Pagina 1 van 2  [ 88 berichten ]

Heb jij iets aan je binnenspiegel hangen?
Nee natuurlijk niet, ik wil alles kunnen zien 69%  69%  [ 68 ]
Nee vind ik niet nodig, maar ik vind het ook niet gevaarlijk 15%  15%  [ 15 ]
Ja, het is onzin dat dit gevaarlijk zou zijn 15%  15%  [ 15 ]
Ja, maar ik ga hem straks verwijderen want het is inderdaad wel gevaarlijk 1%  1%  [ 1 ]
Totaal aantal stemmen : 99
Offline Sandeman
FS medewerker
do 22 dec 2005, 14:34 Bericht 
En maar weer een polletje. Niet echt mijn initiatief hoor, ik kreeg het verzoek via PM van iemand die gezien had hoe onwaarschijnlijk goed ik dat kan :biertje:

Anyways, deze persoon (hij mag zich desgewenst zelf bekend maken) heeft een ervaring gehad tijdens een opleiding tot rij-instructeur. De persoon die de intakes deed verwijderde zijn spiegeldecoratie met de opmerking "Hier hoort niets te hangen wat beweegt. Als je aan een beweging gewend bent, mis je die fietser, voetganger o.i.d.. Beweging is alert zijn."

Hij is dat nooit vergeten en heeft dus nooit meer iets aan z´n spiegel gehangen. Het valt wel op dat veel anderen het wel hebben.

Dan nu de hamvraag, hebben jullie iets aan de binnenspiegel hangen? En wat vind je van de stelling dat dit (per definitie) gevaarlijk is?

Zal ik meteen beginnen, ik heb niets hangen. Ik zie graag wat er om me heen gebeurt.
Offline Ivo
FS Getrouwd²
do 22 dec 2005, 14:38 Bericht 
Heb alleen een QRA op m'n dashboard staan... Voor de rest moet ik geen zooi in m'n zicht hebben.

(Die QRA zit trouwens zo ingebouwd dat als ik er overheen kijk, ik het einde van de motorkap nog kan zien... dus die zit niet in het zicht)
Offline spEEdy4fun
Master
do 22 dec 2005, 14:39 Bericht 
de binnenspiegel is bij mij geen kapstok.

Dacht trouwens dat het sinds een aantal jaren echt verboden is er iets aan te hangen ivm de verkeersveiligheid?!
Online Maserati Teun
FS medewerker
do 22 dec 2005, 14:39 Bericht 
Ik heb niets aan mijn spiegel hangen en dat blijft ook zo. Ik vind het gevaarlijk en het leidt af, creëert een dode hoek en is nutteloos.
Offline Sandeman
FS medewerker
do 22 dec 2005, 14:40 Bericht 
Wat trouwens wel "grappig" is, ik bedenk me net dat ik de spiegel zelf in m´n gezichtsveld heb hangen... :x
Jammer dat er bij de constructie van auto´s niet echt rekening wordt gehouden met lange mensen... (En dat je van de baas een pool auto krijgt toegewezen als tijdelijke kracht)
Offline ruud king
Master
do 22 dec 2005, 14:41 Bericht 
Maserati Teun schreef:
Ik heb niets aan mijn spiegel hangen en dat blijft ook zo. Ik vind het gevaarlijk en het leidt af, creëert een dode hoek en is nutteloos.

En ik maar denken dan je 2 van die hele grote dobbelstenen aan je binnenspiegel had hangen van de Masser! :lol:
Offline Worf
Master
do 22 dec 2005, 14:45 Bericht 
Je bent een optie vergeten: Nee, maar ik wel iets achter mijn spiegel hangen 8)
Offline Sandeman
FS medewerker
do 22 dec 2005, 14:47 Bericht 
Worf schreef:

eh... VROS??
Offline Marcel Q4
Die hard
do 22 dec 2005, 14:56 Bericht 
Ja een gedragen slipje.... :x Geintje, er komt niets van die sjonnie meuk uit de grabbelbak van Halfords in mijn auto te hangen natuurlijk! Vrij zicht vind ik erg belangerijk.
Offline dexter79
Master
do 22 dec 2005, 15:08 Bericht 
Yep, geen Amerikaan zonder twee van die foute pluche dobbelstenen (en ook nog een Bob-sleutelhanger).

Overigens is het volgens mij alleen verboden ingevolge die wet die stelt dat je geen uitzichtbelemmerende objecten voor je ruit mag hebben, maar in de toelichting van die wet in de staatscourant wordt uitgelegd dat de wet het gebruik van plakfolie moet tegengaan. Ik vraag mij dus af of zo'n verbod op dobbelstenen standhoudt, aangezien de wetgever iets anders bedoelde.

Verder realiseer ik mij het gevaar wel, het is inderdaad zo dat als je gewend bent aan beweging, het moeilijker is om plotselinge beweging waar te nemen. Alleen: bij een constante snelheid beweegt er niets. Eigenlijk alleen door toedoen van verkeersdrempels beginnen die dingen als een malle te slingeren. En als de wegbeheerder het blijkbaar niet gevaarlijk vindt (immers: anders zou die daar geen drempels neerleggen), wie ben ik dan om te denken dat ik het beter weet? O:)
Offline bx gek
Master
do 22 dec 2005, 15:16 Bericht 
Ik moet niets aan mijn spiegel hebben, ik vind het alleen maar afleiden.
Offline Dion
FS medewerker
do 22 dec 2005, 15:21 Bericht 

Ik vind het lelijk en typisch ricer gedrag.
Offline SSG
Master
do 22 dec 2005, 15:40 Bericht 
Geen sjakie-spullen aan mijn spiegel :nono:
Offline Marius
Die hard
do 22 dec 2005, 15:43 Bericht 

Heb niets aan spiegel hangen.
Offline Sandeman
FS medewerker
do 22 dec 2005, 15:43 Bericht 
SSG schreef:

Tja, het blijft een Renault he? Je wil toch niet het risico lopen dat hij eraf valt :wink:
Offline Ronnie
Master
do 22 dec 2005, 15:56 Bericht 
Is ons ook verteld tijdens de rijvaardigheidstraining, want de instructeur had het bij diverse mensen zien hangen.
Offline Varkentjes
FS medewerker
do 22 dec 2005, 16:14 Bericht 
Sandeman schreef:
SSG schreef:

Tja, het blijft een Renault he? Je wil toch niet het risico lopen dat hij eraf valt :wink:

Idd, één keer goed afstellen en daarna nooit meer aankomen. En geen sjonnie meuk in of aan mijn auto :nono:
Offline Worf
Master
do 22 dec 2005, 16:18 Bericht 
Sandeman schreef:
Worf schreef:

eh... VROS??

:thumb: :roll:
Offline ArieWillem
Weet de weg
do 22 dec 2005, 16:31 Bericht 
heb zelf geen auto, maar hoef zeker geen meuk aan dat glaasje.
ik heb voor de 2e optie gekozen maar de 1ste ben ik het eigenlijk ook wel mee eens.
en als ik wat in de corsa van thuis hang zie je meteen helemaal niets meer, klein raampje :P
Offline Swestdijk
Master
do 22 dec 2005, 16:58 Bericht 
ja, een ADO Den Haag vaandeltje..
Offline Jurjen
FS medewerker
do 22 dec 2005, 16:58 Bericht 
Sandeman schreef:
SSG schreef:

:x Als ik er iets aan zou hangen gaat die spiegel draaien, want hij is wat lam volgens mij :lol:
Offline bjemke
Pro
do 22 dec 2005, 17:02 Bericht 
Sandeman schreef:
En maar weer een polletje. Niet echt mijn initiatief hoor, ik kreeg het verzoek via PM van iemand die gezien had hoe onwaarschijnlijk goed ik dat kan :biertje:

Anyways, deze persoon (hij mag zich desgewenst zelf bekend maken) heeft een ervaring gehad tijdens een opleiding tot rij-instructeur. De persoon die de intakes deed verwijderde zijn spiegeldecoratie met de opmerking "Hier hoort niets te hangen wat beweegt. Als je aan een beweging gewend bent, mis je die fietser, voetganger o.i.d.. Beweging is alert zijn."

Hij is dat nooit vergeten en heeft dus nooit meer iets aan z´n spiegel gehangen. Het valt wel op dat veel anderen het wel hebben.

Dan nu de hamvraag, hebben jullie iets aan de binnenspiegel hangen? En wat vind je van de stelling dat dit (per definitie) gevaarlijk is?

Zal ik meteen beginnen, ik heb niets hangen. Ik zie graag wat er om me heen gebeurt.

wat denk je van die mensen die een complete tomtom installatie aan de voorruit plakken. Lijkt mij ernstige zichtbelemmering!!
Offline Sandeman
FS medewerker
do 22 dec 2005, 17:04 Bericht 
Worf schreef:
Sandeman schreef:
Worf schreef:

eh... VROS??

:thumb: :roll:

Die zijn uitgesloten van deelname :wink:
Offline Plan 9
Die hard
do 22 dec 2005, 17:04 Bericht 
Ik heb een dingetje achter mijn spiegel hangen, dus zodanig dat het mij niet stoort. Is een pluche poppetje dat al in mijn eerste autootje hing, dus het hangt er puur vanwege nostalgische redenen.
Offline Superkoerier!
Master
do 22 dec 2005, 17:12 Bericht 
Ik heb vier dobbelstenen van elk een liter aan de spiegel hangen: een rode, een groene, een blauwe en een gele. Hoe fouter hoe beter. :thumb:
Offline Dennis
FS medewerker
do 22 dec 2005, 17:19 Bericht 
ik heb niets in mijn zicht hangen/liggen
ik heb ook maar 1 beertje in de auto hangen en die is voor mij weggewerkt achter een hoofdsteun.
En die 2 petten op de hoedenplank nemen geen zicht weg.
Offline Alfa33QO
Master
do 22 dec 2005, 17:24 Bericht 
Ik had altijd een Alfa Romeo vaandeltje aan de spiegel hangen, maar in een Polo werkt dat als een vlag op een modderschuit...

8)

Heb overigens op de achterruit wel een Italia-vaandeltje en een Serpente-sticker van Sam van Lingen.
Offline Varkentjes
FS medewerker
do 22 dec 2005, 17:38 Bericht 
bjemke schreef:
wat denk je van die mensen die een complete tomtom installatie aan de voorruit plakken. Lijkt mij ernstige zichtbelemmering!!

Dat is domdom :wink: :thumb:
Offline Tento
Master
do 22 dec 2005, 17:53 Bericht 
heb helemaal rechtsonder een gepolijste Speedplaat met zuignappen aan het raam, zicht blijft perfect en leidt niet af :thumb:

Afbeelding
Offline egeltjes
Master
do 22 dec 2005, 18:10 Bericht 
Worf schreef:

Wel interessant, om je spiegeltje te filmen ... NOT! ... :x :x :x :x

Ooooh, je bedoelt VOOR je spiegel. Tussen je voorruit en Spiegel, zeg maar. O:) O:) O:) O:)
Offline Marc 325i Coupe
Master
do 22 dec 2005, 18:20 Bericht 

Ik hang er niets omdat ik niet van die zooi houd in de auto. Geen beertjes of andere knuffelzooi en zeker geen geurboompje aan de spiegel (mijn auto ruikt van nature bijzonder plezant :lol: )...

Maar vind het niet gevaarlijk. Oke, tenzij het echt groot en lomp wordt, maar ga even van uit van niet zeg maar...:D
Offline ArieWillem
Weet de weg
do 22 dec 2005, 18:30 Bericht 
bjemke schreef:
Sandeman schreef:

maar die bewegen niet!! en dat is juist het hinderlijke van die rotzooi, dat je went aan beweging en dan op ten duur er geen in erg in hebt als rond die plek een fietser, kind o.i.d. is, die je dan vervolgens bij het afslaan finaal aan puin rijdt... ehm aanrijdt.
Offline Sinterklaas
Master
do 22 dec 2005, 18:45 Bericht 
Ik wilde een banaan aan mijn spiegel, maar kon er geen 1 vinden. Dus nu zit er een banaan op de achterbank :
Afbeelding

En ik ben nu niet meer op zoek, geen bewegende dingen, alleen een gigantische gps hangt er af en toe op mijn voorruit.

Bij mijn vader hangt een garde aan de spigel. Die beweegt niet echt goed mee, ooit gekregen op de bruiloft van een oom van me en dat ding hangt sinds de vorige auto erin. Is wel grappig, heb het bij niemand gezien en iedereen noemt het de magische garde :P
Offline ArieWillem
Weet de weg
do 22 dec 2005, 18:54 Bericht 
wat doe je met zo'n joekel van een banaan op de achterbank?

BANANENPRET??
Offline Varkentjes
FS medewerker
do 22 dec 2005, 18:58 Bericht 
Is vast nog uit de tijd van de carpoolstrook :wink:
Offline JH
Master
do 22 dec 2005, 19:06 Bericht 
Ik heb nog nooit iets aan m'n spiegel opgehangen. Zie er het nut niet van in. Dus of ik er door wordt afgeleid, kan ik niet zeggen... :-?
Offline Chrisg60
Weet de weg
do 22 dec 2005, 19:07 Bericht 
Ik heb het muisje Diddl aan m'n spiegel bungelen. Ooit eens mee terug gekomen uit Oostenrijk.
Offline repelsteeltje
Master
do 22 dec 2005, 19:08 Bericht 
ja heb er een kangaro aan hangen :oops:
Offline Tento
Master
do 22 dec 2005, 19:18 Bericht 
Sinterklaas schreef:
Ik wilde een banaan aan mijn spiegel, maar kon er geen 1 vinden. Dus nu zit er een banaan op de achterbank :
Afbeelding

En ik ben nu niet meer op zoek, geen bewegende dingen, alleen een gigantische gps hangt er af en toe op mijn voorruit.

Bij mijn vader hangt een garde aan de spigel. Die beweegt niet echt goed mee, ooit gekregen op de bruiloft van een oom van me en dat ding hangt sinds de vorige auto erin. Is wel grappig, heb het bij niemand gezien en iedereen noemt het de magische garde :P

WHOEHAHAHHA :thumb: :thumb: :thumb:
Online Maserati Teun
FS medewerker
do 22 dec 2005, 19:46 Bericht 
Swestdijk schreef:

Dat vind ik het ergste wat er is. (welke club maakt niet uit)
Offline Varkentjes
FS medewerker
do 22 dec 2005, 19:53 Bericht 
Het enige wat ik aan mijn spiegel heb zitten is de regensensor, lichtsensor en automatische antiverblindingspiegel.
Offline Guppenklup
Master
do 22 dec 2005, 19:55 Bericht 
iemand nog een geel duimpje aan zijn spiegel gehangen?
Offline dieselpower
Die hard
do 22 dec 2005, 19:56 Bericht 
Ik heb er 2 kleine bokshandschoentjes aan hangen... 8)
Heb er geen last van met rijden....
En mijn auto is zowieso 1 grote vuilnisbelt.... O:)
Als ik m nu leeghaal komen er minimaal 2 vuilniszakken rotzooi uit!
Offline lobotm
Master
do 22 dec 2005, 20:05 Bericht 
dieselpower schreef:

Zo weinig :P
Offline King-Leo
Master
do 22 dec 2005, 20:08 Bericht 
Sandeman schreef:

Het is 'm weer gelukt die Sandeman. Oke jongens dit was op mijn verzoek.
Ik was toch benieuwd naar de uitslag omdat ik toch nog veel auto's met het een of ander aan de spiegel zie rondrijden.(behalve VROS dan) :nono:
Gek dat die woorden en motivatie van die intaker mij altijd zijn bijgebleven (was in 1980)
Bedankt voor de medewerking. :biertje:
Offline Worf
Master
do 22 dec 2005, 20:14 Bericht 
egeltjes schreef:
Worf schreef:

Wel interessant, om je spiegeltje te filmen ... NOT! ... :x :x :x :x

Ooooh, je bedoelt VOOR je spiegel. Tussen je voorruit en Spiegel, zeg maar. O:) O:) O:) O:)

Yep. Net zoiets als zit ik nu voor of achter m'n computer. 8)
Offline Sinterklaas
Master
do 22 dec 2005, 21:18 Bericht 
ArieWillem schreef:
wat doe je met zo'n joekel van een banaan op de achterbank?

BANANENPRET??

Mijn auto is een schadebanaan geweest, vandaar :P
Offline Jurjen
FS medewerker
do 22 dec 2005, 22:13 Bericht 
Maserati Teun schreef:
Swestdijk schreef:

Dat vind ik het ergste wat er is. (welke club maakt niet uit)

Schaatsclub Friesland dan? :lol:
Offline supermuis
Master
do 22 dec 2005, 22:18 Bericht 
dieselpower schreef:

DIE HEB IK OOK!!!!! En nog een klein lief aapje, ooit gekregen van m'n husband. Maar ik heb er geen last van, heb al eerder ergens geschreven dat ik zo klein ben dat in NET over het stuur heen kan kijken, dus van die dingen aan m'n spiegel heb ik geen last! :thumb:
Offline biebel
Master
do 22 dec 2005, 22:30 Bericht 
Een klein trolletje uit Oostenrijk. Brengt geluk, zegt men. :D Hij is alleen ietwat verkleurd.
Belemmert m'n zicht in 't geheel niet, grote ruit, hoge zit (Agila, he :) ).

greetz
Carin
 [ 88 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende