Pagina 1 van 1  [ 23 berichten ]
Offline ron78
Eendagsvlieg
ma 07 maart 2011, 20:04 Bericht 

Even mijn onbegrip tonen naar de hoogte van de boetes.
Misschien zijn mensen er het meen eens...misschien ook niet

kreeg een boete voor rood licht...okay een boete.. geen opzet maar reed in Nijmegen... op die rare grote mega rotonde en moest afslaan gelijk erna een stop licht... reed door rood... 186 euro..180 plus 6 euro admin kosten...das toch idioot?

Iemand die geen gordel draagt krijgt deze dagen 90 euro boete... jaja voor de euro was dit een piek of 50...dwz dat dit verviervoudigd is... zijn er mensen die de hoogte van de boetes ook compleet idioot hoog vinden en dit zakke vullerij van de staat vinden? Moet het geld tekort door ons aangevuld worden? Doordat de staat van alles uitgaf tijdens de crisis aan bijv banken?

Waarom is de normale mense altijd de pineut??
Offline Grande
Master
ma 07 maart 2011, 20:29 Bericht 
186 euro door rood...vind ik op zich een redelijke boete. Door rood licht rijden schijnt nogal gevaarlijk te zijn.

100 euro voor 20km te hard op een verlaten snelweg...das echt geldklopperij.
Offline Christafari
Master
ma 07 maart 2011, 20:55 Bericht 
Ligt er volledig aan op welk moment je nog door rood rijdt. De verkeerslichten waar ik elke dag langs moet pak ik regelmatig rood mee. Serieus, op het moment dat de auto's al heel klein zijn in je spiegel (en dan rijd ik echt niet heel hard) komt de andere verkeersstroom pas het kruispunt op. Niks gevaarlijks aan maar scheelt veel brandstof en tijd. En is goed voor het milieu O:)

Oplossing zou zijn groene stromen, ik houd me dan precies aan de snelheid en pak steeds groen mee. Nu is het van het ene oranje/rode licht naar het andere rijden. En dat zijn er nog al wat in dat regelzieke NL.
Offline Mikkie
Master
ma 07 maart 2011, 21:00 Bericht 
Je kunt mij veel vertellen, maar je hebt zowel op de Oranjesingel als de Graafseweg meer dan voldoende tijd om het verkeerslicht te zien en te anticiperen.
Offline Aanhanger
Master
ma 07 maart 2011, 21:08 Bericht 
Grande schreef:
186 euro door rood...vind ik op zich een redelijke boete. Door rood licht rijden schijnt nogal gevaarlijk te zijn.

100 euro voor 20km te hard op een verlaten snelweg...das echt geldklopperij.

100 euro voor 20km te hard op een snelweg...vind ik op zich een redelijke boete. Door het verkeer heen slalommen schijnt nogal gevaarlijk te zijn.

186 euro door rood op een verlaten kruising...das echt geldklopperij.
:lief:
Offline Tweebel
Master
ma 07 maart 2011, 21:51 Bericht 
ron78 schreef:
kreeg een boete voor rood licht...okay een boete.. geen opzet maar reed in Nijmegen... op die rare grote mega rotonde en moest afslaan gelijk erna een stop licht... reed door rood... 186 euro..180 plus 6 euro admin kosten...das toch idioot?

Dat is het Keizer Karelplein. Daarop zelf staan geen camera's. Als je op het plein zelf een boete hebt gekregen voor door rood rijden bij het verlaten van het plein, ben je gezien door een agent.

Alleen op de Oranjesingel staat bij het eerst volgende stoplicht een camera (rood licht/snelheid). Dat is overigens 1 vd meest gevaarlijke kruisingen van Nijmegen, veel (ernstige) ongevallen daar. 1 vd weinige camera's in Nmgen die niet op een achterlijke plaats staat.

Overigens gebeuren er bijna dagelijks ongevallen op dat plein zelf, er loopt een fietspad voor twee richtingen om het plein, door rood daar levert regelmatig een fietser op de motorkap op.

Mikkie schreef:
Je kunt mij veel vertellen, maar je hebt zowel op de Oranjesingel als de Graafseweg meer dan voldoende tijd om het verkeerslicht te zien en te anticiperen.

Oranjesingel staat wat krap afgesteld vind ik. Als er dan iemand dicht achter je rijdt wordt het een kop-staart.
Offline tjappie (Guus)
Master
ma 07 maart 2011, 22:14 Bericht 
Het zijn verkeerslichten geen stoplichten.

Ik vind het terecht dat je een boete krijgt voor rood licht, want (meestal) (ze) staan (ze) er niet voor niets (als ik fout zit moet je het ook zeggen @Ts)
Online Maserati Teun
FS medewerker
ma 07 maart 2011, 22:17 Bericht 
tjappie (Guus) schreef:

Komt spuit 11 ons even de les lezen :fp: :fp:
Offline feitelijk
Master
ma 07 maart 2011, 23:06 Bericht 
ron78 schreef:
Moet het geld tekort door ons aangevuld worden? Doordat de staat van alles uitgaf tijdens de crisis aan bijv banken?

:roll:
Offline ElNino
Respect
ma 07 maart 2011, 23:21 Bericht 
Er wordt altijd gepraat over de 'gevaarzetting'. In mijn ogen is het gevaar van een rood licht negeren, al dan niet bewust, groter dan 20km te hard op een verlaten snelweg.
Offline Quaresma7
Die hard
ma 07 maart 2011, 23:28 Bericht 
Tja dat is wel een echte rare rotonde, vooral als je daar onbekend bent en je navi moet volgen :roll: :[
Offline Guppenklup
Master
di 08 maart 2011, 10:59 Bericht 
ElNino schreef:
Er wordt altijd gepraat over de 'gevaarzetting'. In mijn ogen is het gevaar van een rood licht negeren, al dan niet bewust, groter dan 20km te hard op een verlaten snelweg.

Dito voor alle voorrangssituaties. Harder rijden dan op de bordjes staat levert, zeker op snelwegen, nauwelijks een verhoogde gevaarzetting op.
Offline djee
Master
di 08 maart 2011, 11:41 Bericht 
ron78 schreef:
Doordat de staat van alles uitgaf tijdens de crisis aan bijv banken?

Nee joh, dit betalen we zelf 2x terug :nah: 1x door de overheid en daarna door de hogere opslagen op hypotheken e.d.

En over de hoogte van de bekeuring ben ik het ook eens die is nog iets aan de lage kant.
Offline Grande
Master
di 08 maart 2011, 12:47 Bericht 
djee schreef:
ron78 schreef:
Doordat de staat van alles uitgaf tijdens de crisis aan bijv banken?

Nee joh, dit betalen we zelf 2x terug 1x door de overheid en daarna door de hogere opslagen op hypotheken e.d.

En over de hoogte van de bekeuring ben ik het ook eens die is nog iets aan de lage kant.

Toch in het nieuws geweest dat de staat een miljarden winst op die leningen aan het maken is...heeft Woutur toch goed gedaan.
Offline Kiwi45
Master
di 08 maart 2011, 12:59 Bericht 
Grande schreef:

Toch in het nieuws geweest dat de staat een miljarden winst op die leningen aan het maken is...heeft Woutur toch goed gedaan.

Jammer dat het maar het halve verhaal was, die winst.
"Op 26 januari 2009 maakten ING Groep en het Nederlandse ministerie van financiën bekend dat De Nederlandse staat een 80%-garantie zou verstrekken met betrekking tot de waarde van een pakket van EUR 27,7 miljard aan Amerikaanse Alt-A hypotheken in de portefeuilles van dochterondernemingen ING Direct en ING Insurance Americas."

Die staatsgaranties op een waardeloze hypotheekportefeuille gaan nog heel veel geld kosten.
Offline egeltjes
Master
di 08 maart 2011, 16:01 Bericht 
tjappie (Guus) schreef:

Pas wanneer ik meer groene lichten krijg dan rode lichten op mijn rijroetes, pas dan zal ik het geen stoplichten meer noemen. Afgesproken? :[ :[
Offline Christafari
Master
di 08 maart 2011, 18:09 Bericht 
ElNino schreef:

Oh ja, ga een verlaten snelweg vergelijken met verkeerslichten :fp:
Af en toe een rood verkeerslicht meepakken op een onzinkruising of een verkeerslicht meepakken wat net 1 seconde op rood staat bibeko vind ik minder gevaarlijk dan bibeko 20 km/u te hard te rijden.
Dan heb ik het nog niet eens over verkeerslichten waarvan je weet dat ie, op het moment dat je stilstaat, weer op groen gaat.

De oplossing is voor een groot gedeelte heel simpel:
Christafari schreef:
Oplossing zou zijn groene stromen, ik houd me dan precies aan de snelheid en pak steeds groen mee. Nu is het van het ene oranje/rode licht naar het andere rijden. En dat zijn er nog al wat in dat regelzieke NL.
Offline Christafari
Master
di 08 maart 2011, 18:10 Bericht 
tjappie (Guus) schreef:

Heb je je verkeersdiploma onlangs gehaald, knul?

tjappie (Guus) schreef:
Ik vind het terecht dat je een boete krijgt voor rood licht, want (meestal) (ze) staan (ze) er niet voor niets (als ik fout zit moet je het ook zeggen @Ts)

:fp:
Offline Mrtn
Respect
di 08 maart 2011, 19:06 Bericht 
Ik vind het achterlijk hoe duur die boete is. 186e... Er zijn zat momenten waarop er geen sprake is van gevaarzetting, of zoals mijn motorinstructeur altijd zei; expres door rood rijden is niet gevaarlijk. Je moet uiteraard wel weten waar je mee bezig bent, idioten die op een druk kruispunt nog net even dat rode licht denken mee te moeten pakken moet je keihard aanpakken natuurlijk. Eigenlijk zou die boete variabel moeten zijn variabel, van 75 tot 1000 ofzo, maar goed dat werkt niet in de handhaving.
Offline Masterdam
Master
wo 09 maart 2011, 7:04 Bericht 
Christafari schreef:
De oplossing is voor een groot gedeelte heel simpel:

Christafari schreef:

En dat is heel simpel? Cursusje VRI voor beginners zou geen kwaad kunnen voordat je dat zegt.
Offline Christafari
Master
wo 09 maart 2011, 17:50 Bericht 
Masterdam schreef:
En dat is heel simpel?

Het is mogelijk en biedt veel voordelen. Technisch is het ook mogelijk en het zal vast niet in een middag geregeld zijn maar dat vraag ik ook niet. Er zijn naar mijn weten geen oplossingen die de doorstroming in de bebouwde kom sneller, veiliger, goedkoper en milieuvriendelijker maken dan groene stromen. En natuurlijk kun je dat niet op elk kruispunt toepassen maar op veel ringwegen en aaneengesloten kruispunten wel.
Offline Furr
Master
do 10 maart 2011, 12:16 Bericht 
tjappie (Guus) schreef:

Wat wil je nu zeggen?
Offline Mikkie
Master
do 10 maart 2011, 12:29 Bericht 
Tweebel schreef:
Alleen op de Oranjesingel staat bij het eerst volgende stoplicht een camera (rood licht/snelheid). Dat is overigens 1 vd meest gevaarlijke kruisingen van Nijmegen, veel (ernstige) ongevallen daar. 1 vd weinige camera's in Nmgen die niet op een achterlijke plaats staat.

Overigens gebeuren er bijna dagelijks ongevallen op dat plein zelf, er loopt een fietspad voor twee richtingen om het plein, door rood daar levert regelmatig een fietser op de motorkap op.

Die camera staat er ook niet volledig onterecht hoor, ik zeg vooral dat TS 'm al van een mijl vandaan had kunnen zien staan.

Het plein zelf is vooral gevaarlijk als mensen zich niet aan de regels houden. Het is één van de weinige plekken waar ik als fietser nagenoeg nooit door rood rij. Veel andere plekken wel omdat daar alles goed in te schatten is, maar het plein daar is lastig in te schatten wat mensen doen. Als iemand op de binnenste ring rijdt, betekent dat namelijk niet dat ie er niet zomaar de volgende afslag af kan duiken :fp:. Ook zijn de VRI's daar niet bijzonder ruim afgesteld.

Tweebel schreef:
Oranjesingel staat wat krap afgesteld vind ik. Als er dan iemand dicht achter je rijdt wordt het een kop-staart.

Da's mijn ervaring dan weet niet. Juist omdat de locals weten dat die paal er staat, zijn ze flink gespitst op het waarnemen van oranje licht en daarmee samenhangend het voluit intrappen van de rem.
 [ 23 berichten ]