Pagina 1 van 1  [ 7 berichten ]
Offline Warmaster
Master
do 23 sep 2004, 7:16 Bericht 
Avatar gebruiker
In personenauto's moet iedereen in de gordel (en terecht), maar in bussen van het openbaar vervoer is geen gordel te bekennen. Sterker nog, je ziet vaak overvolle bussen rijden waar er net zoveel mensen staat als zitten (schooljeugd die met de bus naar school gaat). Stel je voor dat die bus ergens met 60 op knalt. Raar dat 3VO zich daar niet druk over maakt.
Offline Martijn
FS Webmaster
do 23 sep 2004, 8:48 Bericht 
Avatar gebruiker
Heb ik al eens aangekaart bij het hoofd beleid 3vo. Het boeit ze blijkbaar niet zo. Wel worden nieuwe bussen wel uitgerust met gordels, geloof ik.
Offline Warmaster
Master
do 23 sep 2004, 9:56 Bericht 
Avatar gebruiker
Zijn er in die nieuwe bussen dan ook geen staanplaatsen meer?
Offline Mysterio
Be Detector Inbouw Specialist
do 23 sep 2004, 16:55 Bericht 
Avatar gebruiker
Eindelijk es een verstandige beslissing. Pak de trein ook maar mee dan.
Maar dan moet je wel direct 3 keer zoveel bussen inzetten, want die zijn vaak HEEEEEL erg overladen :lol:
Offline Warmaster
Master
do 23 sep 2004, 17:46 Bericht 
Avatar gebruiker
Ja inderdaad, in treinen horen ook gordels. Ik denk dat de overheid niet zo z'n best doet om daar aan te beginnen omdat de treinen nu al uitpuilen en als ze ook nog eens iedereen een zitplaats moeten garanderen (alleen zitplaatsene hebben gordels) dan loopt het spoor natuurlijk helemaal in de soep. Het zal met veiligheid wel net zo zijn als met het milieu, als de overheid er aan kan verdienen heeft het grote prioiteit, maar zodra het geld kost heeft het geen haast en wordt er niets aan gedaan.
Offline Sinterklaas
Master
do 23 sep 2004, 18:02 Bericht 
Avatar gebruiker
Als je er maar zat mensen inpropt heb je geen gordels nodig denken ze in Den Haag volgens mij.
Trein een gordel lijkt mij wat overdreven, kans op een ongeluk is heel erg klein en ik vraag me af of je wat aan een gordel hebt.
Ik heb een keer in een touringcar achterin gestaan en die moest vol in de ankers (we roken een kwartier rubber). Toen was ik toch wel een eind naar voren geschoten, was wel een klein ventje toen, maar vliegen ga je. Kan je nagaan als je ergens tegenaanklapt, dan heb je aardig wat dingen die je niet in je nek wilt krijgen.
En ik denk ook niet dat mensen een gordel omdoen als ze in een bus stappen, hebben ze nooit gedaan, dus nu ook niet.
Offline Bouwe
Master
do 23 sep 2004, 18:36 Bericht 
Avatar gebruiker
Mysterio schreef:
Eindelijk es een verstandige beslissing. Pak de trein ook maar mee dan.
Maar dan moet je wel direct 3 keer zoveel bussen inzetten, want die zijn vaak HEEEEEL erg overladen :lol:


Gordels in treinen is echt klinkklare onzin. Intern bij de NS is precies vast gelegd per soort materieel hoeveel mensen er in totaal in mogen. Vindt de conducteur cq. machinist dat de trein te vol is (hij vindt het te gevaarlijk), dan hoeft hij niet te vertrekken.

Kans op ongelukken in de trein is daarnaast heel klein. Of het zou moeten gebeuren bij een snelremming, waardoor iedereen naar voren vliegt. Gemiddeld rijdt een intercity 140 km/uur, bij een snelremming gaat ie zo snel mogelijk naar 0 km/uur, bijvoorbeeld bij het trekken van de noordrem. Gelukkig komt een snelremming niet vaak voor.

En de mensen die het goed vinden dat een machinist een riem om moet hebben, mag van mij meteen op de maan gaan wonen. Denk maar aan het gevalletje in Roermond een paar jaar geleden.....
 [ 7 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar: