Pagina 1 van 1  [ 16 berichten ]
Offline Bing
Weet de weg
wo 25 mei 2011, 7:45 Bericht 

Op het blog denkmetkoosmee.wordpress.com kunt u lezen over ernstige corruptie in Drenthe. Politie Drenthe -het sjoemelkorps- maakt na al jaren het leven zuur van een ex-politieambtenaar die later een autorijschool begon en melding maakte (o.a. op deze site) van gesjoemel met verbalisantennummers.

Politie Drenthe die zich bewijsbaar schuldig maakte aan crimineel gedrag probeert nu met behulp van Justitie de klokkenluider te criminaliseren. Zijn autorijschool ging op de fles omdat Politie Drenthe de jacht op hem opende. De klokkenluider, hij heet Koos van Woudenberg, heeft aangifte van meineed gedaan tegen twee verbalisanten van Politie Drenthe die hem twee bekeuringen gaven. Koos van Woudenberg toonde aan dat deze twee verbalisanten meineed pleegden. Ook de Korpschef van Drenthe, Frans Bakker is bij deze zaak betrokken en er is bewijs dat hij zich schuldig heeft gemaakt aan valsheid in geschrifte/meineed.

Bekijk het e.e.a. op het blog denkmetkoosmee:

http://denkmetkoosmee.wordpress.com/cat ... nthe-gate/
Offline Redlin
Pro
wo 25 mei 2011, 11:29 Bericht 
sjees
Offline WimLex
Master
wo 25 mei 2011, 11:36 Bericht 
post2048954.html#p2048954

post1614121.html#p1614121
Offline Bing
Weet de weg
wo 25 mei 2011, 13:57 Bericht 

@WimLex:

Dat zijn idd de juiste links. Op het denkmetkoosmee-blog binnenkort publicaties over wat Koos van Woudenberg allemaal heeft meegemaakt met het Drentse Korps. Van intimidatie tot pogingen doodslag aan toe.
Offline Furr
Master
wo 25 mei 2011, 15:56 Bericht 
Ah Bing! Ik heb ook Drenthe van gesjoemel betrapt en aangegeven bij Bing destijds :)

Citaat:
In de afbeeldingen hieronder ziet u de bewijzen. Snelheidcontroleur J.M. Boer, met verbalisantennummer 4063, die blijkbaar niet bevoegd was om digitaal te flitsen, want een certificaat die deze bevoegdheid zou aantonen wenst Politie Drenthe niet te leveren, werd uit de boeken ‘weggeschreven’ door de politieambtenaar met verbalisantennummer 6963
Offline bruintje beer
Master
wo 25 mei 2011, 16:13 Bericht 
:fp: boevenbende
Offline malle pietje
Die hard
wo 25 mei 2011, 19:17 Bericht 
Wat ik jammer vind, is dat er op de site van uit wordt gegaan dat je weet waar het over gaat. Na een uurtje scrollen en bladeren wordt het me totaal niet duidelijk wie de beste man is, wat hem nou echt is aangedaan en waar dat uit blijkt....

Ik betwijfel de inhoud niet, maar zou aanraden om de boel wat inzichtelijker te maken.....
Offline Aanhanger
Master
wo 25 mei 2011, 19:20 Bericht 
Valt geen touw aan vast te knopen nee..
Offline Bing
Weet de weg
wo 25 mei 2011, 20:48 Bericht 

Bedankt voor de opmerkingen/kritiek. Misschien is niet iedereen bekend met hoe een Wordpress-blog opgebouwd is. Door op de afbeeldingen te klikken aan de rechterzijde: bijvoorbeeld in dit geval op de afbeelding 'Politie Drenthe Gate':

http://denkmetkoosmee.wordpress.com/cat ... enthe-gate

Klik je dus op een afbeelding of een categorie, dan krijg je blogs op onderwerp en volgorde.

Aan de linkerkant van het blog zie je titels van alle gepubliceerde blogs gerangschikt op datum van publicatie.
Offline DWwolf
Pro
wo 25 mei 2011, 20:53 Bericht 

Corruptie klopt niet. Dat woord wordt te vaak misbruikt.
Offline |FZ|
Master
wo 25 mei 2011, 20:54 Bericht 

Dus naast de politie Drenthe is het halve Nederlandse bedrijfsleven ook crimineel en frauduleus? Staan nogal wat namen in de rechterrij..
Offline Bing
Weet de weg
wo 25 mei 2011, 21:02 Bericht 

@DWolf:
Dat woord is wel degelijk van toepassing.

Het gaat niet zozeer om het in de fout gaan van afzonderlijke politiemensen maar om het falen van de politie als institutie. Corruptie is geen individueel probleem, maar een verschijnsel dat samenhangt met de omgeving, de aard van de organisatie, het werk dat politiemensen doen en niet te vergeten de politiecultuur.
Een breed scala aan afwijkend gedrag valt onder de noemer van corruptie. Niet alleen gedrag om eigen gewin, zoals het aannemen van geld of goederen, of het bestelen van arrestanten maar ook het overtreden van regels om betere resultaten te krijgen, zoals liegen in de rechtszaal of het rommelen met bewijsmateriaal om een veroordeling te verzekeren In afwijking van de gangbare definities, gaat corruptie over alle gevallen waarin sprake is van misbruik van autoriteit, van schending van de ambtseed, het vertrouwen (van collega’s, de organisatie en het publiek) en de rechten van collega’s, verdachten en burgers – de slachtoffers van corruptie. Het draait om uiteenlopende gedragingen, van het aannemen van een kopje koffie zonder te betalen tot regelrechte misdaden begaan door politiemensen.
Offline red devil1
Master
wo 25 mei 2011, 21:08 Bericht 
|FZ| schreef:
het halve Nederlandse bedrijfsleven ook crimineel en frauduleus
Ik weet niet of het 50% is maar er zijn genoeg bedrijven die veel geld verdienen door iets net even niet helemaal volgens de regeltjes te doen. Afval en grond zijn lucratieve bezigheden :[
Offline Bing
Weet de weg
wo 25 mei 2011, 21:11 Bericht 

@(FZ):

Op het denkmetkoosmee-blog kan eenieder een klachtdossier laten plaatsen, mits het een 'spijkerhard' dossier is. Het 'halve bedrijfsleven' is wat overdreven.

Overigens kijken de bedrijven waarover is gepubliceerd regelmatig mee en nemen vaak ook contact op
Offline |FZ|
Master
wo 25 mei 2011, 21:18 Bericht 

Bing schreef:
Klik je dus op een afbeelding of een categorie, dan krijg je blogs op onderwerp en volgorde.

Volgens mij werkt een en ander niet goed, want ik krijg niet de onderwerpen te zien die bij de plaatjes horen.
Bing schreef:
Het 'halve bedrijfsleven' is wat overdreven.

Klopt, past volgens mij prima bij dat 'blog' (los van het politieverhaal wellicht, ik heb geprobeerd de andere verhalen te begrijpen om een en ander over de politie in het juiste licht te kunnen plaatsen. Die 'spijkerharde dossiers' zijn mijns inziens niet echt overtuigend, maar dat kan ook komen omdat ik de helft mis doordat links niet goed werken).
Offline Bing
Weet de weg
wo 25 mei 2011, 21:34 Bericht 

@(FZ)

Het archief 'Politie Drenthe Gate' werkt op onze computers goed. Wij krijgen 8 blogs te zien en dat is de bedoeling.

Het probleem met de links kan ook tijdelijk zijn omdat er momenteel erg veel traffic is.
 [ 16 berichten ]