een samenvatting, vanaf morgen (1 november 2005) zullen een aantal dingen veranderen.

Bron: http://www.vananaarbeter.nl/80km/trajecten.html

A10 West tussen knooppunt Nieuwe Meer en de Coentunnel
in beide richtingen van 100 km/h naar 80 km/h

A20 knooppunten Kleinpolderplein en Terbregseplein

A12 knooppunten Oudenrijn en Lunetten
Op de parallelbanen van de A12 tussen knooppunten Oudenrijn en Lunetten in beide richtingen van 100 km/h naar 80 km/h
Op de hoofdrijbanen van de A12 tussen het knooppunt Lunetten en de aansluiting De Meern is de maximum snelheid verlaagd in beide richtingen van 120 km/h naar 100 km/h

A12 tussen het Prins Clausplein en Den Haag (Utrechtsebaan)

A13 Bij Overschie
De snelheidsverlaging geldt hier sinds mei 2002 en blijft gehandhaafd. Verder wordt de maximumsnelheid op de A13 (Berkel en Rodenrijs - Delft Noor) in beide richtingen verlaagd van 120 km/h naar 100 km/h.
Daarmee worden de grote snelheidsverschillen tussen het Prins Clausplein (100 km/h) en Overschie (80 km/h) opgeheven.

Op de vier stukken snelweg waar vanaf 1 november 2005 een lagere maximumsnelheid van 80 kilometer per uur geldt, wordt trajectcontrole ingevoerd. Ook op de A12 tussen knooppunt Oudenrijn en knooppunt Lunetten, waar de maximumsnelheid naar 100 kilometer per uur gaat, krijg trajectcontrole.
Offline Stefan-
Master
ma 31 okt 2005, 16:59 Bericht 
in zn 3 erdoor.
zal ze leren, milieusokken!
Offline Signum
Master
ma 31 okt 2005, 17:03 Bericht 
Ja joh.. lekker veel gassen op die stukken, zodat je meer benzine verbruikt! Dan moet je meer tanken en krijgt de overheid meer geld binnen..
Offline Machiel
FS medewerker
ma 31 okt 2005, 17:15 Bericht 
:x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x

Dat is de enige reactie die past.
Offline radarlove
Master
ma 31 okt 2005, 17:23 Bericht 

Dat van die trajectcontrole snap ik toch niet helemaal. Dadelijk rijdt er niemand meer te snel. (Zijn daar cijfers van? Hoeveel mensen per dag zien die borden nog over het hoofd?)

Ze kunnen er beter gewone radarcontroles houden, dan valt er tenminste nog wat te cashen, krijg de indruk dat het daar tenslotte over gaat.
Offline Sandeman
FS medewerker
ma 31 okt 2005, 17:27 Bericht 
Het schijnt dat toch nog 1% te snel door een TC rijdt. Daar kan een mobiel team niet tegen flitsen hoor :wink:
Offline PvO
Pro
ma 31 okt 2005, 17:30 Bericht 
Precies. Bovendien worden alle zeer gevaarlijke nachtelijke te-hard-rijders nu ook bekeurd. Kijk eens wat een inkomsten!
Offline radarlove
Master
ma 31 okt 2005, 17:57 Bericht 

Sandeman schreef:
Het schijnt dat toch nog 1% te snel door een TC rijdt.
Als jij het zo zegt zal het wel, maar eerlijk gezegd geloof ik daar niets van. Hoe dom moet je zijn om te snel te rijden bij een trajectkassa?
Online lobotm
Master
ma 31 okt 2005, 18:43 Bericht 
iedereen die onbekend is met de situatie ter plaatse

heb nog geen bordjes van 80 gezien bij de a10 en ook nog geen waarschuwingsborden voor de gevaarlijke trajectcontrole situatie

Maar morgen zie ik ze ... hopelijk
Offline Red Devil
Respect
ma 31 okt 2005, 18:58 Bericht 

Gewoon met 60 km/ over die trajecten rijden. Dan krijgen ze het zo als ze het hebben willen. Namelijk geen enkele overtreding. Of praat ik nu wartaal?

Ja hè. Het gaat alleen maar om de poen, en 1%overtreders, dan hebben ze de trajectcontrole er in 10 jaar nog niet uit. Laten we er dan maar een ongeloofwaardig snelheid limiet aan knopen moet jij eens kijken hoe veilig het word in de staatskas
Offline ruud king
Master
ma 31 okt 2005, 19:07 Bericht 
lobotm schreef:

heb nog geen bordjes van 80 gezien bij de a10 en ook nog geen waarschuwingsborden voor de gevaarlijke trajectcontrole situatie

Ben gister even naar Houten gegaan (jij ook nog Teun) en lekker :lol: over de A12,en wat schetst mn verbazing. :o
Bij Utrecht zie ik allemaal borden met 80Km/u met een kruis erdoor (dit is gedaan met dunne zwarte tape,zodat je duidelijk kan zien dat het 80Km/u gaat worden :evil: )
Simpel klusje om de tape te verwijderen he. :zzz:
Offline Marc 325i Coupe
Master
ma 31 okt 2005, 19:07 Bericht 

1% is heeeeel veeeeel hoor.....

Stel er rijden per dag 100.000 auto's langs (lijkt me vrij weinig). 1% zijn er dus al 1000. Pakken we even de meest lullige overtreding voor E 30, dan is het toch al 30kE per dag. In een jaartje van zo'n 365 dagen (meest voorkomend)....is dit al bijna 11 miljoen euro.

Dus de meest lullige situatie geeft je al 11 miljoen...ach...niet zo slecht lijkt me....
Offline Maserati Teun
FS medewerker
ma 31 okt 2005, 19:27 Bericht 
Ik reed gisterenmiddag naar Houten (via de A12) en zag dat alle borden al klaar stonden. Nog afgeplakt, maar die plakkers gaan er vannacht af. :evil: :evil: :evil:
Offline Wim
Master
ma 31 okt 2005, 19:35 Bericht 
hmmm, dan zullen ze vanacht de borden wel gaan wisselen want vanmiddag zag ik toch echt alleen de 100 km/h borden nog staan op de A10!!!

ik zal er straks eens ff op letten!! als ik naar huis ga
:zzz:
Offline Joop12
Die hard
ma 31 okt 2005, 19:40 Bericht 
Marc 325i Coupe schreef:
1% is heeeeel veeeeel hoor.....

Stel er rijden per dag 100.000 auto's langs (lijkt me vrij weinig). 1% zijn er dus al 1000. Pakken we even de meest lullige overtreding voor E 30, dan is het toch al 30kE per dag. In een jaartje van zo'n 365 dagen (meest voorkomend)....is dit al bijna 11 miljoen euro.

Dus de meest lullige situatie geeft je al 11 miljoen...ach...niet zo slecht lijkt me....

heuj! je hebt hem door! en toch komen die absurde bedragen in de buurt, kijk maar op de homepage naar "spee's graaimeter" Afbeelding

heuj, hoe vind je 'm een klikbare smiley :wink:
Offline Matthijs
Master
ma 31 okt 2005, 19:50 Bericht 

Ik ga morgen serieus dus een half uur eerder weg dan normaal :o
Ik verwacht echt dat de A20 redelijk vroeg vast zal staan of eigenlijk moet ik zeggen nog vroeger dan normaal. Vanmorgen had ik om 7:45 al 11km file.

Op de A20 stonden vanmorgen de 80 borden er al, met nog kruizen er doorheen.
Offline Maserati Teun
FS medewerker
ma 31 okt 2005, 19:58 Bericht 
Fastmatti schreef:
Ik verwacht echt dat de A20 redelijk vroeg vast zal staan of eigenlijk moet ik zeggen nog vroeger dan normaal. Vanmorgen had ik om 7:45 al 11km file.

Ik heb er net geen last van. Ik ga van de A20 de A16 op. Voor mij is alleen een stukje 100 KM geworden. Vanaf de Shell pomp.
Offline dieselpower
Die hard
ma 31 okt 2005, 19:59 Bericht 
Ja joh tuurlijk.... :evil: Stelletje eikels!!! :evil:
Als we zo doorgaan word in heel ons landje alles weer max. 100km/u
net als vroeger.... :nono:

120km/u snelwegen zijn aan het uitsterven!!!!!!!! :cry:
Offline Marc 325i Coupe
Master
ma 31 okt 2005, 20:27 Bericht 

dieselpower schreef:

of beter: snelwegen zijn aan het uitsterven....
Offline dieselpower
Die hard
ma 31 okt 2005, 20:29 Bericht 
idd "snel"wegen zijn tegenwoordig alles behalve snel!! :-?
Offline pr0mo
Master
ma 31 okt 2005, 20:45 Bericht 
Net reed ik met 115 (klein beetje haast) op de A12 bij Den Haag waar je vandaag nog 100 mag. Maar de trajectcontrole hangt er al wel...en zou die nou ook controleren op 100km. Of echt pas vanaf 1 november en dan op de 80km?
Zelf heb ik het idee van niet, wat ik zag de kleine lampjes van de trajectcontrole niet in werking, wat denken jullie?
Offline BLikent
Master
ma 31 okt 2005, 20:50 Bericht 
ruud king schreef:
lobotm schreef:

Ben gister even naar Houten gegaan (jij ook nog Teun) en lekker :lol: over de A12,en wat schetst mn verbazing. :o
Bij Utrecht zie ik allemaal borden met 80Km/u met een kruis erdoor (dit is gedaan met dunne zwarte tape,zodat je duidelijk kan zien dat het 80Km/u gaat worden :evil: )
Simpel klusje om de tape te verwijderen he. :zzz:

Lekker was dat op de parallelbaan afgelopen week, eerst zie je een bord 100 en 50 meter later einde 80 (de bewuste tape) GRRRR

Zijn er nog mensen die RWS wil helpen deze snelheidskaart te vullen ?
Offline Matthijs
Master
ma 31 okt 2005, 21:02 Bericht 

Maserati Teun schreef:
Fastmatti schreef:

Ik heb er net geen last van. Ik ga van de A20 de A16 op. Voor mij is alleen een stukje 100 KM geworden. Vanaf de Shell pomp.

Van de files ga je echter wel last krijgen :wink:
Maar wordt het echt vanaf de Shell 100, ik dacht namelijk iets van 200 meter voor het ritsvak.
Offline Worf
Master
ma 31 okt 2005, 21:03 Bericht 
dieselpower schreef:
Ja joh tuurlijk.... :evil: Stelletje eikels!!! :evil:
Als we zo doorgaan word in heel ons landje alles weer max. 100km/u
net als vroeger.... :nono:

Ik hoop het. Vroeger haalde ik gewoon een KLPD-auto in met 140 km/h en geen haan die er naar kraaide. Oke, het was wel Zuid-Limburg... maar toch :x :x :x
Offline Maserati Teun
FS medewerker
ma 31 okt 2005, 21:07 Bericht 
Fastmatti schreef:
Maserati Teun schreef:
Fastmatti schreef:

Maar wordt het echt vanaf de Shell 100, ik dacht namelijk iets van 200 meter voor het ritsvak.

Morgen zal ik nog eens goed kijken. Borden stonden er vanmorgen nog niet, alleen staat er 100 boven de hmp's

En wat de files betreft. Die staan er elke dag. :evil:
Offline Signum
Master
ma 31 okt 2005, 22:21 Bericht 
Utrecht staat er inderdaad vol mee, ik vraag me alleen af of die flitspalen nu weg gaan of aangepast worden.
Offline Stefan-
Master
di 01 nov 2005, 2:42 Bericht 
Mijn vriendin rijdt elke dag zwolle-rotterdam... waar komt ze dan 80 tegen?

Utrecht?
en richting rotterdam zelf ook nog?
Offline BLikent
Master
di 01 nov 2005, 7:42 Bericht 
Stefan- schreef:
Mijn vriendin rijdt elke dag zwolle-rotterdam... waar komt ze dan 80 tegen?

Utrecht?
en richting rotterdam zelf ook nog?

Ik neem aan dat ze A28-A27(weefvak)-A12-A20 volgt. Dan zal het wel meevallen met die 80. Neem aan dat ze weet dat de A28 soms net een fotostudio lijkt.

Vanaf het weefvak-A27 kan je op knooppunt Lunetten eerst rechter 2 weef-banen voor Arnhem/Rtd/DH kiezen. Dan rechter 2 banen voor de hoofdrijbaan-A12 richting Rotterdam/Den Haag (linker twee afslagbanen) of voor de parallel baan (Ring Ut zuid) waarbij je kan afslaan of helemaal uitrijden en na utrecht weer bijvoegen op de A12.
Omdat een plaatje meer zegt dan bovenstaand, volg de gele lijn voor hoofdbaan:
Afbeelding

Op de hoofdrijbaan kom je 100 tegen en op de parallel 80. Vertel ook ff dat er een TC boven hangt (beide richtingen), net zoals tussen Shell-Harmelen (49.3) en Woerden (46.2) (alleen ri rtd/dh). Bij Rotterdam kom je op de A20 nog een TC op beide richtingen tegen tussen Kleinpolderplein (29.0) en Rtd Crooswijk (31.4).

Volgt ze de route A28-A27-A15-A16 dan kom je volgens mij niets vreemds tegen.

off topic:
Voor iedereen die eens een leuke bocht wil nemen, in de vrije tijd, volg in het begin de gele lijn en dan alsmaar rechts houden, parallel volgen en dan de afslag af totdat je (bij elkaar) een 180° bocht hebt gehad. Er is voor rechtsaf nl. een vrije baan en geen verkeerslicht bij de rotonde ! (Whoepie) O:) euh doe het wel voorzichtig en op normale snelheid (behalve Teun dan 8) )
Offline De patatkoning
Pro
di 01 nov 2005, 8:33 Bericht 

AAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRGGGGGGGGGG!!!!!!!!!!!!!!!!!!

zo, dat is eruit. ik heb er dus elke dag 4 keer mee van doen!!!! Eerst de utrechtse baan, en dan ook nog eens bij utrecht. 's avonds dezelfde ellende. Bij utrecht interesseert me niet zo veel eerlijk gezegd, daar stond ik toch altijd al in de file, maar in de hofstad, das pas klote zeg....

En dat is nog niet alles, langs de weg van die "bomenknuffelaar-teksten": rij schoon, rij in zn 5. Ja, ik rij wel in 5 hoor, maar dan geeft mijn snelheidsmeter minimaal 120 aan!!!!

Vervolgens zet je radio 538 aan: ook van die fijne stasie-propaganda!!!!!!

Mijn centrale vraag is: kan er niet een soort van nationale actiedag georganiseerd worden? Via folders o.i.d. allemaal 60 gaan rijden op die stukken??? Ik denk dat zoiets wel zou werken.......
Offline Maserati Teun
FS medewerker
di 01 nov 2005, 8:56 Bericht 
Fastmatti schreef:
Maserati Teun schreef:
Fastmatti schreef:

Jij hebt gelijk. Zo'n 300 Mtr voor het ritsvak.

Laatst bijgewerkt door Maserati Teun op di 01 nov 2005, 9:00, in totaal 2 keer bewerkt
Offline Maserati Teun
FS medewerker
di 01 nov 2005, 8:59 Bericht 
Vanmorgen op Radio 1 om 08:30.

Reporter stond met Karla Peijs bij benzine station langs de A12 Woerden-Utrecht ter hoogste van Harmelen. Hij wist te melden:
"De eerste 2 weken krijg je alleen een brief thuis als je te snel gereden hebt. Over 2 weken komen de echte bekeuringen".

NB. ik geef geen garantie dat hij de waarheid sprak.
Offline Wim
Master
di 01 nov 2005, 9:06 Bericht 
http://www.flitsservice.nl/phpBB/viewtopic.php?t=18438 :thumb:
Offline Wim
Master
di 01 nov 2005, 9:13 Bericht 
Wim schreef:
hmmm, dan zullen ze vanacht de borden wel gaan wisselen want vanmiddag zag ik toch echt alleen de 100 km/h borden nog staan op de A10!!!

ik zal er straks eens ff op letten!! als ik naar huis ga
:zzz:

ze staan er wel met kruis erdoor.

Dus als vandaag het kruis eraf is staat daar dus een A1 bord wat aangeeft dat je 80 moet rijden. Wat nu als je door een politieauto aan de kant wordt gezet voor 100 km/h??

En krijgt BVOM de waarschuwing binnen 2 weken op de mat van de 100 km/h automobilist??? :huh:

wordt lekker verwarrend!!
Offline radarlove
Master
di 01 nov 2005, 10:22 Bericht 

lobotm schreef:
Hmmz. Voor zover ik weet staat een trajectcontrole altijd aangegeven met van die propaganda-borden langs de kant van de weg. Toch?
Offline Kiwi45
Master
di 01 nov 2005, 10:33 Bericht 
Tachtig is prachtig! (Maar dan wel per half uur)

Rij als dit oude wijf
Afbeelding
zet 'm in z'n vijf!
Offline dabeetle
Master
di 01 nov 2005, 10:36 Bericht 
Waar begint de traject controle op de A20 eigenlijk als je vanaf de A13 komt? Of hebben ze die 2 controles met elkaar verbonden?

Trouwens, knoemde t ook al ergens in een ander topic. Van een snelheidsverlaging van 120 naar 10 richting Den Haag was vanmorgen niks te zien. Alleen een F1 bord einde 80 na de toerit Berkel. Zoals t was.
Offline flitspaal
Master
di 01 nov 2005, 12:59 Bericht 

Dat is een groot gezwel.
Na de 80 km zone wordt het 100, dus van een verlaging van 120 naar 100 is geen sprake meer.

Tievesland
Offline Matthijs
Master
di 01 nov 2005, 13:26 Bericht 

dabeetle schreef:
Trouwens, knoemde t ook al ergens in een ander topic. Van een snelheidsverlaging van 120 naar 10 richting Den Haag was vanmorgen niks te zien. Alleen een F1 bord einde 80 na de toerit Berkel. Zoals t was.

Klopt, vanmiddag ook niet.
Heb nog maar eventjes van de gelegenheid gebruik gemaakt om met 170km/u over de A13 te rijden, voor de laatste keer dat wel.
Offline Marius
Die hard
di 01 nov 2005, 15:18 Bericht 

Kiwi45 schreef:
Tachtig is prachtig! !

Maak je niet druk.
De minister heeft een eigen chauffeur
Offline Kiwi45
Master
di 01 nov 2005, 15:32 Bericht 
Marius: ik maak me niet druk. Vind het alleen een beetje jammer dat dit land in no-time naar de kloten geholpen wordt.

Dus ik blijf netjes tachtig rijden, per half uur.
Offline Martijn
FS Webmaster
di 01 nov 2005, 15:42 Bericht 
Wat ben ik altijd weer blij als ik naar Polen ga. Ik ben echt blij zodra ik de grens over ben. Nee, niet met 180, maar zo tussen de 140 en 160. Bij Berlijn en Cottbus even oppassen en verders lekker ontspannen.
Offline Gerrit
Pro
di 01 nov 2005, 16:26 Bericht 

Tachtig is prachtig!

Net als dit oude wijf
Afbeelding

Of ging het niet om haar leeftijd?

Maar serieus, ik ben vandaag twee keer over de A10 door de trajectcontrole gekomen, en mag vanmiddag weer over de A20, en ik zit echt alleen maar naar mijn snelheidsmeter te loeren!
Lekkah voor de verkeersveiligheid.... :evil:
Offline Stefan-
Master
di 01 nov 2005, 16:58 Bericht 
Gerrit schreef:
Tachtig is prachtig!

Net als dit oude wijf
Afbeelding

Of ging het niet om haar leeftijd?

Maar serieus, ik ben vandaag twee keer over de A10 door de trajectcontrole gekomen, en mag vanmiddag weer over de A20, en ik zit echt alleen maar naar mijn snelheidsmeter te loeren!
Lekkah voor de verkeersveiligheid.... :evil:
heb je geen cc?
Offline pASCII
Master
di 01 nov 2005, 17:11 Bericht 
Nope
Offline Wim
Master
di 01 nov 2005, 17:39 Bericht 
heb vanmiddag op de A10 west de CC even op 70 km/h gezet. En het leuke is dat geen hond je voorbij durft, dus alles blijft achter je hangen O:)

Morgen weer!!! :biertje:
Offline pASCII
Master
di 01 nov 2005, 18:08 Bericht 
Probeer morgen eens 60...
Offline dexter79
Master
di 01 nov 2005, 18:57 Bericht 
probeer eens niet op je cc, maar variabel rijden tussen 60 en 80, dat heeft een nog veel leuker effect :thumb:
Offline Warmaster
Master
di 01 nov 2005, 19:15 Bericht 
Wim schreef:
heb vanmiddag op de A10 west de CC even op 70 km/h gezet. En het leuke is dat geen hond je voorbij durft, dus alles blijft achter je hangen O:)

Morgen weer!!! :biertje:

Mooi man, kan je ondertussen een dvd'tje kijken, of met je Playstation aan de gang.
Offline basgitaar
Master
di 01 nov 2005, 19:31 Bericht 
Teletekst schreef:
108 Teletekst di 01 nov

Tachtig op wegen rond grote steden

DEN HAAG Op delen van snelwegen rond de grote steden mogen automobilisten vanaf vandaag niet harder rijden dan tachtig kilometer per uur. De snelheid wordt aan het begin en het eind van een wegdeel gemeten,waarna het gemiddelde berekend wordt. Harder dan 80 betekent een bon.

De maatregel moet leiden tot minder files,geluidshinder en luchtvervuiling.

Het gaat om de A10 West tussen Nieuwe Meer en de Coentunnel bij Amsterdam,de A20 bij Rotterdam tussen de knooppunten Kleinpolderplein en Terbregseplein,de parallelbanen op de A12 tussen Lunetten en Oudenrijn (Utrecht) en de A12 tussen Prins Clausplein en Den Haag Centrum.

Dus aan het begin en het einde moet je even 80 rijden, als ik het goed begrijp.
Offline Maserati Teun
FS medewerker
di 01 nov 2005, 20:38 Bericht 
basgitaar schreef:
Teletekst schreef:
108 Teletekst di 01 nov

Tachtig op wegen rond grote steden

DEN HAAG Op delen van snelwegen rond de grote steden mogen automobilisten vanaf vandaag niet harder rijden dan tachtig kilometer per uur. De snelheid wordt aan het begin en het eind van een wegdeel gemeten,waarna het gemiddelde berekend wordt. Harder dan 80 betekent een bon.

De maatregel moet leiden tot minder files,geluidshinder en luchtvervuiling.

Het gaat om de A10 West tussen Nieuwe Meer en de Coentunnel bij Amsterdam,de A20 bij Rotterdam tussen de knooppunten Kleinpolderplein en Terbregseplein,de parallelbanen op de A12 tussen Lunetten en Oudenrijn (Utrecht) en de A12 tussen Prins Clausplein en Den Haag Centrum.

Dus aan het begin en het einde moet je even 80 rijden, als ik het goed begrijp.

Nee, het staat er heel ongelukkig, maar het tijdstip bij het begin- en eindpunt wordt vastgelegd. Daarna gaat de computer berekenen wat je gemiddelde snelheid geweest is. >80 is fanmail uit Leeuwarden.
 [ 77 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende