Pagina 1 van 2  [ 61 berichten ]
Offline Roadie
Pro
za 20 feb 2010, 21:39 Bericht 
Kom ik vandaag bij mijn auto, zie ik dat een raam ingetikt is bij de auto naast mij en gastjes die wegrennen. Ik denk, nou even politie bellen om in ieder geval te zorgen dat de eigenaar op de hoogte gebracht wordt dat zijn raam ingetikt is en hij aktie kan ondernemen voordat er nog meer kwijt geraakt wordt.
Heb ik via via al langere tijd het alternatieve telefoon nummer voor 0900-8844 gekregen, namelijk 0343-578844. Dit gaat altijd goed als ik iets te melden heb.

Krijg ik vandaag een of andere f**king muts :thumb_d: aan de lijn, waarbij ik zeg, mag ik de politie van Bergen op Zoom spreken. Zegt die muts, "belt u vanuit het buitenland", waarop ik zeg, nee vanuit Bergen op Zoom. Zegt ze tegen mij dat ik 0900-8844 moet bellen omdat ik nu een buitenlandse lijn op hou (alsof ze geen meerdere lijnen hebben).
Mijn antwoord daarop is NEE, ik ga geen 0900 nummer bellen, want dat kost mij extra (buiten mijn belbundel). Ik zeg tegen haar, je moet blij zijn dat ik probeer te helpen, dus verbind me nu maar door.
Haar antwoord daarop is "Nee, u belt maar met 0900-8844, en ik ga nu de verbinding verbreken", en KLIK weg was ze.
Tja, politie, verwacht nu niet meer dat ik nog eens de politie help! Wat een bureaucratische *^&*##$&#!!! :boos: tante was dat zeg !!!

Begrijp wel dat ik de vogels dus heb laten vliegen ... :dag:
Offline ruudt
Master
za 20 feb 2010, 21:52 Bericht 
Is Bergen op Zoom dan geen buitenland in bepaalde wijken? :glaasje:
Offline Aanhanger
Master
za 20 feb 2010, 21:52 Bericht 
Roadie schreef:
zie ik dat een raam ingetikt is bij de auto naast mij en gastjes die wegrennen.

Waarom bel je dan niet 112?
Offline Roadie
Pro
za 20 feb 2010, 21:58 Bericht 
Aanhanger schreef:
Waarom bel je dan niet 112?

Ik denk niet dat die gastjes hun arm verwond hadden bij het inslaan van de ruit, dus was volgens mij niet echt levensbedreigend. :roll:
Offline EddyHH
Master
za 20 feb 2010, 22:17 Bericht 
Gewoon 112 bellen volgende keer. Spoed gewenst toch??
Offline weetje11
Master
za 20 feb 2010, 22:23 Bericht 
Inbraak heterdaad, "kans" dat de daders gepakt worden, dus 112...
Offline marcje
Master
za 20 feb 2010, 22:44 Bericht 
Geen 112... :nono:
Offline marcje
Master
za 20 feb 2010, 22:46 Bericht 
Roadie schreef:
Tja, politie, verwacht nu niet meer dat ik nog eens de politie help

Je helpt niet de politie. Je help een medeburger. Een wezenlijk verschil.. 8)
Offline Roadie
Pro
za 20 feb 2010, 22:49 Bericht 
marcje schreef:
Je helpt niet de politie. Je help een medeburger. Een wezenlijk verschil..

Je probeert een medeburger te helpen, maar wordt al opgehouden bij de centrale.
Misschien piept ze de volgende keer anders als het haar auto betreft ...
Offline Aanhanger
Master
za 20 feb 2010, 23:02 Bericht 
Roadie schreef:
k denk niet dat die gastjes hun arm verwond hadden bij het inslaan van de ruit, dus was volgens mij niet echt levensbedreigend.

Het hoeft niet levensbedreigend te zijn, als er spoed vereist is kun je 112 bellen. Is gratis, als het je daar om gaat tenminste.
Offline weetje11
Master
za 20 feb 2010, 23:11 Bericht 
marcje schreef:
Geen 112...

Waarom niet?

http://www.112.nl/onderwerpen/spoedeisende
Citaat:
U bent er getuige van dat een auto wordt opengebroken en belt onmiddellijk.
U bent getuige van een misdrijf. Hiervoor mag u 1-1-2 bellen. Hopelijk kan de dader op heterdaad worden aangehouden.
Offline Brave Hendrik
Die hard
za 20 feb 2010, 23:20 Bericht 
Bel 0900-8844 om te melden dat een idioot op de snelweg met een noodgang over de vluchtstrook een sliert auto's had ingehaald en daarbij een steentje o.i.d. heeft laten opspatten, met als gevolg een ster in m'n voorruit.
Ik: hij jakkert momenteel met zo'n 150 a 160 richting ......
Miepie, nog voor ik doorverbonden werd: hoe weet u dat ie zo hard rijdt?
Ik: ik rij er achteraan om o.a. het kenteken te noteren en te kijken waar hij blijft.
Miepie: maar u mag helemaal niet zo hard rijden.......... :x

Andere keer.
Wilt u mij doorverbinden met bureau ..... te .......
(Want een gewoon telefoonnr. was nergens te vinden.)
0900-8844: Waar gaat het precies over?
Ik: een verkeerskwestie.
Ik: een verkeerskwestie.
Ik: E E N V E R K E E R S K W E S T I E.
0900-8844: Ja, ja, ik verstond u wel.
Tsja, zou ze echt het hele verhaal willen aanhoren alvorens mij door te verbinden met de telefonist(e) van het politiebureau?
(Waar ik dan toch -waarschijnlijk nog 2 keer- wéér het hele verhaal moet vertellen.)
Ik krijg sterk het idee dat het uitzendbureau dat het landelijke nummer beantwoord graag errug belangrijk wil zijn.
Niet doen, want ik krijg er de volgende keer misschien wel heel veel zin in een leuterverhaal op te hangen van meer dan een uur, als ze dan kennelijk toch vaak verlegen zitten om een ouwehoerpraatje of graag dat irritante mannetje van Wegmisbruikers imiteren.
Met mij kan je alle kanten op ..... :woop:
Offline Q
Master
za 20 feb 2010, 23:23 Bericht 
marcje schreef:
Geen 112... :nono:

Goh, toen ik aangifte ging doen van auto inbraak (2e keer) en werd me verteld door de agent: Bel dan liever direct 112 als je ze ziet wegrennen. Kunnen we er nog achteraan en kan ik direct opdracht geven de flitskasten in de buurt te laten legen en te checken op het genoemde auto-type rond die tijd.

Maar dat zal wel een zeldzaam ijverige diender geweest zijn. Gelukkig zit ie dan weer wel bij mij in de gemeente. :thumb:

En zoals weetje11 al weet.

@Roadie: Volgende keer dus gewoon zeggen dat je in het buitenland zit.
Offline Roadie
Pro
zo 21 feb 2010, 0:14 Bericht 
Q schreef:

Was i.d.d. ook mijn eerste gedachte toen ze de verbinding verbrak. Ik dacht dat ze altijd konden traceren waar vandaan gebeld werd. Hoeft ze toch niet zo'n domme vraag te stellen of ik vanuit het buitenland bel.

Ja, ik bel vanuit het buitenland, want ik zie in Bergen op Zoom een ingeslagen ruit ...
Je zou bijna gaan denken dat er i.d.d. domme typegeiten zitten van een uitzendbureau :x
Offline weetje11
Master
zo 21 feb 2010, 0:22 Bericht 
Ik heb zelf ook een keer een melding gedaan, (wel via 112) en dat ging om een poging inbraak in een woning, maar toen de agenten er waren, zeiden die ook dat je eigenlijk bij elke serieuze melding gewoon 112 moet bellen, want ze hadden zelf ervaren dat je bij 0900-8844 (ofwel) er niet doorheen komt, (ofwel) te lang bezig bent, voordat je de juiste persoon/afdeling aan de lijn hebt...
Dus: bij spoed en serieuze meldingen: 112,
en heb je wel even de tijd, wil je rustig wachten op je beurt, terwijl je nog een blokje kaas neemt, en een glaasje drinken inschenkt, bel dan 0900-8844 O:)
Offline Roadie
Pro
zo 21 feb 2010, 0:25 Bericht 
weetje11 schreef:
want ze hadden zelf ervaren dat je bij 0900-8844 (ofwel) er niet doorheen komt, (ofwel) te lang bezig bent, voordat je de juiste persoon/afdeling aan de lijn hebt...

Vandaar dat ik ook altijd het andere nummer 0343-578844 bel, dan kom je er nagenoeg altijd snel doorheen. Tenzij je weer een malloot hebt die uit het buitenland belt :[
Offline Mr.D
Die hard
zo 21 feb 2010, 0:27 Bericht 

Ook onbegrijpelijk waarom in Nederland nu uitgerekend een 0900 nummer is gekozen om de politie, bij minder spoedeisende gevallen, te bereiken.
Onze buren gebruiken 101 (Belgie, naast 0800 12312) of 110 (Duitsland)
Offline Roadie
Pro
zo 21 feb 2010, 0:31 Bericht 
Mr.D schreef:
Ook onbegrijpelijk waarom in Nederland nu uitgerekend een 0900 nummer is gekozen om de politie, bij minder spoedeisende gevallen, te bereiken.
Onze buren gebruiken 101 (Belgie, naast 0800 12312) of 110 (Duitsland)

Met het 0900 nummer kunnen de Melkert banen gesponserd worden, waarschijnlijk ook die lui bij 8844. Had ze me langer aan de lijn gehouden, zat er misschien nog wel een bonus in voor dit jaar...
Offline marcje
Master
zo 21 feb 2010, 0:45 Bericht 
Roadie schreef:
en gastjes die wegrennen.

Even over heen gelezen.. :oops:

In dergelijke gevallen 112 bellen.. :thumb:
Offline wjb#222
Respect
zo 21 feb 2010, 1:35 Bericht 
waar ergens in bergen op zoom was dit?
ik woon er zelf ook en ben blij dat ik all risk verzekerd ben
wat een buitenland is het daar haha :x

gelukkig sweekend's lekker veilig in eindhoven doorbrengen :kniktja:
Offline egeltjes
Master
zo 21 feb 2010, 1:51 Bericht 
marcje schreef:
Je helpt niet de politie. Je help een medeburger. Een wezenlijk verschil.. 8)

Hou toch ff op, zeg.
Waar moet je (indirect) anders wezen om er achter te komen WIE die medeburger van betreffende auto is.
Want nu klinkt het alsof elke burger toegang heeft tot de koppelingen van databases van kentekens een degene op wiens namen die staan.

Ik heb al gelijk weinig trek meer in dit topic.
Offline marcje
Master
zo 21 feb 2010, 4:39 Bericht 
Wederzijds. Zolang personen, zoals als jij in dit geval, alleen lezen wat ze graag willen lezen en/of lezen wat er helemaal niet staat, heeft een normale discussie inderdaad geen enkele zin..
Offline Smookey
FS medewerker
zo 21 feb 2010, 10:00 Bericht 
Hoe belangrijk kan het nou zijn als die buitenlandse lijn :huh: bezet houdt. Als je in het buitenland de politie dringend nodig hebt bel je de plaatselijke politie en als je perse de nederlandse nodig hebt kun je vast wel ff wat langer wachten.

's morgens is het helemaal hopenloos om via 0900-TUIG iemand aan de lijn te krijgen trouwens.
Offline Sjaaky
Master
zo 21 feb 2010, 10:57 Bericht 
Ik heb beste goede ervaringen met 0900-TUIG. 3x gebeld.

1x moest ik een nummer van Haaglanden buro X hebben, dus ikke bellen. Krijg ik het verhaal wat Brave Hendrik omschrijft, ze wilde precies weten waar het overging terwijl ik zelfs de afdeling van het buro noemde......

2 andere keren wel prima hoor, al had ik blijkbaar 112 moeten bellen want ik werd doorverbonden naar de meldkamer.
Offline udo
Master
zo 21 feb 2010, 12:11 Bericht 

112 daar pak je boeven mee.
8844 is traaaggggg...
Offline ibizaking
Master
zo 21 feb 2010, 12:20 Bericht 

marcje schreef:
Wederzijds. Zolang personen, zoals als jij in dit geval, alleen lezen wat ze graag willen lezen en/of lezen wat er helemaal niet staat, heeft een normale discussie inderdaad geen enkele zin..

lezen is best moeilijk, voor je het weet lees je ergens over heen O:)
Offline egeltjes
Master
zo 21 feb 2010, 15:20 Bericht 
marcje schreef:

Vraag dan: Hoe kan je nu een medeburger in deze situatie helpen, als je hulp al door zo'n telefoniste niet gewaardeerd wordt (omdat zij de hoorn erop legt/ gooit/ ...) ...
Offline Dennis
FS medewerker
zo 21 feb 2010, 17:48 Bericht 
Q schreef:

gewoon melden dat je geen 0900-nummers kunt bellen (geblokkeerd ofzo ;) ) werkt heel goed :thumb:
Offline marcje
Master
zo 21 feb 2010, 17:52 Bericht 
ibizaking schreef:
lezen is best moeilijk, voor je het weet lees je ergens over heen

Je word erg voorspelbaar.. Jammer..
Offline marcje
Master
zo 21 feb 2010, 17:56 Bericht 
egeltjes schreef:
Vraag dan: Hoe kan je nu een medeburger in deze situatie helpen, als je hulp al door zo'n telefoniste niet gewaardeerd wordt (omdat zij de hoorn erop legt/ gooit/ ...) ...

Als dit inderdaad is gebeurt, is dit een slechte zaak..

Roadie schreef:
Tja, politie, verwacht nu niet meer dat ik nog eens de politie help!

Ik heb hierop gereageerd. Er word gedaan alsof je, door het bellen, de politie zou helpen. Mijns insziens is dit onjuist, je belt om een medeburger te helpen. Daarom erg kortzichtig om dan maar niet meer te bellen..
Offline no justice
Master
zo 21 feb 2010, 18:02 Bericht 
Ik heb een keer gebeld met 0900-TUIG omdat er een auto asociaal dubbel geparkeerd stond in de straat en niemand er door heen kon. Het eerste wat ze vroegen was mijn telefoonnummer. Ik zeg dat doet er niet toe. Oh dan komen wij niet zei ze direct. Ik zeg nou dan kom je toch niet. Dat was de eerste en de laatste keer dat ik 0900-TUIG belde.

Al wordt er iemand beroofd bij mij in de straat dan bel ik niet. Ze zoeken het maar uit.
Offline Fulcrum
Die hard
zo 21 feb 2010, 20:02 Bericht 
Bergen op Zoom..... Misschien bevondt je je zo dicht bij de Belgische grens, dat je op een Belgische GSM paal ingelogt was. (Dit probleem komt wel vaker voor in de grens gebieden, kan errug duur worden als je het niet in de gaten hebt)
Offline Q
Master
zo 21 feb 2010, 20:09 Bericht 
marcje schreef:
Ik heb hierop gereageerd. Er word gedaan alsof je, door het bellen, de politie zou helpen. Mijns insziens is dit onjuist, je belt om een medeburger te helpen. Daarom erg kortzichtig om dan maar niet meer te bellen..

Wat ie dus bedoelt: Je helpt een medeburger dóór de politie in te schakelen. De politie zelf is er in feite niet mee geholpen. (Integendeel, die moeten van hun stoel opstaan om in actie te komen.)

Misschien een disclaimer plaatsen bij sommige topics? => Dit is geen AVI-1 topic! <= (En ik bedoel hier niet mensen mee te beledigen, is gewoon een grapje.) :lief:
Offline djroadstar
Master
zo 21 feb 2010, 22:00 Bericht 
vroegha was RWS niet tot zo laat bemand en ook niet in weekend. dus belde ik ook keer het lokale 0900-tuig nummer om door te geven dat er puin op de weg lag.
vroeg ze ook waarvandaan belt u.
ik: antwerpen
zij: welke politie wilt u hebben
ik:klpd verkeers centrale driebergen
zij hoezo u zit toch in het buitenland
ik ja, maar het gaat hier om uit dat in NL gebeurd is
toen werd ik alsnog door verbonden

maar laatste keren dat ik met lokale nummer belde vroegen ze niet meer waar ik vandaan belde :thumb:
Offline ibizaking
Master
ma 22 feb 2010, 1:41 Bericht 

marcje schreef:
Je word erg voorspelbaar.. Jammer..

wat je een ander wel eens verwijt, overkomt je nu zelf, dat is toch niet erg?
Dat je daar nu weer zo op moet reageren, vind ik jammer.
Offline marcje
Master
ma 22 feb 2010, 2:01 Bericht 
Wat jij wil....
Offline KanarieVW
Master
ma 22 feb 2010, 13:36 Bericht 
inderdaad gewoon 112 bellen bij een heterdaad. Zojuist (nog geen 30 minuten geleden) door een agent aan mij verteld die mijn aangifte voor auto inbraak opnam. Jawel voor de 2e keer in 2 maanden tijd. Nu heb ik niet zelf, maar mn zus ze toevallig betrapt. zij ook 0900-8844 gebeld, maar die zouden wel komen kijken als ze toevallig in de buurt waren met de surveillance.

Deze keer doordat ze betrapt werden niks meegenomen gelukkig.
Offline zadkine
Master
ma 22 feb 2010, 13:44 Bericht 
Dennis schreef:
gewoon melden dat je geen 0900-nummers kunt bellen (geblokkeerd ofzo ) werkt heel goed

Dat moet ik sowieso zeggen....want mijn telefoon mag inderdaad geen 0900 nummers bellen (van mijn werkgever)
Offline Grande
Master
ma 22 feb 2010, 14:07 Bericht 
Nooit problemen gehad met 0900-8844

Gisteren nog gebeld, bij de overburen knipperde het licht in huis al meer dan 4 uur...
Agenten konden het vanaf straat niet zien, vervolgens hebben zij gevraagd of ze mij binnen mochten komen om het te bekijken.
Ik heb ze binnen gelaten en vervolgens stonden ze te kijken, en vonden het inderdaad vreemd en zijn een kijkje gaan nemen....
Ze belden vervolgens netjes om te vertellen dat er niets aan de hand was.
Offline red devil1
Master
ma 22 feb 2010, 14:35 Bericht 
Roadie schreef:
zie ik dat een raam ingetikt is bij de auto naast mij en gastjes die wegrennen.

dat was bij mij 112 geweest :roll:
Offline Smookey
FS medewerker
ma 22 feb 2010, 20:03 Bericht 
Roadie schreef:
Heb ik via via al langere tijd het alternatieve telefoon nummer voor 0900-8844 gekregen

Ahum, zoek je er meer? klikken dan
Offline Roadie
Pro
ma 22 feb 2010, 22:12 Bericht 
wjb#222 schreef:
waar ergens in bergen op zoom was dit?

Bij de blokstallen (gratis parkeren) aan de rand van het centrum.
Offline Roadie
Pro
ma 22 feb 2010, 22:19 Bericht 
marcje schreef:

Dit is dus ook i.d.d. gebeurt, en ja, slechte zaak. Het ontmoedigt je om de volgende keer nogmaals te bellen...
Offline Roadie
Pro
ma 22 feb 2010, 22:22 Bericht 
marcje schreef:
egeltjes schreef:

Roadie schreef:
Tja, politie, verwacht nu niet meer dat ik nog eens de politie help!

Hoezo kortzichtig om niet meer te bellen. Ik heb geen zin om me de volgende keer weer te ergeren aan zulke kortzichtige bureaucratische figuren. Ze gaan er helemaal aan voorbij waarom ze daar zitten. Ik kan mijn tijd wel beter besteden, en dan hou ik het voor mezelf de rest van de dag nog gezellig...
Offline ibizaking
Master
ma 22 feb 2010, 23:31 Bericht 

de maatschappij, dat ben jij.
deze slogan mogen die telefonistes zich ook eens aantrekken, mutsen :boos:
Offline Furr
Master
ma 22 feb 2010, 23:44 Bericht 
0900-8844 is gewoon gratis hoor... naja tarief van je belbundel noem ik gratis want heb belminuten haha.

Ik heb wel iets positief te melden over de plietsie... jaja... (marcje let op! )

Kom zaterdagnacht thuis, zie ik 2 jongens op het kruispunt schoppen en slaan tegen het stoplicht. Ik de 0900 lijn bellen, direct opgenomen en doorverbonden met centrale, ging 2 x over en politie aan de lijn. Ik alles doorgeven... prima, we kijken of er een auto in de buurt is , zei de beste man.

Ik dacht: ach dat duurt wel een uur zoals gewoonlijk...

Maar nee hoor, 2 minuten later kwamen er jawel, 2 autos aan, 1 bij mij in de straat. Ik dacht neeheee andere kant op en ja dat had die door. Ondertussen was de andere al bij de jongens, ik werd gebeld en agent vroeg dus wat ik had gezien enzo. Nou hij zou ze uithoren e.d.
Werd 5 min later nogmaals gebeld dat er niks kapot was en ze een stevige uitbrander hadden gekregen.
En ik werd hartelijk bedankt voor het bellen :D

Me respect voor deze agenten is weer heeeel iets gestegen ;)
Offline Bussloo
Master
ma 22 feb 2010, 23:45 Bericht 
Fulcrum schreef:
Bergen op Zoom..... Misschien bevondt je je zo dicht bij de Belgische grens, dat je op een Belgische GSM paal ingelogt was. (Dit probleem komt wel vaker voor in de grens gebieden, kan errug duur worden als je het niet in de gaten hebt)

Volgens mij kun je vanuit het buitenland niet eens Nederlandse 0900 en 0800 nummers bellen. De telefooncentrale ziet altijd het volledige nummer, ook al bel je vanuit Nederland. Vandaar waarschijnlijk ook de vraag die TS voorgeschoteld kreeg.

Vanaf kantoor kan ik zelf geen 0900 nummers bellen. Vandaar dat de alternatieve nummers erg handig zijn. Alleen bijn sommige bedrijven kom je uiteindelijk via een keuze menu terecht in een optie die als antwoord geeft dat je een 0900 nummer moet bellen. Vooral TNT is daar goed in.
Overigens kun je tegenwoordig bedrijven "terugpakken", door zelf een 090x betaalnummer te nemen en ze daarop te laten terugbellen. Voor de nummerhouder is het gratis en die krijgt nog per minuut betaald ook. Enige nadeel is dat na 10 minuten de verbinding verbroken wordt. Meer info
Offline Smookey
FS medewerker
di 23 feb 2010, 8:58 Bericht 
Furr schreef:
0900-8844 is gewoon gratis hoor

Dus niet, je betaalt ondanks je afgekochte gesprekken vanaf je vaste lijn weer extra.
Thuis kan ik geen 06 en 09 nummers draaien, doen we met de mobielen. TUIG bel ik dus via het nummer in Driebergen.
Offline Speedy J
Master
di 23 feb 2010, 9:06 Bericht 
Furr schreef:
Werd 5 min later nogmaals gebeld

Dat is wel heel netjes, is mij nog niet gebeurd dat ik teruggebeld word over een gedane melding. Ook niet wanneer ik via 112 meldde. Hetgeen wel jammer is. Naja regelmatig wat teruggelezen op teletekst of een getuigenverklaring afgelegd maar dat is toch anders.

Verder zou ik zelf de volgende keer wanneer nodig gewoon weer bellen. Het gaat er toch om wat jij kunt doen (primair voor medeburgers) en niet alleen om wat een ander vervolgens niet doet?
Offline KanarieVW
Master
di 23 feb 2010, 10:21 Bericht 
Bussloo schreef:
Volgens mij kun je vanuit het buitenland niet eens Nederlandse 0900 en 0800 nummers bellen. De telefooncentrale ziet altijd het volledige nummer, ook al bel je vanuit Nederland. Vandaar waarschijnlijk ook de vraag die TS voorgeschoteld kreeg.

Vanaf kantoor kan ik zelf geen 0900 nummers bellen. Vandaar dat de alternatieve nummers erg handig zijn. Alleen bijn sommige bedrijven kom je uiteindelijk via een keuze menu terecht in een optie die als antwoord geeft dat je een 0900 nummer moet bellen. Vooral TNT is daar goed in.

Klopt, je kan buiten nederland geen 09xx of 08xx nummers bellen in het nederlandse netwerk. Het zelfde geldt voor die sms diensten zoals stemmen op die popfactoridolsstars of iets dergelijks. Op internet is wel een site die van een heleboel 090x nummers het achterliggende abbonenummer heeft.
http://www.vraagalex.nl hier haal ik meestal de alternatieven vandaan.
 [ 61 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende