Pagina 1 van 1  [ 12 berichten ]
Online Maserati Teun
FS medewerker
ma 12 sep 2011, 19:59 Bericht 
Als u dinsdag van Groningen over de A28 richting Zwolle rijdt, wordt bij knooppunt Lankhorst uw kenteken genoteerd. Dit heeft te maken met een groot verkeersonderzoek van Rijkswaterstaat bij het pas vernieuwde knooppunt.

Vanaf maandagavond worden gedurende 24 uur alle voertuigen geteld op de op- en afritten van de zeven aansluitingen op knooppunt Lankhorst. Dinsdagmorgen om zes uur begint de registratie van kentekens. Deze twee acties moeten inzicht geven in de drukte en de herkomst en bestemming van het verkeer. De gegevens zijn nodig voor eventuele aanpassingen van het knooppunt in de toekomst.

Bron: http://www.rtvnoord.nl/nieuws/nieuws.asp?pid=103556

De registratie van het kenteken om hierdoor de herkomst te achterhalen is in mijn ogen zinloos. Het kan best zijn dat ik al een week in een hotelletje in de buurt zit, maar mijn kenteken komt uit het westen des lands.

Iedereen die langs de telling gekomen is, maar even Wobben wat er met zijn/haar gegevens gedaan wordt

Laatst bijgewerkt door Maserati Teun op ma 12 sep 2011, 20:22, in totaal 1 keer bewerkt
Offline Sandeman
FS medewerker
ma 12 sep 2011, 20:03 Bericht 
Ah, dus dat was al die meuk langs de weg.
Ik dacht dat ik ook apparaatjes zag met een of ander meetinstrumentje eraan... Voor geluid of uitstoot ofzo...

Zal in het laatste geval bij mij wel een NOx piekje hebben gehad O:)
Offline Robin2
Master
ma 12 sep 2011, 20:04 Bericht 

Maserati Teun schreef:
wordt bij knooppunt Lankhorst uw kenteken genoteerd.

Suggereert dat het met de hand gebeurt. Neem aan dat er wat scanners langs de weg geplaatst worden.
Offline scooby!!
Master
ma 12 sep 2011, 20:28 Bericht 
herkomst van Uw voertuig?

De meeste leasebakken komen uit almere :lol:
Lekker betrouwbaar onderzoek :x
Offline Sandeman
FS medewerker
ma 12 sep 2011, 20:30 Bericht 
Robin_v_G schreef:
Neem aan dat er wat scanners langs de weg geplaatst worden.

Die hangen al eeeeeeeeuwen boven de viaducten daar..
Offline Vroeg op
Master
ma 12 sep 2011, 20:32 Bericht 
Heb ooit eens zo'n onderzoek gehad op de A6. Iedereen geblitzt. En kreeg post thuis.
Kon je anoniem wat vraagjes beantwoorden over de WWZ bij Almere toendertijd.

scooby!! schreef:

De meeste leasebakken komen uit almere :lol:
Lekker betrouwbaar onderzoek :x

Denk dat daar wel rekening mee gehouden wordt
Offline Masterdam
Master
di 13 sep 2011, 6:27 Bericht 
Maserati Teun schreef:
De registratie van het kenteken om hierdoor de herkomst te achterhalen is in mijn ogen zinloos. Het kan best zijn dat ik al een week in een hotelletje in de buurt zit, maar mijn kenteken komt uit het westen des lands.
Zelf wel eens een onderzoek gedaan? Dan weet je dat er een foutmarge ingebouwd wordt. Jij in je hotelletje gaat het verschil dus niet maken.

Maserati Teun schreef:
Iedereen die langs de telling gekomen is, maar even Wobben wat er met zijn/haar gegevens gedaan wordt
Er zijn geen gegevens van jou. Alleen de eerste 4 karakters worden genoteerd. Juist om privacygevoeligheid uit te sluiten.

scooby!! schreef:
De meeste leasebakken komen uit almere
Lekker betrouwbaar onderzoek
Ik zie de link niet. Als dat zo zou zijn wil je dat hard kunnen maken in plaats van het gewoon aan te nemen.
Offline Smookey
FS medewerker
di 13 sep 2011, 6:35 Bericht 
Hmm, ik ga dus een brief krijgen terwijl ik gewoon dinsdag thuis aan het werk ben ....., heb ik wat uit te leggen :woop:
Offline Outback
Die hard
di 13 sep 2011, 7:30 Bericht 

Masterdam schreef:
scooby!! schreef:
Ik zie de link niet. Als dat zo zou zijn wil je dat hard kunnen maken in plaats van het gewoon aan te nemen.

Leasemaatschappijen die in Almere zitten.
Offline Masterdam
Master
di 13 sep 2011, 7:41 Bericht 
^^ Wat ik bedoel is dat het onderzoek er niet minder betrouwbaar om wordt. Er rijdt een bepaalde hoeveelheid verkeer, that's it. En inderdaad, zo'n leasemaatschappij genereert verkeer. En dat toon je met dit onderzoek aan. Prima dus.
Offline Jack Bauer
Master
di 13 sep 2011, 18:45 Bericht 

Zijn die mislukte lantaarnpalen met camera achtige dingen eraan die sinds kort langs een groot deel van de A28 staan tussen Hoevelaken en Zwolle ook voor dit soort onderzoekjes bedoeld?
Offline NiksNut
Pro
wo 14 sep 2011, 9:08 Bericht 
scooby!! schreef:

Met herkomst en bestemming van het verkeer bedoelen ze niet je huisadres en doeladres, dat is helemaal niet relevant voor een onderzoek naar de verkeersstromen op een verkeersknooppunt; ze zijn geïnteresseerd in via welke toegangsweg je naar het knooppunt bent gereden, en via welke uitgangsweg je het knooppunt weer hebt verlaten...
 [ 12 berichten ]