Pagina 1 van 4  [ 176 berichten ]

Hoe vaak moest je afrijden (voor je B)
1 60%  60%  [ 116 ]
2 22%  22%  [ 43 ]
3 12%  12%  [ 23 ]
4 2%  2%  [ 3 ]
5 3%  3%  [ 5 ]
meer dan 5 2%  2%  [ 4 ]
Totaal aantal stemmen : 194
Offline TuxX
Master
vr 02 dec 2011, 19:48 Bericht 
Ff checken.
Offline MarcoV
FS medewerker
vr 02 dec 2011, 19:52 Bericht 
Helaas pas bij de 3e keer gehaald. Eerste keer was onterecht, tweede keer auto van rechts iets te laat door.
Offline Hideyoshi
Master
vr 02 dec 2011, 19:52 Bericht 
Eerste keer geslaagd. Was slecht weer, sneeuw en erg glad. Men twijfelde of de examens moesten door gaan. Ik wilde graag. Examinator zei: probeer het dan maar. Extreem voorzichtig gereden dus! Moest achteruit inparkeren, dat kon ik niet (nog steeds niet) en ik zei: "ik kan dat niet, het is voor uw risico hoor als de auto beschadigd raakt". Die man zei: "doe dat nou maar gewoon". En hups, ik schoof die auto 100% perfect in één manoeuvre erin.
Offline Tweebel
Master
vr 02 dec 2011, 19:55 Bericht 
in 1 keer, inclusief soort van ingreep...
Offline InsecureThreat
Master
vr 02 dec 2011, 19:59 Bericht 
één keertje nodig gehad.
Voor C wel een tweede poging moeten gebruiken :oops:
Offline egeltjes
Master
vr 02 dec 2011, 20:01 Bericht 
Gewoon in 1 keer - net als de theorie vragen.
Daarna paar jaar geen auto gereden.

En vervolgens begonnen in een oude opel-kadett. Man man man, wat had ik toen nog weinig verkeersinzicht.
Offline Vroeg op
Master
vr 02 dec 2011, 20:05 Bericht 
Drie keer.
Eerste keer ging er een idioot voor me op de rem die de afslag voorbij reed en achteruit ging.
Tweede keer ging oma hemelen. Kop er niet bij.
Derde keer was top. :thumb:
Offline Cygnum
Pro
vr 02 dec 2011, 20:14 Bericht 
In één keer (Rotterdam), maar ik had geluk. Zaterdagochtend over een bedrijventerrein, beter kan je het niet hebben.
Offline numlock1001
Pro
vr 02 dec 2011, 20:16 Bericht 
Theorie in 1 keer met 1 fout, afrijden in 1 keer.
Offline okkiwokki
Die hard
vr 02 dec 2011, 20:17 Bericht 
1 keer, kreeg wel een opmerking over m'n snelheid. Reed een heel stuk 50 en toen reed ik in een keer over een joekel van een 30 op de weg gekalkt toen kreeg ik wel even zweet in m'n handjes. M'n examinator moest geloof ik gekeurd worden, mijn examinator mocht niet mee en er zat een dikke meneer van het cbr achterin.
Online Cweepz
Master
vr 02 dec 2011, 20:18 Bericht 
Theorie in 2x, praktijk in 1x gehaald.

Had een leuk vrouwtje: "Vind je het erg als ik een beetje met je praat" vroeg ze....
HA! Kom maar op! :honger:
Online Maserati Teun
FS medewerker
vr 02 dec 2011, 20:28 Bericht 
2 Keer moeten afrijden.

Maar toen ik moest afrijden was het aanzienlijk minder druk op de wegen dan tegenwoordig.
Offline Outback
Die hard
vr 02 dec 2011, 20:39 Bericht 

1x voor B
1x voor A
Offline Raaf
Master
vr 02 dec 2011, 20:54 Bericht 
Drie keer
Auto
Motor
Licentie
Offline wellproc
Master
vr 02 dec 2011, 21:07 Bericht 
In 1 keer: in de ochtendspits (8-9 uur) dwars door Den Haag langs station HS ed. Toen met veel werkzaamheden daar. Mijn rij-instructeur was al pissig (het was echt druk en onoverzichtelijk), maar ik ben met vlag en wimpel geslaagd. De examinator gaf me de complimenten dat ik deze 'moeilijke route' in de ochtendspits zonder problemen had gereden. :woop:
(Theorie wel pas de 3e keer gehaald :oops: :oops:.)
Offline A.A
Weet de weg
vr 02 dec 2011, 21:10 Bericht 
18 jaar theorie auto 1 keer
18 jaar praktijk auto in 2 keer :fp:
28 jaar motor in 1 keer
28 jaar e achter b in 1 keer

:woop:
Offline Warmaster
Master
vr 02 dec 2011, 21:14 Bericht 
Eens kijken, personen auto 2x
Motor 1x
Vrachtwagen 1x
Vrachtwagen met aanhanger 1x
Bus 1x

6x dus, waarom staat dat niet bij de Pol? Nu heb ik sinds een paar jaar zo'n plastic kaartje en daar heb ik opeens nog meer rijbewijzen gekregen. A(2x), B, C1, C, D1, D, BE, C1E, CE, D1E, DE en AM. Bij de T staat niks, maar aangezien dat voor Tractor :x :x :x staat blieft Warmaster die toch niet.
Offline TuxX
Master
vr 02 dec 2011, 21:15 Bericht 
Ok wie heeft meer dan 5 moeten invullen??!! :P
Offline hneel
Master
vr 02 dec 2011, 21:16 Bericht 
Theorie 1 keer.

Praktijk 2 keer.
1e keer ingreep. Later overigens nog een stukje door de polder (maar wel bibeko). Ik reed daar dus strak 50. Examinator zei "rij hier gerust maar wat harder, hoor".

2e keer ging beter. Omdat ik eigenlijk niet verwacht had dit keer te slagen was ik niet al te zenuwachtig meer. Moest een stukje over een autoweg (vmax 100). Daar mag je vandaag uiteraard nog maar 80.
Offline Warmaster
Master
vr 02 dec 2011, 21:16 Bericht 
Ik, maar dat bleek dus 6x te moeten zijn. :woop:
Offline kenny
Pro
vr 02 dec 2011, 21:24 Bericht 
4 x binnen een paar maanden. Ik had een week cursus gedaan met daarna losse lessen.

De eerste keer (na een week lessen) was ik zo zenuwachtig dat ik van schrik bij het begin al moeite had de richtingaanwijzer te vinden. Vanaf toen ging het alleen maar bergafwaarts. :roll: :-?

Tweede keer vond de examinator mij te zelfverzekerd rijden in het verkeer voor iemand die net was begonnen met lessen. Ik had geen ingreep gehad en ook mijn kijkgedrag was in orde. Ik ging alleen te dicht langs fietsers. Het was krap, doordat ze nogal breed uit aan het fietsen waren. Maar ja ik ga niet kilometers achter een groepje fietsers aan rijden die niet even normaal naast elkaar kunnen fietsen.

Derde keer reed ik te voorzichtig... Ik dacht laat ik nu maar gewoon overal achter blijven hangen en op elk kruispunt net wat langer wachten.

4e keer was in Leiden ipv Utrecht. Dat ging wel goed

Met de motor had ik trouwens alle examens in 1 keer. Bij het examen op de weg zei meneer de examinator:"Ik wil een vlotte rit zien". Ik heb ze helemaal zoek gereden :lol: .
Offline Lucky1
Master
vr 02 dec 2011, 21:27 Bericht 
18 jaar: 1x theorie, 1x B 23 lessen vana 60 min), 34 jaar: 1x A (15 lessen van een uur of zo). Tijdens examen B (Maastricht) hellingproef, vanuit zijstraat een doorgaande weg op. Zicht geblokkeerd door tractor met volle hooiwagen. Trek op, komt auto aan; op de rem, toen die voorbij was maar gas en koppeling los; werd wel gewaardeerd door de examinator. :thumb:
Offline bruintje beer
Master
vr 02 dec 2011, 21:31 Bericht 
A: 1x afrijden; 9 lessen
B: 1x afrijden; 12 lessen
C: 1x afrijden; maandje cursus op kosten van de staat
Offline NooitTeSnel
Master
vr 02 dec 2011, 21:31 Bericht 
Theorie 0 fout, praktijk de eerste keer in 2 minuten gezakt. Tegenligger haalde een fietser in, zag mij over het hoofd, frontaal er op. Ze zei daarna "hij kwam zomaar uit het niets" op een verder lege weg :fp: De keer daarna was midden in de spits, regen, druk, lekker met de examinator zitten kletsen (o.a. over aanrijdingen :)), was in 10 minuten terug bij 't CBR en hij zei op de parkeerplaats al dat het prima was.
Offline red devil1
Master
vr 02 dec 2011, 21:39 Bericht 
auto: 1x
E achter B: 1x
theorie: 1x
13en half uur les gehad voor auto, e achter b in 1 dag.
Had wel wat ervaring met landbouwvoertuigen, en dat was wel mn voordeel
Offline rve123
Master
vr 02 dec 2011, 21:49 Bericht 
4 keer voor de auto..
1e keer kon ik inkomen (was wat voorzichtig), 2e keer was ik het niet mee eens (kijkgedrag was volgens hem niet goed), 3e keer was ik de laatste van de dag en wilde de examinator snel naar huis blijkbaar en dat was de merken aan zijn humeur.. En de 4e keer ging helemaal perfect.

Motor daarentegen alles in 1 keer :)
Offline KanarieVW
Master
vr 02 dec 2011, 22:11 Bericht 
Theorie en praktijk in 1x. Na 19 lessen afgereden. Na 15 minuten zei de examinator:' ik heb genoeg gezien, weet je de weg terug?'
Auto terug gebracht en rbw in de pocket.
Offline RucphenNB
Master
vr 02 dec 2011, 22:13 Bericht 
Alles in 1 keer.

A
B
C
E
rally en race licentie.
Chauffeursdiploma, toen nog 1 examen. :o

Voor zowel A als B 9 lessen. Maar goed, was ook niet helemaal eerlijk, ik mocht al met een auto op de wei crossen toen ik 10 jaar oud was. O:)
Offline Toolman30
Master
vr 02 dec 2011, 22:38 Bericht 
Autorijbewijs in 2 keer gehaald.

Eerste keer ging het heerlijk, en toen opeens ingreep, te snel naar mijn inziens.

Tweede keer liep het allemaal niet zo lekker, maar kreeg uiteindelijk toch mijn roze papiertje.

Rijbewijs A had ik in 1 keer, na 7 lessen
Offline Uwe Alzaligheid
Master
vr 02 dec 2011, 22:58 Bericht 
Theorie voor B in 1 keer met 1 fout.

De fout betrof uiteraard een religieuze vraag: 'Is de wijze waarop U afstand houdt van invloed op het benzineverbruik?'. Ik dacht: In de slipstream van een ander is vast heel zuinig, maar dat zullen ze vast niet willen horen. Nee dus. Fout! :lol:

Praktijk voor B in 1 keer.

Broer had mij getipt: Doe twee dingen: -1. Kijken, kijken en nog eens kijken en -2. Begin een gesprek met de examinator. Als het rijden wat ingewikkeld wordt: Beschrijf wat je ziet, hoe je het inschat en hoe je beslist. Dat wekt vertrouwen. En als je even alle aandacht voor het rijden nodig hebt, zeg dat dan gewoon. Dat snapt een examinator prima. :kniktja:

Zo gezegd, zo gedaan. Ik had 'mazzel'. Er werd, vijf minuten in het examen, vlak voor mij een 'noodstop' gemaakt en ik wist mijzelf keurig uit de problemen te houden. Toen kon het eigenlijk niet meer stuk. 8)
Offline Dion
FS medewerker
vr 02 dec 2011, 23:04 Bericht 

Theorie in 1 dag O:)
Praktijk in 2 keer. Eerste keer onterecht gezakt, tweede keer onterecht geslaagd. Stukje spookrijden wordt over het algemeen niet met een roze papiertje beloond.
Offline Furr
Master
vr 02 dec 2011, 23:28 Bericht 
1x theorie
1x TTT
1x praktijk
Offline NooitTeSnel
Master
vr 02 dec 2011, 23:33 Bericht 
Dion schreef:
Theorie in 1 dag

Ik weet nog dat er iemand naast me zat die vroeg hoeveel keer ik al geweest was. Ik "dit is de eerste keer, maar zo moeilijk is het toch niet?" hij bekende dat dit zijn 2e dag was, ik dacht nog even "ah, eerste keer niet gehaald, nu opnieuw" maar hij was dus al een hele dag bij alle sessies geweest en nog niet geslaagd :roflol:
Offline djroadstar
Master
vr 02 dec 2011, 23:36 Bericht 
heb 5x gestemd

1x auto
3x vrachtwagen
2x aanhanger vrachtwagen

theorie bij allen in 1x
Offline Aanhanger
Master
vr 02 dec 2011, 23:37 Bericht 
B de tweede keer gehaald met iets van 25 lessen.
A later wel in een keer gehaald, maar zonder lessen.
Offline Johnt64
Nieuwkomer
vr 02 dec 2011, 23:57 Bericht 

4 pogingen waren nodig om het felbegeerde roze papaiertje te halen.

-De eerste keer had ik een discussie met de examinator over een inhaalactie. Op zich zou ik zeggen dat deze door de meeste mensen in de dagelijkse praktijk geddan zou worden, maar van hem ahd ik moeten wachten.
-Bij de 2de poging kreeg ik een zenuwlijer naast me die nog al ruim met zijn handen zwaaide. Eigenlijk reed ik te nochelant wat mij opnieuw deed stranden.
-Tja , de 3de maal kanik met gerust had hart zeggen dat die eigenlijk niet meetelt . Immers als de examenauto het begeeft kan ik daar niets aan doen.
-Bij de 4de keer had ik inmiddels zo'n band opgebouwd met de examinator dat zelfs bij een bochtje-achteruit die aan de andere kant van de straat belandde het goede nieuws kreeg :lol: :woop:
Offline Brul(tm)
Respect
za 03 dec 2011, 0:04 Bericht 
1 x theorie, 0 fout
1 x B, 31 lessen.

Alles in het pitoreske Utrecht 8)
Offline Rover
Master
za 03 dec 2011, 0:40 Bericht 
1x Zowel theorie als praktijk. Praktijk in Rotterdam-Zuid 9:00, dichte mist. Totale duur examen 9 minuten :[
Offline TuxX
Master
za 03 dec 2011, 0:41 Bericht 
Wow 31 lessen!

Ik ben gaan afrijden na 9 lessen en direct geslaagd O:)
Offline bas88pickup
Pro
za 03 dec 2011, 0:46 Bericht 
1x zowel theorie, als praktijk, maar dat is al wel weer 20 jaar geleden...oh ja, wel 30 lessen :x
Offline viffer
Master
za 03 dec 2011, 1:32 Bericht 

TuxX schreef:

Ehm België toch? :fp:
Offline Dion
FS medewerker
za 03 dec 2011, 8:19 Bericht 

TuxX schreef:

Vandaar dit topic, schouderklopje voor jezelf.
Offline Arno
FS Meldingen
za 03 dec 2011, 8:34 Bericht 
Johnt64 schreef:
bochtje-achteruit die aan de andere kant van de straat belandde

Dat had ik bij BE examen, hij zo van 'je staat strak tegen de stoep, alleen de verkeerde, maar wel strak dus goed' 8) :thumb:
Offline Opa TRP
Master
za 03 dec 2011, 8:35 Bericht 
STOP-bord negeren en iemand van links voorrang geven tijdens het examen, het mocht de pret niet drukken: toch in 1x geslaagd.
Offline 944 guy
Master
za 03 dec 2011, 10:34 Bericht 
Ben de eerste keer vooral gezakt omdat de examinator van mening was dat ik bij een onoverzichtlijk kruispunt (struiken rechts tot op de hoek, notabene bij een hoofdweg door emmeloord) beter helemaal kon stoppen, ipv langzaam de weg op rijden.
Dat boeit geen flikker: van stilstaan ga je namelijk niet meer zien. 2e keer geen probleem.
Offline bx gek
Master
za 03 dec 2011, 10:56 Bericht 
B 2X omdat de examinator die ik de 1e keer had, niemand onder de 21 zijn rbw liet halen.
E kreeg ik bij B
A 1X
C 1X
Offline TuxX
Master
za 03 dec 2011, 11:01 Bericht 
GertJan schreef:

Ehm België toch? :fp:

Ja, daar is het examen niet makkelijker he. En ik heb ook met lessen gewerkt onder hetzelfde systeem als in NL, niet met mijn ouders (zou desastreus geweest zijn :[ )
Offline rambelje
Die hard
za 03 dec 2011, 11:03 Bericht 
Theorie 2x de eerste keer had ik 2 fouten te veel.
Praktijk 2x, eerste keer gezakt, omdat ik te snel invoegde op een lege weg
Offline lobotm
Master
za 03 dec 2011, 11:09 Bericht 
2e keer gekregen bij een pakje boter :P dienstplicht haha ;). (ingreep voor weg van rechts had allang gezien dat er niks uit zou komen maar ja .. weg van rechts). Maar er waren kneuzen die zelfs in de militaire dienst geen rijbewijs konden halen :P
Offline Sandeman
FS medewerker
za 03 dec 2011, 11:30 Bericht 
Drie keer :boos: :oops:

1e keer gewoon onterecht, ik reed te langzaam/onzeker (hield ik speciaal rekening mee want ik reed (goh) altijd overal te snel). 2e keer terecht, keiharde ingreep die een flink ongeval moest voorkomen (maar zelfs daarmee twijfelde de instructeur, ik reed dus afgezien van dat moment erg goed). 3e keer met vlag en wimpel geslaagd.
 [ 176 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende