Pagina 3 van 3  [ 111 berichten ]
Offline egeltjes
Master
vr 18 maart 2011, 0:50 Bericht 
feitelijk schreef:
Weet je wat. We zetten ze op de hectometerpaaltjes voor als je echt het geheugen van een goudvis hebt...

Werkt alleen als je 120km/hr rijdt (of sneller) ... bij langzamer zijn de 3 seconden (goudvis geheugen tijd) alweer voorbij, voordat je bij de volgende hmp ben. :[ :[
Offline Bussloo
Master
vr 18 maart 2011, 23:27 Bericht 
feitelijk schreef:
Afbeelding

Debilisering en verwarringscheppend.

Want wie maken er naast fietsers nog meer gebruik van een fietspad binnen de bebouwde kom? Dus daar hoeft geen voorrang meer aan verleend te worden?

En een geel bordje is toch tijdelijk?

Aanhanger schreef:
Vroeger waren de snelheidsregimes duidelijk met 50-80-100, maar dat is het al lang niet meer.
In de praktijk kom je 30, 50, 60, 70, 80, 90, 100, 120 en nu ook 130 tegen. De hele bibeko/bubeko logica is al losgelaten, het komt voor dat je bibeko 70 mag en daarna bubeko 50.

40 komt ook voor.
Offline Aanhanger
Master
vr 18 maart 2011, 23:44 Bericht 
Bussloo schreef:
En een geel bordje is toch tijdelijk?

Ja, zal zijn om te wijzen op een gewijzigde verkeerssituatie.
Misschien per ongeluk blijven hangen.
Offline Vroeg op
Master
za 19 maart 2011, 13:18 Bericht 
feitelijk schreef:
- bord 100 onder een bord autoweg.

Was dat maar zo. Dan weten de nukunbu's dat er 100 gereden mag worden ipv 80 :duh: :duh: :duh: :duh:

Dat bordje uit de post van TS geeft gewoon aan einde 130. Net als in Duitsland. Alleen is er daar dan geen limit.
Hier is 120 bij wet geregeld. Dus einde 130 betekend gewoon einde 130 en dan dus 120.

Het bord lijkt mij logisch. Maar in eerste instantie dacht ik ook; sukkels!

En naar mij weten kennen wij geen bordje met rood A1 120 in Nederland.
Wel is die weer te vinden in Duitsland.
Offline Guppenklup
Master
za 19 maart 2011, 13:41 Bericht 
Dit soort discussies sterkt mij alleen maar in mijn overtuiging dat wettelijk vastgestelde limieten op een autosnelweg volstrekt verouderd en achterhaald zijn :fp:
Offline dexter79
Master
zo 20 maart 2011, 15:07 Bericht 
Vroeg op schreef:
En naar mij weten kennen wij geen bordje met rood A1 120 in Nederland.
Ik heb 'm nog nooit bewust gezien, maar volgens de uitvoeringsvoorschriften BABW bestaat die (sinds kort) wel. Terwijl volgens diezelfde uitvoeringsvoorschriften het A1-bord met 50 binnen bebouwde kom niet bestaat, en daarvan kan ik er zo uit mijn hoofd juist tientallen aanwijzen.
Offline Furr
Master
ma 21 maart 2011, 19:53 Bericht 
Bussloo schreef:
Want wie maken er naast fietsers nog meer gebruik van een fietspad binnen de bebouwde kom? Dus daar hoeft geen voorrang meer aan verleend te worden?

Inderdaad, wij hebben dat hier bij iedere drempel en vaak genoeg heeft poilitie gezegd: alleen voorrang aan fietsers, dus geen voetgangers of brommers. :fp: heel verwarrend
Offline Bussloo
Master
di 22 maart 2011, 0:45 Bericht 
Ze maken het wel heel verwarrend door bij het verlaten van een rotonde ook haaientanden neer te zetten. Hetzij voor de automobilist, hetzij voor de fietser. Want volgens de rechtdoorregel moet men een voetganger dan nog steeds voor laten gaan.
Offline Robin2
Master
di 22 maart 2011, 1:27 Bericht 

Ik vind haaientanden bij het verlaten van een rotonde sowieso tricky met fietsers, vooral omdat het plaatsafhankelijk is of het wel of niet toegepast wordt. Ik ken in Leiden nauwelijks rotondes waar de fietsers geen voorrang hebben, maar in andere plaatsen is daar weer nergens sprake van.

Ik denk dat het voor de veiligheid beter is als fietsers geen voorrang hebben bij een rotonde.
Offline A.G.
Master
di 22 maart 2011, 17:42 Bericht 
Inderdaad, men moet eens leren consequent te zijn, haaientanden binnen de beb.kom op de weg, buiten de beb.kom op het fietspad.

Ook dat zgn. "A2" verkeersbord met het getal "130" schept onmiskenbaar verwarring.

Als de maximumsnelheid van 130km/u overal is ingevoerd kan worden volstaan met deze borden
Afbeelding
Offline feitelijk
Master
wo 23 maart 2011, 8:22 Bericht 
Robin_v_G schreef:
Ik denk dat het voor de veiligheid beter is als fietsers geen voorrang hebben bij een rotonde.

Dat is het SWOV met je eens: http://www.swov.nl/nl/research/kennisba ... tondes.htm
 [ 111 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3