Pagina 2 van 2  [ 65 berichten ]
Offline salush
Master
zo 24 apr 2011, 12:23 Bericht 
Yep, 2 seconden is toch meer dan genoeg?

/sarcasme
Offline Marten320TD
Master
zo 24 apr 2011, 12:30 Bericht 
@Quaresma: 100 m vooruitkijken?? Als dat jou interpretatie van anticiperen is, vrees ik dat we je binnenkort niet meer op dit forum zien :/ :-?
Ik kijk zo ver mogelijk vooruit (1000m +) en ben in het buitenland extra voorzichtig als ik gele nummerborden ontwaar. Als deze ook nog op sleurhutten zitten wordt ik dubbel zo voorzichtig.

@A.G. Ja, het systeem in NL IS ziek!! Vergelijk het aantal controles op snelheid met die op alcohol en drugs en je weet het. In NL gaat het doodgewoon om winstmaximalisatie: verhoog je de boetes zodanig dat niemand meer in de fout gaat, dan loop je inkomsten mis. Maak je ze lager, dan zal het aantal overtredingen toenemen en loop je alsnog inkomen mis. Ook moet je een afweging maken op de kosten van handhaving vs inkomsten.
Of dit misloopt? Ach, met voldoende propaganda (wetsmisbruikers), ontmoediging (standaard afwijzingen van terechte bezwaren, ingewikkelde procedures, kastjes - muren) en natuurlijk demonisering van alles wat op brandstof loopt (klimaatverandering, fijnstof, herrie etc) houdt je het volk rustig.
Offline Quaresma7
Die hard
zo 24 apr 2011, 13:03 Bericht 
Marten320TD schreef:
@Quaresma: 100 m vooruitkijken?? Als dat jou interpretatie van anticiperen is, vrees ik dat we je binnenkort niet meer op dit forum zien
Ik ben niet zo goed in het schatten van meters, maar jullie begrijpen wel wat ik bedoel :[ Als ik bv in de verte een auto achter een vrachtwagen ziet rijden verminder ik altijd snelheid, want ben er bijna zeker van dat die zonder te spiegelen en richting aan te geven naar links zal gaan met 85 km/h op zijn teller.. Heb rijervaring in half Europa en grotendeels van de NLe autobestuurders zijn echt een drama.. Maar dat wisten jullie ook al 8) Mijn meeste positieve rij ervaringen zijn in Hongarije geweest.. Niemand die linksplakt :[
Offline Guppenklup
Master
zo 24 apr 2011, 13:20 Bericht 
hoevenpe schreef:
130 gaat er gewoon niet komen, krijgen ze juridisch niet rond en/of is niet genoeg draagvlak voor binnen het ministerie...

Op de huidige manier hoeft het eigenlijk ook niet echt voor me: zoveel afwisseling, geen eenduidige invoering. Dan weer 120, dan weer 130. In de randstad heb je er sowieso niets (geen trajecten) aan en daarbuiten reed men toch al harder...

Ik rijd (bijna) dagelijks het traject A1-A10-A8, zwaar Randstad zal ik maar zeggen. Toch is het geen enkel probleem om bijna overal 130+ te rijden, ik moet alleen even inhouden bij de fiscuspalen O:)
Offline djidee
Master
ma 25 apr 2011, 8:28 Bericht 
Quaresma7 schreef:
Met 150 km/h is de snelheidsverschil nog minimaal, maar 200+ op een 2 baans A15 of een A58 is makkelijk te doen, maar moet je echt 100m vooruitkijken en goed seinen met je xenons

100 meter vooruitkijken? Als jij dat serieus meent mag je wat mij part direct naar het CBR voor een spoedcursus... Mafkees :fp:
Dat is ongeveer je stopafstand bij 120km per uur.
Die 100 meter leg je bij 120km/u in 3 seconden af. Je kijkt dus minder dan 3 seconden vooruit... :nothanks:
Offline Guppenklup
Master
ma 25 apr 2011, 9:28 Bericht 
djidee schreef:
100 meter vooruitkijken? Als jij dat serieus meent mag je wat mij part direct naar het CBR voor een spoedcursus... Mafkees :fp:
Dat is ongeveer je stopafstand bij 120km per uur.

Quaresma7 schreef:
Ik ben niet zo goed in het schatten van meters

Ik bedoel maar :roll:
Offline Dennis
FS medewerker
di 03 mei 2011, 19:55 Bericht 
KNPT Azelo en Buren gewoon aanpakken....

- of volledig als klaverblad ombouwen (dus van 2 knpt naar 1)
- of zoals de A12/A50... |A1|\A35\ ---- |A1|A35| --- |A1|/A35/ (dus niet meer wisselen bij doorgaan op zelfde snelweg)
Offline Rover
Master
di 03 mei 2011, 21:41 Bericht 
A35/A1 wegindeling daar is gewoon brak. Voor de dagelijkse rijder geen probleem, voor de zondagsrijder die er per ongeluk een keer komt een ramp. Daarnaast geven ze zelf al aan dat de ongelukken plaatsvinden in de tijden dat 130 er meestal al niet mogelijk is ivm de drukte. Buiten de drukte heb ik er geregeld >150 gereden.
Offline Barbertje
FS Juridisch
di 03 mei 2011, 21:52 Bericht 
Dennis schreef:
KNPT Azelo en Buren gewoon aanpakken....

- of volledig als klaverblad ombouwen (dus van 2 knpt naar 1)

Dat zou de oplossing zijn, maar daar is geen geld voor.
Snelheidsbeperking Azelo - Buren 100 km/u
De rest A35/A1 130 km/u.
Offline A4
Master
wo 04 mei 2011, 7:28 Bericht 
Sowieso blijf ik erbij dat die hele 130 discussie onzin is. Zeker het argument vd minister dat het tijdwinst oplevert ;( , kom op man dat is secondenwerk.

Als het al nut zou hebben dan zou het zijn dat je een paar mensen overhaalt om eindelijk eens een ruime 120 te gaan rijden. Immers, 130 op de teller is geen 130 (behalve in de echt nieuwe auto's waar de tellerafwijking bijna niet meer aanwezig is).

Een paar handige harry's (zoals een hoop FS-ers) gaan de CC wellicht op 138 zetten.

Vervolgens hou je nog 2 groepen over. Groep 1 die al geeneens 120 reed; die gaan al zeker geen 130 rijden en zorgen voor irritant gedrag jegens mensen die wél door willen rijden. En dan groep 2 die altijd al harder reden dan 120 en 130 en dat ook gewoon blijven doen (er verandert dus niks).

Ik vind het maar een non discussie. Wat interesseert de gemiddelde FS-er het nou of die 130 er komt? Ik (we?) rijd(en) toch al harder. In het zeldzame geval dat ik geflitst zou worden zou hoogstens de boete wat minder hoog uitvallen, nou joepie.
Offline djidee
Master
wo 04 mei 2011, 8:02 Bericht 
A4 schreef:
Een paar handige harry's (zoals een hoop FS-ers) gaan de CC wellicht op 138 zetten.

Nee, die blijft op 160 op de teller, dat rijdt over het algemeen fijn (buiten spits, noordelijke snelwegen)..

Wandelgangen: Die 130 is niet voor niets een proef. Als hij goed uitvalt, wellicht ruimte voor meer... Dus laten we maar hopen dat niet teveel slaaprijders en onvoldoende afstandhouders (meest voorkomende toedrachten op snelwegen) brokken maken als die vakken geopend zijn.
Offline A.G.
Master
vr 06 mei 2011, 7:55 Bericht 
Marten320TD schreef:
Ach, met voldoende propaganda...ontmoediging...standaard afwijzingen van terechte bezwaren, ingewikkelde procedures, kastjes - muren) en natuurlijk demonisering van alles wat op brandstof loopt ...houdt je het volk rustig.

We hebben net bevrijdingsdag achter de rug, maar over het hoogtepunt van vrijheid lijken we alweer heen te zijn...
Offline Boralis
Master
vr 06 mei 2011, 9:36 Bericht 

A4 schreef:
Sowieso blijf ik erbij dat die hele 130 discussie onzin is.

Vind het geen totale onzin, het is vooral van symbolische waarde na 20 jaar autootje pesten en absurde snelheidsverlagingen.

Maar veel belangrijker vind ik het dat alle onzin verlagingen weer gewoon 120 worden (of 100 i.p.v. 80) en de onzin 60 en 30 wegen (vooral met vrijliggende fietspaden) weer een normale limiet krijgen.

En dat (dubbele) doorgetrokken strepen weer alleen op echt gevaarlijke en onoverzichtelijke plekken worden aangebracht. Of nog beter: met om-en-om inhaalstroken in het midden.
Offline Furr
Master
vr 06 mei 2011, 11:13 Bericht 
A4 schreef:
Sowieso blijf ik erbij dat die hele 130 discussie onzin is. Zeker het argument vd minister dat het tijdwinst oplevert , kom op man dat is secondenwerk.

Dat dacht ik ook, totdat ik snachts (03.00) in Nijkerk moest zijn (Almelo-Nijkerk), normaal 1 uur en 5 minuten. Nu met 140 op de teller nog geen 45 minuten. Scheelt toch zeker 15 minuten langer slapen :thumb:
En over het brandstofgebruik: nihil met 120. 120 woon werk (file optrekken etc etc) was 1:17,9 en 140 snachts was 1:17,85. Nihil dus. Oke zonder file zou het misschien 1:18,5 zijn geweest maar dan nog nihil.

Zelfs met mn Corolla op QueensDay Rozenburg - Almelo bijna de hele weg 140-150 (teller!) gereden is zeker 135 a 140 echte kms: 1:12,3
Normaal rij ik 1:11,5

Lijkt wel of mijn Corolla zuiniger wordt met hoge toeren.
Offline Mazda323
Die hard
wo 18 mei 2011, 20:48 Bericht 

Furr schreef:
Lijkt wel of mijn Corolla zuiniger wordt met hoge toeren.

Die van mij had destijds bij 4000 toeren de maximale trekkracht. En dat was bij 150 km/u op de teller.
Dat reed heerlijk O:)
 [ 65 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2