Pagina 2 van 2  [ 56 berichten ]
Offline zadkine
Master
vr 04 feb 2011, 16:01 Bericht 
|FZ| schreef:
Ik ben zeer benieuwd naar een alternatief voorstel dat in elke situatie de door de gehele maatschappij geaccepteerde oplossing biedt. Succes.

Mogelijkheden:
Voer een keep your lane in.
Haal het inhaal verbod op rechts inhalen uit het verkeers regelement voor wegen waar meer dan 1 rijbaan dezelfde bestemming/richting hebben. (mijn voorkeur)
Bekeur voortaan alleen degenen die rechts ingehaald worden voor onnodig links rijden , de uitlokkers dus zolang de rechtsinhaler niet aan het slalommen is als er geen files zijn.
Verbod aan de politie op bekeuren van rechtsinhaler zonder tevens bekeuring uit te schrijven voor de ingehaalde. Dus alleen als combibon toestaan.

Mijn voorkeur heeft in ieder geval het voordeel dat de potentieel gevaarlijke maar wel door de regelgever opgelegde rijstijl zoals in mijn vorige post gemeld niet meer nodig is.
Nadeel is dat de linkerbaan rijders beter naar rechts moeten kijken bij baan wisselen.
Offline egeltjes
Master
vr 04 feb 2011, 22:06 Bericht 
Raymond schreef:
Je gaat op rechts "passeren" ook gewoon nat als een agent daar zin in heeft.

Tot zover ik weet is dit nog nooit aangevochten, in combinatie met "plaats op de weg".

En aangezien ik nog geen mulder gehad heb over niet-links-inhalen, zal dit nog wel een tijdje duren ... :woop:
Offline egeltjes
Master
vr 04 feb 2011, 22:08 Bericht 
ejvl schreef:
Dus wat jij zegt is dat het wettelijk zo is als ik op de snelweg rijd in de spits, waar het verkeer zo'n beetje doorsukkeld in een treintje op de linkerbaan en ik rijd al op de rechterbaan en blijf hier rijden en ik passeer het treintje links dat dat niet mag, dus een hele strook asfalt ongebruikt laten liggen wettelijk gezien dan?

Jij heb hem door.
Offline MofkaP
FS Juridisch
vr 04 feb 2011, 22:10 Bericht 
egeltjes schreef:
Tot zover ik weet is dit nog nooit aangevochten

Volgens mij heeft ene Meerts dat wel eens aangevochten.
Verloren.
Passeren, voorbijrijden, voorbijgaan, langsrijden, het blijft gewoon inhalen.
Offline egeltjes
Master
vr 04 feb 2011, 22:11 Bericht 
zadkine schreef:
Als ik hier het verhaal goed lees moet ik dus (vaak A1) al rechts rijdend OOK remmen als er op de linkerbaan weer eens geremd wordt (tot 50 km/h regelmatig) Ik rij echter rustig 85 met de vrachtauto's mee. (is nu eenmaal sneller dan moeilijk doen in die "treintjes")

Zo wilt men dat je het interpreteer. :kniktja: :kniktja:

Maar ik doe dat (als zodanig interpreteren) niet. :schudnee: :schudnee:
Offline egeltjes
Master
vr 04 feb 2011, 22:12 Bericht 
MofkaP schreef:
Passeren, voorbijrijden, voorbijgaan, langsrijden, het blijft gewoon inhalen.

Ook in combinatie met rechts-rijden ??? :o :o
 [ 56 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2